市場調査レポート

航空機内接続:衛星vs.LTE

In-Flight Connectivity: Satellite vs LTE (Markets - Technologies - Outlook)

発行 IDATE DigiWorld 商品コード 289331
出版日 ページ情報 英文 32 Pages
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航空機内接続:衛星vs.LTE In-Flight Connectivity: Satellite vs LTE (Markets - Technologies - Outlook)
出版日: 2013年08月07日 ページ情報: 英文 32 Pages
概要

当レポートは、機内ブロードバンド市場における最新の変化動向について調査し、現在のサービスと利用、さまざまなビジネスモデルの分析、既存の衛星ソリューションの詳細、およびLTE技術に基づいた新しい空対地ソリューションを考慮に入れた今後の市場展望などを提供しており、概略以下の構成でお届けいたします。

目次

第1章 主な調査結果

第2章 機内接続サービスの拡大

  • 接続に対する乗客の強い需要
  • サービス特徴

第3章 現在利用可能ないくつかのソリューション

  • パナソニックアビオニクス
  • Row 44
  • ViaSat Exede
  • Gogo
  • OnAir

第4章 衛星接続:ビジネスモデルには弾性があるか?

  • 現在のビジネスモデル
  • 航空会社の主要な減価項目
  • 航空会社の収益見通し
  • ビジネスモデルにKa-バンドが及ぼす可能性のある影響

第5章 市場展望は?

  • 新規の利用は帯域幅の需要を増加させる
    • ますます増加するビデオ消費
  • LTEからの迫りくる競合
    • LTEのメリット・デメリット
    • LTEの機内接続テストは既に実施
    • 実行可能なビジネスモデルは?
  • 衛星とLTE:どちらが勝利するか?
    • 過去の実例:鉄道での接続
    • 機内接続は双方の技術に依存する可能性が高い
  • 今後の市場の可能性は?

図表

目次
Product Code: M13304IN2

Our new insight In-Flight Connectivity provides its readers with a synoptic overview of the latest changes in the In-Flight Broadband market. It showcases the market's current services and usages, analyzes the various business models, details the existing satellite solutions and proposes a prospective for 2017, taking in account the emerging Air-To-Ground solutions based on LTE technology.

This insight is part of our Satellite Watch which covers:

  • an Excel database
  • a Status report
  • quarterly insights
  • direct access to Satellite specialists

Table of Contents

1. Key findings

2. Expansion of in-flight connectivity services

  • 2.1. Strong demand from passengers for connectivity
  • 2.2. Service characteristics

3. Several solutions are currently available

  • 3.1. Panasonic Avionics
  • 3.2. Row 44
  • 3.3. ViaSat Exede
  • 3.4. Gogo
  • 3.5. OnAir

4. Satellite connectivity: is the business model resilient?

  • 4.1. Current business models
  • 4.2. The main cost items for airlines
  • 4.3. Revenue prospects for airlines
  • 4.4. Possible impact of the Ka-band on business models

5. What market outlook?

  • 5.1. New usages will boost demand for bandwidth
    • 5.1.1. More and more video consumption
  • 5.2. Looming competition from LTE
    • 5.2.1. Advantages and disadvantages of LTE
    • 5.2.2. LTE in-flight connectivity tests have already been conducted
    • 5.2.3. What is a viable business model?
  • 5.3. Satellite and LTE: which will triumph?
    • 5.3.1. A historical example: connectivity on trains
    • 5.3.2. In-flight connectivity is likely to rely on both technologies
  • 5.4. What market potential to 2017?

Tables

  • Table 1: Key features of the main in-flight communications services
  • Table 2: Top nine in-flight usages in 2012
  • Table 3: Main constraints of the mobile platform on video services
  • Table 4: Main theoretical performance of the different mobile technologies
  • Table 5: Advantages and disadvantages of LTE for in-flight connectivity services

Figures

  • Figure 1: Wi-Fi access on US domestic flights
  • Figure 2: Proportion of US domestic daily flights with Wi-Fi
  • Figure 3: Rise in the number of “connected” planes between 2010 & 2012
  • Figure 4: Architecture of Panasonic services
  • Figure 5: The Row 44 solution
  • Figure 6: Speeds reached with Exede compared to competitors
  • Figure 7: Comparison of Exede performance with competitors
  • Figure 8: Gogo timeline
  • Figure 9: How the Gogo in-flight communication system works and the antenna used
  • Figure 10: The OnAir solution
  • Figure 11: Norwegian Airlines has offered free Internet access since January 2013
  • Figure 12: Data traffic (video) on the mobile platform in the United States, Q1-2012
  • Figure 13: Cost of LTE bandwidth vs. satellite bandwidth
  • Figure 14: Huawei's eWBB solution
  • Figure 15: Solution tested by Deutsche Telekom with Airbus & Alcatel-Lucent
  • Figure 16: Prototype of the LTE-signal receive antenna fitted to the aircraft and used during the tests
  • Figure 17: Sales argument developed by Deutsche Telekom in favor of LTE
  • Figure 18: Frequency bands identified by Alcatel-Lucent
  • Figure 19: Evolving costs
  • Figure 20: Distribution of connectivity solutions on trains in 2012
  • Figure 21: Number of commercial aircraft with broadband connectivity, 2013-2017
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