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市場調査レポート

モバイル向け拡張現実 (AR) の世界市場 (2017〜2021年)

Global Mobile Augmented Reality Market 2017-2021

発行 TechNavio (Infiniti Research Ltd.) 商品コード 328836
出版日 ページ情報 英文 83 Pages
即納可能
価格
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モバイル向け拡張現実 (AR) の世界市場 (2017〜2021年) Global Mobile Augmented Reality Market 2017-2021
出版日: 2017年01月20日 ページ情報: 英文 83 Pages
概要

拡張現実 (AR) は、デジタルコンテンツと物理世界を混在させるもので、コンピュータが作り出した画像を、ユーザーの視界内に表示し、現実世界の物体に関係する情報を提供します。これによりユーザーは物理環境を見渡しながら、仮装的なコンピュータによる情報を加えられて強化、拡張された体験をすることができます。エンドユーザーはこの技術を、モバイル端末向けに開発されたアプリケーションを通じて使用できます。 同市場は2017年から2021年にかけて、CAGRで65.24%もの規模で成長する見通しです。

当レポートでは、モバイル向け拡張現実の世界市場の現在のシナリオや成長の展望、専門家の意見に基づく市場分析、主要ベンダーの分析などについて取り上げています。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 調査の対象

  • 定義
  • 市場規模の計算と分類
  • アプリケーションの分類
  • エンドユーザーの分類
  • 地域的分類
  • ベンダーの分類
  • 共通通貨の換算率

第3章 市場調査手法

  • 調査手法
  • 経済指標

第4章 イントロダクション

  • 主な市場ハイライト
  • 沿革

第5章 技術情勢

  • 技術のライフサイクル

第6章 モバイル向けARの価値連鎖

第7章 市場規模と予測

  • 潜在的なARPR(ユーザー1人あたりの平均売上金額)
  • ファイブフォース分析

第8章 アプリケーション別市場分類

第9章 エンドユーザー別市場分類

  • 企業
  • 消費者

第10章 地域的分類

  • 欧州・中東・アフリカにおけるモバイル向けAR市場
  • 南北アメリカにおけるモバイル向けAR市場
  • アジア太平洋におけるモバイル向けAR市場

第11章 市場活性因子

  • アプリケーションへの依存度の上昇と様々な活動向けARアプリケーションの拡散
  • 広告効果を高めるためのAR技術の利用
  • クラウドファンディング戦略の採用
  • アジア太平洋におけるスマートフォンおよびタブレット市場の成長
  • AR技術に対する認知度の上昇

第12章 活性因子の影響

第13章 市場の課題

  • ハードウェアの限界
  • コンテンツの不足
  • 厳しい政府規制
  • モバイルプラットフォーム間の相互運用性の不足

第14章 活性因子の影響と課題

第15章 市場の動向

  • モバイル向けARコンテンツクリエイターとの連携
  • 深度感知カメラの登場
  • ピコプロジェクタの可用性

第16章 ベンダー情勢

  • 競争のシナリオ
  • 主要ベンダー
  • その他の重要ベンダー

第17章 付録

  • 略語一覧

図表

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次
Product Code: IRTNTR11660

About Augmented Reality

AR technology is used to blend digital content into the physical world. Computer-generated images of an individual's surroundings along with relevant information are displayed in a user's field of vision. The technology enhances user experience through mobiles apps developed specifically for using AR. The concept of AR has existed for several decades, although it has just gain popularity. The technology has the capability to cater to all industries and fulfills the need to connect the real world with the virtual world.

Technavio's analysts forecast the global augmented reality market to grow at a CAGR of 65.24% during the period 2017-2021.

Covered in this report

The report covers the present scenario and the growth prospects of the global augmented reality market for 2017-2021. To calculate the market size, the report considers the revenue generated by vendors developing engines, software, and hardware for a device. The report also considers the revenue generated from the various sources such as paid AR apps, advertisements within AR apps, In-app purchases, revenue generated by AR vendors that develop mobile advertisements for third parties such as PepsiCo and Volkswagen, revenue generated by vendors developing AR apps for sectors such as healthcare, retail, real estate, and industrial and sale of HMDs and smart glasses.

The market is divided into the following segments based on geography:

  • Americas
  • APAC
  • EMEA

Technavio's report, Global Augmented Reality Market 2017-2021, has been prepared based on an in-depth market analysis with inputs from industry experts. The report covers the market landscape and its growth prospects over the coming years. The report also includes a discussion of the key vendors operating in this market.

Key vendors

  • Apple
  • Atheer Labs
  • Augmented Pixels
  • Aurasma
  • Blippar
  • Catchoom
  • Cinoptics
  • DAQRI
  • HTC
  • Meta
  • NGRAIN
  • Laster Technologies
  • Lumus
  • ODG
  • Optinvent
  • Qualcomm
  • Rockwell Collins
  • Sensics
  • Sieko Epson
  • Technical Illusions
  • Thales
  • Total Immersion
  • Vuzix
  • WeAR Studio
  • Wikitude
  • Zappar

Other Prominent Vendors

  • Abbott Vascular
  • Abiomed
  • AtriCure
  • Biosensors International
  • Biotronik
  • BioVentrix
  • C. R. Bard

Market driver

  • Increasing dependence on apps and proliferation of AR apps for numerous activities
  • For a full, detailed list, view our report

Market challenge

  • Lack of AR content
  • For a full, detailed list, view our report

Market trend

  • Use of SLAM technology
  • For a full, detailed list, view our report

Key questions answered in this report

  • What will the market size be in 2021 and what will the growth rate be?
  • What are the key market trends?
  • What is driving this market?
  • What are the challenges to market growth?
  • Who are the key vendors in this market space?
  • What are the market opportunities and threats faced by the key vendors?
  • What are the strengths and weaknesses of the key vendors?

You can request one free hour of our procurement specialist's time when you purchase this market report. Details are provided within the report.

Table of Contents

PART 01: Executive summary

PART 02: Scope of the report

  • Definitions
  • Market size calculation and segmentation
  • Application segments
  • End-user segments
  • Geographical segmentation
  • Vendor segmentation
  • Common currency conversion rates

PART 03: Market research methodology

  • Research methodology
  • Economic indicators

PART 04: Introduction

  • Key market highlights
  • History

PART 05: Technology landscape

  • Technology life cycle

PART 06: Mobile AR value chain

PART 07: Market size and forecast

  • Potential average revenue per user (ARPU)
  • Five forces analysis

PART 08: Market segmentation by application

PART 09: Market segmentation by end-user

  • Enterprise
  • Consumer

PART 10: Geographical segmentation

  • Mobile AR market in EMEA
  • Mobile AR market in Americas
  • Mobile AR market in APAC

PART 11: Market drivers

  • Increasing dependence on apps and proliferation of AR apps for numerous activities
  • Use of AR technology to make advertising more effective
  • Adoption of crowdfunding strategy
  • Growing smartphone and tablet market in APAC
  • Growing awareness of AR technology

PART 12: Impact of drivers

PART 13: Market challenges

  • Hardware limitations
  • Lack of content
  • Stringent government regulations
  • Lack of interoperability across mobile platforms

PART 14: Impact of drivers and challenges

PART 15: Market trends

  • Partnership with mobile AR content creator
  • Emergence of depth-sensing cameras
  • Availability of pico projectors

PART 16: Vendor landscape

  • Competitive scenario
  • Major vendors
  • Other prominent vendors

PART 17: Appendix

  • List of abbreviations

List of Exhibits

  • Exhibit 01: Major countries covered
  • Exhibit 02: Major vendors in global mobile AR market
  • Exhibit 03: Technology life cycle
  • Exhibit 04: Mobile AR value chain
  • Exhibit 05: Global mobile AR market 2016-2021 ($ billions)
  • Exhibit 06: Average revenue generated per user 2015-2021 ($)
  • Exhibit 07: Five forces analysis
  • Exhibit 08: Global mobile AR market by application 2016-2021 (% share)
  • Exhibit 09: Global mobile AR market by application ($ billions)
  • Exhibit 10: Global mobile AR market by end-user segmentation 2017-2021
  • Exhibit 11: Global mobile AR market in enterprise segment 2016-2021 ($ billions)
  • Exhibit 12: Global mobile AR market in consumer segment 2016-2021 ($ billions)
  • Exhibit 13: Global mobile AR market by geography 2016-2021
  • Exhibit 14: Geographical revenue trend-line 2016-2021 ($ billions)
  • Exhibit 15: Mobile AR market in EMEA 2016-2021 ($ billions)
  • Exhibit 16: Mobile AR market in Americas 2016-2021 ($ billions)
  • Exhibit 17: Mobile AR market in APAC 2016-2021 ($ billions)
  • Exhibit 18: Mobile app market forecast region wise 2016 (%)
  • Exhibit 19: Mobile app market forecast region wise 2021 (% share)
  • Exhibit 20: Global and APAC smartphones market comparison 2016-2021 (millions of units)
  • Exhibit 21: Global and APAC tablets market comparison 2016-2021 (millions of units)
  • Exhibit 22: Impact of drivers
  • Exhibit 23: Impact of drivers and challenges
  • Exhibit 24: Competitive scenario
  • Exhibit 25: Other prominent vendors
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