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市場調査レポート

クラウド型・モバイル式音楽サービスの世界市場 (2015〜2019年)

Global Cloud Mobile Music Services Market 2015-2019

発行 TechNavio (Infiniti Research Ltd.) 商品コード 333543
出版日 ページ情報 英文 89 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=102.95円で換算しております。
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クラウド型・モバイル式音楽サービスの世界市場 (2015〜2019年) Global Cloud Mobile Music Services Market 2015-2019
出版日: 2015年06月24日 ページ情報: 英文 89 Pages
概要

音楽業界は現在、クラウドベースのオンライン音楽サービスの登場によるデジタル革命の最中にあり、消費者がいつ・どこでも音楽にアクセスできという状況が生まれつつあります。従来の「アラカルト式 (一体型)」所有形態から、サブスクリプション方式や広告付き方式への移行により、消費者の音楽聴取形態も変化し、いままでよりも新曲を聴く機会が増える、と期待されています。また、クラウド方式の登場により、今までよりも多くの音楽ファイルをオンラインで保管・提供できるようになります。消費者が音楽ファイルに合法的にアクセスできるようになるほか、持ち運びが便利になるため、音楽普及モデルとして急速に成長し、消費者がデバイスの種類に関係なくデジタルコンテンツにアクセルできるようになってきています。世界のクラウド型・モバイル式音楽サービス市場は2014〜2019年にかけて、10.21%の年平均成長率 (CAGR) で成長する見通しです。

当レポートでは、全世界のクラウド型・モバイル式音楽サービス市場について分析し、市場の概要や構造、市場規模の動向 (今後5年間の予測値)、提供方式別・地域別の詳細動向、市場の促進・抑制要因とその影響力、主要企業のプロファイル、今後の市場機会などを調査・推計しております。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 略語集

第3章 分析範囲

  • 市場概要
  • 主な製品・サービス

第4章 市場分析の手法

  • 市場分析のプロセス
  • 分析手法

第5章 イントロダクション

第6章 市場環境

  • 市場概況
  • 市場規模とその予測
  • サブスクリプション方式の音楽ストリーミングサービス・プロバイダーの比較分析
  • クラウド式の音楽サービス・プロバイダーの比較分析
  • ファイブフォース分析

第7章 世界のデジタル音楽市場の概要:プラットフォーム別

  • スマートフォン/タブレット
  • PC/ラップトップ
  • その他

第8章 種類別の市場区分

  • 音楽ダウンロードサービス市場
    • 市場規模とその予測:ダウンロード方式の場合
  • 音楽ストリーミングサービス市場
    • 市場規模とその予測:サブスクリプション方式の場合
    • 市場規模とその予測:広告付き方式の場合

第9章 地域別の市場区分

  • 南北アメリカ
  • 欧州・中東・アフリカ地域 (EMEA)
  • アジア太平洋地域

第10章 購入基準

第11章 市場成長促進要因

第12章 促進要因とその影響

第13章 市場の課題

第14章 促進要因・課題の影響力

第15章 市場の傾向

第16章 市場動向とその影響

第17章 ベンダー環境

  • 競争シナリオ
  • 主要ベンダー
  • その他の著名なベンダー

第18章 主要ベンダーの分析

  • Amazon.com
    • 主要データ
    • 事業概要
    • 部門別の市場収益額 (最新値)
    • 部門別の市場収益額 (前年度との比較)
    • 地域別の市場収益額 (最新値)
    • 事業戦略
    • 最近の発展動向
    • SWOT分析
  • Apple
  • CBS
  • Google
  • MOG
  • Rhapsody International
  • ソニー
  • Spotify

第19章 関連レポート

図表一覧

目次
Product Code: IRTNTR6116

About Global Cloud Mobile Music Services

The music industry is undergoing a digital revolution driven by cloud-based online music, where consumers can access music anytime from anywhere. The industry is moving from a la carte ownership model toward subscription and ad-supported music, which would change consumers' listening habit and would prompt them to experiment more with new music. This would result in an extended reach of music to a wider population.

Cloud is one of the promising technology for many music service providers to store and enable access to its customers worldwide. It enables consumers with legal access to online music and is rapidly being adopted as a music proliferation model because it enhances portability, enabling subscribers to access digital content stored in remote servers irrespective of the device used.

Technavio's analysts forecast the global cloud mobile music services market to grow at a CAGR of 10.21% over the period 2014-2019.

Covered in this Report

This report covers the information about the overview of global cloud mobile music services market. The report also includes market segmentation by type and geography.

Technavio's report, Global Cloud Mobile Music Services Market 2015-2019, has been prepared based on an in-depth market analysis with inputs from industry experts. The report covers the market landscape and its growth prospects in the coming years. The report also includes profile of key vendors operating in this market.

Key Vendors

  • Amazon
  • Apple
  • CBS
  • Google
  • MOG
  • Rhapsody International
  • Sony
  • Spotify

Other Prominent Vendors

  • 7 Digital
  • 8tracks
  • Abacast
  • Airstream
  • Aspiro
  • Audiobox
  • Aupeo
  • Bandcamp
  • Beats Music
  • Blinkbox Music
  • Catch Media
  • Deezer
  • Gaana.com
  • Google Play Music
  • Grooveshark
  • Guvera
  • iHeart Radio
  • Jango
  • KEXP
  • KKBOX
  • Last.fm
  • Mixcloud
  • Moodagent
  • mp3tunes
  • mspot
  • Murfie
  • Myspace
  • Newbay Software
  • PandoraMedia
  • PlusFourSix AB
  • Qobuz
  • Rara
  • Rdio
  • Saavn
  • Shuffler.fm
  • Sirius XM Holdings
  • Slacker Radio
  • songza
  • SoundCloud
  • Stitcher
  • SugarSync
  • The Filter
  • This is My Jam
  • Thumbplay
  • Tidal
  • Tiliado
  • TuneIn Radio
  • Vidiator Technology

Market Driver

  • Increased Adoption of Social Media, Cloud, and Mobility
  • For a full, detailed list, view our report

Market Challenge

  • Piracy Issues
  • For a full, detailed list, view our report

Market Trend

  • Greater Adoption of Freemium Model
  • For a full, detailed list, view our report

Key Questions Answered in this Report

  • What will the market size be in 2019 and what will the growth rate be?
  • What are the key market trends?
  • What is driving this market?
  • What are the challenges to market growth?
  • Who are the key vendors in this market space?
  • What are the market opportunities and threats faced by the key vendors?
  • What are the strengths and weaknesses of the key vendors?

Table of Contents

01. Executive Summary

02. List of Abbreviations

03. Scope of the Report

  • 03.1. Market Overview
  • 03.2. Product and Service Offerings

04. Market Research Methodology

  • 04.1. Market Research Process
  • 04.2. Research Methodology

05. Introduction

06. Market Landscape

  • 06.1. Market Overview
  • 06.2. Market Size and Forecast
  • 06.3. Comparative Study of Subscription Music Streaming Service Providers
  • 06.4. Comparative Study of Cloud Music Service Providers
  • 06.5. ive Forces Analysis

07. Overview of Global Digital Music Market by Platform

    • 07.1.1. Smartphones/Tablets
    • 07.1.2. PCs/Laptops
    • 07.1.3. Others

08. Market Segmentation by Type

  • 08.1. Global Cloud Mobile Music Download Services Market
    • 08.1.1. Market Size and Forecast for Download
  • 08.2. Global Cloud Mobile Music Streaming Market
    • 08.2.1. Market Size and Forecast for Global Cloud Mobile Music Streaming by Subscription Market
    • 08.2.2. Market Size and Forecast for Global Cloud Mobile Music by Ad-supported Streaming Market

09. Market Segmentation by Geography

  • 09.1. The Americas
  • 09.2. EMEA
  • 09.3. APAC

10. Buying Criteria

11. Market Growth Drivers

12. Drivers and their Impact

13. Market Challenges

14. Impact of Drivers and Challenges

15. Market Trends

16. Trends and their Impact

17. Vendor Landscape

  • 17.1. Competitive Scenario
  • 17.2. Key Vendors
  • 17.3. Other Prominent Vendors

18. Key Vendor Analysis

  • 18.1. Amazon.com
    • 18.1.1. Key Facts
    • 18.1.2. Business Overview
    • 18.1.3. Business Segmentation by Revenue 2013
    • 18.1.4. Business Segmentation by Revenue 2012 and 2013
    • 18.1.5. Geographical Segmentation by Revenue 2013
    • 18.1.6. Business Strategy
    • 18.1.7. Recent Developments
    • 18.1.8. SWOT Analysis
  • 18.2. Apple
    • 18.2.1. Key Facts
    • 18.2.2. Business Overview
    • 18.2.3. Product Segmentation by Revenue
    • 18.2.4. Geographical Segmentation by Revenue
    • 18.2.5. Business Strategy
    • 18.2.6. Recent Developments
    • 18.2.7. SWOT Analysis
  • 18.3. CBS
    • 18.3.1. Key Facts
    • 18.3.2. Business Overview
    • 18.3.3. Business Segmentation
    • 18.3.4. Business Strategy
    • 18.3.5. Key Information
    • 18.3.6. SWOT Analysis
  • 18.4. Google
    • 18.4.1. Key Facts
    • 18.4.2. Business Overview
    • 18.4.3. Business Segmentation by Revenue 2013
    • 18.4.4. Business Segmentation by Revenue 2012 and 2013
    • 18.4.5. Geographical Segmentation by Revenue 2013
    • 18.4.6. Business Strategy
    • 18.4.7. Recent Developments
    • 18.4.8. SWOT Analysis
  • 18.5. MOG
    • 18.5.1. Key Facts
    • 18.5.2. Business Overview
    • 18.5.3. SWOT Analysis
  • 18.6. Rhapsody International
    • 18.6.1. Key Facts
    • 18.6.2. Business Overview
    • 18.6.3. Recent Developments
    • 18.6.4. SWOT Analysis
  • 18.7. Sony
    • 18.7.1. Key Facts
    • 18.7.2. Business Overview
    • 18.7.3. Business Segmentation by Revenue
    • 18.7.4. Business Segmentation by Revenue
    • 18.7.5. Geographical Segmentation by Revenue
    • 18.7.6. Business Strategy
    • 18.7.7. Recent Developments
    • 18.7.8. SWOT Analysis
  • 18.8. Spotify
    • 18.8.1. Key Facts
    • 18.8.2. Business Overview
    • 18.8.3. Geographical Presence
    • 18.8.4. SWOT Analysis

19. Other Reports in this Series

List of Exhibits

  • Exhibit 1: Market Research Methodology
  • Exhibit 2: Cloud Mobile Music Service
  • Exhibit 3: Global Cloud Mobile Music Services Market 2014-2019 ($ billions)
  • Exhibit 4: Digital Music Platforms
  • Exhibit 5: Global Digital Music Market by Platform 2014 and 2019
  • Exhibit 6: Global Cloud Mobile Music Services Market by Type 2014 and 2019
  • Exhibit 7: Global Cloud Mobile Music Download Services Market 2014-2019 ($ billions)
  • Exhibit 8: Global Cloud Mobile Music Streaming by Subscription Market 2014-2019 ($ billions)
  • Exhibit 9: Global Cloud Mobile Music by Ad-supported Streaming Market 2014-2019 ($ billions)
  • Exhibit 10: Global Cloud Mobile Music Services Market by Geography 2014 and 2019
  • Exhibit 11: Number of Users Accessing Internet through Mobile Devices 2012-2017 (billions)
  • Exhibit 12: Number of Internet Users Worldwide 2010-2014 (billions)
  • Exhibit 13: Amazon.com: Business Segmentation by Revenue 2013
  • Exhibit 14: Amazon.com: Business Segmentation by Revenue 2012 and 2013 ($ billions)
  • Exhibit 15: Amazon.com: Geographical Segmentation by Revenue 2013
  • Exhibit 16: Product Segmentation of Apple by Revenue 2013
  • Exhibit 17: Product Segmentation of Apple by Revenue 2012 and 2013 ($ billions)
  • Exhibit 18: Geographical Segmentation of Apple by Revenue 2013
  • Exhibit 19: Business Segmentation of CBS by Revenue 2013
  • Exhibit 20: Google: Business Segmentation by Revenue 2013
  • Exhibit 21: Google: Business Segmentation by Revenue 2012 and 2013 ($ millions)
  • Exhibit 22: Google: Geographical Segmentation by Revenue 2013
  • Exhibit 23: Sony: Business Segmentation by Revenue 2014
  • Exhibit 24: Sony: Business Segmentation by Revenue 2013 and 2014 ($ billions)
  • Exhibit 25: Sony: Geographical Segmentation by Revenue 2014
  • Exhibit 26: Spotify: Geographical Presence
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