表紙
市場調査レポート

スマートウォッチの日本市場 (2015〜2019年)

Smartwatch Market in Japan 2015-2019

発行 TechNavio (Infiniti Research Ltd.) 商品コード 334080
出版日 ページ情報 英文 64 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=105.42円で換算しております。
Back to Top
スマートウォッチの日本市場 (2015〜2019年) Smartwatch Market in Japan 2015-2019
出版日: 2015年07月01日 ページ情報: 英文 64 Pages
概要

スマートウォッチとはコンピューター機能付きの腕時計で、通話・メッセージ送信・インターネットのブラウズなどといった機能を搭載しています。また、OSを組み込むことにより、様々なデバイスとの連係が可能となっています。スマートウォッチの技術進歩により、ベンダー各社は自社製品に (スマートウォッチに対応した) 新機能を取り込んだ新製品を開発することができます。例えば、Motorolaはハンズフリー型・音声操作式のスマートウォッチを2014年に発売しています。こうした技術進歩により、スマートウォッチで使えるアプリケーションの数が増加しています。スマートウォッチ市場は、最初のうちは期待したほどの成長率を達成できませんでしたが、2015年からは急激な成長が見込まれています。市場成長の主な加速要因として、デザインの定期的更新 (メーカーによっては1ヶ月周期で) や、ハードからソフトへの移行、多国籍企業によるスタートアップ企業の買収、スマートウォッチ/スポーツウォッチ/フィットネストラッカー市場の安定的成長などが挙げられます。日本のスマートウォッチ市場は2014〜2019年にかけて、120.60%もの年平均成長率 (CAGR) で成長する見通しです。

当レポートでは、日本におけるスマートウォッチ市場について分析し、市場の概要や構造、市場規模・平均価格の動向 (今後5年間の予測値)、世界市場との比較、市場の促進・抑制要因とその影響力、主要企業のプロファイル、今後の市場機会などを調査・推計しております。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 略語集

第3章 分析範囲

  • 市場概要
  • 主な製品

第4章 市場分析の手法

  • 市場分析のプロセス
  • 分析手法

第5章 イントロダクション

第6章 ウェアラブル産業

第7章 スマートウォッチ産業

  • 世界のスマートウォッチ市場

第8章 国の概要

  • 日本のインフレ率

第9章 市場環境

  • 市場規模:収益ベース
  • 市場規模:販売個数ベース
  • 平均販売価格 (ASP)
  • ファイブフォース分析

第10章 購入基準

  • OSの互換性
  • ワイヤレス・コネクティビティ
  • デザイン
  • 機能性
  • コスト
  • バッテリー

第11章 市場の成長促進要因

第12章 促進要因とその影響力

第13章 市場の課題

第14章 促進要因・課題の影響力

第15章 市場の傾向

第16章 市場動向とその影響

第17章 ベンダー環境

  • 競争シナリオ
  • 主要ベンダー
  • その他の有力ベンダー
    • 任天堂
    • 東芝

第18章 主要ベンダーの分析

  • カシオ計算機
    • 主要データ
    • 事業概要
    • 部門別の市場収益額 (最新値)
    • 部門別の市場収益額 (前年度との比較)
    • 地域別の市場収益額 (最新値)
    • 事業戦略
    • 最近の発展動向
    • SWOT分析
  • シチズンホールディングス
  • Samsung
  • ソニー

第19章 関連レポート

図表一覧

目次
Product Code: IRTNTR6399

About Smartwatch

Smartwatches are computerized watches integrated with enhanced functionalities such as ability to make calls, send messages, and browse the Internet. These watches are integrated with an OS that can be used across multiple devices. Technological developments in the smartwatch market has enabled ongoing innovations with vendors introducing new features in their products. For example, Motorola introduced hands-free and voice command-enabled smartwatches in 2014. Such advances in technology have increased the number of applications in smartwatches. Though the market did not grow as expected during 2010-2013, the market landscape will change significantly by 2015, presenting high growth. Regular improvements in design (for some vendors it is a 1-month cycle), shift from hardware to software, MNCs acquiring start-ups, and steady growth in smartwatches, sport watches, and fitness trackers are some factors accelerating the market growth.

Technavio's analysts forecast the smartwatch market in Japan to grow at a CAGR of 120.60% in terms of revenue during 2014-2019.

Covered in this Report

This report covers the present and future scenarios of the smartwatch market in Japan for 2015-2019. To calculate the market size, the report considers revenue generated from the sales of smartwatches from various vendors. Smartwatches considered in this report include those that can perform the following functions:

  • Make and receive calls or receive notifications regarding the same
  • Send and receive text messages or receive notifications regarding the same
  • Display time and date

Technavio's report, Smartwatch Market in Japan 2015-2019, has been prepared based on an in-depth market analysis with inputs from industry experts. The report covers the landscape of Smartwatch Market in Japan and its growth prospects in the coming years. The report also includes a discussion of the key vendors operating in this market.

Key Vendors

  • Casio Computer
  • Citizen
  • Samsung Electronics
  • Sony

Other Prominent Vendors

  • Nintendo
  • Toshiba

Key Market Driver

  • Increased Adoption of Connected Services
  • For a full, detailed list, view our report

Key Market Challenge

  • High Price
  • For a full, detailed list, view our report

Key Market Trend

  • Design Enhancement
  • For a full, detailed list, view our report

Key Questions Answered in this Report

  • What will the market size be in 2019 and what will the growth rate be?
  • What are the key market trends?
  • What is driving this market?
  • What are the challenges to market growth?
  • Who are the key vendors in this market space?
  • What are the market opportunities and threats faced by the key vendors?
  • What are the strengths and weaknesses of the key vendors?

Table of Contents

01. Executive Summary

02. List of Abbreviations

03. Scope of the Report

  • 03.1. Market Overview
  • 03.2. Product Offerings

04. Market Research Methodology

  • 04.1. Market Research Process
  • 04.2. Research Methodology

05. Introduction

06. Wearable Industry

07. Smartwatch Industry

  • 07.1. Global Smartwatch Market

08. Country Overview

    • 08.1.1. Inflation in Japan

09. Market Landscape

  • 09.1. Market Size and Forecast by Revenue
  • 09.2. Market Size and Forecast by Unit Shipment
  • 09.3. ASP
  • 09.4. Five Forces Analysis

10. Buying Criteria

    • 10.1.1. Compatible OS
    • 10.1.2. Wireless Connectivity
    • 10.1.3. Design
    • 10.1.4. Functionality
    • 10.1.5. Cost
    • 10.1.6. Battery

11. Market Growth Drivers

12. Drivers and their Impact

13. Market Challenges

14. Impact of Drivers and Challenges

15. Market Trends

16. Trends and their Impact

17. Vendor Landscape

  • 17.1. Competitive Scenario
  • 17.2. Major Vendors
    • 17.2.1. Casio
    • 17.2.2. Citizen Holdings
    • 17.2.3. Samsung
    • 17.2.4. Sony
  • 17.3. Other Prominent Vendors
    • 17.3.1. Nintendo
    • 17.3.2. Toshiba

18. Key Vendor Analysis

  • 18.1. Casio
    • 18.1.1. Key Facts
    • 18.1.2. Business Overview
    • 18.1.3. Business Segmentation by Revenue 2014
    • 18.1.4. Business Segmentation by Revenue 2013 and 2014
    • 18.1.5. Geographical Segmentation by Revenue 2014
    • 18.1.6. Business Strategy
    • 18.1.7. Recent Developments
    • 18.1.8. SWOT Analysis
  • 18.2. Citizen Holdings
    • 18.2.1. Key Facts
    • 18.2.2. Business Overview
    • 18.2.3. Business Segmentation by Revenue 2014
    • 18.2.4. Business Segmentation by Revenue 2013 and 2014
    • 18.2.5. Geographical Segmentation by Revenue 2014
    • 18.2.6. Business Strategy
    • 18.2.7. Recent Developments
    • 18.2.8. SWOT Analysis
  • 18.3. Samsung
    • 18.3.1. Key Facts
    • 18.3.2. Business Overview
    • 18.3.3. Business Segmentation by Revenue 2013
    • 18.3.4. Business Segmentation by Revenue 2012 and 2013
    • 18.3.5. Geographical Segmentation by Revenue 2013
    • 18.3.6. Business Strategy
    • 18.3.7. Recent Developments
    • 18.3.8. SWOT Analysis
  • 18.4. Sony
    • 18.4.1. Key Facts
    • 18.4.2. Business Overview
    • 18.4.3. Business Segmentation by Revenue
    • 18.4.4. Business Segmentation by Revenue
    • 18.4.5. Geographical Segmentation by Revenue
    • 18.4.6. Business Strategy
    • 18.4.7. Recent Developments
    • 18.4.8. SWOT Analysis

19. Other Reports in this Series

List of Exhibits

  • Exhibit 1: Market Research Methodology
  • Exhibit 2: Wearable Products by Segments
  • Exhibit 3: Wearable Products
  • Exhibit 4: Functionalities of Wearable Products
  • Exhibit 5: Smartwatch Applications
  • Exhibit 6: Global Smartwatch Market by Geography
  • Exhibit 7: GDP Contribution in Japan by Sectors (2013)
  • Exhibit 8: GDP Per Capita and Growth Rate in Japan 2010-2014
  • Exhibit 9: CPI Inflation in Japan 2010-2014
  • Exhibit 10: Global Smartwatches Market by Geography 2014
  • Exhibit 11: Smartwatch Market in Japan 2014-2019 ($ billions)
  • Exhibit 12: Smartwatch Market in Japan 2014-2019 (millions of units)
  • Exhibit 13: ASP of Smartwatches in Japan 2014-2019 ($ hundreds)
  • Exhibit 14: Customers
  • Exhibit 15: Casio: Business Segmentation by Revenue 2014
  • Exhibit 16: Casio: Business Segmentation by Revenue 2013 and 2014 (US$ million)
  • Exhibit 17: Casio: Geographical Segmentation by Revenue 2014
  • Exhibit 18: Citizen Holdings: Business Segmentation by Revenue 2014
  • Exhibit 19: Citizen Holdings: Business Segmentation by Revenue 2013 and 2014 (US$ million)
  • Exhibit 20: Citizen Holdings: Geographical Segmentation by Revenue 2014
  • Exhibit 21: Samsung: Business Segmentation by Revenue 2013
  • Exhibit 22: Samsung: Business Segmentation by Revenue 2012 and 2013 (US$ billion)
  • Exhibit 23: Samsung: Geographical Segmentation by Revenue 2013
  • Exhibit 24: Sony: Business Segmentation by Revenue 2014
  • Exhibit 25: Sony: Business Segmentation by Revenue 2013 and 2014 (US$ billion)
  • Exhibit 26: Sony: Geographical Segmentation by Revenue 2014
Back to Top