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市場調査レポート

米国におけるLTE:大衆市場への到達

LTE in the USA: Reaching Mass Market in 2014

発行 IDATE DigiWorld 商品コード 316197
出版日 ページ情報 英文 33 Pages
納期: 即日から翌営業日
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米国におけるLTE:大衆市場への到達 LTE in the USA: Reaching Mass Market in 2014
出版日: 2014年10月07日 ページ情報: 英文 33 Pages
概要

米国は、加入者、カバー率、技術アップグレードに関して、世界で最も進んだLTE市場です。LTE加入者は2018年末までに3億人を示すと推計されています。

当レポートでは、米国におけるLTEの発展状況およびLTEワイヤレスビジネスモデルをリポジショニングするための戦略について調査しています。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 調査手法

第3章 米国におけるLTE市場の状況

  • 米国のLTEエコシステムをけん引する主な要因
  • 導入状況
    • 加入者数・予測
    • 対人口カバー率
    • LTE理論・大衆市場向けの速度
    • LTE ARPU・チャーン

第4章 企業のLTE戦略

  • 価格戦略
    • アップグレード計画
    • データ量に基づいた段階的料金へと進展(無制限データプランの終わり)
    • プッシュ型ネットワークの優先順位付け
    • トールフリープラン
  • デバイス戦略
    • シェアプランの紹介
    • デバイスをサービスから分離
    • 端末アップグレードおよびデバイスリーシング
    • ホットスポットへのアクセス
  • サービス戦略
    • コンテンツ戦略
    • ARPU/ARPAを増加させるプラン
    • コネクテッドカー
    • 機内接続
    • eMBMS/LTEブロードキャスト
    • LTE固定ブロードバンド
  • ネットワーク戦略:投資、スペクトル、技術
    • 投資の問題
    • スペクトルの問題

図表

目次
Product Code: M14305IN3

The USA is one of the most advanced LTE markets in the world in terms of subscribers, coverage, technology upgrades.

Our estimates for LTE subscriptions in December 2013, based on the data from our LTE Watch service, indicate 300 million subscriptions at year-end 2018.

This report presents the deployment status of LTE in the USA and player strategies to reposition the LTE wireless business model.

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Methodology

3. LTE market status in the USA

  • 3.1. Several major factors are pulling the US LTE ecosystem
  • 3.2. Deployment status
    • 3.2.1. Subscriber numbers and forecasts
    • 3.2.2. Population coverage
    • 3.2.3. LTE theoretical and commercial speeds
    • 3.2.4. LTE ARPU and churn

4. Player LTE strategies

  • 4.1. Pricing strategies
    • 4.1.1. Upgrade plans
    • 4.1.2. Evolve towards volume-based tiered pricing (the end of unlimited data plans)
    • 4.1.3. Push network prioritisation (or data throttling practices)
    • 4.1.4. Push alternative financing with content providers (toll-free plans)
  • 4.2. Device strategies
    • 4.2.1. Introduce shared plans
    • 4.2.2. Decoupling the device from the service
    • 4.2.3. Handset upgrades and device leasing
    • 4.2.4. Access to hotspots
  • 4.3. Service strategies
    • 4.3.1. Content strategies
    • 4.3.2. Plans to increase ARPU/ARPA
    • 4.3.3. Connected car
    • 4.3.4. In-flight connectivity
    • 4.3.5. eMBMS/ LTE Broadcast
    • 4.3.6. LTE fixed broadband
  • 4.4. Network strategies: investment, spectrum, technologies
    • 4.4.1. Investment issues
    • 4.4.2. Spectrum issues

Figures

  • Figure 1: LTE subscriptions growth in the USA
  • Figure 2: LTE market shares in the USA, December 2013
  • Figure 3:Population coverage for the four main US players at four different times
  • Figure 4: LTE speeds according to T-Mobile
  • Figure 5:Viewdini application
  • Figure 6: The Simple Choice plan by T-Mobile
  • Figure 7: Possible services for connected cars
  • Figure 8: The new value proposition of share data plan AT&T from summer 2014
  • Figure 9: Verizon 4G LTE Broadband Router with Voice
  • Figure 10: Total wireless capex/wireless revenues for the four main US MNOs over the last two years
  • Figure 11: Data speed improvement resulting from Sprint tri-band LTE network
  • Figure 12: New 700 MHz Block A licenses resulting from the purchase of spectrum to Verizon
  • Figure 13: The 700 MHz band in the USA
  • Figure 14:Initial proposal for 5 GHz band extension modified with the April 2014 decision

Tables

  • Table 1: Population coverage for the four main US players at four different times
  • Table 2: LTE theoretical and commercial speeds
  • Table 3: Selective key KPI for the four main US players
  • Table 4: Overview of family/shared plans for Tier 1 US players: 10 GB data included, four lines
  • Table 5: Verizon Wireless cloud storage offer
  • Table 6:Home Fusion tariffs from Verizon Wireless
  • Table 7: AWS-3 spectrum planned arrangements

Slideshow contents

  • LTE market status in the USA: first country to exceed the 100 million subscriptions mark
  • LTE market status in the USA: LTE reached mass market with intense price war
  • Pricing strategies: the end of unlimited data plans
  • Device strategies: shared plans and end of high subsidies
  • Service strategies: content and additional revenue streams
  • Network strategies: investments, spectrum and technologies
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