市場調査レポート

アフリカの通信市場の展望:新たな収益機会の把握

Africa Telecoms Outlook 2013: Seizing new revenue opportunities

発行 Ovum, Ltd. 商品コード 255543
出版日 ページ情報 英文
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.50円で換算しております。
Back to Top
アフリカの通信市場の展望:新たな収益機会の把握 Africa Telecoms Outlook 2013: Seizing new revenue opportunities
出版日: 2012年11月27日 ページ情報: 英文
概要

今後5年間の通信市場は、低コストデバイスの出現、コンテンツの強化、モバイルエンタープライズ市場の台頭などに特徴付けられる見通しであり、これらがアフリカの通信市場の多くの市場機会をもたらすでしょう。

当レポートでは、アフリカの通信市場に関する調査の結果から、通信事業者、コンテンツプロバイダー、デバイス製造業者、システムインテグレーターにとっての新たな収益機会について検証し、アナリストによるプレゼンテーションもまとめ、概略以下の構成でお届けいたします。

目次

  • アナリスト
  • モバイルデータセット:最大の収益機会
  • アフリカの産業見通し:調査
  • サービスのイノベーションに欠かせない提携と新たなスキル
  • サービスプロバイダーのサポート能力の強化
  • カスタマーエクスペリエンスの変化
  • セグメンテーション:小規模パッケージの利点
  • LTE:ブランディングと収益の機会
  • モバイルマネーとバンキング
  • 農村部における機会
  • 衛星:ブロードバンドの普及における役割
  • 通信事業者に向けたサービス&ビジネスモデルの革新戦略(PPT)
  • モバイルブロードバンドの導入機会:データサービスの未接続者への確実なリーチ(PPT)
  • アフリカのエンタープライズ部門における機会とセグメンテーション(PPT)
  • オペレーターがCEM戦略を取り入れるべき理由(PPT)、など
目次

Abstract

image1

Benefit from a series of calls for action on opportunities in the telecoms industry ranging from service innovation to network transformation and from cloud enablement to next-generation network rollout.


This report tests the view of the Africa telecoms market through a survey commissioned in August and September 2012. It asks where the new revenue opportunities are for 2013 and beyond.

Informa analysts covering Africa give their views on how the pent-up demand for connectivity in the African continent will provide clear opportunities for telcos, content providers, device manufacturers, system integrators and the entire, ever-enlarging telecoms value chain.

Overview

This report seeks to uncover the maturation of the African telecoms market and to highlight the ongoing evolution in technology, consumer demand and customer segmentation, and what this means for new revenue potential. The next five years will be framed by the emergence of low-cost devices, enriched content and an increasingly mobile enterprise market, providing significant opportunities to many serving the African telecoms market.

The creation of content, especially that derived from the Internet, will be a huge drive for the telecoms industry aided by the emergence of the greater availability of low-cost smartphones. But at the same time, there will be a shift in telco focus away from serving the individual towards providing ICT solutions to businesses and government. In many instances, these solutions will draw on technology and M2M communications and will require partnerships with IT providers and system integrators.

In addition to our survey results and analysis, this report includes the presentations of four of our analysts from the Africa Industry Outlook event:

  • Service and business model innovation strategies for telecoms operators
  • Mobile broadband deployment opportunities: Ensuring data services reach the unconnected
  • Segmenting Africa's enterprise opportunity
  • Why should operators embrace a CEM strategy?

New report format:

New Report format - designed for sharing - This research is available from our online store as an electronic format, featuring a series of PDF and PPT files, each designed to provide you with business critical intelligence which is easy to share with your colleagues.

Contributing Analysts

  • Nicholas Jotischky , Principal Analyst, MEA, Informa Telecoms & Media
  • Mark Newman , Chief Research Officer, Operator Strategies, Informa Telecoms & Media
  • Camille Mendler , Principal Analyst, Enterprise Verticals, Informa Telecoms & Media
  • Matthew Reed , Principal Analyst, MEA, Informa Telecoms & Media
  • Dimitris Mavrakis , Principal Analyst, Networks, Informa Telecoms & Media
  • Julio Puschel , Principal Analyst, Operator Strategies, Informa Telecoms & Media
  • Thecla Mbongue , Senior Analyst, MEA, Informa Telecoms & Media
  • Danson Njue , Research Analyst, MEA, Informa Telecoms & Media
  • Kalyan Medapati , Senior Analyst, MEA, Informa Telecoms & Media
Back to Top