表紙
市場調査レポート

クイックサービス・レストランの米国市場 (2015〜2019年)

Quick Service Restaurant Market in the US 2015-2019

発行 TechNavio (Infiniti Research Ltd.) 商品コード 335592
出版日 ページ情報 英文 79 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.55円で換算しております。
Back to Top
クイックサービス・レストランの米国市場 (2015〜2019年) Quick Service Restaurant Market in the US 2015-2019
出版日: 2015年07月15日 ページ情報: 英文 79 Pages
概要

米国のクイックサービスレストランは、テーブルサービスが皆無か最小限で、陶磁器・カトラリーも使用せず、調度品も最小限となっています。そのかわり、広告費にはカジュアルダイニング・レストランよりも巨額の費用と投じています。クイックサービス・レストランでは主に、ハンバーガーやサンドイッチ、スナック (軽食) を販売しています。米国国内のクイックサービス・レストラン市場は2014〜2019年にかけて、3.11%の年平均成長率 (CAGR) で成長する見通しです。

当レポートでは、米国におけるクイックサービス・レストラン市場について分析し、市場の概要や構造、市場規模の動向 (今後5年間の予測値)、店舗形態別・製品別の詳細動向、市場の促進・抑制要因とその影響力、主要企業のプロファイル、今後の市場機会などを調査・推計しております。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 略語集

第3章 分析範囲

  • 市場概要
  • 主な製品

第4章 市場分析の手法

  • 市場分析のプロセス
  • 分析手法

第5章 イントロダクション

第6章 国のプロファイル:米国

  • 概要
  • 経済指標
  • 米国国内のクイックサービス・レストランの1週間当たり利用頻度
    • 男女別
    • 所得階層別
    • 年齢層別

第7章 米国のレストラン市場

  • 市場概況
  • 市場規模とその予測
  • ファイブフォース分析

第8章 カジュアルダイニング・レストラン市場

  • 市場規模とその予測
  • カジュアルダイニング・レストラン市場の内訳

第9章 クイックサービス・レストラン市場

  • 市場概況
  • 市場規模とその予測
  • クイックサービス・レストランの事業所数
  • 米国のクイックサービス・レストラン市場の内訳
  • ファースト・カジュアルダイニング市場
    • 市場規模とその予測
  • ファイブフォース分析

第10章 製品別の市場区分

  • 米国のクイックサービス・レストラン市場:製品別の詳細動向 (最新値・予測値)
    • ハンバーガー
    • サンドイッチ
    • スナック
    • その他

第11章 購入基準

第12章 市場の成長促進要因

第13章 促進要因とその影響力

第14章 市場の課題

第15章 促進要因・課題の影響力

第16章 市場の動向

第17章 市場動向とその影響

第18章 ベンダー環境

  • 競争シナリオ
    • 近年の主な動向
  • 市場シェア分析
  • その他の有力ベンダー

第19章 主要ベンダーの分析

  • Burger King
    • 主要データ
    • 事業概要
    • 部門別の市場収益額
    • 地域別の市場収益額
    • 事業戦略
    • 最近の発展動向
    • SWOT分析
  • McDonalds
  • Starbucks
  • Subway
  • The Wendy's Company
  • Yum! Brands

第20章 関連レポート

図表一覧

目次
Product Code: IRTNTR6396

About Quick Service Restaurant Market in US

The quick service restaurant concept in the US means that food is served with no or minimal table service, no crockery and cutlery, and minimal ambience. The quick service restaurant market in the US spends more money on advertisements than casual dining restaurants. Quick service restaurants sell burgers, sandwiches, and snacks.

Technavio's analysts forecast the quick service restaurant market in the US to grow at a CAGR 3.11% in terms of revenue over the period 2014-2019.

Covered in this Report

Technavio's report, the Quick Service Restaurant Market in US 2015-2019, has been prepared based on an in-depth market analysis with inputs from industry experts. This reports also throws light on the demographic profile of the US, the restaurant industry in the US, and the casual dining restaurant market in the US. It covers the quick service restaurant market in US landscape and its growth prospects in the coming years. The report also includes a discussion of the key vendors operating in this market.

Key Vendors

  • Burger King
  • McDonald's
  • Starbucks
  • Subway
  • Wendy's
  • Yum! Brands

Other Prominent Vendors

  • Arby's
  • Bonjangles
  • Carl's Jr.
  • Checkers
  • Chick-fil-A
  • Chipotle Mexican Grill
  • Church's Chicken
  • Culver's
  • Dairy Queen
  • Domino's Pizza
  • Dunkin Donuts
  • Five Guys Burgers & Fries
  • Jack in the Box
  • Jimmy John's
  • Little Caesars
  • Long John Silver
  • Panda Express
  • Panera Bread
  • Papa John's
  • Papa Murphy's
  • Popeyes Louisiana Kitchen
  • Sonic
  • Whataburger
  • Zaxby's

Key Market Driver

  • Increase in Customization
  • For a full, detailed list, view our report

Key Market Challenge

  • Requirement for Large Labor Force
  • For a full, detailed list, view our report

Key Market Trend

  • Introduction of Flexible Menu and Delivery Options
  • For a full, detailed list, view our report

Key Questions Answered in this Report

  • What will the market size be in 2019 and what will the growth rate be?
  • What are the key market trends?
  • What is driving this market?
  • What are the challenges to market growth?
  • Who are the key vendors in this market space?
  • What are the market opportunities and threats faced by the key vendors?
  • What are the strengths and weaknesses of the key vendors?

Table of Contents

01. Executive Summary

02. List of Abbreviations

03. Scope of the Report

  • 03.1. Market Overview
  • 03.2. Product Offerings

04. Market Research Methodology

  • 04.1. Market Research Process
  • 04.2. Research Methodology

05. Introduction

06. Country Profile: The US

  • 06.1. Overview
  • 06.2. Economic Indicators
  • 06.3. Weekly Visiting Pattern for Quick Service Restaurants in US
    • 06.3.1. By Demographic
    • 06.3.2. By Income Group
    • 06.3.3. By Age Group

07. Restaurant Market in US

  • 07.1. Market Overview
  • 07.2. Market Size and Forecast
  • 07.3. Segmentation of Restaurant Market in US

08. Casual Dining Restaurant Market in US

  • 08.1. Market Size and Forecast
  • 08.2. Segmentation of Casual Dining Restaurant Market in US

09. Quick Service Restaurants in US

  • 09.1. Market Overview
  • 09.2. Market Size and Forecast
  • 09.3. Quick Service Restaurant Establishment
  • 09.4. Segmentation of Quick Service Restaurant Market in US
  • 09.5. Fast Casual Dining Restaurant Market in US
    • 09.5.1. Market Size and Forecast
  • 09.6. Five Forces Analysis

10. Market Segmentation by Product

  • 10.1. Quick Service Restaurant Market in US by Product 2014 and 2019
    • 10.1.1. Burgers
    • 10.1.2. Sandwiches
    • 10.1.3. Snacks
    • 10.1.4. Others

11. Buying Criteria

12. Market Growth Drivers

13. Drivers and their Impact

14. Market Challenges

15. Impact of Drivers and Challenges

16. Market Trends

17. Trends and their Impact

18. Vendor Landscape

  • 18.1. Competitive Scenario
    • 18.1.1. Key News
  • 18.2. Market Share Analysis 2014
  • 18.3. Other Prominent Vendors

19. Key Vendor Analysis

  • 19.1. Burger King
    • 19.1.1. Key Facts
    • 19.1.2. Business Overview
    • 19.1.3. Geographic Segmentation by Revenue 2013 and 2014
    • 19.1.4. Geographical Segmentation by Revenue 2014
    • 19.1.5. Business Strategy
    • 19.1.6. Recent Developments
    • 19.1.7. SWOT Analysis
  • 19.2. McDonalds
    • 19.2.1. Key Facts
    • 19.2.2. Business Overview
    • 19.2.3. Business Segmentation by Revenue 2013
    • 19.2.4. Business Segmentation by Revenue 2011-2013
    • 19.2.5. Geographical Segmentation by Revenue 2013
    • 19.2.6. Business Strategy
    • 19.2.7. Recent Developments
    • 19.2.8. SWOT Analysis
  • 19.3. Starbucks
    • 19.3.1. Key Facts
    • 19.3.2. Business Overview
    • 19.3.3. Business Segmentation by Revenue 2013
    • 19.3.4. Business Segmentation by Revenue 2012 and 2013
    • 19.3.5. Geographical Segmentation by Revenue 2013
    • 19.3.6. Business Strategy
    • 19.3.7. Recent Developments
    • 19.3.8. SWOT Analysis
  • 19.4. Subway
    • 19.4.1. Key Facts
    • 19.4.2. Business Overview
    • 19.4.3. Product Segmentation
    • 19.4.4. Recent Developments
    • 19.4.5. SWOT Analysis
  • 19.5. The Wendy's Company
    • 19.5.1. Key Facts
    • 19.5.2. Business Overview
    • 19.5.3. Geographical Segmentation by Revenue 2013 and 2014
    • 19.5.4. Geographical Segmentation by Revenue 2014
    • 19.5.5. Business Strategy
    • 19.5.6. Recent Developments
    • 19.5.7. SWOT Analysis
  • 19.6. Yum! Brands
    • 19.6.1. Key Facts
    • 19.6.2. Business Overview
    • 19.6.3. Business Segmentation by Revenue 2014
    • 19.6.4. Business Segmentation by Revenue 2013 and 2014
    • 19.6.5. Business Strategy
    • 19.6.6. Recent Developments
    • 19.6.7. SWOT Analysis

20. Other Reports in this Series

List of Exhibits

  • Exhibit 1: Market Research Methodology
  • Exhibit 2: US GDP Per Capita 2009-2014 ($)
  • Exhibit 3: US Population 2008-2014 (in million)
  • Exhibit 4: Segmentation of Restaurant Market in US
  • Exhibit 5: Restaurant Market in US 2014-2019 ($ billion)
  • Exhibit 6: Segmentation of Restaurant Market in US
  • Exhibit 7: Casual Dining Restaurant Market in US 2014-2019 ($ billion)
  • Exhibit 8: Segmentation of Casual Dining Restaurant in US 2014
  • Exhibit 9: Overview of the Quick Service Restaurant Market in US
  • Exhibit 10: Quick Service Restaurant Market in US 2014-2019 ($ billion)
  • Exhibit 11: Quick Service Restaurant Establishment in US 2014
  • Exhibit 12: Segmentation of Quick Service Restaurants in US
  • Exhibit 13: Fast Casual Dining Restaurant Market in US
  • Exhibit 14: Fast Casual Dining Restaurant Market in US in 2014 and 2019
  • Exhibit 15: Segmentation of Quick Service Restaurant Market in US by Product 2014 and 2019
  • Exhibit 16: Market Share of Vendors in Quick Service Restaurants in US 2014
  • Exhibit 17: Burger King: Geographic Segmentation by Revenue 2013 and 2014 ($ million)
  • Exhibit 18: Burger King: Geographical Segmentation by Revenue 2014
  • Exhibit 19: Business Segmentation by Revenue 2013
  • Exhibit 20: Business Segmentation by Revenue 2011-2013 (US$ billion)
  • Exhibit 21: Geographical Segmentation by Revenue 2013
  • Exhibit 22: Business Segmentation by Revenue 2013
  • Exhibit 23: Business Segmentation by Revenue 2012 and 2013 (US$ billion)
  • Exhibit 24: Geographical Segmentation by Revenue 2013
  • Exhibit 25: Subway: Product Segmentation
  • Exhibit 26: The Wendy's Company: Geographical Segmentation by Revenue 2013 and 2014 ($ billion)
  • Exhibit 27: The Wendy's Company: Geographical Segmentation by Revenue 2014
  • Exhibit 28: Yum! Brands: Business Segmentation by Revenue 2014
  • Exhibit 29: Yum! Brands: Business Segmentation by Revenue 2013 and 2014 ($ million)
Back to Top