市場調査レポート

電子書籍(Eブック)市場および予測(2008-2015年):第3版

E-Book: Markets & Forecasts 2008-2015 (3rd Edition)

発行 IDATE DigiWorld 商品コード 212655
出版日 ページ情報 英文 160 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.32円で換算しております。

ご注意: Single Departmentライセンスは、DRM (デジタル著作権管理システム) 付PDFになります。
認証されたPC上のみでの閲覧となっております。

Back to Top
電子書籍(Eブック)市場および予測(2008-2015年):第3版 E-Book: Markets & Forecasts 2008-2015 (3rd Edition)
出版日: 2011年09月20日 ページ情報: 英文 160 Pages
概要

当レポートでは、世界の主要国における電子書籍(Eブック)市場を取り上げ、市場構造および新たなデジタルバリューチェーンに関する分析をまとめ、ケーススタディを通じて主要なステークホルダーの戦略を分析して、主なビジネスモデルを詳細に調べるとともに、中核的な技術(フォーマット、ポータビリティー、DRM、電子インク、等々)とその課題について分析するとともに、2008年〜2015年まで市場予測を提示するなど、概略下記の構成でお届けいたします。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 調査手法

第3章 市場構造と主な要素

  • 市場概要
    • 定義
    • 市場区分
    • 製品およびサービスの動向
  • 現在の市場推計
    • 地域別市場
  • 主な要素
    • フォーマット
    • DRM(デジタル著作権管理)
    • 書籍販促用メタデータ
    • スクリーン技術
    • 規制環境
    • 読書
    • デバイスの選択

第4章 産業組織と戦略

  • 産業構造
    • 物理的およびデジタルバリューチェーン
    • 競合構造
    • ビジネスモデル
  • 市場参入企業
    • 出版社
    • アグリゲーター
    • 再販業者
    • 通信会社
    • ハードウェアメーカー
  • 戦略的分析
    • 価値の創造か、それとも破壊か?
    • 読者の戦い

第5章 市場および予測

  • 成長要素
    • 成長/破壊要素の分析
    • 予測の前提
  • 市場予測
    • 2011-2015年予測:電子書籍(eブック)市場
    • 2011-2015年予測:電子書籍リーダー(eリーダー)売上
  • データブック

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次
Product Code: M11116

This report takes an in-depth look at the e-book market, and provides industry figures for 2008 to 2015. It breaks down the new digital value chain, identifies stakeholder strategies through some 20 case studies, details their business models and analyses the core technical issues (formats and portability, DRM, electronic ink, etc.).

Key questions

  • What are the latest trends and how is the book publishing market evolving: electronic and print?
  • What are the different market segments? Which are the most innovative and dynamic?
  • Are we seeing a consolidation of the electronic book market? Who are the dominant players and what business models are they employing?
  • Which technologies and formats are being used for e-books and their distribution? What role is the cloud playing?
  • What costs are involved in publishing and distributing an e-book?
  • Is the e-book' s destruction of value offset by new market opportunities?
  • What market share do e-books have in the different countries?

This report ships with a database for 2008-2015:

  • e-book market, printed book market (sales)
  • reader market (shipments in number of units)
  • Canada, France, Germany, Italy, Japan, Spain, the UK, the United States

Database

Actuals & Forecasts 2008-2015

  • Data:
    • e-book market (million EUR)
    • printed book market (million EUR)
    • e-reader market (shipments per unit)
  • Countries:
    • Canada
    • France
    • Germany
    • Italy
    • Japan
    • The United Kingdom
    • The United States

The European Top-Five printed and e-book market, million EUR, 2008-2015

Players Profiled

  • Publishers:
    • Hachette Livre
    • Harlequin
    • Harmattan
    • Kodansha
    • Vook
  • Resellers:
    • Amazon
    • Barnes and Noble
    • FNAC
    • Google
    • Kobo
    • Smashwords
  • Aggregators:
    • Anel/DeMarque
    • Numilog
    • OverDrive
    • Izneo
  • Equipment manufacturers:
    • Apple
    • Sony
  • Mobile Operators:
    • AT&T
    • AU by KDDI
    • Telecom Italia

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Methodology

3. Market structure and key elements

  • 3.1. Market overview
    • 3.1.1. Definition
    • 3.1.2. Market segmentation
      • Scientific and technical works: the E-Book pioneers
      • Overhaul of the economics of dictionaries and encyclopaedias
      • Emergence of digital textbooks
      • Literature going digital
      • Comic books leaping into the fray
      • Non-fiction taking to digital, but to varying degrees
      • The device: affecting the segmentation of the works read
    • 3.1.3. Trends in products and services
      • The popular uprising of self-publishing
      • From the homothetic to the enhanced book
      • Emergence of social reading
      • Development of piracy
  • 3.2. Current market estimates
    • 3.2.1. Markets par region
  • 3.3. Key factors
    • 3.3.1. Formats
      • Moving towards a coexistence a formats
      • PDF: longstanding presence but technically limited
      • Amazon banking on its own format (for now)
      • Emergence of the epub format
      • How much does it cost to produce an e-book file?
      • Which formats for which offers?
      • An outmoded debate in the era of cloud computing and portability?
    • 3.3.2. DRM
    • 3.3.3. Metadata for promoting the book
    • 3.3.4. Screen technologies
    • 3.3.5. The regulatory environment
      • What regulatory stipulations on the price of digital books?
      • What tax rate applied to digital books?
    • 3.3.6. Reading
    • 3.3.7. Choosing between devices
      • Growing popularity of new devices: e-readers and tablets
      • e-reader preferred for reading digital files
      • Major differences in reading patterns on dedicated devices and multi-purpose devices

4. Industry organisation & strategies

  • 4.1. Industry structure
    • 4.1.1. Physical and digital value chains
    • 4.1.2. Competition structure
    • 4.1.3. Business models
      • File downloads: oldest and most popular model
      • Subscription
      • Rental model popular for comics and textbooks
      • Sales by the chapter still marginal
      • Ad-funded model
      • The 24 Symbols hybrid business model
  • 4.2. Market players
    • 4.2.1. Publishers
    • 4.2.2. Aggregators
    • 4.2.3. Resellers
    • 4.2.4. Telcos
    • 4.2.5. Hardware manufacturers
  • 4.3. Strategic analysis
    • 4.3.1. Creation or destruction of value?
      • Impact on production costs
      • Changes in readers' buying patterns
      • Analysis of the degree of exposure to the electronic shift, genre by genre
      • The enhanced book
      • Are printed book sales being offset by digital sales?
      • What of back-catalogue titles?
    • 4.3.2. Battle of the readers
      • e-readers
      • Who profits from self-publishing?
      • The spectre of piracy
      • e-book timeline?

5. Markets and previsions

  • 5.1. Growth factors
    • 5.1.1. Analysis of growth/disruptive factors
    • 5.1.2. Forecast hypotheses
  • 5.2. Market forecasts
    • 5.2.1. 2011-2015 forecasts: e-book sales
    • 5.2.2. 2011-2015 forecasts: e-reader sales
  • 5.3. Data book
Back to Top