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市場調査レポート

モバイル向け拡張現実 (AR) の世界市場 (2016〜2020年)

Global Mobile Augmented Reality Market 2016-2020

発行 TechNavio (Infiniti Research Ltd.) 商品コード 328836
出版日 ページ情報 英文 55 Pages
即納可能
価格
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モバイル向け拡張現実 (AR) の世界市場 (2016〜2020年) Global Mobile Augmented Reality Market 2016-2020
出版日: 2016年01月27日 ページ情報: 英文 55 Pages
概要

拡張現実 (AR) は、デジタルコンテンツと物理世界を混在させるもので、コンピュータが作り出した画像を、ユーザーの視界内に表示し、現実世界の物体に関係する情報を提供します。これによりユーザーは物理環境を見渡しながら、仮装的なコンピュータによる情報を加えられて強化、拡張された体験をすることができます。エンドユーザーはこの技術を、モバイル端末向けに開発されたアプリケーションを通じて使用できます。

当レポートでは、モバイル向け拡張現実の世界市場の現在のシナリオや成長の展望、専門家の意見に基づく市場分析、主要ベンダーの分析などについて取り上げています。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 調査の対象

  • 基準年と予想期間
  • 対象市場
  • 定義
  • 地域的分類
  • ベンダーの分類
  • 共通通貨の換算率

第3章 市場調査手法

  • 調査手法
  • 経済指標

第4章 イントロダクション

  • 主な市場ハイライト
  • 沿革

第5章 技術のライフサイクル

第6章 モバイル向けARの価値連鎖

第7章 市場の展望

  • 市場の規模の測定
  • 潜在的なARPR
  • ファイブフォース分析

第8章 エンドユーザー別市場分類

  • 消費者
  • 企業

第9章 地域的分類

  • 欧州・中東・アフリカにおけるモバイル向けAR市場
  • 南北アメリカにおけるモバイル向けAR市場
  • アジア太平洋におけるモバイル向けAR市場

第1章 市場活性因子

  • モバイル向けARアプリケーションの拡散
  • AR技術に対する認知度の多管理
  • 広告分野におけるAR技術導入の増加
  • クラウドファンディング戦略の採用
  • アジア太平洋におけるスマートフォンおよびタブレット市場の成長

第11章 活性因子とその影響

第12章 市場の課題

  • ハードウェアの制限
  • コンテンツの不足
  • 厳しい政府規制
  • モバイルプラットフォーム刊の相互運用性の不足

第13章 活性因子の影響と課題

第14章 市場の動向

  • M&Aの連続
  • モバイル向けARコンテンツクリエイターとの連携
  • 深度感知カメラの登場
  • ピコプロジェクタの可用性

第15章 ベンダーの展望

  • 競争のシナリオ
  • 主要ベンダー
  • Catchoom
  • その他の重要ベンダー

第16章 付属資料

第17章 Technavioについて

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次
Product Code: IRTNTR8526

About Mobile Augmented Reality

AR technology blends digital content with the physical world; it displays computer-generated images in the user's field of vision, offering relevant information about real-world objects. It enables the user to scan the physical environment while providing an enhanced, or augmented, experience by adding virtual computer-generated information. End-users can use this technology through apps developed for their mobile devices.

Technavio's analysts forecast the global mobile augmented reality (AR) market to grow at a CAGR of 89% during the period 2016-2020.

Covered in this report

The report covers the present scenario and the growth prospects of the global mobile AR market for the period 2016-2020. To calculate the market size, the report considers the revenue generated by vendors that develop AR engines and software.

The market is divided into the following segments based on end-user:

  • Consumer
  • Enterprise

Technavio's report, Global Mobile Augmented Reality Market 2016-2020, has been prepared based on an in-depth market analysis with inputs from industry experts. The report covers the market landscape and its growth prospects over the coming years. The report also includes a discussion of the key vendors operating in this market.

Key vendors

  • Augmented Pixels
  • Aurasma
  • Blippar
  • Catchoom
  • DAQRI
  • Metaio
  • Wikitude

Other Prominent Vendors

  • Google
  • Infinity Augmented Reality
  • Inglobe Technologies
  • NGRAIN
  • VividWorks
  • Seabery
  • Snaploader
  • Total Immersion
  • Zappar

Market driver

  • Proliferation of mobile AR apps
  • For a full, detailed list, view our report

Market challenge

  • Lack of content
  • For a full, detailed list, view our report

Market trend

  • Emergence of depth-sensing cameras
  • For a full, detailed list, view our report

Key questions answered in this report

  • What will the market size be in 2020 and what will the growth rate be?
  • What are the key market trends?
  • What is driving this market?
  • What are the challenges to market growth?
  • Who are the key vendors in this market space?
  • What are the market opportunities and threats faced by the key vendors?
  • What are the strengths and weaknesses of the key vendors?

You can request one free hour of our analyst's time when you purchase this market report. Details are provided within the report.

Table of Contents

PART 01: Executive summary

  • Highlights

PART 02: Scope of the report

  • Base year and forecast period
  • Market coverage
  • Definitions
  • Geographical segmentation
  • Vendor segmentation
  • Common currency conversion rates

PART 03: Market research methodology

  • Research methodology
  • Economic indicators

PART 04: Introduction

  • Key market highlights
  • History

PART 05: Technology life cycle

PART 06: Mobile AR value chain

PART 07: Market landscape

  • Market size calculation
  • Potential ARPA
  • Five forces analysis

PART 08: Market segmentation by end-user

  • Consumer
  • Enterprise

PART 09: Geographical segmentation

  • Mobile AR market in EMEA
  • Mobile AR market in Americas
  • Mobile AR market in APAC

PART 10: Market drivers

  • Proliferation of mobile AR apps
  • Growing awareness of AR technology
  • Rising adoption of AR technology in advertising sector
  • Adoption of crowdfunding strategy
  • Growing smartphone and tablet market in APAC

PART 11: Impact of drivers

PART 12: Market challenges

  • Hardware limitations
  • Lack of content
  • Stringent government regulations
  • Lack of interoperability across mobile platforms

PART 13: Impact of drivers and challenges

PART 14: Market trends

  • Series of M&A
  • Partnerships with mobile AR content creators
  • Emergence of depth-sensing cameras
  • Availability of pico projectors

PART 15: Vendor landscape

  • Competitive scenario
  • Key vendors
  • Catchoom
  • Other prominent vendors

PART 16: Appendix

  • List of abbreviations

PART 17: Explore Technavio

List of Exhibits

  • Exhibit 01: Mobile device types based on screen size
  • Exhibit 02: Key vendors in the global mobile AR market
  • Exhibit 03: Technology life cycle
  • Exhibit 04: Mobile AR value chain
  • Exhibit 05: Global mobile AR market ($ billions)
  • Exhibit 06: Average revenue per app ($)
  • Exhibit 07: Global mobile AR market by end-user 2015-2020
  • Exhibit 08: Global mobile AR market in enterprise segment 2015
  • Exhibit 09: Global mobile AR market by geography 2015-2020
  • Exhibit 10: Global versus APAC smartphone markets 2015-2020 (millions of units)
  • Exhibit 11: Global versus APAC tablet markets 2015-2020 (millions of units)
  • Exhibit 12: Impact of drivers
  • Exhibit 13: Impact of drivers and challenges
  • Exhibit 14: Competitive scenario
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