市場調査レポート
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1078266

デジタルエンターテインメントにおけるテックジャイアンツ:スケール効果によるリーダーシップの発揮

Tech Giants in Digital Entertainment: Scale Effect Drives to Leadership

出版日: | 発行: IDATE | ページ情報: 英文 48 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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デジタルエンターテインメントにおけるテックジャイアンツ:スケール効果によるリーダーシップの発揮
出版日: 2022年05月16日
発行: IDATE
ページ情報: 英文 48 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

当レポートでは、デジタルエンターテインメント市場について調査し、市場の見通し、テックジャイアント、市場シェア、セグメント別の市場分析、主要企業のプロファイルなどの情報を提供しています。

  • デジタルエンターテインメント市場(映像、音楽、ゲーム)に関するテックジャイアントの視点からの考察。テックジャイアントの主な資産。
  • デジタルエンターテインメントのセグメント別(ビデオ、音楽、ビデオゲーム)の収益と使用。
  • 主要インターネット企業に関する、デジタルエンターテインメントの位置づけと関連するビジネスモデルの詳細な分析。米国(Amazon、Apple、Google/YouTube、Meta/Facebook)、中国(Alibaba、Tencent)、両国(TikTok、Bytedance)の紹介。
  • 様々な方面からの市場の見通し:テックジャイアントがエンターテインメント産業に与える影響分析、デジタルエンターテインメントにおけるテックジャイアントのさらなる発展に対するさまざまな促進要因と障壁、2025年までの世界のエンターテインメント業界におけるテックジャイアントの市場シェアの推移、セグメント別の主要企業3社の市場シェア推移。

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 市場力学

  • デジタルエンターテインメント市場:規模と動向
  • デジタル広告収益
  • アプリの収益
  • デジタルエンターテインメントの消費
  • アドレス可能な市場
  • テックジャイアントの財務上の重み
  • テクノロジーとプラットフォーム
  • 拡張現実

第3章 市場セグメント

  • ビデオサービス - 収益と使用
  • ビデオサービス - テックジャイアントのポジショニング
  • 音楽サービス - 収益と使用
  • 音楽サービス - テックジャイアントのポジショニング
  • ビデオゲーム - 収益と使用
  • ビデオゲーム - テックジャイアントのポジショニング

第4章 企業プロファイル

  • Apple
  • Amazon
  • Meta/Facebook
  • Google/YouTube
  • Alibaba
  • Tencent
  • ByteDance/TikTok
  • エンターテインメントにおけるテックジャイアントのポジショニング統合

第5章 市場の見通し

  • エンターテインメント業界に対するテックジャイアントの影響
  • テックジャイアントの市場開発要因
  • 市場の見通し - 2025年の予測
目次
Product Code: M00050MRA

This report examines the digital entertainment market (video, music, games) from the specific perspective of the Tech Giants .

  • The introductory section describes the market dynamics of digital entertainment revenues and consumption trends. Some of the Tech Giants' key assets are then presented.
  • The next section addresses digital entertainment revenues and usage by segment (video, music, video games). For each segment, the relative positioning and global market shares of the Tech Giants are documented.
  • The major Internet players are then analysed in detail with respect to their positioning in digital entertainment and associated business models. Revenues by segment (video/music/video games) are documented, sometimes through estimates. We profile players from the United States (Amazon, Apple, Google/YouTube, Meta/Facebook), from China (Alibaba, Tencent) or both (TikTok/Bytedance).
  • In the final section, the report describes the market prospect from different angles. It first analyses the impact of Tech Giants on the entertainment industry. Then, it details the various drivers and barriers to the further development of Tech Giants in digital entertainment. Finally, market forecasts propose an evolution of the Tech Giants' market share in the global entertainment industry until 2025. The evolution of the market shares of the top 3 players by segment are also presented.

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Market dynamics

  • 2.1. The digital entertainment market - Sizing and trends
  • 2.2. Digital advertising revenues
  • 2.3. App revenues
  • 2.4. Digital entertainment consumption
  • 2.5. Addressable market
  • 2.6. Financial weight of Tech Giants
  • 2.7. Technologies and platforms
  • 2.8. Enhanced reality

3. Market segments

  • 3.1. Video services - Revenues and usages
  • 3.2. Video services - Positioning of Tech Giants
  • 3.3. Music services - Revenues and usages
  • 3.4. Music services - Positioning of Tech Giants
  • 3.5. Video games - Revenues and usages
  • 3.6. Video games - Positioning of Tech Giants

4. Players' profiles

  • Apple
  • Amazon
  • Meta/Facebook
  • Google/YouTube
  • Alibaba
  • Tencent
  • ByteDance/TikTok
  • Synthesis of Tech Giants positioning in entertainment

5. Market prospect

  • 5.1. Impacts of Tech Giants on the entertainment industry
  • 5.2. Market development factors for Tech Giants
  • 5.3. Market prospect - Forecasts 2025