株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

コネクテッドTV

Connected TV: Services & Interfaces - Players - Strategies - Market Forecasts

発行 IDATE DigiWorld 商品コード 235771
出版日 ページ情報 英文 55 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
こちらの商品の販売は終了いたしました。
Back to Top
コネクテッドTV Connected TV: Services & Interfaces - Players - Strategies - Market Forecasts
出版日: 2012年03月09日 ページ情報: 英文 55 Pages

当商品の販売は、2016年04月20日を持ちまして終了しました。

概要

当レポートでは、コネクテッドTV市場の現状と見通しについて調査分析し、コネクテッドTVサービスの種類と概要、クライアントインターフェースの種類と概要、コネクテッドTV産業における関連事業者の種類と概要、世界のコネクテッドTVサービス市場の市場規模予測(〜2016年)、市場影響因子の分析などをまとめ、概略下記の構成でお届けいたします。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 調査手法

第3章 サービスとインターフェース

  • コネクテッドTVのサービス
    • サービスの類型学
    • ビデオサービス
    • インターネットサービス
  • クライアントインターフェース
    • コネクテッドTVソリューションの重要アセット
    • クライアントインターフェースモデル
    • コネクテッドTVサービスのポジショニング
  • コネクテッドTV用コントロールツール
    • 従来型リモートコントロール:限定的なサービス
    • 新世代コントロール
    • 音声・ゼスチャー認識デバイス
    • コネクテッドTVのコントロール
  • ユーザーエクスペリエンスにおけるリスク

第4章 コネクテッドTV企業

  • 概要
  • 製造業者・権利保持者
  • TV放送事業者
  • ネットワーク事業者
    • 放送ネットワーク事業者
    • 双方向ネットワーク事業者
  • ウェブ事業者
    • クラウドベースの分散型プラットフォーム事業者
    • ウェブサービスパブリッシャー
  • コネクタブルボックスの製造業者
    • セットトップボックスの製造業者
    • デジタルメディアボックスの製造業者
  • CE製品の製造業者
  • 提携アプローチ vs 専用統合サービスの開発
    • 好まれる提携アプローチ
    • 専用サービスの開発

第5章 TV用OTTビデオサービスの市場予測

  • 主な成長推進因子
  • 市場予測
目次
Product Code: M12210

This study analyses the service offerings and the various connected TV interface models. It examines the positioning and strategies of the major players of connected TV. It also provides forecastsfor the market of OTT video services on TV by 2016 in the majorcountries and internationally.

Report's key questions

  • Services on connected TV: what role for international and local brands?
  • Interfaces: portals, widgets or search engines?
  • The new control tools: what role for tablets?
  • The key positionings of connected TV offerings: complement or competition with TV channels?
  • What differences between the North American and European markets?
  • What evolution in the relationship between rights holders and TV channels?
  • Will network operators adopt the OTT services?
  • What is the impact of connected TV on the global broadcasting market?

EXTRACTS

Positioning of the offerings of the promoters of connected TV

Global market for connected TV
services 2011-2016, millions EUR

Source: IDATE - World Connected TV Market - February 2012

Breakdown of the market value of OTT
video services on TV in 2016

Source: IDATE - World Connected TV Market - February 2012

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Methodology

3. Services and interfaces

  • 3.1. The services of connected TV
    • 3.1.1. Typology of services
    • 3.1.2. Video services
    • 3.1.3. Internet services: offerings centered on the global brands of the Web
  • 3.2. The client interface
    • 3.2.1. The essential asset of any connected TV solution
    • 3.2.2. The client interface models
    • 3.2.3. Positionings of connected TV offers
  • 3.3. What control tool for connected TVs?
    • 3.3.1. The traditional remote control: a limited device
    • 3.3.2. New generation controls
    • 3.3.3. Voice and gesture recognition devices
    • 3.3.4. The control of connected TV by a third, or ‘companion’ device
  • 3.4. What risks for the user experience?

4. The players of connected TV

  • 4.1. Overview
  • 4.2. Producers and rights holders
  • 4.3. TV broadcasters
  • 4.4. Network operators
    • 4.4.1. Broadcast network operators
    • 4.4.2. Bi-directional network operators
  • 4.5. The Web players
    • 4.5.1. Operators of cloud-based distribution platforms
    • 4.5.2. Publishers of Web services
  • 4.6. Manufacturers of connectable boxes
    • 4.6.1. Manufacturers of set-top boxes
    • 4.6.2. Manufacturers of digital media boxes
  • 4.7. Manufacturers of consumer electronics
  • 4.8. Partnership approaches vs. development of proprietary integrated services
    • 4.8.1. The favoured partnership approaches
    • 4.8.2. Towards the development of proprietary services?

5. Market forecasts for OTT video services on TV

  • 5.1. Key growth drivers
  • 5.2. Market forecasts
Back to Top