表紙
市場調査レポート

M2Mプラットフォームの世界市場 (2015〜2019年)

Global M2M Platform Market 2015-2019

発行 TechNavio (Infiniti Research Ltd.) 商品コード 334063
出版日 ページ情報 英文 70 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=107.50円で換算しております。
Back to Top
M2Mプラットフォームの世界市場 (2015〜2019年) Global M2M Platform Market 2015-2019
出版日: 2015年07月01日 ページ情報: 英文 70 Pages
概要

M2Mプラットフォームとは、M2Mアプリケーションやサービスを構築するためのプログラム・ユニットの事を指します。例えば、コネクテッドカー向けのM2Mプラットフォームは、車両内部の入力装置 (マイクなど)・出力装置 (スピーカーなど)・インターネット・家電製品 (スマートフォン) などを取り込みます。IoT (モノのインターネット) やM2Mサービスが急速に普及した結果、数多くの新規M2Mサービス (スマートホームなど) に対応した、革新的なM2Mプラットフォームに対する需要が拡大してます。この市場は参入障壁が低いため、世界各国で多数の小規模企業が参入しつつあります。世界のM2Mプラットフォーム市場は2015〜2019年にかけて、21.29%もの年平均成長率 (CAGR) で成長する見通しです。

当レポートでは、全世界のM2M (機械間通信) 用プラットフォーム市場について分析し、市場の概要や構造、市場規模の動向 (今後5年間の予測値)、地域別の詳細動向、市場の促進・抑制要因とその影響力、主要企業のプロファイル、今後の市場機会などを調査・推計しております。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 略語集

第3章 分析範囲

  • 市場概要
  • 主な製品・サービス

第4章 市場分析の手法

  • 市場分析のプロセス
  • 分析手法

第5章 イントロダクション

第6章 市場環境

  • 市場概況
    • IoTの誕生
    • オペレーター間のアライアンス
    • 人気の高いM2Mプラットフォーム・サービス
  • 市場規模とその予測
  • ファイブフォース分析

第7章 地域区分

  • 世界のM2Mプラットフォーム市場:地域別の区分
  • 南北アメリカ市場
  • 欧州・中東・アフリカ地域 (EMEA) 市場
  • アジア太平洋地域市場

第8章 購入基準

第9章 市場の成長促進要因

第10章 促進要因とその影響力

第11章 市場の課題

第12章 促進要因・課題の影響力

第13章 市場の傾向

第14章 市場動向とその影響

第15章 ベンダー環境

  • 競争シナリオ
    • 企業合併・買収 (M&A)
  • 市場シェア分析
  • 注目すべきベンダー
  • その他の有力ベンダー

第16章 主要ベンダーの分析

  • Gemalto
    • 主要データ
    • 事業概要
    • 部門別の市場収益額 (最新値)
    • 部門別の市場収益額 (前年度との比較)
    • 地域別の市場収益額 (最新値)
    • 事業戦略
    • 最近の発展動向
    • SWOT分析
  • Jasper Technologies
  • Sierra Wireless
  • Telit
  • Xively

第17章 関連レポート

図表一覧

目次
Product Code: IRTNTR6217

About M2M Platform

M2M platform is the programed unit in which M2M applications and services are built on. For instance, a connected car M2M platform integrates a vehicle's input devices such as microphones, output devices such as speakers, the Internet, and consumer devices such as smartphones. As a result of the growing adoption of IoT and M2M services, the demand for innovative M2M platform for enabling several new M2M services such as smart home is increasing. Since the entry barrier to this market is low, many small players are entering in the global M2M platform market.

Technavio's analysts forecast the global M2M platform market to grow at a CAGR of 21.29 % over the period 2015-2019.

Covered in this Report

The report covers the present scenario and the growth prospects of the global M2M platform market for the period 2015-2019. The report provides the segmentation of the market based on geography.

Technavio's report, Global M2M Platform Market 2015-2019, has been prepared based on an in-depth market analysis with inputs from industry experts. It covers the market landscape and its growth prospects in the coming years. The report includes a discussion of the key vendors operating in this market.

Key Regions

  • Americas
  • APAC
  • EMEA

Key Vendors

  • Gemalto
  • Jasper Technologies
  • Sierra Wireless
  • Telit Wireless Solutions
  • Xively (LogMeIn)
  • Vendors to Watch Out
  • Amdocs
  • Digi International
  • Kore Wireless Group
  • PTC

Other Prominent Vendors

  • Aeris
  • Bosch Software Innovations
  • Comarch
  • Cumulocity
  • Ericsson
  • Eurotech
  • nTels
  • Red Bend
  • Wipro

Market Driver

  • Growing Adoption of Connected Devices
  • For a full, detailed list, view our report

Market Challenge

  • Complexity in Integrating M2M Devices
  • For a full, detailed list, view our report

Market Trend

  • Adoption of M2M Cloud-based Platform among MNO
  • For a full, detailed list, view our report

Key Questions Answered in this Report

  • What will the market size be in 2019 and what will the growth rate be?
  • What are the key market trends?
  • What is driving this market?
  • What are the challenges to market growth?
  • Who are the key vendors in this market space?
  • What are the market opportunities and threats faced by the key vendors?
  • What are the strengths and weaknesses of the key vendors?

Table of Contents

01. Executive Summary

02. List of Abbreviations

03. Scope of the Report

  • 03.1. Market Overview
  • 03.2. Product and Service Offerings

04. Market Research Methodology

  • 04.1. Market Research Process
  • 04.2. Research Methodology

05. Introduction

06. Market Landscape

  • 06.1. Market Overview
    • 06.1.1. Emergence of IoT
    • 06.1.2. Operator Alliances
    • 06.1.3. Popular M2M Platform Offerings
  • 06.2. Market Size and Forecast
  • 06.3. Five Forces Analysis

07. Geographical Segmentation

  • 07.1. Global M2M Platform Market by Geography 2014
  • 07.2. M2M Platform Market in Americas
    • 07.2.1. Market Size and Forecast
  • 07.3. M2M Platform Market in EMEA
    • 07.3.1. Market Size and Forecast
  • 07.4. M2M Platform Market in APAC
    • 07.4.1. Market Size and Forecast

08. Buying Criteria

09. Market Growth Drivers

10. Drivers and their Impact

11. Market Challenges

12. Impact of Drivers and Challenges

13. Market Trends

14. Trends and their Impact

15. Vendor Landscape

  • 15.1. Competitive Scenario
    • 15.1.1. Mergers and Acquisitions
  • 15.2. Market Share Analysis 2014
  • 15.3. Vendors to Watch Out For
  • 15.4. Other Prominent Vendors

16. Key Vendor Analysis

  • 16.1. Gemalto
    • 16.1.1. Key Facts
    • 16.1.2. Business Overview
    • 16.1.3. Business Segmentation by Revenue 2013
    • 16.1.4. Business Segmentation by Revenue 2012 and 2013
    • 16.1.5. Geographical Segmentation by Revenue 2013
    • 16.1.6. Business Strategy
    • 16.1.7. Recent Developments
    • 16.1.8. SWOT Analysis
  • 16.2. Jasper Technologies
    • 16.2.1. Key Facts
    • 16.2.2. Business Overview
    • 16.2.3. Recent Developments
    • 16.2.4. SWOT Analysis
  • 16.3. Sierra Wireless
    • 16.3.1. Key Facts
    • 16.3.2. Business Overview
    • 16.3.3. Business Segmentation by Revenue 2014
    • 16.3.4. Business Segmentation by Revenue 2013 and 2014
    • 16.3.5. Geographical Segmentation by Revenue 2014
    • 16.3.6. Business Strategy
    • 16.3.7. Recent Developments
    • 16.3.8. SWOT Analysis
  • 16.4. Telit
    • 16.4.1. Key Facts
    • 16.4.2. Business Overview
    • 16.4.3. Service Offerings
    • 16.4.4. Product Offerings
    • 16.4.5. Geographical Segmentation by Revenue 2014
    • 16.4.6. Business Strategy
    • 16.4.7. Recent Developments
    • 16.4.8. SWOT Analysis
  • 16.5. Xively
    • 16.5.1. Key Facts
    • 16.5.2. Business Overview
    • 16.5.3. Key Solutions by Department
    • 16.5.4. Recent Developments
    • 16.5.5. SWOT Analysis

17. Other Reports in this Series

List of Exhibits

  • Exhibit 1: Market Research Methodology
  • Exhibit 2: Global M2M Platform Market 2014-2019 ($ billions)
  • Exhibit 3: Global M2M Platform Market by Geography 2014
  • Exhibit 4: Global M2M Platform Market by Geography 2014-2019 ($ millions)
  • Exhibit 5: M2M Platform Market in Americas 2014-2019 ($ millions)
  • Exhibit 6: M2M Platform Market in EMEA 2014-2019 ($ millions)
  • Exhibit 7: M2M Platform Market in APAC 2014-2019 ($ millions)
  • Exhibit 8: Global Investment in IoT
  • Exhibit 9: Gemalto: Business Segmentation by Revenue 2013
  • Exhibit 10: Gemalto: Business Segmentation by Revenue 2012 and 2013 ($ millions)
  • Exhibit 11: Gemalto: Geographical Segmentation by Revenue 2013
  • Exhibit 12: Sierra Wireless: Business Segmentation By Revenue 2014
  • Exhibit 13: Sierra Wireless: Business Segmentation by Revenue 2013 and 2014 ($ millions)
  • Exhibit 14: Sierra Wireless: Geographical Segmentation by Revenue 2014
  • Exhibit 15: Telit: Service Offerings
  • Exhibit 16: Telit: Product Offerings
  • Exhibit 17: Telit: Geographical Segmentation by Revenue 2014
  • Exhibit 18: Xively: Key Solutions by Department
Back to Top