表紙
市場調査レポート

スマート油田ITサービスの世界市場:2015〜2019年

Global Smart Oilfield IT Services Market 2015-2019

発行 TechNavio (Infiniti Research Ltd.) 商品コード 333159
出版日 ページ情報 英文 62 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.50円で換算しております。
Back to Top
スマート油田ITサービスの世界市場:2015〜2019年 Global Smart Oilfield IT Services Market 2015-2019
出版日: 2015年06月17日 ページ情報: 英文 62 Pages
概要

不安定な市場状況のなか、世界のエネルギーへの要求は増え続け、石油・ガス分野の企業に厳しい競争環境をもたらしています。石油分野には価格の変動性や多くの不確定要素があるため、予測や予算の確保は極めて難しくなっています。競争の激しさによる企業は革新的な技術を求めざるをえません。さらに、探査や生産によるデータの量や詳しさを使いやすい形にすれば、石油・ガス分野の企業が同じものから価値を得て、探査・生産中に取り出されたデータの考察に基づいて行動できるようになります。

当レポートでは、スマート油田ITサービス市場に対する専門家の考察に基づく分析や、今後の展望、主要ベンダーの分析などについて取り上げています。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 略語集

第3章 調査の対象

  • 市場概要
  • 提供製品

第4章 市場調査手法

  • 市場調査プロセス
  • 調査手法

第5章 イントロダクション

第6章 市場の展望

  • 市場の概要
    • デジタル油田とは
    • 市場の規模と予測
  • ファイブフォース分析

第7章 石油・ガス発掘分野への政府規制の影響

  • 事例

第8章 地理的分類

  • 地理的分類によるスマート油田ITサービスの世界市場(2014年)

第9章 購買基準

第10章 市場の成長活性因子

第11章 活性因子とその影響

第12章 市場の課題

第13章 活性因子の影響と課題

第14章 市場の動向

第15章 動向とその影響

第16章 ベンダーの展望

  • 競争のシナリオ
  • 主なベンダーの分析(2013年)
  • その他の重要ベンダー

第17章 主なベンダーの分析

  • Accenture
    • 主な事実
    • 事業概要
    • 2013年の収益に基づく事業分類
    • 2012年、2013年の収益に基づく事業分類
    • 2013年の収益に基づく地域的分類
    • 事業戦略
    • 最近の開発
    • SWOT分析
  • IBM
    • 主な事実
    • 事業概要
    • 事業分野に基づく収益分類
    • 事業運営に基づく収益分類
    • 2012年、2013年の収益に基づく事業分類
    • 地域別収益分類
    • 事業戦略
    • 最近の開発
    • SWOT分析
  • TCS
    • 主な事実
    • 事業概要
    • 2013年の収益に基づく事業分類
    • 2012年、2013年の収益に基づく事業分類
    • 2013年の収益に基づく地域的分類
    • 事業戦略
    • 最近の開発
    • SWOT分析
  • Wipro
    • 主な事実
    • 事業概要
    • 2014年の収益に基づく事業分類
    • 2013年、2014年の収益に基づく事業分類
    • 2014年の収益に基づく地域的分類
    • 事業戦略
    • 最近の開発
    • SWOT分析

第18章 関連レポート

目次
Product Code: IRTNTR6153

About Smart Oilfield IT Services

With the presence of volatile market conditions, global energy requirements are continuing to rise, creating challenging competitive environment for companies in the O&G sector. Forecasting and budgeting have become extremely difficult in the face of ongoing price volatility and many other uncertainties in the oil sector. The challenging environment has forced companies to look for innovative, upstream oil technologies. Furthermore, the volume and detail of data generated in exploration and production need to be put into better use so that the O&G companies can gain value from the same and act upon the insights generated by data produced during exploration and production.

Smart oilfield services comprise IT services, including IT consulting, business consulting, integrating services, and outsourcing services. The implementation of these services enables companies to increase production, improve recovery rates, and cut capital and operating expenses. In addition, the time-to-value also gets enhanced with the implementation of these services.

Technavio's analysts forecast the global smart oilfield IT services market to grow at a CAGR of 5.93% over the period 2014-2019.

Covered in this Report

The global smart oilfield IT services market is segmented on the basis of geography.

Technavio's report, Global Smart Oilfield IT Services Market 2015-2019, has been prepared based on an in-depth market analysis with inputs from industry experts. It covers the market landscape and its growth prospects in the coming years. The report also includes a discussion on the key vendors operating in this market.

Key Vendors

  • Accenture
  • IBM
  • Tata Consultancy Services
  • Wipro

Other Prominent Vendors

  • Capgemini
  • CGI
  • Cisco
  • Deolitte
  • EDS
  • EMC
  • Energistics
  • Huabei
  • Infosys
  • KPMG
  • L&T Infotech
  • Microsoft
  • PwC
  • SAS
  • Schlumberger
  • TCS
  • TechMahindra
  • Wipro

Market Driver

  • Cost Reduction
  • For a full, detailed list, view our report

Market Challenge

  • Security Concerns
  • For a full, detailed list, view our report

Market Trend

  • Big Data Analytics
  • For a full, detailed list, view our report

Key Questions Answered in this Report

  • What will the market size be in 2018 and what will the growth rate be?
  • What are the key market trends?
  • What is driving this market?
  • What are the challenges to market growth?
  • Who are the key vendors in this market space?
  • What are the market opportunities and threats faced by the key vendors?
  • What are the strengths and weaknesses of the key vendors?

Table of Contents

01. Executive Summary

02. List of Abbreviations

03. Scope of the Report

  • 03.1. Market Overview
  • 03.2. Services Offerings

04. Market Research Methodology

  • 04.1. Market Research Process
  • 04.2. Research Methodology

05. Introduction

06. Market Landscape

  • 06.1. Situation Overview
    • 06.1.1. Introduction to Digital Oil Field
    • 06.1.2. Market Size and Forecast
  • 06.2. Five Forces Analysis

07. Impact of Government Regulations on Oil and Gas Drilling Sector

  • 07.1. Example

08. Geographical Segmentation

  • 08.1. Global Smart Oilfield IT Services Market by Geographical Segmentation 2014

09. Buying Criteria

10. Market Growth Drivers

11. Drivers and their Impact

12. Market Challenges

13. Impact of Drivers and Challenges

14. Market Trends

15. Trends and their Impact

16. Vendor Landscape

  • 16.1. Competitive Scenario
  • 16.2. Key Vendor Analysis 2013
  • 16.3. Other Prominent Vendors

17. Key Vendor Analysis

  • 17.1. Accenture
    • 17.1.1. Key Facts
    • 17.1.2. Business Overview
    • 17.1.3. Business Segmentation by Revenue 2013
    • 17.1.4. Business Segmentation by Revenue 2012 and 2013
    • 17.1.5. Geographical Segmentation by Revenue 2013
    • 17.1.6. Business Strategy
    • 17.1.7. Key Information
    • 17.1.8. SWOT Analysis
  • 17.2. IBM
    • 17.2.1. Key Facts
    • 17.2.2. Business Description
    • 17.2.3. Business Segmentation
    • 17.2.4. Revenue Segmentation by Business Segment
    • 17.2.5. Revenue Segmentation by Business Operation
    • 17.2.6. Revenue Comparison of Business Segments 2012 and 2013
    • 17.2.7. Revenue Segmentation by Geography
    • 17.2.8. Business Strategy
    • 17.2.9. Key Developments
    • 17.2.10. SWOT Analysis
  • 17.3. TCS
    • 17.3.1. Key facts
    • 17.3.2. Business overview
    • 17.3.3. Business segmentation by revenue 2013
    • 17.3.4. Business segmentation by revenue 2012 and 2013
    • 17.3.5. Geographical segmentation by revenue 2013
    • 17.3.6. Business Strategy
    • 17.3.7. Recent developments
    • 17.3.8. SWOT Analysis
  • 17.4. Wipro
    • 17.4.1. Key Facts
    • 17.4.2. Business Overview
    • 17.4.3. Revenue by Business Segmentation 2014
    • 17.4.4. Revenue by Business Segmentation 2013 and 2014
    • 17.4.5. Revenue by Geographical Segmentation 2014
    • 17.4.6. Business Strategy
    • 17.4.7. Recent Developments
    • 17.4.8. SWOT Analysis

18. Other Reports in this Series

List of Exhibits

  • Exhibit 1: Market Research Methodology
  • Exhibit 2: Smart Oilfield Services Value Chain
  • Exhibit 3: Global Smart Oil field Services Market 2014-2019 ($ billion)
  • Exhibit 4: Global Smart Oilfield IT Services Market by Geographical Segmentation 2014
  • Exhibit 5: Accenture: Business Segmentation by Revenue 2013
  • Exhibit 6: Accenture: Business Segmentation by Revenue 2012 and 2013 (US$ million)
  • Exhibit 7: Accenture: Geographical Segmentation by Revenue 2013
  • Exhibit 8: IBM: Business Segmentation
  • Exhibit 9: IBM: Revenue Segmentation by Business 2013
  • Exhibit 10: IBM: Revenue Segmentation 2013
  • Exhibit 11: IBM: Revenue Comparison of Business Segments 2012 and 2013 (US$ million)
  • Exhibit 12: IBM: Revenue Segmentation by Geography 2013
  • Exhibit 13: TCS: business segmentation by revenue 2013
  • Exhibit 14: TCS: business segmentation by revenue 2012 and 2013 ($ billion)
  • Exhibit 15: TCS: Geographical segmentation by revenue 2013
  • Exhibit 16: Wipro: Revenue by Business Segmentation 2014
  • Exhibit 17: Wipro: Revenue by Business Segmentation 2013 and 2014 (US$ billion)
  • Exhibit 18: Wipro: Revenue by Geographical Segmentation 2014
Back to Top