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市場調査レポート

軟性内視鏡の世界市場 (2015〜2019年)

Global Flexible Endoscopes Market 2015-2019

発行 TechNavio (Infiniti Research Ltd.) 商品コード 331952
出版日 ページ情報 英文 68 Pages
即納可能
価格
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軟性内視鏡の世界市場 (2015〜2019年) Global Flexible Endoscopes Market 2015-2019
出版日: 2015年06月03日 ページ情報: 英文 68 Pages
概要

軟性内視鏡とは、柔軟構造の挿入用チューブに、ファイバーグラス製ガラスロッドやカメラ、端子などを組み込んだもので、医師が人体内部にアクセスして、その内部を観察したり、組織サンプルを採取したり、内部出血を止めるための装置を挿入したりするために使用されます。この器具は他の医療装置よりも安全で、他の方法ではアクセス不可能な人体の部分 (腸など) を観察するのに用いられます。ただし、硬質内視鏡と比べると高価でもろく、また画質も劣るという欠点があります。世界の軟性内視鏡市場は2015〜2019年にかけて、5.99%の年平均成長率 (CAGR) で成長する見通しです。

当レポートでは、全世界の軟性内視鏡市場について分析し、製品概要や市場構造、市場規模の動向 (今後5年間の予測値)、用途別・製品別・地域別の詳細動向、市場の促進・抑制要因とその影響力、主要企業のプロファイル、今後の市場機会などを調査・推計しております。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 略語集

第3章 分析範囲

  • 市場概要
  • 主な製品

第4章 市場分析の手法

  • 市場分析のプロセス
  • 分析手法

第5章 イントロダクション

第6章 市場環境

  • 市場概況
  • 市場規模とその予測
  • ファイブフォース分析

第7章 用途別の市場区分

  • 胃腸 (GI) 内視鏡
  • 腹腔鏡
  • 泌尿器内視鏡
  • 婦人科内視鏡
  • 耳鼻咽喉科 (ENT) 用内視鏡
  • 神経内視鏡

第8章 製品別の市場区分

  • 軟性ビデオスコープ
  • 軟性ファイバスコープ
  • 世界の軟性ビデオスコープ市場
  • 世界の軟性ファイバスコープ市場

第9章 地域区分

  • 南北アメリカの軟性内視鏡市場
  • 欧州・中東・アフリカ地域 (EMEA) の軟性内視鏡市場
  • アジア太平洋地域の軟性内視鏡市場

第10章 世界の医療機器への支出額と医療費償還シナリオ

  • 医療費償還シナリオ
    • 米国
    • 英国
    • ドイツ
    • スペイン
    • イタリア
    • フランス
    • 日本
    • オーストラリア

第11章 購入基準

第12章 市場の成長促進要因

第13章 促進要因とその影響力

第14章 市場の課題

第15章 促進要因・課題の影響力

第16章 市場の傾向

第17章 市場動向とその影響

第18章 ベンダー環境

  • 競争シナリオ
    • 近年の主な動向
    • 企業合併・買収 (M&A)
  • 市場シェア分析
  • その他の著名なベンダー

第19章 主要ベンダーの分析

  • 富士フイルムホールディングス
    • 主要データ
    • 事業概要
    • 部門別の市場収益額 (最新値)
    • 部門別の市場収益額 (前年度との比較)
    • 地域別の市場収益額 (最新値)
    • 事業戦略
    • 最近の発展動向
    • SWOT分析
  • HOYA
  • オリンパス

第20章 関連レポート

図表一覧

目次
Product Code: IRTNTR6075

About flexible endoscopes

Flexible endoscopes consist of a flexible insertion tube equipped with fiber-optic glass rods, camera, and ports that allow a physician to access and visualize the internal diseased areas of the body, to collect tissue samples, and to insert devices that help stop internal bleeding. The equipment is relatively safe and can be used to view parts of the body that are otherwise difficult to access, such as the intestines. However, flexible endoscopes are expensive, fragile, and provide lower quality images than rigid endoscopes.

Technavio's analysts forecast the global flexible endoscopes market to grow at a CAGR of 5.99% over the period 2015-2019.

Covered in this report

The report covers the present scenario and the growth prospects of the global flexible endoscopes market for the period 2015-2019. The market is divided into two segments: flexible videoscopes and flexible fiberscopes.

Technavio's report, the Global Flexible Endoscopes Market 2015-2019, has been prepared based on an in-depth market analysis with inputs from industry experts. The report covers the Americas, and APAC and EMEA; it also covers the market landscape and its growth prospects in the coming years. The report includes a discussion of the key vendors operating in this market.

Key regions

  • Americas
  • APAC
  • EMEA

Key vendors

  • FUJIFILM Holdings
  • HOYA
  • Olympus Medical Systems

Other Prominent Vendors

  • Cogentix Medical
  • KARL STORZ
  • MACHIDA Endoscope
  • Optim
  • Richard Wolf Medical Instruments
  • Stryker

Market driver

  • Increase in aging population
  • For a full, detailed list, view our report

Market challenge

  • Presence of alternative endoscope procedures
  • For a full, detailed list, view our report

Market trend

  • Growing use of HD flexible endoscopes
  • For a full, detailed list, view our report

Key questions answered in this report

  • What will the market size be in 2019 and what will the growth rate be?
  • What are the key market trends?
  • What is driving this market?
  • What are the challenges to market growth?
  • Who are the key vendors in this market space?
  • What are the market opportunities and threats faced by the key vendors?
  • What are the strengths and weaknesses of the key vendors?

Table of Contents

01. Executive Summary

02. List of Abbreviations

03. Scope of the Report

  • 03.1. Market Overview
  • 03.2. Product Offerings

04. Market Research Methodology

  • 04.1. Market Research Process
  • 04.2. Research Methodology

05. Introduction

06. Market Landscape

  • 06.1. Market Overview
  • 06.2. Market Size and Forecast
  • 06.3. Five Forces Analysis

07. Market Segmentation by Application

  • 07.1. GI
  • 07.2. Laparoscopy
  • 07.3. Urology
  • 07.4. Gynecology
  • 07.5. ENT
  • 07.6. Neurology

08. Market Segmentation by Product

  • 08.1. Flexible Videoscopes
  • 08.2. Flexible Fiberscopes
  • 08.3. Global Flexible Videoscopes Market
    • 08.3.1. Market Size and Forecast
  • 08.4. Global Flexible Fiberscopes Market
    • 08.4.1. Market Size and Forecast

09. Geographical Segmentation

  • 09.1. Flexible Endoscopes Market in Americas
    • 09.1.1. Market Size and Forecast
  • 09.2. Flexible Endoscopes Market in EMEA
    • 09.2.1. Market Size and Forecast
  • 09.3. Flexible Endoscopes Market in APAC
    • 09.3.1. Market Size and Forecast

10. Global Expenditure on Medical Devices and Reimbursement Scenario

  • 10.1. Reimbursement Scenario
    • 10.1.1. US
    • 10.1.2. UK
    • 10.1.3. Germany
    • 10.1.4. Spain
    • 10.1.5. Italy
    • 10.1.6. France
    • 10.1.7. Japan
    • 10.1.8. Australia

11. Buying Criteria

12. Market Growth Drivers

13. Drivers and their Impact

14. Market Challenges

15. Impact of Drivers and Challenges

16. Market Trends

17. Trends and their Impact

18. Vendor Landscape

  • 18.1. Competitive Scenario
    • 18.1.1. Key News
    • 18.1.2. Mergers and Acquisitions
  • 18.2. Vendor Ranking 2014
  • 18.3. Other Prominent Vendors

19. Key Vendor Analysis

  • 19.1. FUJIFILM Holdings
    • 19.1.1. Key Facts
    • 19.1.2. Business Overview
    • 19.1.3. Business Segmentation by Revenue 2014
    • 19.1.4. Business Segmentation by Revenue 2013 and 2014
    • 19.1.5. Geographical Segmentation by Revenue 2014
    • 19.1.6. Business Strategy
    • 19.1.7. Recent Developments
    • 19.1.8. SWOT Analysis
  • 19.2. Hoya
    • 19.2.1. Key Facts
    • 19.2.2. Business Overview
    • 19.2.3. Business Segmentation by Revenue 2014
    • 19.2.4. Business Segmentation by Revenue 2013 and 2014
    • 19.2.5. Geographical Segmentation by Revenue 2014
    • 19.2.6. Business Strategy
    • 19.2.7. Recent Developments
    • 19.2.8. SWOT Analysis
  • 19.3. Olympus
    • 19.3.1. Key Facts
    • 19.3.2. Business Overview
    • 19.3.3. Business Segmentation by Revenue 2013
    • 19.3.4. Sales by Geography
    • 19.3.5. Business Strategy
    • 19.3.6. Key Information
    • 19.3.7. SWOT Analysis

20. Other Reports in this Series

List of Exhibits

  • Exhibit 1: Market Research Methodology
  • Exhibit 2: Snapshot: Global Flexible Endoscopes Market 2015-2019
  • Exhibit 3: Global Flexible Endoscopes Market 2014-2019 ($ millions)
  • Exhibit 4: Global Flexible Endoscopes Market by Application
  • Exhibit 5: Global Flexible Endoscopes Market by Application 2014
  • Exhibit 6: Global Flexible Endoscopes Market by Product
  • Exhibit 7: Global Flexible Endoscopes Market by Product 2014
  • Exhibit 8: Global Flexible Videoscopes Market 2014-2019 ($ millions)
  • Exhibit 9: Global Flexible Fiberscopes Market 2014-2019 ($ million)
  • Exhibit 10: Global Flexible Endoscopes Market by Product 2014-2019
  • Exhibit 11: Global Flexible Endoscopes Market by Geography 2014
  • Exhibit 12: Flexible Endoscopes Market in Americas 2014-2019 ($ millions)
  • Exhibit 13: Flexible Endoscopes Market in EMEA 2014-2019 ($ millions)
  • Exhibit 14: Flexible Endoscopes Market in APAC 2014-2019 ($ million)
  • Exhibit 15: Global Flexible Endoscopes Market by Geography 2014-2019
  • Exhibit 16: Expenditure on Medical Devices in Major OECD Countries 2013
  • Exhibit 17: Per Capita Spending on Medical Devices (% of GDP) in Major OECD Countries 2013 ($)
  • Exhibit 18: Major Drivers in Global Flexible Endoscopes Market
  • Exhibit 19: Major Challenges in Global Flexible Endoscopes Market
  • Exhibit 20: Major Trends in Global Flexible Endoscopes Market
  • Exhibit 21: FUJIFILM Holdings: Business Segmentation by Revenue 2014
  • Exhibit 22: FUJIFILM Holdings: Business Segmentation by Revenue 2013 and 2014 ($ billion)
  • Exhibit 23: FUJIFILM Holdings: Geographical Segmentation by Revenue 2014
  • Exhibit 24: Hoya: Business Segmentation by Revenue 2014
  • Exhibit 25: Hoya: Business Segmentation by Revenue 2013 and 2014 ($ millions)
  • Exhibit 26: Hoya: Geographical Segmentation by Revenue 2014
  • Exhibit 27: Olympus: Business Segmentation by Revenue 2013
  • Exhibit 28: Olympus: Sales by Geography 2013
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