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市場調査レポート

スマートホーム:ゆっくりと離陸する確実視される市場

Smart Home: A Promising Market, Taking Off Slowly

発行 IDATE DigiWorld 商品コード 345962
出版日 ページ情報 英文 33 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
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スマートホーム:ゆっくりと離陸する確実視される市場 Smart Home: A Promising Market, Taking Off Slowly
出版日: 2015年12月01日 ページ情報: 英文 33 Pages
概要

当レポートでは、スマートホームを構成する各種技術と顧客による購買動機について調査し、スマートホームの定義、産業構成とエコシステム、各種技術と顧客にとってのメリット、主要事業者とその位置付け、各社の提供製品・ソリューションの例、市場成長への各種影響因子、市場規模推計などをまとめています。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 調査手法・定義

第3章 各種技術・顧客のメリット

  • 技術
    • 主要コネクティビティ技術
    • 必要とされる相互接続
  • スマートホーム:消費者のメリットと期待

第4章 主要事業者

  • 家庭用機器サプライヤーによるイニシアチブ
    • CE機器ベンダー
    • 家庭用アプライアンスプロバイダー
    • ホームエネルギーシステムプロバイダー
    • セキュリティ&セーフティシステムプロバイダー
  • ピュアプレーヤー
    • ホームオートメーションシステムプロバイダー
    • 新規事業者
  • 通信事業者
    • AT&T
    • Deutsche Telekom
  • インターネット大手
    • Apple
    • Google
  • その他のサービスプロバイダー

第5章 市場動向

  • 市場成長推進因子・課題
  • 市場推計

図表

掲載企業

  • ADT
  • Allianz
  • Apple
  • AT&T
  • Belkin
  • Bouygues Telecom
  • Comcast
  • Control4
  • Deutsche Telekom
  • GE
  • Google
  • Hager
  • HomeSeer
  • Insteon
  • Legrand
  • LG
  • Netatmo
  • Orange
  • パナソニック
  • Philips
  • Samsung
  • SFR
  • Sonos
  • ソニー
  • Telefonica
  • Time Warner Cable
  • Verisure
  • Withings

スライドショー

  • 定義・展望
    • スマートホームの構成
    • スマートホーム:消費者のメリットと期待
    • 技術上の課題
  • エコシステム
    • 提供製品・サービスのタイプ
    • 非常に広範なエコシステム
    • CE製品・家庭用アプライアンスのプロバイダー
    • エネルギー&セキュリティシステムのプロバイダー
    • ホームオートメーションプロバイダー
    • ピュアプレイヤー
    • 通信事業者
    • インターネット大手
  • 市場の発展
  • 市場成長推進因子・障壁
  • 市場推計
目次
Product Code: M15187MR

This report shows the scope covered by the smart home market.

It describes the major motivations on the part of consumers to purchase a smart home solution and the role of technologies in the market.

It presents the key players active in the broader ecosystem.

Lastly, it provides the main drivers and barriers for the take-off of the smart home market.

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Methodology & definitions

  • 2.1. General methodology of IDATE's reports
  • 2.2. Definitions
    • 2.2.1. What is covered by the smart home umbrella?
    • 2.2.2. The different types of smart home offerings

3. Technologies & customer benefits

  • 3.1. Technologies
    • 3.1.1. Key technologies for connectivity
    • 3.1.2. Interconnection required
  • 3.2. Consumers' benefits and expectations from the smart home

4. Key players

  • 4.1. Initiatives from home equipment suppliers
    • 4.1.1. Consumer electronics vendors
    • 4.1.2. Household appliance providers
    • 4.1.3. Home energy management system providers
    • 4.1.4. Security and safety system providers
  • 4.2. Pure players
    • 4.2.1. Home automation system providers
    • 4.2.2. New players in the home
  • 4.3. Telecom operators
    • 4.3.1. AT&T
    • 4.3.2. Deutsche Telekom
  • 4.4. Internet giants
    • 4.4.1. Apple
    • 4.4.2. Google
  • 4.5. Other service providers

5. Market trends

  • 5.1. Market drivers and barriers
  • 5.2. Market estimates

Tables

  • Table 1: Key differences between Wifi, Z-Wave, ZigBee, Thread and Bluetooth Low Energy (BLE)
  • Table 2: Current protocols used per category of smart home devices
  • Table 3: Smart home players positioning
  • Table 4: Presence of pure players in smart security
  • Table 5: HomeSeer range of products
  • Table 6: Telcos initiative in the smart home
  • Table 7: Integration of smart home equipment in the household by 2022

Figures

  • Figure 1: Concept of the smart home
  • Figure 2: Interests in purchase smart security systems
  • Figure 3: Importance of security in smart home adoption
  • Figure 4: Smart home architecture
  • Figure 5: IFTTT concept
  • Figure 6: GE utilisation of IFTTT
  • Figure 7: Overview of all current frameworks
  • Figure 8: Expected energy savings from smart home
  • Figure 9: Role of smart TV in content consumption
  • Figure 10: Line of smart home products
  • Figure 11: Samsung smart home platform
  • Figure 12: SmartThings, Samsung home automation solution
  • Figure 13: Samsung Smart home app
  • Figure 14: Samsung SmartThings kit
  • Figure 15: Sony smart home portfolio
  • Figure 16: LG HomeChat system
  • Figure 17: Philips Hue products
  • Figure 18: Light bulbs connected to Wink Hub
  • Figure 19: Wink Relay
  • Figure 20: Traditional suppliers and access to end-user market
  • Figure 21: Legrand application MyHome
  • Figure 22: Verisure scope in smart home
  • Figure 23: Control4 smart home interface
  • Figure 24: Products compatible with Control4
  • Figure 25: Insteon product family
  • Figure 26: WeMo smart home portfolio
  • Figure 27: Sonos speakers
  • Figure 28: Withings Home Camera
  • Figure 29: AT&T Digital Life service
  • Figure 30: Qivicon concept by Deutsche Telekom
  • Figure 31: Deutsche Telekom Qivicon business model
  • Figure 32: Apple Homekit
  • Figure 33: Brillo, the Google operating system applied to the smart home
  • Figure 34: Main Google smart home products
  • Figure 35: Price as the main barrier of smart home adoption for users
  • Figure 36: Broad smart home landscape
  • Figure 37: Standards initiatives relevant to the Smart Home
  • Figure 38: Smart home market evolution, by region, 2013 - 2025

List of players examined/mentioned

  • ADT
  • Allianz
  • Apple
  • AT&T
  • Belkin
  • Bouygues Telecom
  • Comcast
  • Control4
  • Deutsche Telekom
  • GE
  • Google
  • Hager
  • HomeSeer
  • Insteon
  • Legrand
  • LG
  • Netatmo
  • Orange
  • Panasonic
  • Philips
  • Samsung
  • SFR
  • Sonos
  • Sony
  • Telefónica
  • Time Warner Cable
  • Verisure
  • Withings

Slideshow contents

Definition and scope

  • Under the Smart Home umbrella
  • Consumer benefits and expectations from the smart home
  • Technology issues

Ecosystem

  • Type of offerings
  • A very broad ecosystem
  • Consumer electronics and home appliance providers
  • Energy and security system providers
  • Home automation providers
  • Pure players
  • Telecom operators
  • Internet giants

Market development

  • Market drivers and barriers
  • Market estimates
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