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市場調査レポート

リアルタイム入札:自動ディスプレイ広告市場における更なる進化

Real-Time Bidding: Further Evolution in the Automated Display-Advertising Market

発行 IDATE DigiWorld 商品コード 299976
出版日 ページ情報 英文 33 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
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リアルタイム入札:自動ディスプレイ広告市場における更なる進化 Real-Time Bidding: Further Evolution in the Automated Display-Advertising Market
出版日: 2014年04月18日 ページ情報: 英文 33 Pages
概要

当レポートでは、現在最も成長を示している広告コンセプト、RTB(リアルタイムビッディング)市場について調査し、需要と供給の双方におけるROIの増加および現在の間接販売から直接販売まで広がる更なる可能性、世界市場規模の予測と国別の分析、インターネット大手企業の戦略と専門企業(DSP、SSPおよび広告ネットワーク)の実例などを分析しており、概略以下の構成でお届けいたします。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 調査手法 & RTBの主要コンセプト

第3章 技術

  • RTB:リアルタイム入札
  • RTBおよび行動ターゲット型広告
    • トラッキング・ユーザープロファイリング
    • リターゲティング
    • Cookies

第4章 RTB市場

  • 市場規模
    • 米国
    • EU5ヶ国(フランス、ドイツ、イタリア、スペイン、英国)
    • 日本
    • 世界の概観
  • 全体的な広告構造におけるポジショニング
    • オンライン広告エコシステム
    • 料金モデル

第5章 企業戦略

  • 概要
    • RTBとインターネット大手4社:GoogleとFacebookが先導し、Amazonはダークホース
    • 広告専門企業は特定ドメインの支配を目指す
  • インターネット大手4社
    • Google
    • Apple
    • Facebook
    • Amazon
  • 広告専門企業
    • Twitter / MoPub
    • Rubicon Project
    • Millennial Media
    • AppNexus
    • Criteo
    • Turn
    • Xaxis (WPP)

第6章 結論/戦略的分析

  • RTBはデジタル広告の急成長セグメント
  • RTBの促進因子
    • 広告業者とパブリッシャーの双方ともROIが増加
    • 間接インベントリの支配の後、直接インベントリへ注目が動く
    • ビッグネームの参入 - RTBプロバイダーとパブリッシャーの双方
    • RTBはモバイルへと移行
  • RTBの阻害因子
    • プライバシーの懸念
    • モバイル広告は固定と比較して遅れている

第7章 付録

図表

目次
Product Code: M14155IN1

This report examines the market of RTB (real time bidding), the concept within advertising which is today showing the most growth; it provides increased ROI for both demand and supply, and has further potential as it spreads from current indirect sales to also direct sales. The global market sizing and forecasts, together with country breakdowns of the US, France, Germany, Italy, Spain, UK and Japan is provided, together with the main drivers and barriers for this market. The strategies of the Internet giants (FAGA), together with examples of specialised players (DSPs, SSPs and ad networks) are also looked into.

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Methodology & main concepts of RTB

  • 2.1. General methodology of IDATE's reports
  • 2.2. Definition of RTB

3. The technology

  • 3.1. RTB: real-time bidding
  • 3.2. RTB and behavioural-targeted advertising
    • 3.2.1. Tracking and user profiling
    • 3.2.2. Retargeting
    • 3.2.3. Cookies

4. RTB Markets

  • 4.1. Market size
    • 4.1.1. USA
    • 4.1.2. EU-5 (France, Germany, Italy, Spain, UK)
    • 4.1.3. Japan
    • 4.1.4. Global picture
  • 4.2. Positioning in the overall advertising structure
    • 4.2.1. The online advertising ecosystem
    • 4.2.2. Pricing model

5. Player strategies

  • 5.1. Overview
    • 5.1.1. RTB and the Internet ‘four’: Google and Facebook lead the way, Amazon a dark horse
    • 5.1.2. Advertising-specific players looking to dominate their specific domain
  • 5.2. The Internet ‘four’ (Google, Apple, Facebook, Amazon)
    • 5.2.1. Google
    • 5.2.2. Apple
    • 5.2.3. Facebook
    • 5.2.4. Amazon
  • 5.3. Advertising specific players
    • 5.3.1. Twitter / MoPub
    • 5.3.2. Rubicon Project
    • 5.3.3. Millennial Media
    • 5.3.4. AppNexus
    • 5.3.5. Criteo
    • 5.3.6. Turn
    • 5.3.7. Xaxis (WPP)

6. Conclusion / strategic analysis

  • 6.1. RTB is fastest-growing segment of digital advertising
  • 6.2. Drivers of RTB
    • 6.2.1. Increased ROI for both advertisers and publishers
    • 6.2.2. After dominating indirect inventory, focus moving to direct inventory
    • 6.2.3. Big names have entered - both RTB providers and publishers
    • 6.2.4. RTB moving into mobile
  • 6.3. Barriers to RTB
    • 6.3.1. Privacy concerns
    • 6.3.2. Mobile advertising less advanced compared to fixed

7. Appendix

Tables

  • Table 1: Overview of player profiles

Figures

  • Figure 1: RTB in action within an ad exchange
  • Figure 2: The Real-Time Bidding process
  • Figure 3: Sponsored pages displayed on the Facebook mobile application, taking into account the Facebook user's profile
  • Figure 4: The retargeting process
  • Figure 5: Example of mandatory cookie opt-in on a Website
  • Figure 6: RTB revenues and share over total display ads, for USA, 2012-2018
  • Figure 7: RTB revenues for France, Germany, Italy, Spain and UK, 2012-2018
  • Figure 8: RTB revenues as a percentage of display-advertising revenues, EU-5, 2012-2018
  • Figure 9: RTB revenues and share over total display ads, for Japan, 2012-2018
  • Figure 10: Global RTB revenues and regional breakdown, 2012-2018
  • Figure 11: The online advertising ecosystem
  • Figure 12: MoPub (SSP) pricing and terms
  • Figure 13: Google RTB on DoubleClick Ad Exchange (AdX)
  • Figure 14: The technological process of FBX
  • Figure 15: Example of FBX in action
  • Figure 16: Amazon Advertising Platform (AAP)
  • Figure 17: MoPub's Marketplace and Private Marketplace
  • Figure 18: The Criteo CPOP Platform
  • Figure 19: Relation between Criteo's performance display and Google's paid search ads
  • Figure 20: Some characteristic figures of Turn
  • Figure 21: Growth of advertising spend on RTB on the Nexage exchange, 2013
  • Figure 22: Percentage of advertisers and publishers who use an auction-based approach to media buying and selling, November 2013
  • Figure 23: Advertising ecosystem revenue sharing percentages

List of companies reviewed

  • Amazon
  • Apple
  • AppNexus
  • Criteo
  • Facebook
  • Google
  • Millennial Media
  • Rubicon Project
  • Turn
  • Twitter / MoPub
  • Xaxis (WPP)

Slideshow's contents

1. Executive Summary

2. Methodology & main concepts of RTB

  • 2.1. General methodology of IDATE 's reports
  • 2.2 Definition of RTB
  • 2.3 The technology

3. RTB Markets

  • 3.1. Market size
  • 3.2 Positioning in the overall advertising structure

4. Player strategies

  • 4.1 Overview
  • 4.2 The Internet ‘four’: Facebook, Apple, Google, Amazon
  • 4.3 Advertising-specific players

5. Conclusion / strategic analysis

  • 5.1 RTB is the fastest-growing segment of digital advertising
  • 5.2 Drivers of RTB
  • 5.3 Barriers to RTB

6. Appendix

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