株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙SALE
市場調査レポート

ソーシャルコマースの世界市場 - 2017〜2021年

Global Social Commerce Market 2017-2021

発行 TechNavio (Infiniti Research Ltd.) 商品コード 531749
出版日 ページ情報 英文 70 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=114.58円で換算しております。
SALE 2017年12月31日まで 期間限定キャンペーン
Back to Top
ソーシャルコマースの世界市場 - 2017〜2021年 Global Social Commerce Market 2017-2021
出版日: 2017年07月19日 ページ情報: 英文 70 Pages
概要

ソーシャルコマースの世界市場は2017年から2021年までの期間において33.91%のCAGR (複合年間成長率) にて成長が続くものと予測されます。

当レポートでは、ソーシャルコマースの世界市場を取り上げ、市場成長促進要因や市場が抱える課題、市場動向、また市場競争状況に関する詳細な調査を通じて、市場の現状分析ならびに2017年から2021年までの将来予測を行っています。

第1章 エグゼクティブ・サマリー

第2章 当レポートのカバー範囲

第3章 市場調査手法

第4章 序論

  • 市場概観

第5章 市場概況

  • 市場概要
  • 市場規模および将来予測
  • ファイブフォース分析

第6章 デバイス別市場分類

  • ソーシャルコマースの世界市場のデバイス別分析
  • ノートPCおよびデスクトップPCを通じたソーシャルコマースの世界市場
  • モバイルデバイスを通じたソーシャルコマースの世界市場
  • タブレットを通じたソーシャルコマースの世界市場
  • 電子ブックリーダーを通じたソーシャルコマースの世界市場
  • インターネット対応テレビを通じたソーシャルコマースの世界市場
  • その他のデバイスを通じたソーシャルコマースの世界市場

第7章 地域別市場分類

  • ソーシャルコマースの世界市場の地域別分析
  • 南北アメリカ地域のソーシャルコマース市場
  • アジア太平洋地域のソーシャルコマース市場
  • 欧州・中東・アフリカ地域のソーシャルコマース市場

第8章 主要国

  • 中国のソーシャルコマース市場
  • 米国のソーシャルコマース市場

第9章 方針決定のための枠組み

第10章 市場成長促進要因および市場の課題

  • 市場成長促進要因
  • 市場の課題

第11章 市場動向

  • ベンダーはウェブサイトからモバイル専用のアプリへと切り替え中
  • ソーシャルメディアの技術的進歩
  • RTB (リアルタイム・ビディング) の導入拡大
  • クロスデバイス・マーケティング技術の登場
  • 直接支払いオプションの導入

第12章 ベンダー情勢

  • 市場競争シナリオ
  • 主要ベンダー分析
  • その他の有力ベンダー

第13章 付録

図表
  • Exhibit 01: Global social commerce market
  • Exhibit 02: Global social commerce market 2016-2021 ($ billions)
  • Exhibit 03: Five forces analysis
  • Exhibit 04: Global social commerce market by device 2016-2021 (% share of revenue)
  • Exhibit 05: Global social commerce market by laptops and PCs 2016-2021 ($ billions)
  • Exhibit 06: Global social commerce market by mobiles 2016-2021 ($ billions)
  • Exhibit 07: Global social commerce market by tablets 2016-2021 ($ billions)
  • Exhibit 08: Global social commerce market by e-readers 2016-2021 ($ billions)
  • Exhibit 09: Global social commerce market by internet-enabled TVs 2016-2021 ($ billions)
  • Exhibit 10: Global social commerce market by others 2016-2021 ($ billions)
  • Exhibit 11: Global social commerce market share by geography 2016-2021 (% share of revenue)
  • Exhibit 12: Social commerce market in Americas 2016-2021 ($ billions)
  • Exhibit 13: Social commerce market in APAC 2016-2021 ($ billions)
  • Exhibit 14: Social commerce market in EMEA 2016-2021 ($ billions)
  • Exhibit 15: Key leading countries
  • Exhibit 16: Social commerce market in China 2016-2021 ($ billions)
  • Exhibit 17: Social commerce market in US 2016-2021 ($ billions)
  • Exhibit 18: Number of social media users in 2016 (active monthly users)
  • Exhibit 19: Facebook: Business segmentation by revenue 2016 (% share of revenue)
  • Exhibit 20: Facebook: Geographical segmentation by revenue 2016 (% share of revenue)
  • Exhibit 21: Twitter: Business segmentation by revenue 2016 (% share of revenue)
  • Exhibit 22: Weibo: Business segmentation by revenue 2016 (% share of revenue)
  • Exhibit 23: Other prominent vendors
目次
Product Code: IRTNTR13305

About Social Commerce

Social commerce refers to the buying and selling activities through social media. Social media platforms enable purchase and include highly-curated e-commerce websites. Traditional in-store retailing is popular across the world. However, social commerce has gained considerable traction in the last few years. The global social commerce market is competitive and puts high barriers for new entrants.

Technavio's analysts forecast the global social commerce market to grow at a CAGR of 33.91% during the period 2017-2021.

Covered in this report

The report covers the present scenario and the growth prospects of the global social commerce market for 2017-2021. To calculate the market size, the report considers sales through desktops, mobiles, and other electronic devices.

The market is divided into the following segments based on geography:

  • Americas
  • APAC
  • EMEA

Technavio's report, Global Social Commerce Market 2017-2021, has been prepared based on an in-depth market analysis with inputs from industry experts. The report covers the market landscape and its growth prospects over the coming years. The report also includes a discussion of the key vendors operating in this market.

Key vendors

  • Facebook
  • Pinterest
  • Tencent
  • Twitter
  • Weibo

Other Prominent Vendors

  • Alibaba
  • Etsy
  • Fab
  • iQIYI
  • LinkedIn
  • PayPal
  • Qwiqq
  • Qzone
  • Reddit
  • Renren
  • Tumblr
  • Yahoo!

Market driver

  • Increasing use of social media advertising
  • For a full, detailed list, view our report

Market challenge

  • Efforts required for customer engagement and retention
  • For a full, detailed list, view our report

Market trend

  • Technological advances in social media
  • For a full, detailed list, view our report

Key questions answered in this report

  • What will the market size be in 2021 and what will the growth rate be?
  • What are the key market trends?
  • What is driving this market?
  • What are the challenges to market growth?
  • Who are the key vendors in this market space?
  • What are the market opportunities and threats faced by the key vendors?
  • What are the strengths and weaknesses of the key vendors?

You can request one free hour of our analyst's time when you purchase this market report. Details are provided within the report.

Table of Contents

PART 01: Executive summary

PART 02: Scope of the report

PART 03: Research Methodology

PART 04: Introduction

  • Market outline

PART 05: Market landscape

  • Market overview
  • Market size and forecast
  • Five forces analysis

PART 06: Market segmentation by device

  • Global social commerce market by device
  • Global social commerce market by laptops and PCs
  • Global social commerce market by mobiles
  • Global social commerce market by tablets
  • Global social commerce market by e-readers
  • Global social commerce market by internet-enabled TVs
  • Global social commerce market by others

PART 07: Geographical segmentation

  • Global social commerce market by geography
  • Social commerce market in Americas
  • Social commerce market in APAC
  • Social commerce market in EMEA

PART 08: Key leading countries

  • Social commerce market in China
  • Social commerce market in US

PART 09: Decision framework

PART 10: Drivers and challenges

  • Market drivers
  • Market challenges

PART 11: Market trends

  • Vendors switching from websites to mobile-only apps
  • Technological advances in social media
  • Increased adoption of RTB
  • Emergence of cross-device marketing techniques
  • Introduction of direct payment options

PART 12: Vendor landscape

  • Competitive scenario
  • Key vendor analysis
  • Other prominent vendors

PART 13: Appendix

  • List of abbreviations
Back to Top