表紙
市場調査レポート

ソーシャル・ビジネスインテリジェンス(BI)の世界市場

Global Social Business Intelligence (BI) Market 2015-2019

発行 TechNavio (Infiniti Research Ltd.) 商品コード 324498
出版日 ページ情報 英文 64 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=106.71円で換算しております。
Back to Top
ソーシャル・ビジネスインテリジェンス(BI)の世界市場 Global Social Business Intelligence (BI) Market 2015-2019
出版日: 2015年02月11日 ページ情報: 英文 64 Pages
概要

ソーシャル・ビジネスインテリジェンス(ソーシャルBI)とは、企業がその顧客向けの知名度とブランドイメージを創出・維持できるよう支援するビジネスツールです。ソーシャルメディアは各種のサービス・通信機能・フィードバック機能を備えており、顧客側の需要やニーズを理解するのに役立ちます。一方で、ソーシャルメディア・ネットワークは各種の情報源から巨大なデータを発生させるため、巨大データに対する理解とその将来的な活用方法とがむすびつかない、というギャップが生じてしまいます。BIはそのギャップを埋め、非構造型データを実行可能な考察に転換し、企業が情報理解・意思決定を実現できる支援します。ソーシャルBIは、CRMやマーケティング・オートメーションなどの企業向けツールと、BIを活用して得られた分析結果とを組み合わせて、全体的な意思決定を下せるようにします。こうすることで、ソーシャルネットワークから収集されたデータが解釈可能となります。世界のソーシャルBI市場の、2014〜2019年の年平均成長率(CAGR)は33.79%に達する、と予測されています。

当レポートでは、全世界のソーシャル・ビジネスインテリジェンス(ソーシャルBI)市場について分析し、市場の概要や構造、世界全体および地域別の市場規模動向(今後5年間の予測値)、市場の促進・抑制要因とその影響力、主要企業のプロファイル、今後の市場機会などを調査・考察しております。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 略語リスト

第3章 調査範囲

  • 市場概要
  • 主な製品

第4章 市場調査手法

  • 市場調査プロセス
  • 調査手法

第5章 イントロダクション

第6章 市場情勢

  • ビジネスインテリジェンス(BI)市場の概要
  • ソーシャルBIの構成要素
  • ソーシャルBIサービス
  • 市場規模と予測
  • ファイブフォース分析

第7章 地域区分

  • 世界のソーシャルBI市場:地域別区分(今後6年間分)

第8章 購入基準

第9章 市場成長促進要因

第10章 促進要因とその影響

第11章 市場の課題

第12章 促進要因と課題の影響

第13章 市場動向

第14章 動向とその影響

第15章 ベンダー情勢

  • 競合シナリオ
  • 主要なベンダー
  • その他の有力ベンダー

第16章 主要ベンダーの分析

  • IBM
    • 主要データ
    • 事業内容
    • 事業区分
    • 収益区分:事業分野別
    • 収益区分:事業形態別
    • 事業部門別の収益額の比較(最新値・前年度)
    • 収益区分:地域別
    • 事業戦略
    • 主な発展
    • SWOT分析
  • Oracle
  • SAP
  • SAS Institute

第17章 関連レポート

図表一覧

目次
Product Code: IRTNTR5341

About Social Business Intelligence

Social media is a business tool helps organizations to create and maintain the visibility and their brand image to their customers. Social media provides wide range of services, communications, and feedbacks which in turn helps to understand the customer demands and needs. In this process social media networks generate huge volume of data from diverse sources and creates a gap of understanding the huge volume of data and use of it for organizations future benefits. Business intelligence fulfils the gap and convert the unstructured data into actionable insights and helps organizations to take informative decisions. Social business intelligence uses enterprise tools such as CRM and marketing automation with business intelligence outputs for the purpose of making collective decisions. It helps to interpret the data generated from social networks.

TechNavio's analysts forecast the Global Social Business Intelligence Market to grow at a CAGR of 33.79 percent over the period 2014-2019.

Covered in this Report

This report covers the present scenario and the growth prospects of the Global Social Business Intelligence Market for the period 2015-2019. To calculate the market size, the report considers revenue generated from social business intelligence solutions, software, tools, applications, services, support, and maintenance.

The report also presents the vendor landscape and a corresponding detailed analysis of the major four vendors in the market. It provides a geographical segmentation of the market for 2014 and details of the major drivers, challenges, and trends in the market. It also provides a segmentation based on applications and end-users in the market.

Key Regions

  • Americas
  • EMEA
  • APAC

Key Vendors

  • IBM Corp.
  • Oracle Corp.
  • SAP AG
  • SAS Institute, Inc.

Other Prominent Vendors

  • Adobe Systems
  • Attensity Group
  • Beevolve
  • Clarabridge
  • Crimson Hexagon
  • Evolve24
  • Google
  • HP
  • Kapow Software/ Kofax
  • Lithium Technologies
  • NetBase Solutions
  • Radian6/Salesforce
  • Sysomos
  • Visible Technologies

Market Driver

  • Increasing Volume of Information Generated from Social Networks
  • For a full, detailed list, view our report

Market Challenge

  • High Implementation Cost
  • For a full, detailed list, view our report

Market Trend

  • Emergence of Social-Media
  • For a full, detailed list, view our report

Key Questions Answered in this Report

  • What will the market size be in 2019 and what will the growth rate be?
  • What are the key market trends?
  • What is driving this market?
  • What are the challenges to market growth?
  • Who are the key vendors in this market space?
  • What are the market opportunities and threats faced by the key vendors?
  • What are the strengths and weaknesses of the key vendors?

Table of Contents

01. Executive Summary

02. List of Abbreviations

03. Scope of the Report

  • 03.1. Market Overview
  • 03.2. Product Offerings

04. Market Research Methodology

  • 04.1. Market Research Process
  • 04.2. Research Methodology

05. Introduction

06. Market Landscape

  • 06.1. Business Intelligence Market Overview
  • 06.2. Social Business Intelligence Components
  • 06.3. Social Business Intelligence Services
  • 06.4. Market Size and Forecast
  • 06.5. Five Forces Analysis

07. Geographical Segmentation

  • 07.1. Global Social Business Intelligence Market Segmentation by Geography 2014-2019

08. Buying Criteria

09. Market Growth Drivers

10. Drivers and their Impact

11. Market Challenges

12. Impact of Drivers and Challenges

13. Market Trends

14. Trends and their Impact

15. Vendor Landscape

  • 15.1. Competitive Scenario
  • 15.2. Major Vendors
  • 15.3. Other Prominent Vendors

16. Key Vendor Analysis

  • 16.1. IBM
    • 16.1.1. Key Facts
    • 16.1.2. Business Description
    • 16.1.3. Business Segmentation
    • 16.1.4. Revenue Segmentation by Business Segment
    • 16.1.5. Revenue Segmentation by Business Operation
    • 16.1.6. Revenue Comparison of Business Segments 2012 and 2013
    • 16.1.7. Revenue Segmentation by Geography
    • 16.1.8. Business Strategy
    • 16.1.9. Key Developments
    • 16.1.10. SWOT Analysis
  • 16.2. Oracle
    • 16.2.1. Key Facts
    • 16.2.2. Business Overview
    • 16.2.3. Business Segmentation by Revenue 2013
    • 16.2.4. Business Segmentation by Revenue 2012 and 2013
    • 16.2.5. Geographical Segmentation by Revenue 2013
    • 16.2.6. Business Strategy
    • 16.2.7. Recent Developments
    • 16.2.8. SWOT Analysis
  • 16.3. SAP
    • 16.3.1. Key Facts
    • 16.3.2. Business Overview
    • 16.3.3. Business Segmentation
    • 16.3.4. Business Segmentation by Revenue 2013
    • 16.3.5. Business Segmentation by Revenue 2012 and 2013
    • 16.3.6. Geographical Segmentation by Revenue 2013
    • 16.3.7. Business Strategy
    • 16.3.8. Key Developments
    • 16.3.9. SWOT Analysis
  • 16.4. SAS Institute
    • 16.4.1. Key Facts
    • 16.4.2. Business Overview
    • 16.4.3. Revenue Segmentation by Industry
    • 16.4.4. Geographical Segmentation by Revenue 2012
    • 16.4.5. Business Strategy
    • 16.4.6. Recent Developments
    • 16.4.7. SWOT Analysis

17. Other Reports in this Series

List of Exhibits

  • Exhibit 1: Market Research Methodology
  • Exhibit 2: Types of Business Intelligence
  • Exhibit 3: Components of Social Business Intelligence
  • Exhibit 4: Social Media and Business Intelligence Services
  • Exhibit 5: Global Social Business Intelligence Market 2014-2019 (US$ billion)
  • Exhibit 6: Global Social Business Intelligence Market by Geographical Segmentation 2014
  • Exhibit 7: Global Social Business Intelligence Market in Three Major Geographies 2014-2019
  • Exhibit 8: Global Social Business Intelligence Market Revenue by Major Geographies 2014-2019 (US$ billion)
  • Exhibit 9: IBM: Business Segmentation
  • Exhibit 10: IBM: Revenue Segmentation by Business 2013
  • Exhibit 11: IBM: Revenue Segmentation 2013
  • Exhibit 12: IBM: Revenue Comparison of Business Segments 2012 and 2013 (US$ million)
  • Exhibit 13: IBM: Revenue Segmentation by Geography 2013
  • Exhibit 14: Oracle: Business Segmentation by Revenue 2013
  • Exhibit 15: Oracle: Business Segmentation by Revenue 2012 and 2013 (US$ billion)
  • Exhibit 16: Oracle: Geographical Segmentation by Revenue 2013
  • Exhibit 17: SAP: Business Segmentation
  • Exhibit 18: SAP: Business Segmentation by Revenue 2013
  • Exhibit 19: SAP: Business Segmentation by Revenue 2012 and 2013 (US$ million)
  • Exhibit 20: SAP: Geographical Segmentation by Revenue 2013
  • Exhibit 21: SAS Institute: Revenue Segmentation by Industry
  • Exhibit 22: SAS Institute: Geographical Segmentation by Revenue 2012
Back to Top