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市場調査レポート

ヘッドマウントディスプレイ (HMD) の世界市場 - 2015〜2019年

Global Head Mounted Display (HMD) Market 2015-2019

発行 TechNavio (Infiniti Research Ltd.) 商品コード 331955
出版日 ページ情報 英文 140 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.50円で換算しております。
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ヘッドマウントディスプレイ (HMD) の世界市場 - 2015〜2019年 Global Head Mounted Display (HMD) Market 2015-2019
出版日: 2015年06月03日 ページ情報: 英文 140 Pages
概要

ヘッドマウントディスプレイ (HMD) は拡張現実 (AR) や仮想現実 (VR) が一般化してくるのに伴って市場成長が進んでおり、この世界市場は2014年から2019年までの期間にわたって48.95%のCAGR (年平均成長率) にて拡大が続くものと予測されます。

当レポートはHMDの世界市場を取り上げ、市場成長促進要因、市場の課題、市場動向、また市場競争状況に関する詳細な調査と、業界の多くの専門家から得たデータや情報とに基づいて、現在の市場シナリオの分析ならびに2015年から2019年までの市場成長予測を行っています。

第1章 略語表

第2章 エグゼクティブ・サマリー

第3章 当レポートのカバー範囲

  • 製品
  • 部品
  • エンドユーザ分類
  • 地域市場分類
  • ベンダー分類
  • 基準年
  • 市場動向、市場成長促進要因、および課題

第4章 市場調査手法

  • 市場調査プロセス
  • 調査手法

第5章 序論

  • 製品について
    • ヘルメットマウントディスプレイ
    • ウェアラブルめがね型ディスプレイ
  • ディスプレイ技術について
    • 光学透過ディスプレイ
    • ビデオ透過ディスプレイ
  • ディスプレイ・スクリーンについて
    • 単眼型
    • 双眼型
  • HMDの概要
    • HMDの進化
    • なぜHMDか?
    • HMDのバリューチェーン
    • HMDの構成部品
    • 構成部品 - HMD価格の決定要素

第6章 市場規模分析

  • 収益額ベースによるHMD世界市場
  • 製品ベースによるHMD世界市場
  • 出荷量によるHMD世界市場
  • 製品別に見たHMDの平均販売価格

第7章 HMDの市場成長シナリオ

  • 成長見通し
    • 製品から見た見通し
    • 用途から見た見通し
    • エンドユーザから見た見通し
  • 成長見通し
    • 地域市場からから見た見通し
    • 現在の市場成長シナリオ
    • 将来の市場成長シナリオ

第8章 技術ライフサイクル (HMDと拡張現実の相互関連性)

第9章 ポーターのファイブフォース分析

第10章 エンドユーザ分類

  • 防衛産業分野
    • 訓練
    • シミュレーション
  • 空軍
  • 医療分野
  • 一般消費者向け用途
    • ゲーム
    • 拡張現実 - 仮想現実
  • 産業用途
  • エンドユーザ分野別に見たHMD世界市場

第11章 収益シナリオ: HMDの新興市場となるアジア太平洋地域市場

  • ビデオゲームおよびモバイルゲーム産業における主な市場展開
  • 防衛産業分野での導入率の高さ
  • 患者の介護の世界を変える: 医療分野

第12章 課題

  • 顧客に関連した課題
  • サプライヤに関連した課題
  • 地域に根ざした課題
  • 市場に関連した課題
  • ハードウェア/ソフトウェア/技術関連の課題
  • コスト関連の課題

第13章 市場成長促進要因

  • 顧客関連の成長促進要因
  • サプライヤ関連の成長促進要因
  • 地域に根ざした成長促進要因
  • 市場分野に関連した成長促進要因
  • ハードウェア/ソフトウェア/技術関連の成長促進要因
  • コストに関連した成長促進要因

第14章 市場動向

  • エンドユーザ技術関連の動向
  • コスト関連の動向
  • 地域に根ざした動向
  • 市場競争シナリオ

第15章 HMDが日常生活にもたらす影響: ケーススタディ

  • 将来のHMD: 日常生活の一部
  • スマートフォンを活用したHMD
  • 仮想現実ヘッドセットがゲーム市場の市場ダイナミクスを変革
  • HMDが医療分野における重要な製品となる
  • HMDがスポーツ分野に大きな影響を及ぼす
  • HMDにより仮想的に文化の引き継ぎがなされる

第16章 主要ベンダー分析

  • Rockwell Collins
  • Kopin
  • BAE Systems
  • Oculus VR
  • ソニー
  • Thales
  • Elbit Systems
  • TRIVISIO Prototyping
  • Vuzix
  • セイコーエプソン
  • CINOPTICS
  • Sensics

第17章 その他の注目ベンダー

第18章 関連レポート

目次
Product Code: IRTNTR6026

About Head Mounted Displays

HMD (head mounted displays) comprise small displays with lenses and semi-transparent mirrors embedded in them, which makes them look like a pair of eyeglasses. They are also sometimes referred to as "smart glasses." A head-mounted display consists of an image source, collimating optics, and a mechanism to mount the device on the head. The device is wearable, and projects images and information relative to the user's line of sight in front of the user.

Technavio's analysts forecast the global head mounted display market to grow at a CAGR of 48.95% over the period 2014-2019.

Covered in this Report

This report covers the present scenario and the growth prospects of the global head mounted display market for the period 2015-2019. A detailed segmentation of the global head-mounted display market has been done with respect to products, components, end-users, and geography. In addition, the report discusses the major drivers that influence the growth of the global head mounted display market. It also outlines the challenges faced by the vendors and the market at large, as well as the key trends emerging in the market.

Key Vendors

  • BAE systems
  • Elbit systems
  • eMagin
  • Forth dimension display
  • Fujitsu
  • Holoeye photonics
  • Immersion Vrelia
  • Kopin
  • Microsoft
  • Oculus VR
  • ODG
  • Optinvent
  • Optis SaS
  • Rockwell Collins
  • Samsung
  • Seiko Epson
  • Sony
  • Thales
  • Toshiba
  • Trivisio

Market Driver

  • Increasing popularity of augmented/virtual reality
  • For a full, detailed list, view our report.

Market Challenge

  • Bulky large-sized HMDs
  • For a full, detailed list, view our report

Market Trend

  • Filing of global patents for HMDs
  • For a full, detailed list, view our report

Key Questions Answered in this Report

  • What will the market size be in 2019 and what will the growth rate be?
  • What are the key market trends?
  • What is driving this market?
  • What are the challenges to market growth?
  • Who are the key vendors in this market space?
  • What are the market opportunities and threats faced by the key vendors?

Table of Contents

01. List of Abbreviations

02. Executive Summary

03. Scope

  • Products
  • Components
  • End-user Segments
  • Geographical Segmentation
  • Vendor Segmentation
  • Base Year
  • Trends, Drivers, and Challenges

04. Market Research Methodology

  • 04.1. Market Research Process
  • 04.2. Research Methodology

05. Introduction:

  • 05.1. Based on Products:
    • 05.1.1. Helmet-mounted Displays:
    • 05.1.2. Wearable Glasses:
  • 05.2. Based on Display Technology:
    • 05.2.1. Optical See-through Display:
    • 05.2.2. Video See-through Display:
  • 05.3. Based on Display Screen:
    • 05.3.1. Monocular:
    • 05.3.2. Biocular:
    • 05.3.3. Binocular:
  • 05.4. HMD: An overview
    • 05.4.1. Evolution of HMD:
    • 05.4.2. Why HMD?
    • 05.4.3. HMD Value Chain:
    • 05.4.4. Components of HMD
    • 05.4.5. Components - a deciding factor for HMD pricing

06. Market Size Analysis

  • 06.1. Global HMD Market by revenue
  • 06.2. Global HMD Market by Product
  • 06.3. Global HMD Market by Unit shipment
  • 06.4. ASP OF HMD by product

07. Growth Scenario of HMD

  • Growth Outlook:
  • 07.1. Product Perspective
  • 07.2. Application Perspective
  • 07.3. End-user Perspective
  • Growth Outlook:
  • 07.4. Region Perspective
  • 07.5. Present Growth Scenario
  • 07.6. Future Growth Potential:

08. Technology Life Cycle (HMD and AR inter-related)

09. Porter's Five Forces

  • 09.1. Threat of Substitutes
  • 09.2. Threat of New entrants
  • 09.3. Bargaining Power of Suppliers
  • 09.4. Bargaining Power of Buyers
  • 09.5. Threat of Rivalry

10. End-user Segmentation

  • 10.1. Defense
  • Key Takeaways:
  • Military Applications:
  • 10.1.1. Training:
  • 10.1.2. Simulation:
  • Key Takeaways:
  • 10.2. Airforce
  • Key Takeaways:
  • 10.3. Healthcare
  • Key takeaways:
  • 10.4. Consumer Applications
    • 10.4.1. Gaming
    • 10.4.2. AR-VR
  • Key takeaways:
  • 10.5. Industrial Applications
  • 10.6. Global HMD Market by End-users 2015-2019

11. Revenue Scenario: APAC an emerging market for HMD

  • Major Developments in Video Gaming and Mobile Gaming Industry
  • High Adoption in the Defense sector
  • Transforming the World of Patient Care: Healthcare

12. Challenges

  • 12.1. Customer-related Challenges:
  • 12.2. Supplier-related Challenges
  • 12.3. Geography-related Challenges
  • 12.4. Market-related Challenges
  • 12.5. Hardware/Software/technical
  • 12.6. Cost Related Challenges
  • Impact matrix analysis

13. Drivers

  • 13.1. Customer-related Drivers
  • 13.2. Supplier-related Drivers
  • 13.3. Geography-related Drivers
  • 13.4. Market Segments
  • 13.5. Hardware/Software/technical related Drivers
  • 13.6. Cost-related Drivers
  • Impact Matrix Analysis

14. Trends

  • 14.1. End-user Technology-Related aspects
  • 14.2. Cost-related Aspects
  • 14.3. Geography-related Aspects
  • 14.4. Competitive scenario

15. Impact of HMD on daily life: Case examples

  • HMD in future: A part of daily life
  • 15.1. Smartphone powered HMD:
  • VR headsets to change the dynamics of gaming market:
  • 15.2. HMD to be a Key Product in Healthcare
  • 15.3. HMD to Impact the Sports Segment
  • 15.4. HMD to Experience Cultural Heritage Virtually

16. Key Vendor Analysis

  • 16.1. Rockwell Collins
    • 16.1.1. Key Facts
    • 16.1.2. Business Overview
    • 16.1.3. Business Segmentation by Revenue 2014
    • 16.1.4. Business Segmentation by Revenue 2013 and 2014
    • 16.1.5. Geographical Segmentation by Revenue 2014
    • 16.1.6. Business Strategy
    • 16.1.7. Recent Developments
  • 16.2. Kopin
    • 16.2.1. Key Facts
    • 16.2.2. Business Overview
    • 16.2.3. Business Segmentation by Revenue 2013
    • 16.2.4. Business Segmentation by Revenue 2012 and 2013
    • 16.2.5. Geographical Segmentation by Revenue 2013
    • 16.2.6. Business Strategy
    • 16.2.7. Recent Developments
  • 16.3. BAE Systems
    • 16.3.1. Key Facts
    • 16.3.2. Business Overview
    • 16.3.3. Business Segmentation by Revenue 2013
    • 16.3.4. Business Segmentation by Revenue 2012 and 2013
    • 16.3.5. Geographical Segmentation by Revenue 2013
    • 16.3.6. Business Strategy
    • 16.3.7. Recent Developments
  • 16.4. Oculus VR
    • 16.4.1. Key Facts
    • 16.4.2. Business Overview
    • 16.4.3. Recent Developments
  • 16.5. Sony
    • 16.5.1. Key Facts
    • 16.5.2. Business Overview
    • 16.5.3. Business Segmentation by Revenue 2014
    • 16.5.4. Business Segmentation by Revenue 2013 and 2014
    • 16.5.5. Geographical Segmentation by Revenue 2014
    • 16.5.6. Business strategy
    • 16.5.7. Recent Developments
  • 16.6. Thales
    • 16.6.1. Key Facts
    • 16.6.2. Business Overview
    • 16.6.3. Business Segmentation by Revenue 2013
    • 16.6.4. Business Segmentation by Revenue 2012 and 2013
    • 16.6.5. Geographical Segmentation by Revenue 2013
    • 16.6.6. Business Strategy
    • 16.6.7. Recent Developments
  • 16.7. Elbit Systems
    • 16.7.1. Key Facts
    • 16.7.2. Business Overview
    • 16.7.3. Business Areas by Revenue 2013
    • 16.7.4. Business Areas by Revenue 2012 and 2013
    • 16.7.5. Geographical Segmentation by Revenue 2013
    • 16.7.6. Business Strategy
    • 16.7.7. Recent Developments
  • 16.8. TRIVISIO Prototyping
    • 16.8.1. Key Facts
    • 16.8.2. Business Overview
    • 16.8.3. Product Segmentation
    • 16.8.4. Key Projects
  • 16.9. Vuzix
    • 16.9.1. Key Facts
    • 16.9.2. Business Overview
    • 16.9.3. Key Offerings
    • 16.9.4. End Markets Served
    • 16.9.5. Revenue from Products and Engineering Services by 2012 and 2013
    • 16.9.6. Business Strategy
    • 16.9.7. Recent Developments
  • 16.10. Seiko Epson
    • 16.10.1. Key Facts
    • 16.10.2. Business Overview
    • 16.10.3. Business Segmentation by Revenue 2014
    • 16.10.4. Business Segmentation by Revenue 2013 and 2014
    • 16.10.5. Geographical Segmentation by Revenue 2014
    • 16.10.6. Business Strategy
    • 16.10.7. Recent Developments
  • 16.11. CINOPTICS
    • 16.11.1. Key Facts
    • 16.11.2. Business Overview
    • 16.11.3. Key Offerings
    • 16.11.4. Business Strategy
    • 16.11.5. Recent Developments
  • 16.12. Sensics
    • 16.12.1. Key Facts
    • 16.12.2. Business Overview
    • 16.12.3. Recent Developments

17. Other prominent vendors

  • 17.1. Optinvent
  • 17.2. Google
  • 17.3. Samsung Electronics
  • 17.4. Apple
  • 17.5. Microsoft
  • 17.6. Carl Zeiss (ZEISS VR ONE)
  • 17.7. Shoogee (Durovis Dive)
  • 17.8. Beijing ANTVR Technology
  • 17.9. Avegant
  • 17.10. HTC- Vive
  • 17.11. Vrizzmo

18. Other Report in this Series

List of Exhibits

  • Exhibit 1: Market Research Methodology
  • Exhibit 2: BAE Systems: Business Segmentation by Revenue 2013
  • Exhibit 3: BAE Systems: Business Segmentation by Revenue 2012 and 2013 (US$ billion)
  • Exhibit 4: BAE Systems: Geographical Segmentation by Revenue 2013
  • Exhibit 5: Sony: Business Segmentation by Revenue 2014
  • Exhibit 6: Sony: Business Segmentation by Revenue 2013 and 2014 ($ billion)
  • Exhibit 7: Sony: Geographical Segmentation by Revenue 2014
  • Exhibit 8: Thales: Business Segmentation by Revenue 2013
  • Exhibit 9: Thales: Business Segmentation by Revenue 2012 and 2013 (US$ billion)
  • Exhibit 10: Thales: Geographical Segmentation by Revenue 2013
  • Exhibit 11: Elbit Systems: Business Areas by Revenue 2013
  • Exhibit 12: Elbit Systems: Business Areas by Revenue 2012 and 2013 (US$ million)
  • Exhibit 13: Elbit Systems: Geographical Segmentation by Revenue 2013
  • Exhibit 14: TRIVISIO Prototyping: Product Segmentation
  • Exhibit 15: TRIVISIO Prototyping: Key Projects
  • Exhibit 16: Vuzix: Key Offerings
  • Exhibit 17: Vuzix: End Markets Served
  • Exhibit 18: Vuzix: Revenue from Products and Engineering Services by 2012 and 2013 (US$ million)
  • Exhibit 19: Seiko Epson: Business Segmentation by Revenue 2014
  • Exhibit 20: Seiko Epson: Business Segmentation by Revenue 2013 and 2014 ($ million)
  • Exhibit 21: Seiko Epson: Geographical Segmentation by Revenue 2014
  • Exhibit 22: CINOPTICS: Key Offerings
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