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市場調査レポート
商品コード
1065469
マイクロフルフィルメントセンター(MFC):MFCの新たな活用方法およびオートメーションの可能性の分析(2022年3月)Micro-Fulfillment Centers (MFCs) - Mar 2022: An Analysis of the Emerging Use of MFCs and the Potential for Automation |
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マイクロフルフィルメントセンター(MFC):MFCの新たな活用方法およびオートメーションの可能性の分析(2022年3月) |
出版日: 2022年03月16日
発行: Interact Analysis
ページ情報: 英文
納期: 即日から翌営業日
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オンラインショッピングやオムニチャネルの台頭により、小売企業は流通とフルフィルメントモデルを見直す必要に迫られています。店頭でのピッキングは非効率的であり、即配のための集中型フルフィルメントモデルの使用は現実的でないことが明らかになっています。即配の市場成長に伴い、小規模フルフィルメントセンター(店舗型と独立型)の台頭が現状を打破し、フルフィルメントのあり方を変えつつあります。
当レポートでは、マイクロフルフィルメントセンター(MFC)について調査し、主要小売業者、MFCベンダー、ソフトウェアプロバイダーへのインタビュー、オートメーションとマニュアルの両現場に及ぶマイクロフルフィルメントセンターの詳細な情報を提供しています。
The rise of online and omni-channel shopping is causing retailers to re-evaluate their distribution and fulfillment models. In-store picking is can often be inefficient, and the use of a centralized fulfillment model for rapid deliveries is proving to be unfeasible. Coupled with the growth of the rapid delivery market, the rise of micro-fulfillment centers (both store-based and stand-alone) are disrupting the status quo and changing the nature of fulfillment. Through extensive primary research interviews with leading retailers, MFC vendors and software providers, this report will provide an in-depth analysis of the micro-fulfillment center landscape, covering both automated and manual sites.