市場調査レポート

スマートフォン市場に焦点を当てた通信事業者の収益拡大戦略

Profitable strategies for operators to target the smartphone market

発行 Ovum, Ltd. 商品コード 209302
出版日 ページ情報 英文
納期: 即日から翌営業日
価格
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スマートフォン市場に焦点を当てた通信事業者の収益拡大戦略 Profitable strategies for operators to target the smartphone market
出版日: 2011年11月25日 ページ情報: 英文
概要

当レポートでは、スマートフォン市場をターゲットとした通信事業者の収益拡大戦略について調査分析し、スマートフォン市場の現状、スマートフォンの普及動向と普及促進因子、主要通信事業者のスマートフォンによる収益拡大戦略のケーススタディなどをまとめ、概略以下の構成でお届けいたします。

エグゼクティブサマリー:PPT(40スライド)

オペレーターの移行:普及率から収益性の高いビジネスモデルへ

  • 世界のスマートフォン普及率:地域別(2010-2016年)
  • スマートフォン導入拡大のもっとも重要な推進因子とは?
  • 既存ユーザーからの収益性の拡大におけるオペレーターの目標
  • スマートフォンのエコシステム
  • スマートフォンの市場区分:2011・2016年
  • スマートフォンのプッシュレバー
  • Vodafone UK・ O2 Germany:スマートフォンの補助金と料金戦略
  • スマートフォンのラインナップ:オペレーター・ベンダー・小売業者
  • 欧州の主要オペレーターの分割払い購入プラン(2011年第3四半期)
  • Viva Bahrainの分割払い購入戦略, 3Q11
  • オペレーター/ベンダーのデバイス供給関係への影響因子
  • O2 Priorityマーケティングキャンペーン

最適とはいえないスマートフォンのイールドマネジメント:収益拡大のための選択肢

  • Vodafone Europe:スマートフォン普及率とスマートフォンデータプラン(2010年第4四半期-2011年第2四半期)
  • データ料金の収益性の高い組み合わせの構築
  • OTTの課題に関するオペレーターの見解
  • キャリアビリングの利用可能性:BlackBerry App World(2010年8月-2011年5月)
  • キャリアビリングの利用可能性:Android Market(2009年11月-2011年8月)

米国では57%成長で約1億台に

  • 米国のスマートフォン市場:オペレーターの市場シェア(2011年第2四半期)
  • 米国のスマートフォン売上予測(2010-2016年)

ケーススタディ:TIM Brasilのプリペイド顧客向けスマートフォン戦略

  • ブラジル:3Gでカバーされている都市数:オペレーター別(2011年6月)
  • スマートフォン保有TIM Brasilユーザーのシェア(2010年第3四半期-2011年第2四半期)
  • スマートフォン売上:2010年第1四半期・2011年第1四半期
  • SWOT分析

ケーススタディ:O2 GermanyのMyHandy

  • O2 GermanyのMyHandy
  • O2 Germanyの契約ベースのサービス
  • ドイツのiPhone 4 16GBのオペレーター価格比較
  • 顧客増加数:2008-2010年
  • SWOT分析

ケーススタディ:Turkcellのスマートフォン戦略

  • Turkcell T20
  • 総販売台数におけるスマートフォンの割合(2009-2011年)
  • ARPUの比較
  • スマートフォン価格:2009・2010年
  • TurkcellのT10・T20:SWOT分析
  • スマートフォン売上成長

ケーススタディ:Vodacomのポストペイドスマートフォン戦略

  • スマートフォン販売台数(2011年第2四半期)
  • 南アフリカのポストペイドスマートフォンプラン:オペレーター別(2011年第4四半期)
  • ポストペイドプランのスマートフォン価格(2011年第2四半期)
  • 加入者成長率(2008年第3四半期-2011年第2四半期)
  • 南アフリカのスマートフォンユーザー(2010年第1四半期-2011年第2四半期)
  • ARPU・1ヶ月あたりのスマートフォン支出額(2011年第2四半期)
  • スマートフォンサービス:SWOT分析

ケーススタディ:Vodafoneの自社ブランドスマートフォン

  • Vodafone Smart
  • Vodafone SmartのSWOT分析

スマートフォン調査分析(2011年第3四半期):PPT(19スライド)

目次

Abstract

Summary:

Using both a series of case studies and primary research, 'Operators' Smartphone Strategies' looks in depth at the key drivers for smartphone growth and how operators are positioning these devices to profitably take advantage of this growth.

Case studies include:

  • Vodafone's own-branded smartphone strategy
  • TIM Brasil's prepaid smartphone strategy
  • O2 Germany's 'My Handy' strategy
  • Turkcell's low-cost own-branded smartphone
  • KPN's strategy of boosting use of own-branded value-added services via smartphones

New report format:

New Report format - designed for sharing - This research is available from our online store either as a hardcopy report or electronic format, featuring a series of PDF and PPT files, each designed to provide you with business critical intelligence which is easy to share with your colleagues.

Contributing Analysts

Paul Lambert, Senior Analyst, Operator Strategies

Marceli Passoni, Research Analyst, Americas

Charles Moon, Principal Analyst, Asia Pacific

Kristin Paulin, Research Analyst, Americas

Francesco Radicati, Senior Analyst, Content & Applications

Table of Contents

Profitable strategies for operators to target the smartphone market Executive Summary - PowerPoint file (40 slides)

Operators must move away from smartphone penetration to profitable smartphone business models

  • Fig. 1: Global, smartphone penetration of total handset sales, by region, 2010-2016
  • Fig. 2: In your opinion, what is the most important factor driving smartphone adoption in your market?
  • Fig. 3: Operators' goals in generating more profit from existing users
  • Fig. 4: The smartphone ecosystem
  • Fig. 5: Smartphone segmentation, 2011 and 2016
  • Fig. 6: Smartphone push levers
  • Fig. 7: Vodafone UK and O2 Germany smartphone subsidy and tariff strategies
  • Fig. 8: Smartphone device line-up - operators, vendors and retailers
  • Fig. 9: Europe, selected operators' hire purchase plans, 3Q11
  • Fig. 10: Viva Bahrain's hire purchase strategy, 3Q11
  • Fig. 11: Factors that have an impact on the operator/vendor device-supply relationship
  • Fig. 12: O2 Priority marketing campaign

Smartphone yield management is suboptimal: a few options to increase the revenue side

  • Fig. 1: Vodafone Europe, penetration of smartphones and smartphone data plans, 4Q10-2Q11
  • Fig. 2: Engineering profitable combinations of data pricing
  • Fig. 3: Operators' view on OTT issue
  • Fig. 4: Carrier-billing availability, BlackBerry App World, Aug-10 to May-11
  • Fig. 5: Carrier-billing availability, Android Market, Nov-09 to Aug-11

Nearly 100 million smartphones in US after 57% growth

  • Fig. 1: US, smartphone market share by operator, 2Q11
  • Fig. 2: US smartphone sales forecast, 2010-2016

Case study: TIM Brasil's smartphone strategy for prepaid customers

  • Fig. 1: Brazil, no. of cities and towns covered with 3G, by operator, Jun-11
  • Fig. 2: Share of TIM Brasil users with smartphones, 3Q10-2Q11
  • Fig. 3: TIM Brasil smartphone sales, 1Q10 and 1Q11.
  • Fig. 4: TIM Brasil SWOT analysis

Case study: O2 Germany's MyHandy

  • Fig. 1: O2 Germany's MyHandy
  • Fig. 2: O2 Germany contract offerings
  • Fig. 3: Germany, operator price comparison for iPhone 4 16GB
  • Fig. 4: O2 Germany, customer additions, 2008-2010
  • Fig. 5: SWOT analysis of O2 Germany's MyHandy

Case study: Turkcell's smartphone strategy

  • Fig. 1: Turkcell T20
  • Fig. 2: Turkcell, smartphones as a proportion of total handset sales, 2009-2011
  • Fig. 3: ARPU comparison
  • Fig. 4: Turkey, smartphone prices, 2009 and 2010
  • Fig. 5: Turkcell's T10 and T20 SWOT analysis
  • Fig. 6: Growth in Turkcell smartphone sales

Case study: Vodacom's postpaid-smartphone strategy

  • Fig. 1: Smartphones sold by Vodacom, 2Q11
  • Fig. 2: South Africa, postpaid smartphone plans by operator, 4Q11
  • Fig. 3: Vodacom, smartphone prices on postpaid plans, 2Q11, selected devices
  • Fig. 4: Vodacom, postpaid-subscription growth, 3Q08-2Q11
  • Fig. 5: South Africa, smartphone users, 1Q10-2Q11
  • Fig. 6: Vodacom, postpaid ARPU and monthly smartphone spend, 2Q11
  • Fig. 7: Vodacom postpaid smartphone offering, SWOT analysis

Case study: Vodafone's own-branded smartphone

  • Fig. 1: The Vodafone Smart
  • Fig. 2: Vodafone Smart SWOT analysis

Smartphone Survey Analysis, 3Q11 - PowerPoint file (19 slides)

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