株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

コネクテッドTV:主要提携

Connected TV: Key Partnerships - Content/device, Pay-TV Providers/device, Software/device

発行 IDATE DigiWorld 商品コード 279226
出版日 ページ情報 英文 30 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
こちらの商品の販売は終了いたしました。
Back to Top
コネクテッドTV:主要提携 Connected TV: Key Partnerships - Content/device, Pay-TV Providers/device, Software/device
出版日: 2013年07月04日 ページ情報: 英文 30 Pages

当商品の販売は、2016年10月05日を持ちまして終了しました。

概要

テレビの新しい環境では、既存のTV企業と新参企業が一様に多数の協力協定(コンテンツ-デバイス、デバイス-放送局、ソフトウェアプラットフォーム-デバイス)の確保に動いています。

当レポートでは、コネクテッドTV市場を形成する主要提携について調査分析し、地域別の分析、現在の細分化したコネクテッドTVプラットフォーム市場における整理統合の展望などをまとめ、概略以下の構成でお届けいたします。

第1章 主な調査結果

第2章 コンテンツ-デバイス提携:OTTの活況

  • 欧州
  • 米国
  • アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ

第3章 有料TV-デバイスサプライヤー提携:新しいソリューションの創造

  • コンパニオンデバイス:中心要素
  • スマートTVソリューションの中心が現れ始める
  • 結果:アプリケーションソリューションとしてのオペレーターの発展
  • 代替品を提供するハイブリッドデバイス
  • デバイスは有料TVプロバイダーの商品ラインのますます重要な部分に

第4章 ソフトウェア-デバイス提携:整理統合は避けられないか?

  • 独自プラットフォーム
  • 規格・アライアンス
  • サードパーティープラットフォームの包括的統合
  • スマートTVプラットフォームにとってのM&Aの時期か?

図表

目次
Product Code: M13205IN2A

Content/device - Pay-TV providers/device - Software/device

Inside television's new environment, veteran TV players and new entrants alike are working to secure a slew of cooperation agreements: content - device, device - broadcaster, software platform - device.

Based on a global market analysis, this insight takes stock of the main agreements that are shaping the connected TV market: the momentum created by partnerships initiated by content providers is picking up, devices are an increasingly integrated part of service plans, and we expect to start seeing a consolidation of today's fragmented connected TV platform market.

This insight is part of our Connected TV Distribution Watch that includes:

  • a half-yearly updated Database (March & September 2013)
  • a half-yearly Status Report (March & September 2013)
  • Three insights on the sector key issues (focus on a specific market, latest trends analysis, offers and key player benchmark).

Table of Contents

1. Main findings

2. Content - device partnerships: OTT gathering steam

  • 2.1. Europe
  • 2.2. The United States
  • 2.3. Asia/Pacific
  • 2.4. Latin America

3. Pay-TV - device suppliers partnerships: creating new solutions

  • 3.1. Companion devices: the central ingredient
  • 3.2. Smart TV solutions for the main set starting to appear
  • 3.3. The result: development of Operator as an App solutions
  • 3.4. Hybrid devices providing an alternative
  • 3.5. Devices an increasingly integral part of pay-TV providers' line-up

4. Software - device partnerships: is consolidation inevitable?

  • 4.1. Proprietary platforms
  • 4.2. Standards and alliances
  • 4.3. Non exclusive integration of third-party platforms
  • 4.4. Is it merger and acquisition time for smart TV platforms?

Tables

  • Table 1 : Agreements between content providers and connected device suppliers in Europe
  • Table 2 : Agreements between content providers and connected device suppliers in the United States
  • Table 3 : Agreements between content providers and connected device suppliers in Asia/Pacific
  • Table 4 : Agreements between content providers and connected device suppliers in Latin America16
  • Table 5 : Agreements between pay-TV providers and connected device suppliers in Europe
  • Table 6 : Agreements between pay-TV providers and connected device suppliers in North America
  • Table 7 : Agreements between pay-TV providers and connected device suppliers in Latin America
  • Table 8 : Agreements between pay-TV providers and connected device suppliers in Asia/Pacific
  • Table 9 : Agreements between pay-TV providers and connected device suppliers in the rest of the world
  • Table 10: Examples of smart TV suppliers' proprietary platforms
  • Table 11: A selection of smart TV alliances and standardization initiatives
  • Table 12: Examples of partnerships between smart TV platforms and device suppliers
  • Table 13: Examples of app store partnerships

Figures

  • Figure 1: Maxdome, Germany's TVoD market leader in 2012
  • Figure 2: Motto TV
  • Figure 3: The Verizon FiOS TV app on Xbox 360
  • Figure 4: Netgem line of hybrid devices
  • Figure 5: The smart TV technical environment
  • Figure 6: The smart device population: the MLB example
  • Figure 7: The OpenTV 5 broadcast-IP solution
Back to Top