株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

湾岸協力会議(GCC)諸国の乳製品市場

Dairy Food Market in GCC Countries 2015-2019

発行 TechNavio (Infiniti Research Ltd.) 商品コード 319658
出版日 ページ情報 英文 79 Pages
即納可能
価格
こちらの商品の販売は終了いたしました。
Back to Top
湾岸協力会議(GCC)諸国の乳製品市場 Dairy Food Market in GCC Countries 2015-2019
出版日: 2014年11月19日 ページ情報: 英文 79 Pages

当商品の販売は、2020年01月08日を持ちまして終了しました。

概要

乳製品は、牛、水牛、ヤギ、ヒツジ、ヤクのような哺乳類のミルクから得られた食品です。湾岸協力会議(GCC)諸国の乳製品市場には、牛乳や、液乳・フレーバーミルク・チーズ・バター・ヨーグルト・ラバンといった乳製品からの販売収益が含まれています。湾岸協力会議(GCC)加盟国の乳製品市場の2014~2019年の年平均成長率(CAGR)は8.39%に達する、と予測されています。

当レポートでは、湾岸協力会議(GCC)加盟国における乳製品市場について分析し、市場の概要や構造、市場規模の動向(今後5年間の予測値)、製品別・流通チャネル別・国別の詳細動向、市場の促進・抑制要因とその影響力、主要企業のプロファイル、今後の市場機会などを調査・考察しております。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 略語リスト

第3章 調査範囲

  • 市場概要
  • 主な製品

第4章 市場調査手法

  • 市場調査プロセス
  • 調査手法

第5章 イントロダクション

第6章 湾岸協力会議(GCC)諸国:概要

  • GCCの概要
    • サマリー
    • 経済の概要
  • サウジアラビア
  • アラブ首長国連邦(UAE)
  • オマーン
  • クウェート
  • カタール
  • バーレーン

第7章 市場情勢

  • 市場概要
  • 市場規模と予測:収益別
  • 市場規模と予測:数量別
  • ファイブフォース分析

第8章 製品別の市場区分

  • GCCの乳製品市場:製品区分別(今後5年間分)
    • チーズ部門のシェア(今後5年間分)
    • 牛乳部門のシェア(今後5年間分)
    • ヨーグルト・ラバン部門のシェア(今後5年間分)
    • その他乳製品部門のシェア(今後5年間分)
  • GCCのチーズ市場
  • GCCの牛乳市場
  • GCCのヨーグルト・ラバン市場
  • GCCのその他乳製品市場

第9章 流通による市場区分

  • GCCの乳製品市場:流通チャネルによる区分

第10章 地理区分

  • GCCの乳製品市場:地域別市場の推移と予測(今後5年間分)

第11章 主要国

  • サウジアラビア
  • アラブ首長国連邦
  • オマーン

第12章 購入基準

第13章 市場成長因子

第14章 成長因子とその影響

第15章 市場の課題

第16章 成長因子と課題の影響

第17章 市場動向

第18章 動向とその影響

第19章 ベンダー情勢

  • 競合シナリオ
  • 主要ベンダーの分析
  • その他の有力ベンダー

第20章 主要ベンダーの分析

  • Almarai
    • 主要データ
    • 事業概要
    • 部門別の市場収益額(最新値)
    • 部門別の市場収益額(前年度との比較)
    • 地域別の市場収益額
    • 最近の発展動向
    • SWOT分析
  • Danone
  • Nestle
  • SADAFCO

第21章 関連レポート

図表一覧

図表
  • Exhibit 1: Market Research Methodology
  • Exhibit 2: Types of Dairy Food
  • Exhibit 3: Key Stats:
  • Exhibit 4: Key Stats:
  • Exhibit 5: Key Stats:
  • Exhibit 6: Key Stats:
  • Exhibit 7: Key Stats:
  • Exhibit 8: Key Stats:
  • Exhibit 9: Dairy Food Market in GCC Overview
  • Exhibit 10: Dairy Food Market in GCC 2014-2019 (US$ million)
  • Exhibit 11: Dairy Food Market in GCC 2014-2019 (million kg's)
  • Exhibit 12: Dairy Food Market in GCC by Product
  • Exhibit 13: Dairy Food Market in GCC by Product Segmentation 2014-2019
  • Exhibit 14: Cheese Market in GCC 2014-2019 (US$ million)
  • Exhibit 15: Milk Market in GCC 2014-2019 (US$ million)
  • Exhibit 16: Yogurt and Laban Market in GCC 2014-2019 (US$ million)
  • Exhibit 17: Other Dairy Products Market in GCC 2014-2019 (US$ million)
  • Exhibit 18: Dairy Food Market in GCC by Distribution Channel
  • Exhibit 19: Dairy Food Market in GCC Segmentation by Distribution Channel 2014
  • Exhibit 20: Dairy Food Market in GCC by Geographical Segmentation 2014
  • Exhibit 21: Bubble Chart for Dairy Food Market in GCC 2014-2019 (US$ million)
  • Exhibit 22: Almarai: Product Segmentation by Revenue 2013
  • Exhibit 23: Almarai: Product Segmentation by Revenue 2012 and 2013 (US$ million)
  • Exhibit 24: Almarai: Geographical Segmentation by Revenue 2013
  • Exhibit 25: Danone: Business Segmentation 2013
  • Exhibit 26: Danone: Business Segmentation by Revenue 2012 and 2013 (US$ billion)
  • Exhibit 27: Danone: Geographical Segmentation by Revenue 2013
  • Exhibit 28: Nestle: Revenue by Business Segmentation 2013
  • Exhibit 29: Nestle: Revenue by Business Segmentation 2012 and 2013 (US$ million)
  • Exhibit 30: Nestle: Revenue by Geographical Segmentation 2013
  • Exhibit 31: SADAFCO: Products 2013
目次
Product Code: IRTNTR4604

About Dairy Food

Dairy products are foods from the milk of mammals such as cows, buffalo, goats, sheep, and yaks. The Dairy Food market in GCC Countries covers the sales revenue generated from milk and milk products such as liquid milk, flavored milk, cheese, butter, yogurt, and laban.

On the basis of revenue, TechNavio's analysts forecast that the Dairy Food market in GCC is to grow at a CAGR of 8.39 percent during the period 2014-2019.

Covered in this Report

This report covers the present scenario and the growth prospects of the Dairy Food market in GCC for the period 2015-2019. To calculate the market size, the report considers the total sales of various dairy products.

TechNavio's report, the Dairy Food market in GCC 2015-2019, has been prepared based on an in-depth market analysis with inputs from industry experts. It covers the Dairy Food market in GCC landscape and its growth prospects in the coming years. The report also includes a discussion of the key vendors operating in this market.

Key Regions

  • Bahrain
  • Kuwait
  • Oman
  • Qatar
  • Saudi Arabia
  • UAE

Key Vendors

  • Almarai
  • Danone
  • Nestle
  • SADAFCO

Other Prominent Vendors

  • Abbott
  • Al Ain Dairy Farm
  • Al Rawabi Dairy
  • Arla Foods
  • Fonterra
  • Forsan Foods and Consumer Products
  • Fromageries
  • Gulf and Safa Dairies
  • Halwani Bros
  • Kraft Foods
  • National Agricultural Development (NADEC)
  • National Food Industries
  • Unilever

Market Driver

  • Prevailing Economic Development
  • For a full, detailed list, view our report

Market Challenge

  • Rising Prices of Dairy Products
  • For a full, detailed list, view our report

Market Trend

  • New Product Launches
  • For a full, detailed list, view our report

Key Questions Answered in this Report

  • What will the market size be in 2018 and what will the growth rate be
  • What are the key market trends
  • What is driving this market
  • What are the challenges to market growth
  • Who are the key vendors in this market space
  • What are the market opportunities and threats faced by the key vendors
  • What are the strengths and weaknesses of the key vendors

Table of Contents

01. Executive Summary

02. List of Abbreviations

03. Scope of the Report

  • 03.1. Market Overview
  • 03.2. Product Offerings

04. Market Research Methodology

  • 04.1. Market Research Process
  • 04.2. Research Methodology

05. Introduction

06. GCC: An Overview

  • 06.1. GCC Overview
    • 06.1.1. Summary
    • 06.1.2. Economic Overview
  • 06.2. Saudi Arabia
  • 06.3. UAE
  • 06.4. Oman
  • 06.5. Kuwait
  • 06.6. Qatar
  • 06.7. Bahrain

07. Market Landscape

  • 07.1. Market Overview
  • 07.2. Market Size and Forecast by Revenue
  • 07.3. Market Size and Forecast by Volume
  • 07.4. Five Forces Analysis

08. Market Segmentation by Product

  • 08.1. Dairy Food Market in GCC by Product Segmentation 2014-2019
    • 08.1.1. Share of Cheese Segment 2014-2019
    • 08.1.2. Share of Milk Segment 2014-2019
    • 08.1.3. Share of Yogurt and Laban Segment 2014-2019
    • 08.1.4. Share of Other Dairy Products Segment 2014-2019
  • 08.2. Cheese Market in GCC
    • 08.2.1. Market Size and Forecast
  • 08.3. Milk Market in GCC
    • 08.3.1. Market Size and Forecast
  • 08.4. Yogurt and Laban Market in GCC
    • 08.4.1. Market Size and Forecast
  • 08.5. Other Dairy Products Market in GCC
    • 08.5.1. Market Size and Forecast

09. Market Segmentation by Distribution

  • 09.1. Dairy Food Market in GCC Segmentation by Distribution Channel 2014

10. Geographical Segmentation

  • 10.1. Dairy Food Market in GCC by Geographical Segmentation 2014-2019

11. Key Leading Countries

  • 11.1. KSA
  • 11.2. UAE
  • 11.3. Oman

12. Buying Criteria

13. Market Growth Drivers

14. Drivers and their Impact

15. Market Challenges

16. Impact of Drivers and Challenges

17. Market Trends

18. Trends and their Impact

19. Vendor Landscape

  • 19.1. Competitive Scenario
  • 19.2. Key Vendor Analysis 2014
  • 19.3. Other Prominent Vendors

20. Key Vendor Analysis

  • 20.1. Almarai
    • 20.1.1. Key Facts
    • 20.1.2. Business Overview
    • 20.1.3. Product Segmentation by Revenue 2013
    • 20.1.4. Product Segmentation by Revenue 2012 and 2013
    • 20.1.5. Geographical Segmentation by Revenue 2013
    • 20.1.6. Recent Developments
    • 20.1.7. SWOT Analysis
  • 20.2. Danone
    • 20.2.1. Key Facts
    • 20.2.2. Business Overview
    • 20.2.3. Business Segmentation
    • 20.2.4. Business Segmentation by Revenue 2012 and 2013
    • 20.2.5. Geographical Segmentation by Revenue 2013
    • 20.2.6. Business Strategy
    • 20.2.7. Recent Developments
    • 20.2.8. SWOT Analysis
  • 20.3. Nestle
    • 20.3.1. Key Facts
    • 20.3.2. Business Overview
    • 20.3.3. Revenue by Business Segmentation 2013
    • 20.3.4. Revenue by Business Segmentation 2012 and 2013
    • 20.3.5. Revenue by Geographical Segmentation 2013
    • 20.3.6. Business Strategy
    • 20.3.7. Recent Developments
    • 20.3.8. SWOT Analysis
  • 20.4. SADAFCO
    • 20.4.1. Key Facts
    • 20.4.2. Business Overview
    • 20.4.3. Products
    • 20.4.4. SWOT Analysis

21. Other Reports in this Series

Back to Top