表紙
市場調査レポート

米国における消費者向けLBS市場

Consumer LBS Market in the US 2014-2018

発行 TechNavio (Infiniti Research Ltd.) 商品コード 312928
出版日 ページ情報 英文 87 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=106.12円で換算しております。
Back to Top
米国における消費者向けLBS市場 Consumer LBS Market in the US 2014-2018
出版日: 2014年09月17日 ページ情報: 英文 87 Pages
概要

位置情報サービス(LBS)は、モバイルネットワークを通じ、モバイル端末からアクセス可能な情報サービスです。LBSは消費者、企業、政府団体などにも使用され、企業と消費者をつなぐメディアを提供しています。消費者分野では、カーナビや交通情報、歩行ルートマップ、モバイルペイメント、モバイルクーポン、友人・恋人探し、家族の居場所確認、チェックイン、屋内マップ、モバイルイエローページ、ショッピングガイド、商品さがし、駐車場探し、天気情報、バス停・タクシー探しなどに使用されます。

当レポートでは、米国のLBS市場に関して専門家の分析をもとに、成長予測や主要ベンダーの分析などについて取り上げています。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 略語集

第3章 調査の対象

  • 市場概要
  • 提供製品

第4章 市場調査手法

  • 市場調査プロセス
  • 調査手法

第5章 イントロダクション

第6章 技術的仕様

  • 位置情報サービスのコンセプト
  • LBSの基本要素
  • LBSの機能
  • LBSで使用される位置確定技術
    • GPSベースの位置確定技術
    • A-GPSまたはハイブリッド技術
    • Cell-ID技術
    • 到着アングル
    • 到着時間
    • Wi-Fi
    • LBS位置確定技術の比較

第7章 市場の展望

  • 市場の概要
  • 市場の規模と予測
  • ファイブフォース分析

第8章 用途別市場分類

  • 米国における用途別消費者向けLBS市場(2013〜2018年)
  • 米国におけるナビゲーションおよびトラッキングによる消費者向けLBS市場
  • 米国における旅行および観光による消費者向けLBS市場
  • 米国における友人・家族探しによる消費者向けLBS市場
  • 米国における位置情報ゲームによる消費者向けLBS市場
  • 米国におけるソーシャルネットワーキングによる消費者向けLBS市場
  • 米国における天気情報による消費者向けLBS市場
  • 米国における健康およびフィットネスによる消費者向けLBS市場

第9章 購買基準

第10章 市場の成長活性因子

第11章 活性因子とその影響

第12章 市場の課題

第13章 活性因子の影響と課題

第14章 市場の動向

第15章 動向とその影響

第16章 ベンダーの展望

  • 競争のシナリオ
    • 合併吸収
  • 市場シェアの分析(2013年9
  • その他の重要ベンダー

第17章 主なベンダーの分析

  • Foursquare Labs Inc.
    • 主な事実
    • 事業概要
    • 事業戦略
    • 最近の開発
    • SWOT分析
  • Google
    • 主な事実
    • 事業概要
    • 2013年の収益による事業分類
    • 2012、2013年の収益による事業分類
    • 2013年の収益による地理的分類
    • 事業戦略
    • 最近の開発
    • SWOT分析
  • HERE
    • 主な事実
    • 事業概要
    • 事業分類
    • 2014年の収益による地理的分類
    • 事業戦略
    • 最近の開発
    • SWOT分析
  • TeleNav Inc.
    • 主な事実
    • 事業概要
    • 事業分類
    • 2013年の収益による地理的分類
    • 事業戦略
    • 最近の開発
    • SWOT分析
  • TomTom N.V
    • 主な事実
    • 事業概要
    • 2013年の収益による事業分類
    • 2012、2013年の収益による事業分類
    • 2013年の収益による地理的分類
    • 事業戦略
    • 最近の開発
    • SWOT分析

第18章 関連レポート

目次
Product Code: IRTNTR4137

About Consumer LBS

Location-based services (LBS) are information services that are accessible with mobile devices through the mobile network. They use geographical information to serve a mobile user. LBS are used by consumers, enterprises, as well as government organizations. They provide a medium to connect enterprises with consumers. In the Consumer segment, they are used for car navigation, traffic information, pedestrian navigation, mobile payment, mobile coupons, friend finder, date finder, family locator, check-in, indoor routing, mobile yellow pages, shopping guides, product tracking car-park guidance, weather information, and finding nearest taxi and buses. They are very beneficial to consumers and make their day-to-day life simple by providing a large number of applications at an affordable cost. They are used indoors such as hospitals, stadiums, airport, school building, stadium, auditorium, and malls. In addition, LBS are used in emergency services such as fire, accidents, and theft.

TechNavio's analysts forecast the Consumer LBS market in the US to grow at a CAGR of 26.11 percent over the period 2013-2018.

Covered in this Report

The Consumer LBS market in the US can be classified into eight major segments based on application: Location-based Gaming, Navigation, and Tracking; Weather, Friend, and Family Finder; Real Estate; POI; Health and Fitness; Travel; Emergency Services; and Social Networking.

TechNavio's report, the Consumer LBS Market in the US 2014-2018, has been prepared based on an in-depth market analysis with inputs from industry experts. The report covers the US; it also covers the Consumer LBS Market landscape in the US and its growth prospects in the coming years. The report also includes a discussion of the key vendors operating in this market.

Key Vendors

  • Foursquare Labs
  • Google
  • HERE (Nokia)
  • TeleNav
  • TomTom

Other Prominent Vendors

  • AdMoove
  • AT&T Mobility
  • Broadcom
  • Garmin International
  • Loopt
  • Placecast
  • Poynt
  • Qualcomm Enterprise Services
  • Rogers Wireless
  • SiRF Technology
  • Skyhook Wireless
  • TeleCommunication Systems
  • Telemap
  • Telemax
  • Texas Instruments
  • Verizon Communications

Market Driver

  • E911 Mandate for Emergency Services

For a full, detailed list, view our report

Market Challenge

  • Concern over Data Privacy

For a full, detailed list, view our report

Market Trend

  • Increase in Popularity of Location-based Games among Youth

For a full, detailed list, view our report

Key Questions Answered in this Report

  • What will the market size be in 2018 and what will the growth rate be
  • What are the key market trends
  • What is driving this market
  • What are the challenges to market growth
  • Who are the key vendors in this market space
  • What are the market opportunities and threats faced by the key vendors
  • What are the strengths and weaknesses of the key vendors

Table of Contents

01. Executive Summary

02. List of Abbreviations

03. Scope of the Report

  • 03.1. Market Overview
  • 03.2. Product Offerings

04. Market Research Methodology

  • 04.1. Market Research Process
  • 04.2. Research Methodology

05. Introduction

06. Technical Specification

  • 06.1. Concept of Location-based Service
  • 06.2. Basic Components of LBS
  • 06.3. Functioning of LBS
  • 06.4. Positioning Technologies used in LBS
    • GPS-based Positioning Technology
    • A-GPS or Hybrid Technology
    • Cell-ID Technology
    • Angle of Arrival
    • Time of Arrival
    • Wi-Fi
    • Comparison among LBS Positioning Technologies

07. Market Landscape

  • 07.1. Market Overview
  • 07.2. Market Size and Forecast
  • 07.3. Five Forces Analysis

08. Market Segmentation by Application

  • 08.1. Consumer LBS Market in the US by Application 2013-2018
  • 08.2. Consumer LBS Market in the US by Navigation and Tracking
  • 08.3. Consumer LBS Market in the US by Travel and Tourism
  • 08.4. Consumer LBS Market in the US by Friend and Family Finder
  • 08.5. Consumer LBS Market in the US by Location-based Gaming
  • 08.6. Consumer LBS Market in the US by Social Networking
  • 08.7. Consumer LBS Market in the US by Weather Information
  • 08.8. Consumer LBS Market in the US by Health and Fitness

09. Buying Criteria

10. Market Growth Drivers

11. Drivers and their Impact

12. Market Challenges

13. Impact of Drivers and Challenges

14. Market Trends

15. Trends and their Impact

16. Vendor Landscape

  • 16.1. Competitive Scenario
    • 16.1.1. Mergers and Acquisitions
  • 16.2. Market Share Analysis 2013
  • 16.3. Other Prominent Vendors

17. Key Vendor Analysis

  • 17.1. Foursquare Labs Inc.
    • 17.1.1. Key Facts
    • 17.1.2. Business Overview
    • 17.1.3. Product Segmentation
    • 17.1.4. Business Strategy
    • 17.1.5. Recent Developments
    • 17.1.6. SWOT Analysis
    • 17.1.7. Strengths
    • 17.1.8. Weaknesses
    • 17.1.9. Opportunities
    • 17.1.10. Threats
  • 17.2. Google
    • 17.2.1. Key Facts
    • 17.2.2. Business Overview
    • 17.2.3. Business Segmentation by Revenue 2013
    • 17.2.4. Business Segmentation by Revenue 2012 and 2013
    • 17.2.5. Geographical Segmentation by Revenue 2013
    • 17.2.6. Business Strategy
    • 17.2.7. Recent Developments
    • 17.2.8. SWOT Analysis
    • 17.2.9. Strengths
    • 17.2.10. Weaknesses
    • 17.2.11. Opportunities
    • 17.2.12. Threats
  • 17.3. HERE
    • 17.3.1. Key Facts
    • 17.3.2. Business Overview
    • 17.3.3. Business Segmentation
    • 17.3.4. Geographical Segmentation by Revenue 2014
    • 17.3.5. Business Strategy
    • 17.3.6. Recent Developments
    • 17.3.7. SWOT Analysis
    • 17.3.8. Strengths
    • 17.3.9. Weaknesses
    • 17.3.10. Opportunities
    • 17.3.11. Threats
  • 17.4. TeleNav Inc.
    • 17.4.1. Key Facts
    • 17.4.2. Business Overview
    • 17.4.3. Geographical Segmentation by Revenue 2013
    • 17.4.4. Business Strategy
    • 17.4.5. Recent Developments
    • 17.4.6. SWOT Analysis
    • 17.4.7. Strengths
    • 17.4.8. Weaknesses
    • 17.4.9. Opportunities
    • 17.4.10. Threats
  • 17.5. TomTom N.V
    • 17.5.1. Key Facts
    • 17.5.2. Business Overview
    • 17.5.3. Business Segmentation by Revenue 2013
    • 17.5.4. Business Segmentation by Revenue 2012 and 2013
    • 17.5.5. Geographical Segmentation by Revenue 2013
    • 17.5.6. Business Strategy
    • 17.5.7. Recent Developments
    • 17.5.8. SWOT Analysis
    • 17.5.9. Strengths
    • 17.5.10. Weaknesses
    • 17.5.11. Opportunities
    • 17.5.12. Threats

18. Other Reports in this Series

List of Exhibits:

  • Exhibit 1: Consumer LBS Applications in US Market
  • Exhibit 2: Market Research Methodology
  • Exhibit 3: Consumer Need for Location on Mobile Devices
  • Exhibit 4: Concept of LBS
  • Exhibit 5: Basic Components of LBS
  • Exhibit 6: Working of LBS
  • Exhibit 7: Location Technology in LBS
  • Exhibit 8: Advanced Global Positioning System Technology
  • Exhibit 9: Market Overview of Location-based Services in the US market
  • Exhibit 10: Consumer LBS Market in the US (US$ million )
  • Exhibit 11: Market Segmentation on the basis of Application
  • Exhibit 12: Location-data transmitted to provide In-Car Location-based Services
  • Exhibit 13: Use of Big Data Analytics in Predicting Consumer Behaviour
  • Exhibit 14: Indoor LBS Use among Consumers
  • Exhibit 15: Foursquare Labs: Product Segmentation 2013
  • Exhibit 16: Google: Business Segmentation by Revenue 2013
  • Exhibit 17: Google: Business Segmentation by Revenue 2012 and 2013 (US$ million)
  • Exhibit 18: Google: Geographical Segmentation by Revenue 2013
  • Exhibit 19: HERE: Business Segmentation 2014
  • Exhibit 20: HERE: Geographical Segmentation by Revenue 2014
  • Exhibit 21: TeleNav: Geographical Segmentation by Revenue 2013
  • Exhibit 22: TomTom: Business Segmentation by Revenue 2013
  • Exhibit 23: TomTom : Business Segmentation by Revenue 2012 and 2013 (US$ million)
  • Exhibit 24: TomTom : Geographical Segmentation by Revenue 2013
Back to Top