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市場調査レポート

ソーシャルゲーム

Social Gaming: Market and Trends, 2012-2016

発行 IDATE DigiWorld 商品コード 262395
出版日 ページ情報 英文 26 Pages
納期: 即日から翌営業日
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ソーシャルゲーム Social Gaming: Market and Trends, 2012-2016
出版日: 2013年02月18日 ページ情報: 英文 26 Pages
概要

ソーシャルゲーム市場は成熟期に突入しつつあり、2012年の市場規模は54億ユーロと推計されています。同市場は2016年には107億ユーロに達すると予測されています。

当レポートでは、ソーシャルゲーム市場の現状と見通しについて調査分析し、ソーシャルゲームの定義、ビジネスモデル、ゲーム人口と収益の実績、主要動向、オンラインゲームおよびソーシャルゲームのゲーム人口・ARPU・市場規模の予測(地域別)などをまとめ、概略下記の構成でお届けいたします。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 ソーシャルゲームとその市場

  • 定義
  • ビジネスモデル
    • パブリッシャーの収益モデル
    • ソーシャルネットワークの収益シェアリング
  • 市場概要
    • ゲーム人口
    • 収益

第3章 ソーシャルゲームの7つの主要動向

  • ソーシャルゲームの新しい世代
  • より制御されたバイラリティーの利用とプレーヤー採用のコスト
  • 広告:利用者を獲得し、ロイヤルティを構築する新しい手段
  • 加入形式のビジネスモデルの導入
  • ソーシャルゲームとモバイルゲームの統合
  • Facebookからの解放を模索する主要パブリッシャー
  • ビデオゲーム産業の主要企業:ゆっくりとしたソーシャルゲームへの参入

第4章 ソーシャルゲーム産業における課題

  • マルチスクリーンとゲームの普遍性の時代におけるソーシャルネットワーク:解放の判断
  • ソーシャルネットワーク:ソフトウェアのイノベーションによるモバイルプラットフォームとの競合
  • 従来の開発・パブリッシングステークホルダー・ゲームの「ソーシャリゼーション」
  • ソーシャルゲーム部門におけるモバイルゲームのステークホルダーの台頭

第5章 市場予測

  • 世界のビデオゲーム市場
  • オンランゲーム市場
    • ゲーム人口
    • ARPU
    • 市場
  • ソーシャルゲーム市場
    • ゲーム人口
    • ARPU
    • 市場

図表

目次
Product Code: M13201IN1

Markets and trends, 2012-2016

The social gaming market, a video game market segment which is entering the maturity phase, is estimated worth of EUR 5.4 billion in 2012 and is expected to reach EUR 10.7 billion in 2016. This insight, part of our Video Game Watch, provides an overview of the social gaming market key industry trends for the period 2012-2016.

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Contours of social gaming and its market

  • 2.1. Definition
  • 2.2. Business models
    • 2.2.1. The revenue models of publishers
    • 2.2.2. Revenue sharing with social networks
  • 2.3. Snapshot of the market
    • 2.3.1. Number of gamers
    • 2.3.2. Revenue generated

3. Seven key trends in social gaming

  • 3.1. A new generation of social games
  • 3.2. A more controlled use of virality and rising costs of recruiting players
  • 3.3. Advertising: social games - a new means of conquering and building loyalty among consumers
  • 3.4. Introducing the subscription business model
  • 3.5. The convergence of social gaming and mobile gaming
  • 3.6. The major publishers seek to emancipate themselves from Facebook
  • 3.7. The major players in the video game industry have been slow to enter the social games fray

4. Industry challenges of social gaming

  • 4.1. Deciding whether to emancipate from social networks in an age of multiple screens and game ubiquity
  • 4.2. The social networks can counter competition from mobile platforms through software innovation
  • 4.3. The traditional development and publishing stakeholders and the 'socialisation' of their games
  • 4.4. The rise of mobile game stakeholders in the social gaming space

5. Market forecasts

  • 5.1. World video game market
  • 5.2. The online gaming market
    • 5.2.1. Number of gamers
    • 5.2.2. ARPU of online gamers
    • 5.2.3. Marché
  • 5.3. The social gaming market
    • 5.3.1. Number of gamers
    • 5.3.2. ARPU of social game players
    • 5.3.3. Market

Tables & Figures

Tables

  • Table 1: Commissions paid by social game publishers to the major social networks
  • Table 2: Total social gaming revenues in 2011
  • Table 3: Top 10 social game publishers on Facebook in terms of DAU
  • Table 4: Presence on Facebook of the major 'traditional' video game publishers
  • Table 5: World Video Game Market, 2012-2016
  • Table 6: Number of online game players, by geographical area
  • Table 7: Average annual ARPU of online gamers, by geographical area
  • Table 8: Online game market, by geographical area
  • Table 9: Number of social game players, by geographical area
  • Table 10: Average annual ARPU of social gamers, by geographical area
  • Table 11: Social gaming market, by geographical area

Figures

  • Figure 1: Typical life cycle of a virtual world game
  • Figure 2: Estimated life cycle of FarmVille, FarmVille 2 and CityVille (Zynga)
  • Figure 3: Typical life cycle of an action game, an arcade game, a card and/or casino game
  • Figure 4: Estimated life cycles of Zynga Poker (Zynga), Bejeweled Blitz (PopCap) and Diamond Dash (Wooga)
  • Figure 5: Godfather: Five families (Kabam)
  • Figure 6: Kompany
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