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市場調査レポート

光オペレーター:成熟および肥大化

Light Operators: Maturing and Putting on Weight

発行 IDATE DigiWorld 商品コード 310078
出版日 ページ情報 英文 45 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
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光オペレーター:成熟および肥大化 Light Operators: Maturing and Putting on Weight
出版日: 2014年08月07日 ページ情報: 英文 45 Pages
概要

当レポートでは、「光オペレーター」現象のさまざまな側面について調査しており、光オペレーターと市場特有の規制から大きく影響を受けるそのビジネスモデル、モバイル産業における「光」アプローチの発展に関する議論、固定市場において次世代アクセスネットワークの利用から生じる光オペレーターにとっての機会とオープンアクセスネットワークに関する光オペレータの実例などを取り上げ、分析しています。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 調査手法・定義

第3章 光オペレーター・規制

  • 規制の大きな市場支配力
    • 固定
    • モバイル
  • ライセンシング義務
  • 統合
  • ローミング
  • ネット中立性

第4章 モバイル市場における光オペレーター

  • MVNO現象
    • 欧州
    • 米国
    • ラテンアメリカ
    • アジア
  • MVNOビジネスの必要不可欠なもの
  • MVNOの課題
  • ホールセール/ネットワークシェアビジネス
  • 分析・発展

第5章 固定市場における光オペレーター

  • ファイバーアンバンドリングの課題が光オペレーターへの機会を開く
  • オープンアクセスネットワーク
    • ネットワーク構造
    • オープンアクセスネットワーク上のサービスプロバイダー

第6章 その他

  • OTT
  • Wi-Fi

図表

目次
Product Code: M14505IN1

This report examines different aspects of the 'light operator' phenomenon.

  • Light operators and their business model are heavily influenced by sector specific regulation. The report provides an inventory of the different points of contact between the two.
  • It also discusses the evolution of 'light' approaches in the mobile industry, exploring the different kinds of MVNO and the wholesale operator model.
  • Regarding the fixed sector, the report examines the opportunities for light operators arising from the use of nextgeneration access networks and delivers examples of light operators on open access networks.
  • Finally, the report takes a brief look at other forms of light operator, such as WiFi operators and overthetop players providing voice and messaging services.

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Methodology & definitions

  • 2.1. General methodology of IDATE's reports
  • 2.2. Definition of light operators

3. Light operators and regulation

  • 3.1. Regulation of significant market power
    • 3.1.1. Fixed
    • 3.1.2. Mobile
  • 3.2. Licensing obligations
  • 3.3. Consolidation
  • 3.4. Roaming
  • 3.5. Net neutrality

4. Light operators in the mobile market

  • 4.1. The MVNO phenomenon
    • 4.1.1. In Europe
    • 4.1.2. In the USA
    • 4.1.3. In Latin America
    • 4.1.4. In Asia
  • 4.2. The essentials of the MVNO business
    • 4.2.1. MVNO is the business of (better) segmentation
    • 4.2.2. MVNO positioning in the mobile value chain
    • 4.2.3. MNOs need and 'like' MVNOs, but are very cautious in signing a contract with one
  • 4.3. The challenges for MVNOs
    • 4.3.1. Competition
    • 4.3.2. Limited telecom expertise from non-telecom players
    • 4.3.3. A fragile business model
    • 4.3.4. Lack of broadband-oriented MVNOs
    • 4.3.5. A wealthy business for investors
    • 4.3.6. Value proposition and destruction of value
    • 4.3.7. Network capacity
  • 4.4. The wholesale/ network-sharing business
    • 4.4.1. The wholesale mobile business case essentials
    • 4.4.2. Essentials of network-sharing agreements
    • 4.4.3. Wholesale/network sharing: the same business case in the end
    • 4.4.4. The challenges for wholesale players and network-sharing partners
  • 4.5. Insights and evolution

5. Light operators in the fixed market

  • 5.1. Fibre unbundling challenge opens opportunity for light operators
  • 5.2. Open access networks
    • 5.2.1. Network structure
    • 5.2.2. Service providers on open access networks

6. Others

  • 6.1. OTTs
  • 6.2. Wifi

Report tables and figures

Tables

  • Table 1: Infrastructure, by type of mobile service provider
  • Table 2: Selection of MVNO transactions

Figures

  • Figure 1: Non-MNO-branded mobile offers
  • Figure 2: UK fixed call volume share, 2007-2012
  • Figure 3: Wholesale bitstream options
  • Figure 4: DSL market shares, 2006-2012
  • Figure 5: Alternative operator DSL lines, EU-27, 2006 & 2012
  • Figure 6: Status of market analyses, first round, in 2008
  • Figure 7: Alternative roaming providers
  • Figure 8: Regulation in the Netherlands
  • Figure 9: MVNO and reseller market share in selective European countries, 2007-2013
  • Figure 10: Non-MNO-branded mobile offers
  • Figure 11: Telenet mobile subscribers since launch, 2006-2013
  • Figure 12: Virgin Media's mobile subscribers (thousands) and mobile revenues, 2007-2013
  • Figure 13: LightSquared spectrum is adjacent to GPS spectrum
  • Figure 14: Three layers NBN
  • Figure 15: Service providers in Amsterdam
  • Figure 16: Helden van nu plans
  • Figure 17: Trined.nl e-health
  • Figure 18: Singapore fibre plans
  • Figure 19: Myrepublic fibre plans
  • Figure 20: FTTH market shares in Singapore, end 2013
  • Figure 21: Swedish fibre market shares
  • Figure 22: Bredband2 subscribers and revenues
  • Figure 23: Examples of major OTT initiatives
  • Figure 24: Consolidation of OTT communications services
  • Figure 25: Examples of major Wifi initiatives
  • Figure 26: Fon Wifi router
  • Figure 27: Fon telco deals and users

List of operators covered in the report

  • Bredband2
  • Crown Fibre Holdings
  • Dish
  • Fon
  • LightSquared
  • MVS Comunicaciones
  • Myrepublic
  • NBN Singapore
  • Telenet
  • Virgin Media
  • Yota
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