表紙
市場調査レポート

世界の自動車用アンビエント照明市場の将来展望

Global Automotive Ambient Lighting Market 2014-2018

発行 TechNavio (Infiniti Research Ltd.) 商品コード 315271
出版日 ページ情報 英文 53 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=102.06円で換算しております。
Back to Top
世界の自動車用アンビエント照明市場の将来展望 Global Automotive Ambient Lighting Market 2014-2018
出版日: 2014年10月01日 ページ情報: 英文 53 Pages
概要

自動車のアンビエント照明は主に、特定の時間帯・場合(夜間など)に車内の明るさを保つために使用される室内照明のことを指します。機能的な利点に加えて、アンビエント証明は車の内装をより美しく見せ、より広く感じさせるという効果があります。さらにアンビエント照明には、車内が暗い状態でも計器類やコントロールパネルがはっきりと見えるようにする、という機能も有しています。世界の自動車用アンビエント照明市場の2013〜2018年の年平均成長率(CAGR)成長率はマイナス0.27%となる見通しです。

当レポートでは、全世界の自動車用アンビエント照明市場について分析し、市場の概要や構造、市場規模の動向(今後5年間の予測値)、地域別の詳細動向、市場の促進・抑制要因とその影響力、主要企業のプロファイル、今後の市場機会などを調査・考察しております。

第1章 エグゼクティブ・サマリー

第2章 略語集

第3章 分析範囲

  • 市場概要
  • 主な製品

第4章 市場分析の手法

  • 市場分析のプロセス
  • 分析手法

第5章 イントロダクション

第6章 市場環境

  • 市場概況
    • サプライヤー
    • 自動車メーカー
    • アフターマーケット・サービスプロバイダー
  • 市場規模とその予測
  • ファイブフォース分析

第7章 地域別の分析

第8章 市場の成長促進要因

第9章 促進要因とその影響力

第10章 市場の課題

第11章 促進要因・課題の影響力

第12章 市場の傾向

第13章 市場動向とその影響

第14章 ベンダー環境

  • 競争シナリオ
  • その他の著名なベンダー
    • 近年の主な動向

第15章 主要ベンダーの分析

  • Hella
    • 主要データ
    • 事業概要
    • 部門別の売上高
    • 地域別の売上高
    • 近年の主な動向
    • SWOT分析
  • 小糸製作所
  • Magneti Marelli
  • Valeo

第16章 その他の関連分析

図表一覧

目次
Product Code: IRTNTR4196

About Automotive Ambient Lighting

Automotive ambient lighting primarily considers the lighting used inside a vehicle to support visibility during specific time and period, especially at night. In addition to its functional benefits, automotive ambient lighting makes the interior of a vehicle more aesthetic and triggers a sense of spacious in-cabin feeling. Ambient lighting also ensures safety as it enables the effective visibility of instruments and control panel for drivers during instances of low visibility.

TechNavio's analysts forecast the Global Automotive Ambient Lighting market to decline at a CAGR of 0.27 percent over the period 2013-2018.

Covered in this Report

The report covers the present landscape and the growth prospects of the Global Automotive Ambient Lighting market for the period 2014-2018.

TechNavio's report, the Global Automotive Ambient Lighting Market 2014-2018, has been prepared based on an in-depth market analysis with inputs from industry experts. The report covers the Americas, and the APAC and EMEA regions; it also covers the Global Automotive Ambient Lighting market landscape and its growth prospects in the coming years. The report includes a discussion of the key vendors operating in this market.

Key Regions

  • Americas
  • APAC
  • EMEA

Key Vendors

  • Hella
  • Hueck
  • Koito Manufacturing
  • Magneti MareLli
  • Valeo

Other Prominent Vendors

  • Ichikoh Industries
  • Stanley Electric
  • ZIZALA Lichtsysteme

Market Driver

  • Demand for Comfort

For a full, detailed list, view our report

Market Challenge

  • Distraction to Drivers

For a full, detailed list, view our report

Market Trend

  • Availability Gentle Ambient Lighting

For a full, detailed list, view our report

Key Questions Answered in this Report

  • What will the market size be in 2018 and what will the growth rate be
  • What are the key market trends
  • What is driving this market
  • What are the challenges to market growth
  • Who are the key vendors in this market space
  • What are the market opportunities and threats faced by the key vendors
  • What are the strengths and weaknesses of the key vendors

Table of Contents

01. Executive Summary

02. List of Abbreviations

03. Scope of the Report

  • 03.1. Market Overview
  • 03.2. Product Offerings

04. Market Research Methodology

  • 04.1. Market Research Process
  • 04.2. Research Methodology

05. Introduction

06. Market Landscape

  • 06.1. Market Overview
    • 06.1.1. Suppliers
    • 06.1.2. OEMs
    • 06.1.3. Aftermarket Service Providers
  • 06.2. Market Size and Forecast
  • 06.3. Five Forces Analysis

07. Geographical Segmentation

08. Market Growth Drivers

09. Drivers and their Impact

10. Market Challenges

11. Challenges and their Impact

12. Market Trends

13. Trends and their Impact

14. Vendor Landscape

  • 14.1. Competitive Scenario
  • 14.2. Other Prominent Vendors
    • 14.2.1. Key News

15. Key Vendor Analysis

  • 15.1. Hella
    • 15.1.1. Key Facts
    • 15.1.2. Business Overview
    • 15.1.3. Business Segmentation by Revenue 2013
    • 15.1.4. Business Segmentation by Revenue 2012 and 2013
    • 15.1.5. Geographical Segmentation by Revenue 2013
    • 15.1.6. Recent Developments
    • 15.1.7. SWOT Analysis
  • 15.2. Koito
    • 15.2.1. Key Facts
    • 15.2.2. Business Overview
    • 15.2.3. Product Segmentation
    • 15.2.4. Geographical Segmentation by Revenue 2013
    • 15.2.5. Business Strategy
    • 15.2.6. Recent Developments
    • 15.2.7. SWOT Analysis
  • 15.3. Magneti Marelli
    • 15.3.1. Key Facts
    • 15.3.2. Business Overview
    • 15.3.3. Business Segmentation
    • 15.3.4. Business Strategy
    • 15.3.5. Recent Developments
    • 15.3.6. SWOT Analysis
  • 15.4. Valeo
    • 15.4.1. Key Facts
    • 15.4.2. Business Overview
    • 15.4.3. Business Segmentation by Revenue 2012 and 2013
    • 15.4.4. Geographical Segmentation by Revenue 2013
    • 15.4.5. Business Strategy
    • 15.4.6. Recent Developments
    • 15.4.7. SWOT Analysis

16. Other Reports in this Series

List of Exhibits:

  • Exhibit 1: Market Research Methodology
  • Exhibit 2: Automotive Ambient Lighting Market
  • Exhibit 3: Global Automotive Ambient Lighting Market 2013-2018 (US$ million)
  • Exhibit 4: Global Automotive Ambient Lighting Market Segmentation by Geography 2013 and 2018
  • Exhibit 5: Global Automotive Ambient Lighting Market Values by Region 2013-2018 (US$ million)
  • Exhibit 6: Hella : Business Segmentation by Revenue 2013
  • Exhibit 7: Hella : Business Segmentation by Revenue 2012 and 2013 (US$ million)
  • Exhibit 8: Hella : Geographical Segmentation by Revenue 2013
  • Exhibit 9: Koito: Product Segmentation 2013
  • Exhibit 10: Koito: Geographical Segmentation by Revenue 2013
  • Exhibit 11: Magneti Marelli: Business Segmentation 2013
  • Exhibit 12: Valeo: Business Segmentation by Revenue 2013
  • Exhibit 13: Valeo: Business Segmentation by Revenue 2012 and 2013 (US$ million)
  • Exhibit 14: Valeo: Geographical Segmentation by Revenue 2013
Back to Top