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市場調査レポート

世界のイスラム・マイクロファイナンス市場

Global Islamic Microfinance Market 2014-2018

発行 TechNavio (Infiniti Research Ltd.) 商品コード 317814
出版日 ページ情報 英文 70 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.32円で換算しております。
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世界のイスラム・マイクロファイナンス市場 Global Islamic Microfinance Market 2014-2018
出版日: 2014年10月29日 ページ情報: 英文 70 Pages
概要

イスラム・マイクロファイナンスとは、シャーリア(イスラム法)に基づいて運用される金融システムの一種で、「イスラム金融」の要素と「マイクロファイナンス」の要素とを兼ね備えています。イスラム金融が従来型の金融機関と違う要点として、どの金融取引にも事前に固定利率を設定していない、ということです。イスラム・マイクロファイナンスは世界各地の貧困緩和に大きな役割を果たしています。イスラム圏人口の大半が、戒律との適合性の関係から従来型の金融商品の利用を躊躇しています。イスラム・マイクロファイナンスはそのような人々を金融市場に取り込むための手段となっています。世界のイスラム・マイクロファイナンス市場の2013〜2018年の年平均成長率(CAGR)は19.7%に達する、と予測されています。

当レポートでは、全世界のイスラム・マイクロファイナンス市場について分析し、市場の概要や構造・規制体制、市場規模の動向(今後5年間の予測値)、商品別・地域別の詳細動向、市場の促進・抑制要因とその影響力、主要企業のプロファイル、今後の市場機会などを調査・考察しております。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 略語リスト

第3章 調査範囲

  • 市場概要
  • 主な商品・サービス

第4章 市場調査手法

  • 市場調査プロセス
  • 調査手法

第5章 イントロダクション

第6章 市場情勢

  • 市場概要
  • マイクロファイナンス
  • イスラム・マイクロファイナンス
  • 市場規模と予測
  • ファイブフォース分析

第7章 イスラム・マイクロファイナンスの規制機関

第8章 世界各地のイスラム・マイクロファイナンス機関

第9章 機関の種類別のクライアントリーチ(見込み客シェア)

第10章 資産(部門)別の構成比率

第11章 主要国市場

第12章 市場成長因子

第13章 成長因子とその影響

第14章 市場の課題

第15章 成長因子と課題の影響

第16章 市場動向

第17章 動向とその影響

第18章 ベンダー情勢

  • 競合シナリオ
    • 主なニュース
  • その他の有力ベンダー

第19章 主要ベンダーの分析

  • Al Baraka Islamic Bank
    • 主要データ
    • 事業概要
    • 商品区分
    • 総資産の地域区分
    • 事業戦略
    • 最近の発展動向
    • SWOT分析
  • Ansar Financial and Development
  • Islamic Bank of Britain
  • Mawarid Finance
  • The Bank of Khyber

第20章 関連レポート

図表一覧

目次
Product Code: IRTNTR4501

About Islamic Microfinance

Islamic microfinance refers to the system of finance that is based on Islamic law, also known as "Sharia." It combines the elements of "Islamic finance" and "microfinance." The main feature of Islamic finance that differentiates it from conventional finance is the non-existence of a fixed, pre-determined interest in any financial transaction. Islamic microfinance has a major role in poverty alleviation in under-developed nations across the world. A huge part of the Islamic population is reluctant to use conventional financial products due to their incompatibility with Islamic principles. Islamic microfinance is a way to promote financial inclusion among such population.

TechNavio's analysts forecast the Global Islamic Microfinance market to grow at a CAGR of 19.7 percent over the period 2013-2018.

Covered in this Report

In terms of product, the Global Islamic Microfinance market can be segmented into five: Murabaha, Mudaraba and Musharaka, Ijarah, Takaful, and Qard Al Hasan. These are the main Islamic microfinance products offered by financial institutions worldwide.

TechNavio's report, the Global Islamic Microfinance Market 2014-2018, has been prepared based on an in-depth market analysis with inputs from industry experts. The report covers East Asia and Pacific, the Middle East and North Africa, and South Asia; it also covers the Global Islamic Microfinance market landscape and its growth prospects in the coming years. The report includes a discussion of the key vendors operating in this market.

Key Regions

  • East Asia and Pacific
  • Middle East and North Africa
  • South Asia

Key Vendors

  • Al Baraka Islamic Bank
  • Ansar Financial and Development
  • Islamic Bank of Britain
  • Mawarid Finance
  • The Bank of Khyber

Other Prominent Vendors

  • Bank of Khartoum
  • Family Bank
  • Wasil Foundation

Market Driver

  • Promotion of Islamic Microfinance by Governments
  • For a full, detailed list, view our report

Market Challenge

  • Achieving Operational Efficiency
  • For a full, detailed list, view our report

Market Trend

  • Expansion of Product Line
  • For a full, detailed list, view our report

Key Questions Answered in this Report

  • What will the market size be in 2018 and what will the growth rate be
  • What are the key market trends
  • What is driving this market
  • What are the challenges to market growth
  • Who are the key vendors in this market space
  • What are the market opportunities and threats faced by the key vendors
  • What are the strengths and weaknesses of the key vendors

Table of Contents

01. Executive Summary

02. List of Abbreviations

03. Scope of the Report

  • 03.1. Market Overview
  • 03.2. Product Offerings

04. Market Research Methodology

  • 04.1. Market Research Process
  • 04.2. Research Methodology

05. Introduction

06. Market Landscape

  • 06.1. Market Overview
  • 06.2. Microfinance
  • 06.3. Islamic Microfinance
  • 06.4. Market Size and Forecast
  • 06.5. Five Forces Analysis

07. Regulatory Bodies for Islamic Microfinance

08. Islamic Microfinance Institutions by Region

09. Client Reach by Type of Institution

10. Segmentation of Global Islamic Microfinance Assets 2013

11. Key Leading Countries

12. Market Growth Drivers

13. Drivers and their Impact

14. Market Challenges

15. Impact of Drivers and Challenges

16. Market Trends

17. Trends and their Impact

18. Vendor Landscape

  • 18.1. Competitive Scenario
    • 18.1.1. Key News
  • 18.2. Other Prominent Vendors

19. Key Vendor Analysis

  • 19.1. Al Baraka Islamic Bank
    • 19.1.1. Key Facts
    • 19.1.2. Business Overview
    • 19.1.3. Product Segmentation
    • 19.1.4. Geographical Segmentation by Total Assets 2013
    • 19.1.5. Business Strategy
    • 19.1.6. Recent Developments
    • 19.1.7. SWOT Analysis
  • 19.2. Ansar Financial and Development
    • 19.2.1. Key Facts
    • 19.2.2. Business Overview
    • 19.2.3. Recent Developments
    • 19.2.4. SWOT Analysis
  • 19.3. Islamic Bank of Britain
    • 19.3.1. Key Facts
    • 19.3.2. Business Overview
    • 19.3.3. Product Segmentation
    • 19.3.4. Geographical Segmentation
    • 19.3.5. Business Strategy
    • 19.3.6. Recent Developments
    • 19.3.7. SWOT Analysis
  • 19.4. Mawarid Finance
    • 19.4.1. Key Facts
    • 19.4.2. Business Overview
    • 19.4.3. Service Segmentation 2013
    • 19.4.4. Financials 2012 and 2013
    • 19.4.5. Business Strategy
    • 19.4.6. Recent Developments
    • 19.4.7. SWOT Analysis
  • 19.5. The Bank of Khyber
    • 19.5.1. Key Facts
    • 19.5.2. Business Overview
    • 19.5.3. Business Segmentation by Total Income 2013
    • 19.5.4. Business Segmentation by Total Income 2012 and 2013
    • 19.5.5. Business Strategy
    • 19.5.6. SWOT Analysis

20. Other Reports in this Series

List of Exhibits

  • Exhibit 1: Market Research Methodology
  • Exhibit 2: Basic Principles of Islamic Finance
  • Exhibit 3: Development of Islamic Banking Institutions - A Timeline
  • Exhibit 4: Differences between Mainstream Finance and Microfinance
  • Exhibit 5: Percentage of Adults with an Account at a Formal Financial Institution 2013
  • Exhibit 6: Islamic Microfinance Product: Mubaraha
  • Exhibit 7: Islamic Microfinance Product: Mudaraba and Musharaka
  • Exhibit 8: Islamic Microfinance Product: Ijarah
  • Exhibit 9: Islamic Microfinance Product: Takaful
  • Exhibit 10: Islamic Microfinance Product: Qard al Hasan
  • Exhibit 11: Composition of Global Islamic Finance Assets 2013
  • Exhibit 12: Global Islamic Microfinance Asset Size and Growth Rate 2013-2018
  • Exhibit 13: Factors Driving Global Islamic Microfinance
  • Exhibit 14: Distribution of Islamic Microfinance Assets by Region
  • Exhibit 15: Share of Number of Institutions versus Share of Client Reach
  • Exhibit 16: Segmentation of Global Islamic Microfinance Assets 2013
  • Exhibit 17: Al Baraka Islamic Bank: Product Segmentation
  • Exhibit 18: Al Baraka Islamic Bank: Geographic Segmentation by Total Assets 2013
  • Exhibit 19: Islamic Bank of Britain: Product Segmentation
  • Exhibit 20: Islamic Bank of Britain: Geographic Segmentation
  • Exhibit 21: Mawarid Finance: Service Segmentation 2013
  • Exhibit 22: Mawarid Finance: Financials 2012 and 2013 (US$ million)
  • Exhibit 23: The Bank of Khyber: Business Segmentation by Total Income 2013
  • Exhibit 24: The Bank of Khyber: Business Segmentation by Total Income 2012 and 2013 (US$ million)
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