株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
市場調査レポート

モバイルソリッドステートプロジェクターレポート(2014年):組み込み型およびスタンドアロン型のピコプロジェクターとパーソナル(マイクロ)プロジェクター

2014 Mobile Solid-State Projector Report: Embedded and Standalone Pico Projectors Plus Personal (Micro) Projectors

発行 Insight Media 商品コード 293075
出版日 ページ情報 英文 189 Pages; 90 Tables; 93 Figures
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=110.75円で換算しております。
Back to Top
モバイルソリッドステートプロジェクターレポート(2014年):組み込み型およびスタンドアロン型のピコプロジェクターとパーソナル(マイクロ)プロジェクター 2014 Mobile Solid-State Projector Report: Embedded and Standalone Pico Projectors Plus Personal (Micro) Projectors
出版日: 2014年01月02日 ページ情報: 英文 189 Pages; 90 Tables; 93 Figures
概要

当レポートは、ピコープロジェクター、パーソナル(マイクロ)プロジェクター、ピコプロジェクター組み込み型モバイル機器などを含む小型ソリッドステートプロジェクターの技術と市場のさまざまな側面に光を当てたもので、2009年以降の出荷状況、PMA ResearchとInsight Mediaによる2017年までの販売台数と売上高の予測、関連企業のエコシステムに関する分析なども盛り込み、概略以下の構成でお届けいたします。

第1章 エグゼクティブサマリー

  • 定義
  • イントロダクション
  • インフラストラクチャ
  • プロジェクターのタイプ
  • 予測

第2章 技術面のトレンドとロードマップ

  • 撮像装置
  • LED
  • レーザー
  • エンジン
  • 接続機能

第3章 設計、製造、販売にまつわる課題

  • 組み込み型とスタンドアロン型
  • 製造業務統合のレベル
  • 製造原価に対応する小売価格
  • モバイルプロジェクターの競合分析

第4章 エコシステムに関する調査

  • メーカーの調査
  • エンドユーザー
  • 通信事業者
  • チャンネルパートナー

第5章 予測のサマリー

  • 予測方法
  • 予測のサマリー

第6章 スタンドアロン型ピコプロジェクター

  • 製品区分の分析
  • 戦略的分析
  • PMAの予測と過去のデータ
  • Insight Mediaの予測

第7章 パーソナルマイクロプロジェクター

  • 製品区分の分析
  • 戦略的分析
  • PMAの過去のデータと予測
  • Insight Mediaの予測

第8章 組み込み型モバイルプロジェクター

  • 製品区分の分析
  • 戦略的分析
  • PMAの過去のデータと予測
  • Insight Mediaの予測
  • 予測のまとめ

第9章 組み込み型固定プロジェクター

  • 製品区分の検討
  • 予測

第10章 付録1−定義

  • PMA Researchによるプロジェクターの定義

第11章 付録2−略語、用語、専門用語の解説

第12章 付録3−各種のモデルと仕様

目次

The report includes forecasts for unit sales and revenue through 2017 and historical shipment data since 2009. This report also covers technical and marketing aspects of mobile solid state projectors, including pico projectors, personal (micro) projectors and mobile devices containing embedded pico projectors, both mobile and fixed.

Forecast by both PMA Research and Insight Media are featured with analysis for each forecast. The two forms approached the forecasting from different perspectives to offer multiple viewpoints of the market and complementary analyses. This offers true value for readers by providing double analysis and forecasts for the price of a single report.

The forecasts developed by PMA Research are based on manufacturer supplied shipment data, a monthly projector channel trend analysis, and PMA's long history of forecasting for the projector market. The forecasts developed by Insight Media uses a multi-variable penetration model to understand the factors that drive adoption and penetration into the market. These forecasts also offer our usual conservative, expected and optimistic predictions with commentary on factors that can drive the forecast in one direction or the other.

The report finds that the prospects of these sub-segments of the pico/personal market will vary based upon price, performance and competitive products in the market. To support our forecast analysis, the report also includes full technology trend analysis of the components of these projectors, manufacturing and supply chain analysis, and analysis of surveys of the pico/personal projector ecosystem.

Table of Contents

1. Executive Summary

  • 1.1. Report Definitions
  • 1.2. Introduction
  • 1.3. Infrastructure
  • 1.4. Projector Types
  • 1.5. Forecast

2. Technology Trends and Roadmaps

  • 2.1. Imagers
  • 2.2. LEDs
  • 2.3. Lasers
  • 2.4. Engines
  • 2.5. Connectivity

3. Design-Make-Sell Considerations

  • 3.1. Embedded vs. Stand Alone
  • 3.2. Levels of Manufacturing Integration
  • 3.3. Retail Prices to Manufacturing Costs
  • 3.4. Competitive Analysis for Mobile Projectors

4. Eco-system Surveys

  • 4.1. Manufacturer surveys
  • 4.2. End Users
  • 4.3. Phone Carriers
  • 4.4. Channel Partners

5. Forecast Summary

  • 5.1. Forecast Methodology
  • 5.2. Forecast Summary

6. Standalone Pico Projectors

  • 6.1. Product Segment Analysis
  • 6.2. Strategic Analysis
  • 6.3. PMA Forecasts and Historical Data for Pico Stand Alone
  • 6.4. Insight Media Forecasts for Stand Alone Pico Projectors

7. Personal Micro Projectors

  • 7.1. Product Segment Analysis
  • 7.2. Strategic Analysis
  • 7.3. PMA Historical Data and Forecasts for Personal Projectors
  • 7.4. Insight Media Forecasts for Personal Projectors

8. Embedded Mobile Projectors

  • 8.1. Product Segment Analysis
  • 8.2. Strategic Analysis
  • 8.3. PMA Historical Data and Forecasts for Embedded Mobile Systems
  • 8.4. IM Forecasts for Embedded Mobile Systems
  • 8.5. Embedded Forecast Roll-Up

9. Embedded Fixed Projectors

  • 9.1. Product Segment Review
  • 9.2. Forecasts for Embedded Fixed Projectors

10. Appendix 1 - Definitions

  • 10.1. Projector Definitions from PMA Research

11. Appendix 2 - Glossary of Abbreviations, Terms and Jargon

  • 11.1. Abbreviations
  • 11.2. Terms and Jargon

12. Appendix 3 -Models and Specifications

  • 12.1. Pico and Personal Models 1
Back to Top