株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

ハイブリッドTV:Telcoおよびケーブルオペレーターの課題と機会

Hybrid TV: Challenges and Opportunities for Telcos and Cable Operators

発行 IDATE DigiWorld 商品コード 226400
出版日 ページ情報 英文 26 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
こちらの商品の販売は終了いたしました。
Back to Top
ハイブリッドTV:Telcoおよびケーブルオペレーターの課題と機会 Hybrid TV: Challenges and Opportunities for Telcos and Cable Operators
出版日: 2013年12月20日 ページ情報: 英文 26 Pages

当商品の販売は、2016年10月05日を持ちまして終了しました。

概要

オンラインビデオの到来とインターネットトラフィック量は、ケーブルやIPTVといった有線ネットワーク上のビデオ配信におけるパワーバランスを変化させるでしょう。

当レポートでは、固定ネットワークにおいてますます拡大するビデオサービスのハイブリッド化に対応するための新しいソリューションについて調査し、Telco(電気通信事業者)が利用可能な3つの主要な選択肢:ビデオプロバイダービジネスの強化、オンラインビデオトラフィックへの課金、もしくはインターネット接続の重視について、概略下記の構成でお届けいたします。

第1章 主な調査結果

第2章 固定ネットワークにおけるビデオサービスのハイブリダイゼーション

第3章 OTTおよび有線オペレーターにとっての脅威としてのコネクテッドTVの拡張

  • 脅威にさらされるTV収益
  • インターネットビデオアクセスおよびトラフィックの成長

第4章 主要インターネットソリューション

  • トラフィック戦争
  • データ容量・速度ティアリング

第5章 新技術のオプション

第6章 流通業者のポジショニングを強化するためのビデオサービスの強化

第7章 OTTサービスおよびソリューションの統合

第8章 オペレーターにとっての選択肢

  • トリプルプレイサービスの開発
  • 3つの将来の流通エコシステム

図表

目次
Product Code: M13205IN3

The advent of online video and the amount of internet traffic it generates will shift the balance of power in video distribution over wireline networks, i.e. cable and IPTV. This impact will not be the same across the board, but influenced by regional market features, the competitive situation, market leaders' weight in the equation and vendor strategies. But the outlines of the future are being drawn, and operators will have several major, and increasingly hybrid, options to choose from when defining their new business strategies. After detailing the biggest changes affecting wireline telcos, and new possible solutions, this insight explores the three main choices available to telcos: beefing up their video provider business, charging for online video traffic or focusing on internet connectivity.

This insight is part of our Connected TV Distribution Watch that includes:

  • a half-yearly updated Database (March & September 2013)
  • a half-yearly Status Report (March & September 2013)
  • Three insights on the sector key issues (focus on a specific market, latest trends analysis, offers and key player benchmark).

Table of Contents

1. Key findings

2. Hybridisation of video services on fixed networks

3. OTT and by extension connected TVs as threats to wired operators

  • 3.1. TV revenues threatened
  • 3.2. Internet video access and traffic growth

4. The primary internet solutions

  • 4.1. Traffic wars
  • 4.2. Data caps and speed tiering

5. New technical options

6. Enriching video offerings to strengthen a distributor's positioning

7. Integration of OTT offerings and solutions

8. Options for operators

  • 8.1. Developing triple-play offerings
  • 8.2. Three future distribution ecosystems

Insight's tables and figures

Tables

  • Table 1: Traffic differentiation policies of fixed operators
  • Table 2: BT's fixed internet access offerings
  • Table 3: HTTP Adaptive Streaming technology, advantages and disadvantages
  • Table 4: Presence of YouTube and Dailymotion on fixed operator services

Figures

  • Figure 1: TV subscribers by access mode in the United States
  • Figure 2: TV subscribers by access mode in Western Europe
  • Figure 3: Video subscriber numbers for the major operators in the United States
  • Figure 4: Video subscriber numbers (cumulative) for the major operators in the United States
  • Figure 5: Cord-cheating in the United States, illustration
  • Figure 6: Video subscriber numbers for the major operators in Western Europe (Thousands) (Net additions, per quarter, Q1 2010 - Q1 2013)
  • Figure 7: Video subscriber numbers (cumulative) for the major operators in Western Europe
  • Figure 8: Video and internet ARPU for Time Warner Cable and Kabel Deutschland
  • Figure 9: Internet subscriber numbers for the major US and Western European operators
  • Figure 10: Internet subscriber numbers (cumulative) for the major US and Western European operators
  • Figure 11: Video and internet revenues per quarter for Comcast
  • Figure 12: Rapid internet growth is driven by video
  • Figure 13: Telco CDN strategies
  • Figure 14: TV d'Orange on Xbox
  • Figure 15: Telstra hybrid TV
  • Figure 16: Multi-screen offering from Horizon TV/UPC
  • Figure 17: FiOS TV multi-screen
  • Figure 18: YouTube on Virgin Media's EPG
  • Figure 19: Three future distribution ecosystems
Back to Top