表紙
市場調査レポート

ダークチョコレートの世界市場 (2015〜2019年)

Global Dark Chocolate Market 2015-2019

発行 TechNavio (Infiniti Research Ltd.) 商品コード 335546
出版日 ページ情報 英文 76 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.32円で換算しております。
Back to Top
ダークチョコレートの世界市場 (2015〜2019年) Global Dark Chocolate Market 2015-2019
出版日: 2015年07月15日 ページ情報: 英文 76 Pages
概要

ダークチョコレートはココアバター・砂糖・ココアパウダーを原料とし、ミルクはほとんど使用していません。また、非常に高い健康上の利点があることは知られていません。近年、新製品の開発 (ドライフルーツ・トフィー・海塩入り製品など) や、所得増大・食習慣の変化に伴う新興国市場での需要拡大、新たな包装手段の開発、ギフト用需要の増加などに伴って、ダークチョコレートの需要量・売上高は拡大傾向にあります。世界のダークチョコレート市場は2014〜2019年にかけて、8.58%の年平均成長率 (CAGR) で成長する見通しです。

当レポートでは、世界のダークチョコレート市場について分析し、市場の概要や構造、市場規模の動向 (今後5年間の予測値)、製品別・地域別の詳細動向、市場の促進・抑制要因とその影響力、主要企業のプロファイル、今後の市場機会などを調査・推計しております。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 略語リスト

第3章 調査範囲

  • 市場概要
  • 主な製品

第4章 市場調査手法

  • 市場調査プロセス
  • 調査手法

第5章 イントロダクション

第6章 市場情勢

  • 世界のチョコレート市場の概要
  • 世界のチョコレート市場
  • 世界のダークチョコレート市場
  • ファイブフォース分析

第7章 製品別の市場区分

  • 70%ココア
  • 80%ココア
  • 90%ココア

第8章 地理区分

  • 世界のダークチョコレート:地域別の区分 (今後6年間分)
  • 欧州のダークチョコレート市場
  • 南北アメリカのダークチョコレート市場
  • アジア太平洋地域のダークチョコレート市場
  • 他の国々 (RoW) のダークチョコレート市場

第9章 世界のダークチョコレート市場:流通チャネル別の区分

第10章 バリューチェーン

第11章 主なカカオ生産国

  • コートジボワール
  • ガーナ
  • インドネシア
  • ナイジェリア
  • カメルーン

第12章 購入基準

第13章 市場成長促進要因

第14章 促進要因とその影響

第15章 市場の課題

第16章 促進要因と課題の影響

第17章 市場動向

第18章 動向とその影響

第19章 ベンダー情勢

  • 競合シナリオ
  • 規制機関および業界団体
  • 主なニュース
  • 市場シェア分析
  • その他の有力ベンダー

第20章 主要ベンダーの分析

  • Ferrero
    • 主要データ
    • 事業概要
    • 事業区分
    • 収益比較
    • 最近の発展動向
    • SWOT分析
  • Mars
  • Mondelez International
  • Nestle

第21章 関連レポート

図表一覧

目次
Product Code: IRTNTR6473

About Dark Chocolate

Dark chocolate is made from cocoa butter, sugar, and cocoa powder, with very little or no milk. Dark chocolates are considered very beneficial for health. The introduction of new varieties has increased sales. New varieties contain ingredients such as dry fruits, toffee, and sea salt. Increased demand for dark chocolate in developing countries is a result of rise in income levels and change in eating habits. Innovations in packaging and its use as a gift are also contributing to the growth of the market.

Technavio's analysts forecast the global dark chocolate market to grow at a CAGR of 8.58% over the period 2014-2019.

Covered in this Report

This report covers the present scenario and the growth prospects of the global dark chocolate market for the period 2015-2019. To calculate the market size, the report considers revenue generated from the retail sales of dark chocolate.

Technavio's report, Global Dark Chocolate Market 2015-2019, has been prepared based on an in-depth market analysis with inputs from industry experts. The report covers the Americas, APAC, Europe, and ROW; it also covers the landscape of the global dark chocolate market and its growth prospects in the coming years. The report includes a discussion of the key vendors operating in this market.

Key Regions

  • Americas
  • APAC
  • Europe
  • ROW

Key Vendors

  • Ferrero Group
  • Mars
  • Mondelez International
  • Nestle

Other Prominent Vendors

  • Alfred Ritter
  • Amul
  • August Storck
  • Blommer Chocolate
  • Brookside Foods
  • Cemoi
  • Chocolate Frey
  • Crown Confectionery
  • Ezaki Glico
  • Hershey's

Key Market Driver

  • Increased Demand from Developing Countries
  • For a full, detailed list, view our report

Key Market Challenge

  • Rise in Prices of Raw Materials
  • For a full, detailed list, view our report

Key Market Trend

  • Claims of Health Benefits
  • For a full, detailed list, view our report

Key Questions Answered in this Report

  • What will the market size be in 2019 and what will the growth rate be?
  • What are the key market trends?
  • What is driving this market?
  • What are the challenges to market growth?
  • Who are the key vendors in this market space?
  • What are the market opportunities and threats faced by the key vendors?
  • What are the strengths and weaknesses of the key vendors?

Table of Contents

01. Executive Summary

02. List of Abbreviations

03. Scope of the Report

  • 03.1. Market Overview
  • 03.2. Product Offerings

04. Market Research Methodology

  • 04.1. Market Research Process
  • 04.2. Research Methodology

05. Introduction

06. Market Landscape

  • 06.1. Overview of Global Chocolate Market
  • 06.2. Global Chocolate Market
    • 06.2.1. Market Size and Forecast
  • 06.3. Global Dark Chocolate Market
    • 06.3.1. Market Size and Forecast
  • 06.4. Five Forces Analysis

07. Market Segmentation by Product

    • 07.1.1. 70% Cocoa
    • 07.1.2. 80% Cocoa
    • 07.1.3. 90% Cocoa

08. Geographical Segmentation

  • 08.1. Segmentation of Global Dark Chocolate Market by Geography 2014-2019
  • 08.2. Dark Chocolate Market in Europe
    • 08.2.1. Market Size and Forecast
  • 08.3. Dark Chocolate Market in the Americas
    • 08.3.1. Market Size and Forecast
  • 08.4. Dark Chocolate Market in APAC
    • 08.4.1. Market Size and Forecast
  • 08.5. Dark Chocolate Market in ROW
    • 08.5.1. Market Size and Forecast

09. Global Dark Chocolate Market by Distribution Channel

10. Value Chain

11. Key Cocoa Producing Countries

    • 11.1.1. Ivory Coast
    • 11.1.2. Ghana
    • 11.1.3. Indonesia
    • 11.1.4. Nigeria
    • 11.1.5. Cameroon

12. Buying Criteria

13. Market Growth Drivers

14. Drivers and Their Impact

15. Market Challenges

16. Impact of Drivers and Challenges

17. Market Trends

18. Trends and Their Impact

19. Vendor Landscape

  • 19.1. Competitive Scenario
  • 19.2. Regulatory Bodies and Trade Associations
    • 19.2.1. International Cocoa Organization (ICCO)
    • 19.2.2. World Cocoa Foundation
    • 19.2.3. International Cocoa Farmers Organization (ICCFO)
    • 19.2.4. Fair Trade Cocoa Corporation
  • 19.3. Key News
  • 19.4. Market Share Analysis 2014
  • 19.5. Other Prominent Vendors

20. Key Vendor Analysis

  • 20.1. Ferrero
    • 20.1.1. Key Facts
    • 20.1.2. Business Overview
    • 20.1.3. Business Segmentation
    • 20.1.4. Revenue Comparison
    • 20.1.5. Recent Developments
    • 20.1.6. SWOT Analysis
  • 20.2. Mars
    • 20.2.1. Key Facts
    • 20.2.2. Business Overview
    • 20.2.3. Business Segmentation
    • 20.2.4. Recent Developments
    • 20.2.5. SWOT Analysis
  • 20.3. Mondelez International
    • 20.3.1. Key Facts
    • 20.3.2. Business Overview
    • 20.3.3. Revenue by Business Segmentation 2013
    • 20.3.4. Revenue by Business Segmentation 2012 and 2013
    • 20.3.5. Revenue by Geographical Segmentation 2013
    • 20.3.6. Recent Developments
    • 20.3.7. SWOT Analysis
  • 20.4. Nestle
    • 20.4.1. Key Facts
    • 20.4.2. Business Overview
    • 20.4.3. Business Segmentation by Revenue 2013
    • 20.4.4. Business Segmentation by Revenue 2012 and 2013
    • 20.4.5. Geographical Segmentation by Revenue 2013
    • 20.4.6. Business Strategy
    • 20.4.7. Recent Developments
    • 20.4.8. SWOT Analysis

21. Other Reports in this Series

List of Exhibits

  • Exhibit 1: Market Research Methodology
  • Exhibit 2: Segmentation of Global Chocolate Market by Product
  • Exhibit 3: Segmentation of Global Chocolate Market by Product 2014
  • Exhibit 4: Global Chocolate Market by Product Segments 2014 and 2019 ($ billions)
  • Exhibit 5: Overview: Global Dark Chocolate Market
  • Exhibit 6: Global Chocolate Market 2014-2019 ($ billions)
  • Exhibit 7: Global Dark Chocolate Market 2014-2019 ($ billions)
  • Exhibit 8: Segmentation of Global Dark Chocolate Market
  • Exhibit 9: Global Dark Chocolate Market by Geographical Segmentation 2014
  • Exhibit 10: Dark Chocolate Market in Europe 2014-2019 ($ billions)
  • Exhibit 11: Dark Chocolate Market in the Americas 2014-2019 ($ billions)
  • Exhibit 12: Dark Chocolate Market in APAC 2014-2019 ($ billions)
  • Exhibit 13: Dark Chocolate Market in ROW 2014-2019 ($ billions)
  • Exhibit 14: Global Dark Chocolate Market by Distribution Channel 2014
  • Exhibit 15: Global Dark Chocolate Market by Distribution Channel 2014 and 2019
  • Exhibit 16: Value Chain: Global Dark Chocolate Market
  • Exhibit 17: Key Cocoa Producing Countries 2014
  • Exhibit 18: Members of ICCO
  • Exhibit 19: Market Share Analysis 2014
  • Exhibit 20: Ferrero: Business Segmentation
  • Exhibit 21: Ferrero: Revenue Comparison 2012 and 2013
  • Exhibit 22: Mars: Business Segmentation
  • Exhibit 23: Mondelez International: Revenue by Business Segmentation 2013
  • Exhibit 24: Mondelez International: Revenue by Business Segmentation 2012 and 2013 ($ billions)
  • Exhibit 25: Mondelez International: Revenue by Geographical Segmentation 2013
  • Exhibit 26: Nestle: Business Segmentation by Revenue 2013
  • Exhibit 27: Nestle: Business Segmentation by Revenue 2012 and 2013 ($ millions)
  • Exhibit 28: Nestle: Geographical Segmentation by Revenue 2013
Back to Top