株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

アンチウイルス・ソフトウェアのラテンアメリカ市場 (2015〜2019年)

Antivirus Software Market in Latin America 2015-2019

発行 TechNavio (Infiniti Research Ltd.) 商品コード 335105
出版日 ページ情報 英文 87 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=114.71円で換算しております。
Back to Top
アンチウイルス・ソフトウェアのラテンアメリカ市場 (2015〜2019年) Antivirus Software Market in Latin America 2015-2019
出版日: 2015年07月08日 ページ情報: 英文 87 Pages
概要

アンチウイルス・ソフトウェアは有害なプログラムを検知・防止・除去します。また、コンピューターのマルウェアへの感染を防止するために、シグネチャ・ベースの検知手段やヒューリスティックな防御手段、ルートキット検知ツールなどを餅手、システムメモリやOS、ファイルのリアルタイム・スキャニングを実行します。インターネットの利用が拡大するにつれて、マルウェア攻撃のリスクも高くなってきています。アンチウイルス・ソフトウェアはすべてのマルウェア攻撃からシステムを防御できるわけではありませんが、リアルタイム・スキャニングを活用することにより、ほとんどのレベルの侵入を阻止できます。ラテンアメリカ諸国のアンチウイルス・ソフトウェア市場は2014〜2019年にかけて、7.78%の年平均成長率 (CAGR) で成長する見通しです。

当レポートでは、ラテンアメリカ諸国におけるアンチウイルス・ソフトウェア市場について分析し、技術概要や基本的な市場構造、市場規模の動向 (今後5年間の予測値)、市場の促進・抑制要因とその影響力、主要企業のプロファイル、今後の市場機会などを調査・推計しております。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 略語集

第3章 分析範囲

  • 市場概要

第4章 市場分析の手法

  • 市場分析のプロセス
  • 分析手法

第5章 イントロダクション

第6章 市場の牽引力

第7章 市場概略

  • 脅威の種類
    • トロイの木馬
    • ウイルス
    • ワーム
    • アドウェア
    • フィッシング
    • ブートセクタ・ウイルス
  • iOS/Androidのモバイルデバイスに対する脅威
  • アンチウイルス・ソフトウェアの種類
  • コンピューターウイルスの感染源
  • アンチウイルスに対するニーズ

第8章 市場環境

  • 市場概況
  • 製品ライフサイクル分析
    • 市場規模とその予測
  • 世界のアンチウイルス・ソフトウェア市場におけるラテンアメリカ地域のシェア
  • ラテンアメリカのアンチウイルス・ソフトウェア市場
    • 市場規模とその予測
  • ファイブフォース分析

第9章 主要国市場

  • アルゼンチン
  • ブラジル
  • チリ

第10章 購入基準

第11章 市場の成長促進要因

第12章 促進要因とその影響力

第13章 市場の課題

第14章 促進要因・課題の影響力

第15章 市場の傾向

第16章 市場動向とその影響

第17章 ベンダー環境

  • 競争シナリオ
  • ベンダー各社の最新動向
    • 近年の主な動向
    • 企業合併・買収 (M&A)
  • 主要ベンダーの一覧

第18章 主要ベンダーの概略

  • Avast
    • 提供製品
  • ESET
  • Kaspersky Lab
  • Microsoft
  • Symantec
  • その他の有力ベンダー

第19章 主要ベンダーの分析

  • Avast
    • 主要データ
    • 事業概要
    • 製品の分類
    • 事業戦略
    • 最近の発展動向
    • SWOT分析
  • ESET
  • Kaspersky Lab
  • Microsoft
  • Symantec

第20章 関連レポート

図表一覧

目次
Product Code: IRTNTR6278

About Antivirus

Antivirus software detects, prevents, and removes malicious programs. It enables real-time scanning of the system memory, OS, and files using signature-based detection methods, heuristic detection methods, and rootkit detection tools to prevent computers from being infected with malware. With increased usage of the Internet, the risk of malware attacks is high. Though antivirus software cannot protect the system from every type of malware attack, it can prevent a significant level of intrusions with the help of real-time scanning.

Technavio's analysts forecast the antivirus software market in Latin America to grow at a CAGR of 7.78% over 2014-2019.

Covered in this Report

In this report, Technavio covers the present scenario and growth prospects of the antivirus software market in Latin America during 2015-2019. To calculate the market size, the analyst considers:

Revenue generated from the sales of antivirus software packages for PCs and mobile devices (includes laptops, netbooks, and MacBook) in Latin America

Revenue generated from the sales of complete security solutions is excluded from the scope of this study

The market is highly fragmented with the presence of several small and large vendors. The report does not include the market share of all vendors; it only presents a list of the key vendors and a corresponding detailed analysis of the same.

The report also discusses the major drivers that influence the growth of the market in Latin America and outlines the challenges faced by vendors and the market at large, as well as the key trends emerging in the market.

Key Vendors

  • Avast Software
  • Anti-Virus Guard Technologies (AVG)
  • ESET
  • Microsoft
  • Symantec

Other Prominent Vendors

  • Bitdefender
  • Fortinet
  • F-Secure
  • G DATA Software
  • McAfee
  • Panda Security
  • PSafe
  • Sophos
  • Wontok

Market Driver

  • Growing Dependency on Internet
  • For a full, detailed list, view our report

Market Challenge

  • Availability of Open-Source Security Solutions
  • For a full, detailed list, view our report

Market Trend

  • Popularity of SaaS-based Security Solutions
  • For a full, detailed list, view our report

Key Questions Answered in this Report

  • What will the market size be in 2019 and what will the growth rate be?
  • What are the key market trends?
  • What is driving this market?
  • What are the challenges to market growth?
  • Who are the key vendors in this market space?
  • What are the market opportunities and threats faced by the key vendors?
  • What are the strengths and weaknesses of the key vendors?

Table of Contents

01. Executive Summary

02. List of Abbreviations

03. Scope of the Report

  • 03.1. Market Overview

04. Market Research Methodology

  • 04.1. Market Research Process
  • 04.2. Research Methodology

05. Introduction

06. Market Traction

07. Market Description

  • 07.1. Types of Threat
    • 07.1.1. Trojan
    • 07.1.2. Virus
    • 07.1.3. Worms
    • 07.1.4. Adware
    • 07.1.5. Phishing
    • 07.1.6. Boot Sector Virus
  • 07.2. iOS and Android Threats on Mobile Devices
  • 07.3. Types of Antivirus Software
  • 07.4. Causes of Computer Viruses
  • 07.5. Need for Antivirus

08. Market Landscape

  • 08.1. Market Overview
  • 08.2. Product Life Cycle Analysis
    • 08.2.1. Product Lifecycle of Antivirus Software in Latin America
  • 08.3. Global Antivirus Software Market
    • 08.3.1. Market Size and Forecast
  • 08.4. Share of Latin America in the Global Antivirus Software Market
  • 08.5. Antivirus Software Market in Latin America
    • 08.5.1. Market Size and Forecast
  • 08.6. Five Forces Analysis

09. Key Leading Countries

  • 09.1. Argentina
  • 09.2. Brazil
  • 09.3. Chile

10. Buying Criteria

11. Market Growth Drivers

12. Drivers and their Impact

13. Market Challenges

14. Impact of Drivers and Challenges

15. Market Trends

16. Trends and their Impact

17. Vendor Landscape

  • 17.1. Competitive Scenario
  • 17.2. Vendors News Updates
    • 17.2.1. Key News
    • 17.2.2. Mergers and Acquisitions
  • 17.3. List of Key Vendors 2014

18. Description of Major Vendors

  • 18.1. Avast
    • 18.1.1. Product Offerings
  • 18.2. ESET
    • 18.2.1. Product Offerings
  • 18.3. Kaspersky Lab
    • 18.3.1. Product Offerings
  • 18.4. Microsoft
    • 18.4.1. Product Offerings
  • 18.5. Symantec
    • 18.5.1. Product Offerings
  • 18.6. Other Prominent Vendors

19. Key Vendor Analysis

  • 19.1. Avast
    • 19.1.1. Key Facts
    • 19.1.2. Business Overview
    • 19.1.3. Product Segmentation
    • 19.1.4. Business Strategy
    • 19.1.5. Recent Developments
    • 19.1.6. SWOT Analysis
  • 19.2. ESET
    • 19.2.1. Key Facts
    • 19.2.2. Business Overview
    • 19.2.3. Product Segmentation
    • 19.2.4. Geographical Segmentation
    • 19.2.5. Business Strategy
    • 19.2.6. Recent Developments
    • 19.2.7. SWOT Analysis
  • 19.3. Kaspersky Lab
    • 19.3.1. Key Facts
    • 19.3.2. Business Overview
    • 19.3.3. Business Segmentation
    • 19.3.4. Business Strategy
    • 19.3.5. Recent Developments
    • 19.3.6. SWOT Analysis
  • 19.4. Microsoft
    • 19.4.1. Key Facts
    • 19.4.2. Business Overview
    • 19.4.3. Business Segmentation by Revenue 2013
    • 19.4.4. Business Segmentation by Revenue 2012 and 2013
    • 19.4.5. Geographical Segmentation by Revenue 2013
    • 19.4.6. Business Strategy
    • 19.4.7. Recent Developments
    • 19.4.8. SWOT Analysis
  • 19.5. Symantec
    • 19.5.1. Key Facts
    • 19.5.2. Business Overview
    • 19.5.3. Business Segmentation by Revenue 2013
    • 19.5.4. Business Segmentation by Revenue 2013 and 2014
    • 19.5.5. Geographical Segmentation by Revenue 2013
    • 19.5.6. Business Strategy
    • 19.5.7. Recent Developments
    • 19.5.8. SWOT Analysis

20. Other Reports in this Series

List of Exhibits

  • Exhibit 1: Market Research Methodology
  • Exhibit 2: iOS and Android Threats
  • Exhibit 3: Types of Antivirus Software
  • Exhibit 4: Causes of Computer Viruses
  • Exhibit 5: Product Lifecycle of Antivirus Software in Latin America
  • Exhibit 6: Global Antivirus Software Market 2014-2019 ($ billion)
  • Exhibit 7: Share of Latin America in the Global Antivirus Software Market 2014-2019
  • Exhibit 8: Antivirus Software Market in Latin America 2014-2019 ($ billion)
  • Exhibit 9: List of Key Vendors 2014
  • Exhibit 10: Avast: Product Segmentation
  • Exhibit 11: ESET: Product Segmentation
  • Exhibit 12: ESET: Geographical Segmentation
  • Exhibit 13: Kaspersky Lab: Business Segmentation
  • Exhibit 14: Microsoft: Business Segmentation by Revenue 2013
  • Exhibit 15: Microsoft: Business Segmentation by Revenue 2012 and 2013(US$ billion)
  • Exhibit 16: Microsoft: Geographical Segmentation by Revenue 2013
  • Exhibit 17: Symantec: Business Segmentation by Revenue 2013
  • Exhibit 18: Symantec: Business Segmentation by Revenue 2013 and 2014 ($ million)
  • Exhibit 19: Symantec: Geographical Segmentation by Revenue 2013
Back to Top