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市場調査レポート

BRIC諸国における中小企業向けIT市場 (2015〜2019年)

IT Market for Small and Medium-Sized Businesses in BRIC 2015-2019

発行 TechNavio (Infiniti Research Ltd.) 商品コード 334081
出版日 ページ情報 英文 100 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.55円で換算しております。
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BRIC諸国における中小企業向けIT市場 (2015〜2019年) IT Market for Small and Medium-Sized Businesses in BRIC 2015-2019
出版日: 2015年07月01日 ページ情報: 英文 100 Pages
概要

2014年、世界の中小企業のIT支出の約38%をBRIC諸国が占めました。2015年に1110億米ドルだったBRICのIT支出は、2019年には1860億米ドルを超えると予想されています。過去5年、中小企業のIT支出優先事項は、ITが事業に与える影響に対する認知の高まりから再定義されてきました。これにより、サーバやストレージ仮想化の技術、モビリティ、ビッグデータ/アナリティクス、ビジネスインテリジェンス、クラウドコンピューティング、次世代ワークスペース、コラボレーション技術に対する中小企業の注目が高まっています。しかし、中小企業にとっての大きな課題には、IT予算やIT変化の実施に対するリーダーシップ、IT投資の回収率を見極めるIT知識の不足、経験のある事業者の不足などがあります。

当レポートでは、BIRC諸国における中小企業のIT市場の現在のシナリオや成長動向、専門家の分析に基づく分析や主要ベンダーの検証などについて取り上げています。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 略語集

第3章 調査の対象

  • 市場概要
  • 提供製品

第4章 市場調査手法

  • 市場調査プロセス
  • 調査手法

第5章 イントロダクション

  • 経済の概要
    • 中国
    • インド
    • ブラジル
    • ロシア

第6章 市場の展望

  • 市場の概要
  • ファイブフォース分析

第7章 BRICの市場と地域的分類

第8章 ブラジル

  • ブラジルにおける中小企業のハードウェア支出
    • 市場の規模と予測
  • ブラジルにおける中小企業のITサービス支出
    • 市場の規模と予測
  • ブラジルにおける中小企業のソフトウェア支出
    • 市場の規模と予測

第8章 ロシア

  • ロシアにおける中小企業のハードウェア支出
    • 市場の規模と予測
  • ロシアにおける中小企業のITサービス支出
    • 市場の規模と予測
  • ロシアにおける中小企業のソフトウェア支出
    • 市場の規模と予測

第10章 インド

  • インドにおける中小企業のハードウェア支出
    • 市場の規模と予測
  • インドにおける中小企業のITサービス支出
    • 市場の規模と予測
  • インドにおける中小企業のソフトウェア支出
    • 市場の規模と予測

第11章 中国

  • 中国における中小企業のハードウェア支出
    • 市場の規模と予測
  • 中国における中小企業のITサービス支出
    • 市場の規模と予測
  • 中国における中小企業のソフトウェア支出
    • 市場の規模と予測

第12章 購買基準

第13章 市場の成長活性因子

第14章 活性因子とその影響

第15章 市場の課題

第16章 活性因子の影響と課題

第17章 市場の動向

第18章 動向とその影響

第19章 ベンダーの展望

  • 市場の分析 (2014年)
  • その他の重要ベンダー

第20章 主なベンダーの分析

  • Accenture
    • 主な事実
    • 事業概要
    • 2013年の収益に基づく事業分類
    • 2012年、2013年の収益に基づく事業分類
    • 2013年の収益に基づく地域的分類
    • 事業戦略
    • 最近の開発
    • SWOT分析
  • Cognizant
    • 主な事実
    • 事業概要
    • 2013年の収益に基づく事業分類
    • 2012年、2013年の収益に基づく事業分類
    • 2013年の収益に基づく地域的分類
    • 事業戦略
    • 最近の開発
    • SWOT分析
  • Digital China
    • 主な事実
    • 事業概要
    • 2013年の収益に基づく事業分類
    • 最近の開発
    • SWOT分析
  • HP
    • 主な事実
    • 事業概要
    • 2013年の収益に基づく事業分類
    • 2012年、2013年の収益に基づく事業分類
    • 2013年の収益に基づく地域的分類
    • 事業戦略
    • 最近の開発
    • SWOT分析
  • Huawei
    • 主な事実
    • 事業概要
    • 2013年の収益に基づく事業分類
    • 2012年、2013年の収益に基づく事業分類
    • 2013年の収益に基づく地域的分類
    • 事業戦略
    • 最近の開発
    • SWOT分析
  • IBM
    • 主な事実
    • 事業概略
    • 事業分野に基づく収益分類
    • 事業運用に基づく収益分類
    • 2012年、2013年の事業分類に基づく収益比較
    • 地域ごとの収益分類
    • 事業戦略
    • 最近の開発
    • SWOT分析
  • Lenovo
    • 主な事実
    • 事業概要
    • 2013年の収益に基づく事業分類
    • 2012年、2013年の収益に基づく事業分類
    • 2013年の収益に基づく地域的分類
    • 事業戦略
    • 最近の開発
    • SWOT分析

第21章 関連レポート

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目次
Product Code: IRTNTR6249

About SMB IT Spending in BRIC

BRIC countries contributed approximately 38% of the global SMB IT spending in 2014. Technavio predicts that, in BRIC, SMB IT spending will cross $186 billion by 2019 from $111 billion in 2015. Over the past five years, IT spending priorities of SMBs have been redefined because of the growing awareness of the impact of IT on businesses, both top line and bottom line. Therefore, there has been growing focus on server and storage virtualization technologies, mobility, Big data/analytics, business intelligence, cloud computing, next-generation workspace, and collaboration technologies from SMBs. However, some of the challenges faced by SMBs are IT budget, lack of leadership initiative in implementing IT changes, lack of IT knowledge to determine the ROI of IT investment in the business, and lack of skilled workforce.

Technavio's analysts forecast the SMB IT market in BRIC to grow at a CAGR of 10.89% over the period 2014-2019.

Covered in this Report

The report covers the present scenario and the growth prospects of the SMB IT market in BRIC for the period 2015-2019. The market can be categorized into three segments: hardware, software and services.

Technavio's report, SMB IT Market in BRIC 2015-2019, has been prepared based on an in-depth market analysis with inputs from industry experts. It covers the market landscape and its growth prospects in the coming years. The report includes a discussion of the key vendors operating in this market.

Key Regions

  • Brazil
  • Russia
  • India
  • China

Key Vendors

  • Accenture
  • Cognizant
  • Digital China Holdings
  • HP
  • Huawei
  • IBM
  • Lenovo

Other Prominent Vendors

  • Acer
  • AsiaInfo Linkage
  • AsusTek
  • Atos Origin
  • Capgemini
  • China National Software
  • Cisco Systems
  • Dell
  • HCL Infosystems
  • IBS
  • Infosys
  • Microsoft
  • National Computer
  • Neusoft Group
  • Oracle
  • SAP
  • TCS
  • Wipro Infotech
  • Xerox

Market Driver

  • Government Initiatives
  • For a full, detailed list, view our report

Market Challenge

  • Access to Fragmented Market
  • For a full, detailed list, view our report

Market Trend

  • Focus on First Time Technology Adopters
  • For a full, detailed list, view our report

Key Questions Answered in this Report

  • What will the market size be in 2019 and what will the growth rate be?
  • What are the key market trends?
  • What is driving this market?
  • What are the challenges to market growth?
  • Who are the key vendors in this market space?
  • What are the market opportunities and threats faced by the key vendors?
  • What are the strengths and weaknesses of the key vendors?

Table of Contents

01. Executive Summary

02. List of Abbreviations

03. Scope of the Report

  • 03.1. Market Overview
  • 03.2. Product, Services and Solutions Offerings

04. Market Research Methodology

  • 04.1. Market Research Process
  • 04.2. Research Methodology

05. Introduction

  • 05.1. Economic Overview
    • 05.1.1. China
    • 05.1.2. India
    • 05.1.3. Brazil
    • 05.1.4. Russia

06. Market Landscape

  • 06.1. Market Overview
  • 06.2. Five Forces Analysis

07. Market and Geographical Segmentation of BRIC

08. Brazil

  • 08.1. 8.1. SMB Hardware Spending in Brazil
    • 08.1.1. Market Size and Forecast
  • 08.2. SMB IT Services Spending in Brazil
    • 08.2.1. Market Size and Forecast
  • 08.3. SMB IT Software Spending in Brazil
    • 08.3.1. Market Size and Forecast

09. Russia

  • 09.1. SMB Hardware Spending in Russia
    • 09.1.1. Market Size and Forecast
  • 09.2. SMB Services Spending in Russia
    • 09.2.1. Market Size and Forecast
  • 09.3. SMB Software Spending in Russia
    • 09.3.1. Market Size and Forecast

10. India

  • 10.1. SMB Hardware Spending in India
    • 10.1.1. Market Size and Forecast
  • 10.2. SMB Services Spending in India
    • 10.2.1. Market Size and Forecast
  • 10.3. SMB Software Spending in India
    • 10.3.1. Market Size and Forecast

11. China

  • 11.1. SMB Hardware Spending in China
    • 11.1.1. Market Size and Forecast
  • 11.2. SMB Services Spending in China
    • 11.2.1. Market Size and Forecast
  • 11.3. SMB Software Spending in China
    • 11.3.1. Market Size and Forecast

12. Buying Criteria

13. Market Growth Drivers

14. Drivers and their Impact

15. Market Challenges

16. Impact of Drivers and Challenges

17. Market Trends

18. Trends and their Impact

19. Vendor Landscape

  • 19.1. Market Analysis 2014
  • 19.2. Other Prominent Vendors

20. Key Vendor Analysis

  • 20.1. Accenture
    • 20.1.1. Key Facts
    • 20.1.2. Business Overview
    • 20.1.3. Business Segmentation by Revenue 2013
    • 20.1.4. Business Segmentation by Revenue 2012 and 2013
    • 20.1.5. Geographical Segmentation by Revenue 2013
    • 20.1.6. Business Strategy
    • 20.1.7. Key Information
    • 20.1.8. SWOT Analysis
  • 20.2. Cognizant
    • 20.2.1. Key Facts
    • 20.2.2. Business Overview
    • 20.2.3. Business Segmentation by Revenue 2013
    • 20.2.4. Business Segmentation by Revenue 2012 and 2013
    • 20.2.5. Geographical Segmentation by Revenue 2013
    • 20.2.6. Business Strategy
    • 20.2.7. Key Information
    • 20.2.8. SWOT Analysis
  • 20.3. Digital China
    • 20.3.1. Key Facts
    • 20.3.2. Business Overview
    • 20.3.3. Business Segmentation by Revenue 2013
    • 20.3.4. Recent Developments
    • 20.3.5. SWOT Analysis
  • 20.4. HP
    • 20.4.1. Key Facts
    • 20.4.2. Business Overview
    • 20.4.3. Business Segmentation by Revenue 2013
    • 20.4.4. Business Segmentation by Revenue 2012 and 2013
    • 20.4.5. Geographical Segmentation by Revenue 2013
    • 20.4.6. Business Strategy
    • 20.4.7. Recent Developments
    • 20.4.8. SWOT Analysis
  • 20.5. Huawei
    • 20.5.1. Key Facts
    • 20.5.2. Business Overview
    • 20.5.3. Business Segmentation by Revenue 2013
    • 20.5.4. Business Segmentation by Revenue 2012 and 2013
    • 20.5.5. Sales by Geography 2013
    • 20.5.6. Business Strategy
    • 20.5.7. Recent Developments
    • 20.5.8. SWOT Analysis
  • 20.6. IBM
    • 20.6.1. Key Facts
    • 20.6.2. Business Description
    • 20.6.3. Business Segmentation
    • 20.6.4. Revenue Segmentation by Business Segment
    • 20.6.5. Revenue Segmentation by Business Operation
    • 20.6.6. Revenue Comparison of Business Segments 2012 and 2013
    • 20.6.7. Revenue Segmentation by Geography
    • 20.6.8. Business Strategy
    • 20.6.9. Key Developments
    • 20.6.10. SWOT Analysis
  • 20.7. Lenovo
    • 20.7.1. Key Facts
    • 20.7.2. Business Overview
    • 20.7.3. Product Segmentation by Revenue 2013
    • 20.7.4. Geographical Segmentation by Revenue 2013
    • 20.7.5. Business Strategy
    • 20.7.6. Recent Developments
    • 20.7.7. SWOT Analysis

21. Other Reports in this Series

List of Exhibits

  • Exhibit 1: Market Research Methodology
  • Exhibit 2: Market Segmentation of BRIC Countries 2014
  • Exhibit 3: Market Segmentation of BRIC Countries 2019
  • Exhibit 4: IT Market in Brazil 2014-2019 (US$ billions)
  • Exhibit 5: Segmentation of IT Market in Brazil by Category 2014
  • Exhibit 6: IT Hardware Market in Brazil 2014-2019 (US$ billions)
  • Exhibit 7: IT Services Market in Brazil 2014-2019 (US$ billions)
  • Exhibit 8: SMB IT Software Market in Brazil 2014-2019 (US$ billions)
  • Exhibit 9: IT Market in Russia 2014-2019 (US$ billions)
  • Exhibit 10: Segmentation of IT Market in Russia by Category 2014
  • Exhibit 11: IT Hardware Market in Russia 2014-2019 (US$ billions)
  • Exhibit 12: IT Services Market in Russia 2014-2019 (US$ billions)
  • Exhibit 13: IT Software Market in Russia 2014-2019 (US$ billions)
  • Exhibit 14: IT Market in India 2014-2019 (US$ billions)
  • Exhibit 15: IT Market in India by Category Segmentation 2014
  • Exhibit 16: IT Services Market in India 2014-2019 (US$ billion)
  • Exhibit 17: IT Software Market in India 2014-2019 (US$ billions)
  • Exhibit 18: IT Hardware Market in India 2014-2019 (US$ billions)
  • Exhibit 19: IT Market in China 2014-2019 (US$ billions)
  • Exhibit 20: IT Market in China by Category Segmentation, 2014
  • Exhibit 21: IT Hardware Market in China 2014-2019 (US$ billions)
  • Exhibit 22: IT Services Market in China 2014-2019 (US$ billions)
  • Exhibit 23: IT Software Market in China 2014-2019 (US$ billions)
  • Exhibit 24: Accenture: Business Segmentation by Revenue 2013
  • Exhibit 25: Accenture: Business Segmentation by Revenue 2012 and 2013 (US$ million)
  • Exhibit 26: Accenture: Geographical Segmentation by Revenue 2013
  • Exhibit 27: Cognizant: Business Segmentation by Revenue 2013
  • Exhibit 28: Cognizant: Business Segmentation by Revenue 2012 and 2013 (US$ millions)
  • Exhibit 29: Cognizant: Geographical Segmentation by Revenue 2013
  • Exhibit 30: Digital China: Business Segmentation by Revenue 2013
  • Exhibit 31: HP: Business Segmentation by Revenue 2013
  • Exhibit 32: HP: Business Segmentation by Revenue 2012 and 2013 (US$ millions)
  • Exhibit 33: HP: Geographical Segmentation by Revenue 2013
  • Exhibit 34: Huawei: Business Segmentation by Revenue 2013
  • Exhibit 35: Huawei: Business Segmentation by Revenue 2012 and 2013 (US$ millions)
  • Exhibit 36: Huawei: Sales by Geography 2013
  • Exhibit 37: IBM: Business Segmentation
  • Exhibit 38: IBM: Revenue Segmentation by Business 2013
  • Exhibit 39: IBM: Revenue Segmentation 2013
  • Exhibit 40: IBM: Revenue Comparison of Business Segments 2012 and 2013 (US$ millions)
  • Exhibit 41: IBM: Revenue Segmentation by Geography 2013
  • Exhibit 42: Lenovo: Product Segmentation by Revenue 2013
  • Exhibit 43: Lenovo: Geographical Segmentation by Revenue 2013
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