株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙SALE
市場調査レポート

インドのオンライン教育市場:2017年〜2021年

Online Education Market in India 2017-2021

発行 TechNavio (Infiniti Research Ltd.) 商品コード 323029
出版日 ページ情報 英文 97 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=111.88円で換算しております。
Back to Top
インドのオンライン教育市場:2017年〜2021年 Online Education Market in India 2017-2021
出版日: 2017年12月12日 ページ情報: 英文 97 Pages
概要

オンライン教育について

オンライン教育は、コンピュータ、ラップトップ、携帯電話などのデバイスを持つ生徒に、インターネットを通じて情報を提供し、教育指導するプロセスです。オンライン教育は、オンラインコース、大規模なオープンオンラインコース(MOOC)、ハイブリッドまたはブレンドコースなどといった様々な方法で提供されます。この教育方法では、従来の、学生が各モジュールまたはセッションに物理的に参加するという教育方法の必要性が無くなります。伝統的な教授法は単調になり、授業スケジュールの計画を必要とします。これは、オンライン教育モードでは避けることができます。インドのオンライン教育市場は、予測期間中に大幅な成長が見込まれています。これは、混合学習や反転学習などの新しい学習方法の導入によるものです。教室ベースの学習とインタラクションを改善するために、教授や講師はいつでもどこからでもアクセスできる録音された講義を提供し、学生に柔軟な学習オプションを提供します。さらに、これは、録音された講義を繰り返し聞くことによって可能となる、学習の強化のおかげで、生徒は教えられた概念に集中できるようになります。教育機関は、MOOCの助けを借りて学習コースを展開することに成功しています。インド工科大学(IIT)は、MOOCプラットフォームを通じてデータアルゴリズム、機械学習、データ構造に関するITコースを提供しています。

Technavioのアナリストは、インドのオンライン教育市場は2017年から2021年に20.02%のCAGRで成長すると予測しています。

当レポートでは、インドのオンライン教育市場について調査分析し、市場規模と成長率、市場動向、市場促進要因・課題、市場機会について検証するほか、主要ベンダーなどについて、体系的な情報を提供しています。

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 調査範囲

第3章 調査方法

第4章 イントロダクション

  • 世界の教育市場
  • 教育市場:インド

第5章 市場状況

  • オンライン教育市場:インド
  • 市場特性
  • 市場セグメンテーション分析

第6章 市場規模

  • 市場の定義
  • 市場規模および予測

第7章 ファイブフォース分析

第8章 市場セグメンテーション:製品別

  • セグメンテーション:製品別
  • 比較:製品別
  • オンライン教育市場:コンテンツ別 - 市場規模と予測
  • オンライン教育市場:サービス別 - 市場規模と予測
  • 市場機会:製品別

第9章 市場セグメンテーション:エンドユーザ別

  • セグメンテーション:エンドユーザ別
  • 比較:エンドユーザ別
  • 高等教育部門 - 市場規模と予測
  • K-12 - 市場規模と予測
  • 市場機会:エンドユーザー別

第10章 意思決定の枠組み

第11章 成長要因と課題

  • 市場の成長要因
  • 市場の課題

第12章 市場動向

  • クラウド技術の出現
  • 地域別言語コンテンツに対する需要の高まり
  • ナノコードまたはマイクロクレデンシャルに対する認識の高まり
  • ビッグデータとラーニングアナリティクスの普及
  • エンゲージメントレベルを高めるためのゲーム化の組み込み

第13章 ベンダー情勢

  • 競合シナリオ
  • 競合ベンチマーク

第14章 ベンダー分析

  • ベンダーの概要
  • BYJU's
  • Educomp Solutions
  • Indira Gandhi National Open University (IGNOU)
  • Meritnation
  • NIIT
  • Next Education
  • Sikkim Manipal University
  • TCY Learning Solutions
  • Tata Interactive Systems

第15章 付録

  • 略語リスト
図表
  • Exhibit 01: Online education model
  • Exhibit 02: Parent market
  • Exhibit 03: Education market in India
  • Exhibit 04: Market characteristics
  • Exhibit 05: Market segments
  • Exhibit 06: Market definition - Inclusions and exclusions checklist
  • Exhibit 07: Online education market in India - Market size and forecast 2016-2021 ($ billions)
  • Exhibit 08: Online education market in India - Year-over-year growth 2017-2021 (%)
  • Exhibit 09: Five forces analysis
  • Exhibit 10: Online education market in India by product - Market share 2016-2021 (%)
  • Exhibit 11: Comparison by product
  • Exhibit 12: Online education market in India by content - Market size and forecast 2016-2021 ($ billions)
  • Exhibit 13: Online education market in India by content - Year-over-year growth 2017-2021 (%)
  • Exhibit 14: Online education market in India by services - Market size and forecast 2016-2021 ($ billions)
  • Exhibit 15: Online education market in India by services - Year-over-year growth 2017-2021 (%)
  • Exhibit 16: Market opportunity by product
  • Exhibit 17: Online education market in India by end-user - Market share 2016-2021 (%)
  • Exhibit 18: Comparison by end-user
  • Exhibit 19: Online education market in India by higher education segment - Market size and forecast 2016-2021 ($ billions)
  • Exhibit 20: Online education market in India by higher education segment - Year-over-year growth 2017-2021 (%)
  • Exhibit 21: Online education market in India by K-12 segment - Market size and forecast 2016-2021 ($ billions)
  • Exhibit 22: Online education market in India by K-12 segment - Year-over-year growth 2017-2021 (%)
  • Exhibit 23: Market opportunity by end-user
  • Exhibit 24: Average prices of graduate courses in India
  • Exhibit 25: Use cases of gamification
  • Exhibit 26: Competitive assessment for top 6 players in online education market in India
目次
Product Code: IRTNTR15656

About Online Education

Online education is the process of delivering information and instruction through the Internet to students who have devices such as computers, laptops, or mobile phones. Online education is delivered in varying ways, including online courses, massive open online courses (MOOCs), and hybrid or blended courses. This mode of education eliminates the need for students to be present physically for each module or session, which is a part of the conventional mode of teaching. The traditional way of teaching can become monotonous and requires planning of lesson schedules, which can be avoided with the online mode of education. The online education market in India is expected to experience a significant growth during the forecast period. This is owing to the introduction of new learning methodologies such as blended learning and flipped learning. To improve classroom-based learning and interactions, professors or lecturers are providing recorded lectures that can be accessed from anywhere and at anytime, thereby, facilitating flexible learning options to students. In addition, this helps them in focusing on taught concepts owing to the reinforced learning, which is enabled by listening to recorded lectures repeatedly. Educational institutions are successful in deploying learning courses with the help of MOOCs. Indian Institute of Technology (IIT) delivers IT courses on Data algorithms, machine learning, and data structure through MOOCs platform.

Technavio's analysts forecast the online education market in India to grow at a CAGR of 20.02% during the period 2017-2021.

Covered in this report

The report covers the present scenario and the growth prospects of online education market in India for 2017-2021. To calculate the market size, the report considers the revenue generated from the online educational content, distance education programs, and online test preparation services in India.

The market is divided into the following segments based on geography:

  • Americas
  • APAC
  • EMEA

Technavio's report, Online Education Market in India 2017-2021, has been prepared based on an in-depth market analysis with inputs from industry experts. The report covers the market landscape and its growth prospects over the coming years. The report also includes a discussion of the key vendors operating in this market.

Key vendors

  • Educomp Solutions
  • NIIT
  • IGNOU
  • BYJU's
  • Next Education
  • Meritnation
  • Sikkim Manipal University
  • Tata Interactive Systems
  • TCY Learning Solutions

Market driver

  • Cost effectiveness of online programs
  • For a full, detailed list, view our report

Market challenge

  • High drop-out rate
  • For a full, detailed list, view our report

Market trend

  • Emergence of cloud technology
  • For a full, detailed list, view our report

Key questions answered in this report

  • What will the market size be in 2021 and what will the growth rate be?
  • What are the key market trends?
  • What is driving this market?
  • What are the challenges to market growth?
  • Who are the key vendors in this market space?

You can request one free hour of our analyst's time when you purchase this market report. Details are provided within the report.

Table of Contents

PART 01: EXECUTIVE SUMMARY

PART 02: SCOPE OF THE REPORT

PART 03: RESEARCH METHODOLOGY

PART 04: INTRODUCTION

  • Global education market
  • Education market in India

PART 05: MARKET LANDSCAPE

  • Online education market in India
  • Market characteristics
  • Market segmentation analysis

PART 06: MARKET SIZING

  • Market definition
  • Market size and forecast 2016-2021

PART 07: FIVE FORCES ANALYSIS

PART 08: MARKET SEGMENTATION BY PRODUCT

  • Segmentation by product
  • Comparison by product
  • Online education market in India by content - Market size and forecast 2016-2021
  • Online education market in India by services - Market size and forecast 2016-2021
  • Market opportunity by product

PART 09: MARKET SEGMENTATION BY END-USER

  • Segmentation by end-user
  • Comparison by end-user
  • Online education market in India by higher education segment - Market size and forecast 2016-2021
  • Online education market in India by K-12 segment - Market size and forecast 2016-2021
  • Market opportunity by end-user

PART 10: DECISION FRAMEWORK

PART 11: DRIVERS AND CHALLENGES

  • Market drivers
  • Market challenges

PART 12: MARKET TRENDS

  • Emergence of cloud technology
  • Growing demand for regional language content
  • Rising awareness of nanodegrees or micro-credentials
  • Increasing popularity of Big Data and learning analytics
  • Inclusion of gamification to drive engagement levels

PART 13: VENDOR LANDSCAPE

  • Competitive scenario
  • Competitive benchmarking

PART 14: VENDOR ANALYSIS

  • Vendor overview
  • BYJU's
  • Educomp Solutions
  • Indira Gandhi National Open University (IGNOU)
  • Meritnation
  • NIIT
  • Next Education
  • Sikkim Manipal University
  • TCY Learning Solutions
  • Tata Interactive Systems

PART 15: APPENDIX

  • List of abbreviations
Back to Top