株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

低公害車の米国市場 (2015〜2019年)

Low Emission Vehicle Market in the US 2015-2019

発行 TechNavio (Infiniti Research Ltd.) 商品コード 338880
出版日 ページ情報 英文 66 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=114.71円で換算しております。
Back to Top
低公害車の米国市場 (2015〜2019年) Low Emission Vehicle Market in the US 2015-2019
出版日: 2015年09月02日 ページ情報: 英文 66 Pages
概要

自動車の排出基準の厳格化や、メーカー側の製品ポートフォリオ拡充の動きを受けて、米国国内の低公害車市場はその重要性を拡大させつつあります。EPA (米国環境保護局) は消費者に、グリーンカーや低公害車とその利点に関する案内文を作成し、その知名度の向上に努めています。フレックス燃料車・プラグインハイブリッド車・CNG車・電気自動車など、代替的燃料を使う様々な低公害車が米国国内でも利用可能となってきました。全米1万箇所以上のガソリンスタンドで代替燃料が給油可能となっており、その数は今後さらに増加する見通しです。米国の低公害車市場は2014〜2019年にかけて、5.13%の年平均成長率 (CAGR) で成長する見通しです。

当レポートでは、米国国内の低公害車の市場について分析し、市場の基本的構造や技術・製品の種類、市場規模の動向 (今後5年間の予測値)、車種別・技術別の詳細動向、市場の促進・抑制要因とその影響力、主要企業のプロファイル、今後の市場機会などを調査・推計しております。

第1章 エグゼクティブ・サマリー

  • 分析結果の概略

第2章 分析範囲

  • 分析概要
  • 大手ベンダーの主要製品

第3章 市場分析の手法

  • 分析手法
  • 経済指標

第4章 イントロダクション

  • 市場動向の概略
  • フレックス燃料車 (FFV)
  • 圧縮天然ガス車 (CNG)
  • 電気自動車 (EV)
  • プラグインハイブリッド車 (PHEV)

第5章 市場環境

  • 市場概要
  • 市場規模とその予測
  • ファイブフォース分析

第6章 車種別の市場区分

  • 米国の低公害車市場
  • 米国の乗用車向け低公害車市場
  • 米国の小型トラック向け低公害車市場

第7章 技術別の市場区分

  • 米国の低公害車市場:技術別
  • フレックス燃料車 (FFV) 市場
  • プラグインハイブリッド車 (PHEV) 市場
  • 圧縮天然ガス車 (CNG) 市場
  • 電気自動車 (EV) 市場

第8章 市場成長の促進要因

第9章 促進要因とその影響力

第10章 市場の課題

第11章 促進要因・課題の影響力

第12章 市場の動向

第13章 ベンダー環境

  • 競争シナリオ
  • その他の有力ベンダー

第14章 主要ベンダーの分析

  • BMW
  • Ford Motors
  • GM
  • 本田技研工業
  • トヨタ自動車
  • Volkswagen

第15章 付録

  • 略語集

第16章 Technavioについて

図表一覧

目次
Product Code: IRTNTR7019

About low emission vehicles market in the US

The low emission vehicles market in the US is gaining importance with the implementation of stricter emission standards and OEMs' growing product portfolio of such vehicles. The EPA in the US has developed a guide for consumers to create more awareness about green or low emission vehicles and their advantages. Several options of low emission cars such as flexi fuel vehicles, plug-in hybrids, CNG vehicles, and electric vehicles that run on alternate fuels are available for US consumers. More than 10,000 fuel stations that provide alternate fuels are spread across the country, and this number is increasing to cater to the growing demand from the US consumers.

Technavio's analysts forecast the low emission vehicles market in the US to grow at a CAGR of 5.13% during 2014-2019.

Covered in this report

Technavio's report, Low Emission Vehicles Market in the US 2015-2019, has been prepared based on an in-depth market analysis with inputs from industry experts. The report covers the market landscape and its growth prospects in the coming years. The report also includes a discussion of the key vendors operating in this market.

Key vendors

  • BMW
  • Ford Motors
  • General Motors
  • Honda Motors
  • Toyota Motors
  • Volkswagen

Other Prominent Vendors

  • BYD Auto
  • Nissan Motors
  • Tesla Motors

Market driver

  • Growing focus on environmental issues
  • For a full, detailed list, view our report

Market challenge

  • Customers' perception of EVs
  • For a full, detailed list, view our report

Market trend

  • Improving infrastructure for alternate vehicles
  • For a full, detailed list, view our report

Key questions answered in this report

  • What will the market size be in 2019 and what will the growth rate be?
  • What are the key market trends?
  • What is driving this market?
  • What are the challenges to market growth?
  • Who are the key vendors in this market space?
  • What are the market opportunities and threats faced by the key vendors?
  • What are the strengths and weaknesses of the key vendors?

Table of Contents

PART 01: Executive summary

  • Highlights

PART 02: Scope of the report

  • Market overview
  • Top vendor offerings

PART 03: Market research methodology

  • Research methodology
  • Economic indicators

PART 04: Introduction

  • Key market highlights
  • FFVs
  • CNG vehicles
  • EV
  • PHEVs

PART 05: Market landscape

  • Market overview
  • Market size and forecast
  • Five forces analysis

PART 06: Market segmentation by Vehicle Type

  • Low emission vehicle market in the US
  • Low emission vehicle market in the US for passenger cars
  • Low emission vehicle market for light trucks

PART 07: Market segmentation by technology

  • Low emission vehicle market in the US by technology
  • FFVs market in the US
  • PHEVs market in the US
  • CNG vehicles market in the US
  • EVs market in the US

PART 08: Market drivers

PART 09: Impact of drivers

PART 10: Market challenges

PART 11: Impact of drivers and challenges

PART 12: Market trends

PART 13: Vendor landscape

  • Competitive scenario
  • Other prominent vendors

PART 14: Key vendor analysis

  • BMW
  • Ford Motors
  • GM
  • Honda Motors
  • Toyota
  • Volkswagen

PART 15: Appendix

  • List of abbreviation

PART 16: Explore Technavio

List of Exhibits

  • Exhibit 01: Product offerings
  • Exhibit 02: Classification of EVs
  • Exhibit 03: Low emission vehicle classification
  • Exhibit 04: Low emission vehicle market in the US (millions of units)
  • Exhibit 05: Five forces analysis
  • Exhibit 06: Market segmentation by vehicle type
  • Exhibit 07: Segmentation of low emission vehicle market in the US by vehicle type 2014-2019
  • Exhibit 08: Low emission vehicle market in the US for passenger cars 2014-2019 (millions of units)
  • Exhibit 09: Low emission vehicle market for light trucks 2014-2019 (millions of units)
  • Exhibit 10: Segmentation of low emission vehicle market in the US by technology 2014-2019
  • Exhibit 11: FFVs market in the US 2014-2019 (millions of units)
  • Exhibit 12: PHEVs market in the US 2014-2019 (millions of units)
  • Exhibit 13: CNG vehicles market in the US 2014-2019 (millions of units)
  • Exhibit 14: EVs market in the US 2014-2019 (millions of units)
  • Exhibit 15: Well-to-wheel greenhouse gas emission comparison for a 100-mile trip
  • Exhibit 16: Petroleum prices in the US 2008-2014 ($ per barrel)
  • Exhibit 17: Petroleum production and consumption comparison in the US 2008-2013 (million bpd)
  • Exhibit 18: Impact of drivers
  • Exhibit 19: Factors limiting the use of EVs
  • Exhibit 20: Comparison of average ownership cost of Nissan Leaf and Chevrolet Volt in the US
  • Exhibit 21: Comparison of battery cost in EVs
  • Exhibit 22: Time taken to charge an EV
  • Exhibit 23: Impact of drivers and challenges
  • Exhibit 24: EV charging infrastructure levels
Back to Top