表紙
市場調査レポート

TelcoのAPI

Telco APIs: Service Delivery Platforms, An Enabler of New Business Models

発行 IDATE DigiWorld 商品コード 259672
出版日 ページ情報 英文 78 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=102.85円で換算しております。

ご注意: Single Departmentライセンスは、DRM (デジタル著作権管理システム) 付PDFになります。
認証されたPC上のみでの閲覧となっております。

Back to Top
TelcoのAPI Telco APIs: Service Delivery Platforms, An Enabler of New Business Models
出版日: 2012年12月20日 ページ情報: 英文 78 Pages
概要

当レポートでは、Telco(通信事業者)およびベンダーの最も重要なイニシアチブおよびプロジェクトについて評価し、内部・外部ビジネスモデル向けのSDP(サービスデリバリープラットフォーム)およびAPI(アプリケーションプログラミングインターフェース)について分析しており、APIの開発およびTelcoビジネスへの統合方法、TelcoネットワークにおけるSDPの役割、TelcoのポジショニングにおけるSDPの影響、TelcoとベンダーのAPI関連戦略などについてまとめ、概略下記の構成でお届けいたします。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 調査手法

第3章 イントロダクション:インターネット大手のAPI

  • APIとは?
  • Facebookのプラットフォーム
  • Googleのディベロッパー
  • TwitterはほとんどのAPIリクエストに対応

第4章 TelcoのAPI関連戦略

  • SDPコンセプト・影響
    • SDPの定義
    • 標準化の課題
  • SDP実施
  • SDP・API動向
    • 「サービスデリバリーブローカー」の採用動向
  • 共通イニシアチブ
    • GSMAによるOneAPI
    • OMA(Open Mobile Alliance)
    • WAC(Wholesale Application Community)イニシアチブ
    • OMTP Bondiイニシアチブ
    • TMフォーラム
  • API関連のビジネスモデル
    • TelcoのSDP戦略
    • サポートするビジネスモデル

第5章 機器ベンダーの戦略

  • 分析グリッド:
    • ビジネスモデル
    • オペレーターとのコラボレーション
  • Alcatel-Lucent
  • Ericsson
  • Cisco
  • Aepona
  • Apigee
  • Twilio

第6章 ロングテールを持つTelcoのAPIイニシアチブ

  • TelcoオペレーターのAPIベンチマーク
    • 分析グリッド:
      • 概要
      • API
      • ビジネスモデル
      • 個人データ
      • 流通
  • Orange Partner / Orange API
  • AT&T Developer Program
  • Verizon Developer Community
  • Telenor Fusion
  • Telefonica BlueVia
  • DT Developer garden
  • Telecom Italia Apploaders
  • Vodafone Developer

第7章 付録

スライドショー

目次
Product Code: M12123

Service Delivery platforms, an enabler of new business models.

The concept of APIs (Application Programming Interfaces) has become ever more important with the rise of the Internet economy, both fixed and mobile, with the internet titans offering APIs for third party developers to develop upon. Telcos have reacted by building APIs on top of their SDP strategies thus further enlarging the developer platform of these Internet titans.

This report benchmarks the most important initiatives and projects of telcos and vendors, then analyses their strategies on both SDP and APIs, for both internal and external business models.

Report's key questions

  • How can APIs develop and consolidate telco businesses?
  • What role for service delivery platforms (SDP) in telco networks?
  • What are the impacts of SDP on telco positioning?
  • What are the notable business models in this new market? How can SDP enable 2-sided business models?
  • What are telcos' and vendors' strategies around APIs? What are the drivers, where are the hurdles?
  • Can telcos and vendors face the Internet Titans to market APIs, after leaving them this battlefield alone for a long time?

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Methodology

3. Introduction: the APIs of Internet giants

  • What are APIs?
  • Facebook Platform
  • Google Developers
  • Twitter handles the most API requests

4. Telco strategies around APIs

  • 4.1. SDP concept and impact
    • Defining SDP
    • Standardisation issue
  • 4.2. SDP implementation
  • 4.3. SDP and APIs trends
    • Trends in deploying ‘Service Delivery Broker'
  • 4.4. Common initiatives
    • 4.4.1. OneAPI by GSMA
    • 4.4.2. OMA (Open Mobile Alliance)
    • 4.4.3. Wholesale Application Community (WAC) initiative
    • 4.4.4. OMTP Bondi initiative
    • 4.4.5. TM Forum
  • 4.5. Business model around APIs
    • Telco SDP strategies
    • Business Models supported

5. Equipment vendors strategies

  • Analysis grid:
    • Business model
    • Collaboration with operators
  • 5.1. Alcatel-Lucent
  • 5.2. Ericsson
  • 5.3. Cisco
  • 5.4. Aepona
  • 5.5. Apigee
  • 5.6. Twilio

6. Telco API initiatives down the long tail

  • 6.1. Telco operator's API benchmark
    • Analysis grid:
      • Overview
      • APIs
      • Business model
      • Personal Data
      • Distribution
  • 6.2. Orange Partner / Orange API
  • 6.3. AT&T Developer Program
  • 6.4. Verizon Developer Community
  • 6.5. Telenor Fusion
  • 6.6. Telefónica BlueVia
  • 6.7. DT Developer garden
  • 6.8. Telecom Italia Apploaders
  • 6.9. Vodafone Developer

7. Appendix

  • SMS API and MMS API
  • E-mail API (Orange)
  • Wap Push API (AT&T)
  • Click-to-call API
  • Conference call API
  • Voice mash-up (Interactive voice by Orange, Telekom Tropo by DT)
  • Voice Record API
  • In-app messaging API
  • Location API
  • Device status API
  • Personal APIs by Orange
  • Operator billing API
  • Authentication API
  • Cloud user management
  • Advertising
  • M2M
  • mHealth Platform
  • Scout24

Slideshow

The report ships with a slideshow providing the reader with a synopsis of the study's essential points.

It enables you:

  • to share the principal findings rapidly with your colleagues
  • to use the slides for your internal presentations
  • or to simply browse through the main thoughts of the market study at a glance
Back to Top