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市場調査レポート

中国のCRM市場 (2016-2020年)

CRM Market in China 2016-2020

発行 TechNavio (Infiniti Research Ltd.) 商品コード 324088
出版日 ページ情報 英文 57 Pages
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中国のCRM市場 (2016-2020年) CRM Market in China 2016-2020
出版日: 2015年11月18日 ページ情報: 英文 57 Pages
概要

CRMは急速に浸透しつつあり、CRMソフトウェアの導入は資本支出から利用回数に応じた課金モデルへの転換に成功しています。中国におけるクラウドベースコンピューティングの需要は急速に拡大しており、旧システムに代わる先進技術を備えた導入しやすい代替品を求める各種規模の組織がその需要を促進しています。このため、中国のCRM市場はクラウドベースCRMの導入増によって促進されます。中国のCRM市場は、2016年から2020年にかけてCAGR (複合年間成長率) 17%以上で成長することが予測されています。

当レポートでは、中国のCRM市場を取り上げ、市場の概要、市場発展促進要因、市場における課題、ならびにそれらの影響を概括し、用途別・エンドユーザー別・導入モデル別に市場の現状と見通しについて調査分析するとともに、主なベンダーのプロファイルをまとめています。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 調査範囲

  • 市場概要
  • 主要ベンダーの提供製品

第3章 市場調査手法

  • 調査手法
  • 経済指標

第4章 イントロダクション

  • 市場の主な特徴

第5章 CRMの概要

  • イントロダクション
  • CRM導入サイクル
  • CRMの枠組み
  • CRMの用途

第6章 市場の説明

  • 中国の概要
  • 中国におけるICT部門
  • 中国のCRM市場における戦略
  • 中国におけるCRM市場の将来

第7章 市場情勢

  • 世界のCRM市場
  • 中国のCRM市場
  • 世界のCRM市場の一部門としての中国におけるCRM
  • ファイブフォース分析

第8章 市場区分、用途別

  • 中国のCRM顧客サービスソフトウェア市場
  • 中国のCRM販売ソフトウェア市場
  • 中国のCRMマーケティングソフトウェア

第9章 市場区分、導入モデル別

  • 敷地内
  • クラウドベース

第10章 市場区分、エンドユーザー別

第11章 市場成長促進要因

  • クラウドベースコンピューティングの利用増
  • SMEからの需要拡大
  • Webベースインターフェースおよびソーシャルコンピューティングの利用拡大
  • CRM導入における段階的アプローチ
  • 効果的なマーケティングキャンペーン開発の必要性

第12章 促進要因の影響

第13章 市場における課題

  • セキュリティーの問題
  • カスタマイズ化されたCRMソリューションの高いコスト
  • クラウドベースCRMと他のアプリケーションとの統合
  • ユーザーの抵抗

第14章 促進要因と課題の影響

第15章 市場動向

  • モバイルCRMの大きな影響
  • マーケティング自動化の需要拡大
  • CRMアプリケーションを備えたIoTの出現
  • ソーシャルネットワークに対するCRMの注力

第16章 ベンダー情勢

  • 競合シナリオ
  • 国際的ベンダーの分析
  • 800App CRM
  • Kingdee
  • Neusoft
  • Yonyou
  • 注目すべきその他のベンダー

第17章 付録

  • 略語集

第18章 Technavioについて

図表リスト

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次
Product Code: IRTNTR7919

Covering: A far-reaching analysis of the CRM market in China and segmentation by application (customer service, sales, and marketing), by deployment model (on-premise and cloud-based), and by end-user (government organizations, BFSI, consumer goods and retail, and others). The top vendors analyzed in the report are Aplicor, IBM, Infor, Microsoft, Oracle, salesforce.com, and SAP. It also includes a SWOT analysis of promising vendors such as 800App CRM, Kingdee, Neusoft, and Yonyou.

An overview of the CRM market in China

Technavios market research analysts expect the customer relationship management (CRM) market in China to grow at a CAGR of more than 17% during the forecast period. The CRM has expanded rapidly and succeeded in transforming the deployment of CRM software from capital expenditure to pay-per-use models.

In accordance with Technavios latest report, the demand for SaaS is high, which represented more than 45% of total CRM software sold globally in 2015. Increased use of cloud-based computing is one of the major factors driving the growth of the CRM market. The demand for cloud-based computing market in China is increasing at a fast rate and this demand is from organizations of all sizes looking for easy-to-deploy alternatives with advanced technologies to replace older systems. As a result, the increasing implementation of cloud-based CRMs will drive the overall CRM market in China and other emerging regions of APAC.

Segmentation of the CRM market in China by application

  • Customer service
  • Sales
  • Marketing

With a remarkable share of close to 42%, the customer service software segment has the highest share in the CRM market in China, and this segment is considered the backbone of CRM operations and is expected to be a consistent driver through 2020.

End-user segmentation of the CRM market in China

  • Government organizations
  • BFSI
  • Consumer goods and retail
  • Others

The adoption of the CRM software is expected to increase in enterprise verticals during the forecast period, with the government sector being the largest user of CRM solutions. Government agencies are paying keen attention on social media and have an active presence in social channels such as Facebook and Twitter.

Competitive landscape and key vendors

The CRM market in China is witnessing a stiff competition due to the influx of new vendors and large enterprise software vendors that provide products specific to the local market.

Top vendors in this market are -

  • Aplicor
  • IBM
  • Infor
  • Microsoft
  • Oracle
  • salesforce.com
  • SAP

Promising vendors in the CRM market in China -

  • 800App CRM
  • Kingdee
  • Neusoft
  • Yonyou

Other prominent vendors included in this report are Amdocs, AsiaInfo-Linkage, Avidian, NetSuite, Sage Group, Shanghai Bokesoft Information, Xiaoshouyi, and Xtools.

Key questions answered in the report include

  • What will the market size and the growth rate be in 2020
  • What are the key factors driving the CRM market in China
  • What are the key market trends impacting the growth of the CRM market in China
  • What are the challenges to market growth
  • Who are the key vendors in the CRM market in China
  • What are the market opportunities and threats faced by the vendors in the CRM market in China
  • What are the key outcomes of the five forces analysis of the CRM market in China

Technavio also offers customization on reports based on specific client requirement.

Table of Contents

PART 01: Executive summary

  • Highlights

PART 02: Scope of the report

  • Market overview
  • Top vendor offerings

PART 03: Market research methodology

  • Research methodology
  • Economic indicators

PART 04: Introduction

  • Key market highlights

PART 05: CRM overview

  • Introduction
  • CRM implementation cycle
  • CRM framework
  • CRM applications

PART 06: Market description

  • Overview of China
  • ICT sector in China
  • Strategies for China CRM market
  • Future of CRM in China

PART 07: Market landscape

  • Global CRM market
  • CRM market in China
  • CRM in China as segment of global CRM market
  • Five forces analysis

PART 08: Market segmentation by application

  • CRM customer service software market in China
  • CRM sales software market in China
  • CRM marketing software in China

PART 09: Market segmentation by deployment model

  • On-premises
  • Cloud-based

PART 10: Market segmentation by end-user

PART 11: Market drivers

  • Increased use of cloud-based computing
  • Rising demand from SMEs
  • Greater use of Web-based interfaces and social computing
  • Phased approach to CRM implementation
  • Need to develop effective marketing campaigns

PART 12: Impact of drivers

PART 13: Market challenges

  • Security issues
  • High cost of customized CRM solutions
  • Integration of cloud-based CRM with other applications
  • User resistance

PART 14: Impact of drivers and challenges

PART 15: Market trends

  • Significant impact of mobile CRM
  • Growing demand for marketing automation
  • Emergence of IoT with CRM applications
  • CRM's focus on social networks

PART 16: Vendor landscape

  • Competitive scenario
  • Global vendor analysis
  • 800App CRM
  • Kingdee
  • Neusoft
  • Yonyou
  • Other prominent vendors

PART 17: Appendix

  • List of abbreviations

PART 18: Explore Technavio

List of Exhibits

  • Exhibit 01: Product offerings
  • Exhibit 02: CRM overview
  • Exhibit 03: CRM workflow
  • Exhibit 04: Overview of China
  • Exhibit 05: Future of CRM
  • Exhibit 06: Traditional and social CRM
  • Exhibit 07: CRM modules
  • Exhibit 08: Global CRM market 2015-2020 ($ billions)
  • Exhibit 09: CRM market in China 2015-2020 ($ millions)
  • Exhibit 10: CRM in China as segment of global CRM market 2015
  • Exhibit 11: Five forces analysis
  • Exhibit 12: CRM market in China by application 2015
  • Exhibit 13: CRM customer service software market in China 2015-2020 ($ millions)
  • Exhibit 14: CRM sales software market in China 2015-2020 ($ millions)
  • Exhibit 15: CRM marketing software market in China 2015-2020 ($ millions)
  • Exhibit 16: Market segmentation by deployment model 2015
  • Exhibit 17: Market segmentation by deployment model 2015-2020 ($ millions)
  • Exhibit 18: Impact of drivers
  • Exhibit 19: Impact of drivers and challenges
  • Exhibit 20: Key vendor comparison
  • Exhibit 21: Comparison of top four prominent vendors in market
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