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市場調査レポート

cPDM (コラボレーティブ製品定義管理) のインド市場 (2015〜2019年)

cPDM Market in India 2015-2019

発行 TechNavio (Infiniti Research Ltd.) 商品コード 328815
出版日 ページ情報 英文 78 Pages
即納可能
価格
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cPDM (コラボレーティブ製品定義管理) のインド市場 (2015〜2019年) cPDM Market in India 2015-2019
出版日: 2015年04月15日 ページ情報: 英文 78 Pages
概要

コラボレーティブ製品定義管理 (以下cPDM) ソフトウェア・ソリューションとは、製品ライフサイクル管理 (PLM) の諸機能を効率的・効果的に管理する手法を共同で提供するための、一貫したビジネスソリューションのセットを適用するための戦略的なビジネスアプローチのことを指します。このソリューションの活用により、各企業は効果的な製品データ管理や、共同での製品可視化、共同製品販売、cPDMと企業向けアプリケーションとの効果的な結合、SRM (サプライヤー関係性管理) などを進めることができます。一方、cPDMソフトウェア・ソリューションは、各企業が生産・製造工程を合理化し、効果的な事業運営ができるよう支援します。同時に、進化し続けるeビジネス・Web対応環境の下で、革新的で収益性の高い製品をより効果的な方法で市場に投入できるよう支援しています。これらのソフトウェア・ソリューションは、自動車、電子機器、産業機械、航空宇宙・防衛、加工食品、石油化学、造船といった産業に適用されています。インドのcPDM市場は2014〜2019年にかけて、14.50%の年平均成長率 (CAGR) で成長する見通しです。

当レポートでは、インドにおけるcPDM (collaborative product definition management) 市場について分析し、市場の概要や構造、関連製品との関係性、市場規模の動向 (今後5年間の予測値)、バリューチェーンの構造、用途別・製品別・エンドユーザー別の詳細動向、市場の促進・抑制要因とその影響力、主要企業のプロファイル、今後の市場機会などを調査・考察しております。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 略語集

第3章 分析範囲

  • 市場概要
  • 主な製品

第4章 市場分析の手法

  • 市場分析のプロセス
  • 分析手法

第5章 イントロダクション

第6章 市場環境

  • 市場概況
  • 製品開発プロセスにおけるPLM (製品ライフサイクル管理) の役割
  • 市場規模とその予測
  • ファイブフォース分析

第7章 用途別の市場区分

  • インドのcPDM市場:用途別の区分
  • インドの総合cPDM市場
  • インドのcPDM専用アプリケーション市場

第8章 製品別の市場区分

  • インドのcPDM市場:製品別の区分
  • インドのcPDMサービス市場
  • インドのcPDMソフトウェア市場

第9章 エンドユーザーの内訳

第10章 購入基準

第11章 市場の成長促進要因

第12章 促進要因とその影響力

第13章 市場の課題

第14章 促進要因・課題の影響力

第15章 市場の傾向

第16章 市場動向とその影響

第17章 ベンダー環境

  • 競争シナリオ
  • その他の著名なベンダー

第18章 主要ベンダーの分析

  • Dassault Systemes
    • 主要データ
    • 事業概要
    • 製品分類
    • 地域別の市場収益額 (最新値)
    • 最近の発展動向
    • SWOT分析
  • PTC
  • SAP
  • Siemens PLM Software

第19章 関連レポート

図表一覧

目次
Product Code: IRTNTR5672

About cPDM

Collaborative product definition management (cPDM) software solutions is a strategic business approach applying a consistent set of business solutions that collaboratively provide effective and efficient methods for managing the functions of product lifecycle management (PLM). They help in effective product data management, collaborative product visualization, collaborative product commerce, effective integration of cPDM with enterprise applications, and supplier relationship management (SRM). cPDM software solutions assist in streamlining manufacturing and production processes for efficient business operation. cPDM helps enterprises bring innovative and profitable products to market more effectively in the evolving e-business web-enabled environment. These software solutions are adopted by industries such as the Automotive, Electronics, Industrial Machinery, Aerospace and Defense, Process Packaged Goods, Petrochemical, and Shipbuilding.

TechNavio's analysts forecast the cPDM market in India to grow at a CAGR of 14.50 percent over the period 2014-2019.

Covered in this Report

TechNavio's report, cPDM Market in India 2015-2019, has been prepared based on an in-depth market analysis with inputs from industry experts. The report covers the market landscape and its growth prospects in the coming years. The report also includes a discussion of the key vendors operating in this market.

Key Vendors

  • Dassault Systemes
  • PTC
  • SAP
  • Siemens PLM

Other Prominent Vendors

  • Accenture
  • Capgemini
  • Deloitte
  • HP
  • IBM
  • Oracle
  • Synopsys
  • TCS

Key Market Driver

  • Intense Competition among Service Providers
  • For a full, detailed list, view our report

Key Market Challenge

  • Increased Concern for Data Security in cPDM
  • For a full, detailed list, view our report

Key Market Trend

  • Availability of Cloud-based Services
  • For a full, detailed list, view our report

Key Questions Answered in this Report

  • What will the market size be in 2018 and what will the growth rate be?
  • What are the key market trends?
  • What is driving this market?
  • What are the challenges to market growth?
  • Who are the key vendors in this market space?
  • What are the market opportunities and threats faced by the key vendors?
  • What are the strengths and weaknesses of the key vendors

Table of Contents

01. Executive Summary

02. List of Abbreviations

03. Scope of the Report

  • 03.1. Market overview
  • 03.2. Product offerings

04. Market Research Methodology

  • 04.1. Market research process
  • 04.2. Research methodology

05. Introduction

06. Market Landscape

  • 06.1. Market overview
  • 06.2. Role of PLM in product development process
  • 06.3. Market size and forecast
  • 06.4. Five forces analysis

07. Market Segmentation by Application

  • 07.1. Segmentation of cPDM market in India by application
  • 07.2. Comprehensive cPDM market in India
    • 07.2.1. Market size and forecast
  • 07.3. cPDM-focused applications market in India
    • 07.3.1. Market size and forecast

08. Market Segmentation by Product

  • 08.1. Segmentation of cPDM market in India by product
  • 08.2. cPDM services market in India
    • 08.2.1. Market size and forecast
  • 08.3. cPDM software market in India
    • 08.3.1. Market size and forecast

09. End-user Segmentation

10. Buying Criteria

11. Market Growth Drivers

12. Drivers and their Impact

13. Market Challenges

14. Impact of Drivers and Challenges

15. Market Trends

16. Trends and their Impact

17. Vendor Landscape

  • 17.1. Competitive scenario
    • 17.1.1. Dassault Systemes
    • 17.1.2. PTC
    • 17.1.3. SAP
    • 17.1.4. Siemens PLM Software
  • 17.2. Other prominent vendors

18. Key Vendor Analysis

  • 18.1. Dassault Systemes
    • 18.1.1. Key facts
    • 18.1.2. Business overview
    • 18.1.3. Product segmentation
    • 18.1.4. Geographical segmentation by revenue 2013
    • 18.1.5. Recent developments
    • 18.1.6. SWOT analysis
  • 18.2. PTC
    • 18.2.1. Key facts
    • 18.2.2. Business overview
    • 18.2.3. Business segmentation by revenue 2014
    • 18.2.4. Business segmentation by revenue 2013 and 2014
    • 18.2.5. Geographical segmentation by revenue 2014
    • 18.2.6. Recent developments
    • 18.2.7. SWOT analysis
  • 18.3. SAP
    • 18.3.1. Key facts
    • 18.3.2. Business overview
    • 18.3.3. Business segmentation by revenue 2013
    • 18.3.4. Business segmentation by revenue 2012 and 2013
    • 18.3.5. Geographical segmentation by revenue 2013
    • 18.3.6. Business strategy
    • 18.3.7. Key developments
    • 18.3.8. SWOT analysis
  • 18.4. Siemens PLM Software
    • 18.4.1. Key facts
    • 18.4.2. Business overview
    • 18.4.3. Product segmentation
    • 18.4.4. Geographical segmentation
    • 18.4.5. Business strategy
    • 18.4.6. Recent developments
    • 18.4.7. SWOT analysis

19. Other Reports in this Series

List of Exhibits:

  • Exhibit 1: Market research methodology
  • Exhibit 2: PLM: overview
  • Exhibit 3: Benefits of PLM
  • Exhibit 4: Role of PLM in product development process
  • Exhibit 5: PLM software used in product development process
  • Exhibit 6: cPDM market in India 2013-2019 ($ million)
  • Exhibit 7: cPDM market in APAC 2014
  • Exhibit 8: Segmentation of cPDM market in India by application 2014
  • Exhibit 9: Segmentation of cPDM market in India by application 2013-2019
  • Exhibit 10: Comprehensive cPDM market in India 2013-2019 ($ million)
  • Exhibit 11: cPDM-focused applications market in India 2013-2019 ($ million)
  • Exhibit 12: Segmentation of cPDM market in India by product 2014
  • Exhibit 13: Segmentation of cPDM market in India by product 2013-2019
  • Exhibit 14: cPDM services market in India 2013-2019 ($ million)
  • Exhibit 15: cPDM services market in India by service provided 2014
  • Exhibit 16: cPDM software market in India 2013-2019 ($ million)
  • Exhibit 17: Segmentation of cPDM market in India by end-user 2014
  • Exhibit 18: Costs incurred during various stages of installation and post installation
  • Exhibit 19: Key M&A of service providers
  • Exhibit 20: PLM service provider partnerships with software providers
  • Exhibit 21: Dassault Systemes: product segmentation 2013
  • Exhibit 22: Dassault Systemes: geographical segmentation by revenue 2013
  • Exhibit 23: Parametric Technology: business segmentation by revenue 2014
  • Exhibit 24: Parametric Technology: business segmentation by revenue 2013 and 2014 (US$ billion)
  • Exhibit 25: Parametric Technology: geographical segmentation by revenue 2014
  • Exhibit 26: SAP: business segmentation by revenue 2013
  • Exhibit 27: SAP: business segmentation by revenue 2012 and 2013 (US$ billion)
  • Exhibit 28: SAP: geographical segmentation by revenue 2013
  • Exhibit 29: Siemens PLM Software: product segmentation
  • Exhibit 30: Siemens PLM Software: geographical presence
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