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市場調査レポート

世界のOTT市場予測 2022年:固定・モバイルインターネット

World OTT Markets - Report & Dataset: Markets & Forecasts up to 2022 - Fixed and Mobile Internet

発行 IDATE DigiWorld 商品コード 336710
出版日 ページ情報 英文
納期: 即日から翌営業日
価格
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世界のOTT市場予測 2022年:固定・モバイルインターネット World OTT Markets - Report & Dataset: Markets & Forecasts up to 2022 - Fixed and Mobile Internet
出版日: 2018年10月04日 ページ情報: 英文
担当者のコメント
当レポートはPDFとExcelデータのセットになっており、Excelは地域別・国別のデータが詳細に記載されております。
概要

当レポートは、OTTサービス市場における世界および地域/国レベルの市場規模データベースを提供しており、各サービス (検索、ソーシャル、モバイル、ビデオ、通信、クラウド、デジタルコンテンツ、eコマース、オンラインゲーム) 、および主要企業などについて、分析しています。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 市場分析

  • ユーザー1人あたりのインターネットサービス収益は、広告市場とリンク
  • モバイルからの収益へと全体的にシフト;Facebookがイニシアチブを取る
  • 広告の複占: Google & Facebook が市場の50%、モバイルの66%を保有
  • GAFAM と BAT は世界最大のOTT企業

第3章 主なインターネット動向

  • インターネット大手は一般的に多様化のためにM&Aを用いる
  • OTTサービスはモノのインターネット (IoT) へとますます多様化
  • 人工知能 (AI) はOTT大手の次の新しい戦場になりつつある
  • ロボット開発は垂直産業へ依存

第4章 インターネット企業への注目:GAFAM & BAT

  • Facebook, Google & Baidu:広告への依存が異なって進化
  • Apple & Microsoft:売上の大部分はコアビジネス経由
  • Facebook & Tencent:異なる収益パターンを持つソーシャルメディアのリーダー
  • Amazon & Eコマース大手はクラウド戦争の可能性

図表リスト

データ範囲

  • 地域範囲
    • 欧州
    • 北米
    • ラテンアメリカ
    • アジア太平洋
    • 中東・アフリカ

指標:国別

  • アクセス指標
  • オンライン広告収益
  • ソーシャルネットワーク
  • モバイル
  • OTTオンデマンドビデオ
  • OTTコミュニケーション
  • クラウド
  • Eコマース
  • オンラインゲーム
  • 人口

調査対象地域・企業

  • 地域
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
  • EU5ヶ国+欧州
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • ロシア
    • スペイン
    • スイス
    • トルコ
    • 英国
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
  • 中東・アフリカ
    • 南米
  • 北米
    • カナダ
    • 米国
  • 世界
  • 主要企業
    • Alibaba
    • Amazon
    • Apple
    • Baidu
    • Facebook
    • Google
    • Microsoft
    • Tencent
目次

This yearly observatory - report and dataset- provides a comprehensive worldwide and regional/country level market value database covering all principal OTT services for the period of 2013 to 2022.

Markets covered: Internet access and usage - search - social - mobile - video - communication - cloud - digital contents - - E-commerce commission - online games.

These markets are also dissected from a business model angle, to include both paid revenues and advertising revenues from display formats including RTB

7 regions and 18 countries covered: World, Europe, EU5, Asia-Pacific; Middle East & Africa, North America, , Latin America - Brazil, Canada, China, France, Germany, India, Italy, Japan, Portugal, Russia, South Africa, South Korea, South Africa, Spain, Sweden, Switzerland, Turkey, United Kingdom, USA

The total telco services market is also provided as a means of comparison with the OTT services market

Focus on the principal Internet players: Alibaba, Amazon, Apple, Baidu, Facebook, Google, Microsoft, Tencent, including their revenues and platform strategies. Main OTT market trends and dynamics are also provided, including the key players, competition levels and IDATE DigiWorld's perspectives and outlook.

Table of Contents

1. Executive summary

  • 1.1. World OTT market to surpass 1 trillion EUR by 2022: CAGR 2018-22 of 13.1%
  • 1.2. OTT markets start to mature, with leaders getting established
  • 1.3. Diversification of major OTTs (GAFAM version); different assets, same goals
  • 1.4. Diversification of major OTTs (BAT version); different assets, same goals
  • 1.5. OTT players' expanding their approach to data monetisation

2. Market analysis

  • 2.1. Internet service revenues per user strongly linked to the advertising market
  • 2.2. Overall shift to revenues from mobile; Facebook taking the initiative
  • 2.3. Advertising duopoly: Google & Facebook own 50% of the market, 66% of mobile
  • 2.4. GAFAM and BAT are the world's largest OTT companies

3. Key Internet trends

  • 3.1. Internet giants commonly use mergers & acquisitions to diversify
  • 3.2. OTT services increasingly diversifying into Internet of Things (IoT)
  • 3.3. OTT giants' battle over Artificial Intelligence (AI) heats up
  • 3.4. Robotics development is industrial-vertical dependent

4. Focus on Internet players: GAFAM & BAT

  • 4.1. Facebook, Google & Baidu: dependance on advertising evolving differently
  • 4.2. Apple & Microsoft: majority of sales through core business
  • 4.3. Facebook & Tencent: social media leaders with different revenue patterns
  • 4.4. Amazon & E-commerce giants in a potential cloud war

List of tables and figures

1. Executive summary

  • Figure 1: World OTT services market, 2012 - 2022
  • Figure 2: Breakdown of OTT paid service revenues, 2018 and 2022
  • Figure 3: Breakdown of ad-funded service revenues, 2018 and 2022
  • Figure 4: OTT markets in 2020, by segment
  • Figure 5: Major OTTs are diversifying into various service domains
  • Figure 6: BAT also diversifying into various service domains
  • Figure 7: Evolution of OTT players' strategies on data monetisation

2. Market analysis

  • Figure 8: OTT leaders' estimated annual per-user Internet service revenue, worldwide, 2014 - 2017
  • Figure 9: Percentage of OTT leaders' total revenue generated by mobile services, 2014 - 2017
  • Figure 10: Player shares of online advertising revenue, 2017
  • Figure 11: Player shares of mobile advertising revenue, 2017
  • Figure 12: Top 10 OTT companies worldwide by market capitalisation, February 2018

3. Key Internet trends

  • Figure 13: Number of GAFAM acquisitions, 2007- 2017
  • Figure 14: Major OTT mergers & acquisitions in 2016 and 2017
  • Figure 15: Amazon Key for keyless secure delivery
  • Figure 16: Google's focus on IoT markets
  • Figure 17: OTT leaders' major takeover of AI start-ups
  • Figure 18: Robotics market forecasts 2016 - 2025
  • Figure 19: Robotics start-ups buyouts, 2011 - 2016

4. Focus on Internet players: GAFAM & BAT

  • Figure 20: Ad revenue and its share of total revenue for Google, Facebook and Baidu, 2014 - 2017
  • Figure 21: Breakdown of net sales for Apple and Microsoft, 2014 - 2017
  • Figure 22: Breakdown of Facebook revenue, 2015 - 2017
  • Figure 23: Breakdown of Tencent revenue, and revenue growth by sector, 2015 - 2017
  • Figure 24: Cloud revenues and their growth of Amazon and Alibaba, 2015 - 2017
  • Figure 25: Revenue breakdown and e-commerce's share of total revenue for Amazon and Alibaba, 2015 - 2017

DataSet Scope

Geographic coverage

Europe

  • France
  • Germany
  • Italy
  • Portugal
  • Russia
  • Spain
  • Sweden
  • Switzerland
  • Turkey
  • United Kingdom

North America

  • Canada
  • United States

Latin America

  • Brazil

Asia-Pacific

  • China
  • India
  • Japan
  • South Korea

Middle East & Africa

  • South Africa

Indicators by country

Access indicators

  • Internet subscribers (millions)
    • Internet density
  • Fixed Internet users (millions)
    • Fixed Internet penetration
  • Mobile subscribers (millions)
    • Mobile density
  • Mobile Internet users (millions)
    • Mobile Internet penetration

Online advertising revenues

  • Annual growth rate
  • Display revenues (million EUR)
    • Of which RTB revenues (million EUR)
  • Search revenues (million EUR)
  • Other online advertising revenues (million EUR)

Social Networks

  • Total social networks revenues (million EUR)
  • Social networks paid revenues (million EUR)
  • Social networks advertising revenues (million EUR)

Mobile

  • Total mobile revenues (million EUR)
  • Paid mobile application revenues (million EUR)
  • Mobile advertising revenues (million EUR)

OTT on demand video

  • Total OTT on demand video revenues (million EUR)
  • OTT video paid revenues (million EUR)
  • OTT video advertising revenues (million EUR)

OTT communication

  • OTT communication revenues (million EUR)

Cloud

  • Cloud revenues (million EUR)

E-commerce

  • E-commerce revenues (million EUR)
    • Of which M-commerce revenues (million EUR)
    • Share of M-commerce

Online gaming

  • Online gaming revenues (million EUR)

Population

  • Geographic area
  • Asia-Pacific
    • China
    • India
    • Japan
    • South Korea
  • EU5 Europe
    • France
    • Germany
    • Italy
    • Portugal
    • Russia
    • Spain
    • Sweden
    • Switzerland
    • Turkey
    • United Kingdom
  • Latin America
    • Brazil
  • Middle East & Africa
    • South Africa
  • North America
    • Canada
    • United States
  • World
  • Players
    • Alibaba
    • Amazon
    • Apple
    • Baidu
    • Facebook
    • Google
    • Microsoft
    • Tencent
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