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市場調査レポート

アジア太平洋地域における固定衛星サービス(FSS)市場

Fixed Satellite Service (FSS) Market in APAC Region 2014-2018

発行 TechNavio (Infiniti Research Ltd.) 商品コード 317263
出版日 ページ情報 英文 67 Pages
即納可能
価格
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アジア太平洋地域における固定衛星サービス(FSS)市場 Fixed Satellite Service (FSS) Market in APAC Region 2014-2018
出版日: 2014年10月22日 ページ情報: 英文 67 Pages
概要

固定衛星サービスは衛星サービスの一種で、地球同期衛星を使用してテレビやラジオ、電気通信、政府や軍事組織、大小企業、エンドユーザーの衛星通信といった放送を目的としています。固定衛星サービスは、国に情報・安全機関に重要な情報を提供して犯罪やテロを減少させます。また、電話サービスやVSAT、ブロードバンドインターネットなどの多彩なサービスを、標準およびHDTVと共に提供しています。

当レポートでは、専門家の考察に基づく市場の分析を中心に、アジア太平洋地域の固定衛星サービス市場の展望、成長見込み、主要ベンダーの分析などについて取り上げています。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 略語集

第3章 調査の対象

  • 市場概要
    • アジア太平洋地域の固定衛星サービスの分類
  • 提供製品

第4章 市場調査手法

  • 市場調査プロセス
  • 調査手法

第5章 イントロダクション

第6章 市場の展望

  • 市場の概要
  • 市場の規模と予測
  • ファイブフォース分析

第7章 サービスのカテゴリ別アジア太平洋の固定衛星サービス市場

  • サービスのカテゴリ別アジア太平洋の固定衛星サービス市場
  • アジア太平洋における卸売業の固定衛星サービス市場
    • 市場の規模と予測
  • アジア太平洋におけるマネージド固定衛星サービス市場
    • 市場の規模と予測

第8章 購買基準

第9章 市場の成長活性因子

第10章 活性因子とその影響

第11章 市場の課題

第12章 活性因子の影響と課題

第13章 市場の動向

第14章 動向とその影響

第15章 ベンダーの展望

  • 競争のシナリオ
    • ベンダーが所有する衛星
  • 市場シェアの分析
  • その他の重要ベンダー

第16章 主なベンダーの分析

  • Embratel's Star One
    • 主な事実
    • 事業概要
    • 衛星
    • 最近の開発
    • SWOT分析
  • Intelsat
    • 主な事実
    • 事業概要
    • 事業分類
    • 2012年、2013年の集計による事業分類
    • 2013年の収益による地理的分類
    • 事業戦略
    • 最近の開発
    • SWOT分析
  • SES
    • 主な事実
    • 事業概要
    • 事業分類
    • 2013年の集計による事業分類
    • 2012年、2013年の集計による事業分類
    • 2013年の収益による地理的分類
    • 事業戦略
    • 最近の開発
    • SWOT分析
  • Sky Perfect JSAT
    • 主な事実
    • 事業概要
    • 事業分類
    • 2013年の集計による事業分類
    • 2013年、2014年の集計による事業分類
    • 事業戦略
    • 最近の開発
    • SWOT分析
  • Thaicom
    • 主な事実
    • 事業概要
    • 事業分類
    • 2012年、2013年の集計による事業分類
    • 2013年の収益による地理的分類
    • 事業戦略
    • 最近の開発
    • SWOT分析

第17章 関連レポート

目次
Product Code: IRTNTR4308

About Fixed Satellite Service Market in APAC

A fixed satellite service is a type of satellite service that uses geosynchronous satellites for broadcasting purposes such as TV and radio, telecommunications, and satellite communication used by government, military organizations, small and big enterprises, and the end-users. Fixed Satellite Service provides valuable source information to national intelligence and security organisations to reduce crime and terrorism. They also provide a wide variety of services such as telephone services, VSAT, and broadband internet access services together with standard or HDTV. The Fixed Satellite Service offers services under two major category: wholesale services and managed services. The satellites used for FSS generally have a low power output. In addition, they require larger dish-style antennas for reception. They have less power than direct broadcasting satellites. The FSS works on three bands: C-band, Ku-band, and Ka-band.

TechNavio's analysts forecast the Fixed Satellite Service Market in APAC to grow at a CAGR of 6.78 percent over the period 2014-2018.

Covered in this Report

The Fixed Satellite Service Market in APAC can be classified into two major segments based on Service category such as Managed Services and Wholesale Services.

TechNavio's report, the Fixed Satellite Service Market in APAC 2014-2018, has been prepared based on an in-depth market analysis with inputs from industry experts. The report covers the APAC regions; it also covers the Fixed Satellite Service Market in APAC landscape and its growth prospects in the coming years. The report also includes a discussion of the key vendors operating in this market.

Key Vendors

  • Embratel's Star One S.A.
  • Intelsat S.A.
  • SES S.A.
  • SKY Perfect JSAT Holdings Inc.
  • Thaicom Public Company Ltd.

Other Prominent Vendors

  • Asia Broadcast Satellite
  • Asia Satellite Telecommunications
  • Avanti Communications Group
  • China Satellite Communications
  • Hughes Network System
  • Indian Space Research Organization
  • Inmarsat
  • Kore Telematics
  • Nilesat
  • SingTel Optus Pty Ltd

Market Driver

  • Increased Use of Digital Television Broadcasting
  • For a full, detailed list, view our report.

Market Challenge

  • Requirement for High Capital Investment
  • For a full, detailed list, view our report.

Market Trend

  • Increased Use of HTS for Broadband Communication
  • For a full, detailed list, view our report.

Key Questions Answered in this Report

  • What will the market size be in 2018 and what will the growth rate be
  • What are the key market trends
  • What is driving this market
  • What are the challenges to market growth
  • Who are the key vendors in this market space
  • What are the market opportunities and threats faced by the key vendors
  • What are the strengths and weaknesses of the key vendors

Table of Contents

01. Executive Summary

02. List of Abbreviations

03. Scope of the Report

  • 03.1. Market Overview
    • 03.1.1. Fixed Satellite Service in APAC Segmentation
  • 03.2. Product Offerings

04. Market Research Methodology

  • 04.1. Market Research Process
  • 04.2. Research Methodology

05. Introduction

06. Market Landscape

  • 06.1. Market Overview
  • 06.2. Market Size and Forecast
  • 06.3. Five Forces Analysis

07. Fixed Satellite Service Market in APAC Segmentation by Service Category

  • 07.1. Fixed Satellite Services market in APAC by Service Category 2014-2018
  • 07.2. Wholesale Fixed Satellite Service Market in APAC 2014-2018
    • 07.2.1. Market Size and Forecast
  • 07.3. Managed Fixed Satellite Service Market in APAC 2014-2018
    • 07.3.1. Market Size and Forecast

08. Buying Criteria

09. Market Growth Drivers

10. Drivers and their Impact

11. Market Challenges

12. Impact of Drivers and Challenges

13. Market Trends

14. Trends and their Impact

15. Vendor Landscape

  • 15.1. Competitive Scenario
    • 15.1.1. Satellites Owned by Vendors
  • 15.2. Market Share Analysis 2013
  • 15.3. Other Prominent Vendors

16. Key Vendor Analysis

  • 16.1. Embratel's Star One
    • 16.1.1. Key Facts
    • 16.1.2. Business Overview
    • 16.1.3. Satellites
    • 16.1.4. Recent Developments
    • 16.1.5. SWOT Analysis
  • 16.2. Intelsat
    • 16.2.1. Key Facts
    • 16.2.2. Business Overview
    • 16.2.3. Business Segmentation
    • 16.2.4. Business Segmentation by Revenue 2012 and 2013
    • 16.2.5. Geographical Segmentation by Revenue 2013
    • 16.2.6. Business Strategy
    • 16.2.7. Recent Developments
    • 16.2.8. SWOT Analysis
  • 16.3. SES
    • 16.3.1. Key Facts
    • 16.3.2. Business Overview
    • 16.3.3. Business Segmentation by Revenue 2013
    • 16.3.4. Business Segmentation by Revenue 2012 and 2013
    • 16.3.5. Geographical Segmentation by Revenue 2013
    • 16.3.6. Business Strategy
    • 16.3.7. Recent Developments
    • 16.3.8. SWOT Analysis
  • 16.4. Sky Perfect JSAT
    • 16.4.1. Key Facts
    • 16.4.2. Business Overview
    • 16.4.3. Business Segmentation by Revenue 2013
    • 16.4.4. Business Segmentation by Revenue 2013 and 2014
    • 16.4.5. Business Strategy
    • 16.4.6. Recent Developments
    • 16.4.7. SWOT Analysis
  • 16.5. Thaicom
    • 16.5.1. Key Facts
    • 16.5.2. Business Overview
    • 16.5.3. Business Segmentation
    • 16.5.4. Business Segmentation by Revenue 2012 and 2013
    • 16.5.5. Geographical Segmentation by Revenue 2013
    • 16.5.6. Business Strategy
    • 16.5.7. Recent Developments
    • 16.5.8. SWOT Analysis

17. Other Reports in this Series

List of Exhibits

  • Exhibit 1: Fixed Satellite Service Market in APAC Segmentation by Service Category
  • Exhibit 2: Market Research Methodology
  • Exhibit 3: Types of Fixed Satellite Service
  • Exhibit 4: Fixed Satellite Service Market in APAC Overview
  • Exhibit 5: Fixed Satellite Service market in APAC 2014-2018 (US$ billion)
  • Exhibit 6: Fixed Satellite Service Market in APAC by Service Category 2013
  • Exhibit 7: Fixed Satellite Service Market by Service Category 2013-2018 (US$ billion)
  • Exhibit 8: Wholesale Fixed Satellite Service Market in APAC 2013-2018(US$ billion)
  • Exhibit 9: Managed Fixed Satellite Service Market in APAC 2013-2018 (US$ billion)
  • Exhibit 10: Embratel's Star One: Satellites
  • Exhibit 11: Intelsat: Business Segmentation 2013
  • Exhibit 12: Intelsat: Business Segmentation by Revenue 2012 and 2013 (US$ billion)
  • Exhibit 13: Intelsat: Geographical Segmentation by Revenue 2013
  • Exhibit 14: SES: Business Segmentation by Revenue 2013
  • Exhibit 15: SES: Business Segmentation by Revenue 2012 and 2013 (US$ billion)
  • Exhibit 16: SES: Geographical Segmentation by Revenue 2013
  • Exhibit 17: Sky Perfect JSAT: Business Segmentation by Revenue 2013
  • Exhibit 18: Sky Perfect JSAT: Business Segmentation by Revenue 2013 and 2014 (US$ million)
  • Exhibit 19: Thaicom: Business Segmentation 2013
  • Exhibit 20: Thaicom: Business Segmentation by Revenue 2012 and 2013 (US$ million)
  • Exhibit 21: Thaicom: Geographical Segmentation by Revenue 2013
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