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市場調査レポート

ソーシャルゲームのアジア太平洋地域市場:2015〜2019年

Social Gaming Market in the APAC Region 2015-2019

発行 TechNavio (Infiniti Research Ltd.) 商品コード 312484
出版日 ページ情報 英文 45 Pages
即納可能
価格
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ソーシャルゲームのアジア太平洋地域市場:2015〜2019年 Social Gaming Market in the APAC Region 2015-2019
出版日: 2015年09月16日 ページ情報: 英文 45 Pages
概要

ソーシャルゲームとは、ソーシャルメディア・プラットフォーム上やネットワーク・サイト上、またはソーシャルメディア・アプリケーション内部でプレイされるゲームのことを指します。2009年にソーシャルネットワーク大手のFacebookがZyngaと協業し、Farmvilleを提供した頃から人気が拡大してきました。Farmvilleの成功を受けて、ソーシャルゲームは世界中に広がり、人気を獲得しつつあります。アジア太平洋地域のソーシャルゲーム市場は、2014年から2019年の間、10.12%のCAGR(複合年間成長率)で拡大することが見込まれています。

当レポートでは、アジア太平洋地域におけるソーシャルゲーム市場の現状の分析と将来予測、市場の成長要因と課題、主要ベンダーの情報などを提供しています。

第1章 エグゼクティブサマリー

  • 分析結果の概略

第2章 調査範囲

  • 調査概要
  • 基準年
  • ベンダーの分類
  • 大手ベンダーの主要製品

第3章 市場調査の手法

  • 調査手法
  • 経済指標

第4章 イントロダクション

  • 市場動向の概略

第5章 市場情勢

  • 市場概要
  • アジア太平洋地域のソーシャルゲーム市場
  • ファイブフォース分析

第6章 収益の種類別の市場区分

  • アジア太平洋地域のソーシャルゲーム市場:収益の種類別
  • バーチャルグッズ収益
  • 広告収益
  • リードジェネレーション (見込み客獲得)

第7章 男女別の市場区分

  • アジア太平洋地域のソーシャルゲーム市場:男女別の内訳 (最新値・予測値)
  • 女性ゲーマー市場
  • 男性ゲーマー市場

第8章 主要国市場

  • 日本
  • 中国

第9章 ベンダー情勢

  • 競合シナリオ

第10章 主要ベンダーの分析

  • ガンホー・オンライン・エンターテイメント
  • King
  • Rekoo
  • Tencent Holdings
  • Zynga

第11章 Technavioについて

図表一覧

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次
Product Code: IRTNTR7138

About social gaming

Social gaming is the activity of playing games on social media platforms, networking sites, or within social media applications. It gained popularity when the social networking major Facebook and Zynga collaborated in 2009 to offer Farmville on the social networking site. Following the success of Farmville on Facebook, social gaming became popular worldwide.

Technavio's analysts forecast the social gaming market in APAC to grow at a CAGR of 10.12% over the period 2014-2019.

Covered in this report

This report covers the present scenario and the growth prospects of the social gaming market in APAC for the period 2015-2019. To calculate the market size, the report considers revenue generated from the sales of social games, virtual goods, and game apps from gaming and social media sites. It also presents the vendor landscape and a corresponding detailed analysis of the top six vendors in the market.

Technavio's report, Social Gaming Market in APAC 2015-2019, has been prepared based on an in-depth market analysis with inputs from industry experts. It also discusses the key leading countries in the market along with various growth prospects and restraints.

Key vendors

  • GungHo
  • King
  • Rekoo.com
  • Tencent
  • Zynga

Market driver

  • Growing Internet penetration
  • For a full, detailed list, view our report.

Market Challenge

  • Decline in Facebook gaming
  • For a full, detailed list, view our report.

Market trend

  • Enhanced cloud-based gaming platform
  • For a full, detailed list, view our report.

Key questions answered in this report

  • What will the market size be in 2019 and what will the growth rate be?
  • What are the key market trends?
  • What is driving this market?
  • What are the challenges to market growth?
  • Who are the key vendors in this market space?
  • What are the market opportunities and threats faced by the key vendors?
  • What are the strengths and weaknesses of the key vendors?

Table of Contents

PART 01: Executive summary

  • Highlights

PART 02: Scope of the report

  • Market overview
  • Base year
  • Vendor segmentation
  • Top-vendor offerings

PART 03: Market research methodology

  • Research methodology
  • Economic indicators

PART 04: Introduction

  • Key market highlights

PART 05: Market landscape

  • Market overview
  • Social gaming market in APAC
  • Five forces analysis

PART 06: Market segmentation by revenue type

  • Social gaming market in APAC by revenue type
  • Social gaming market in APAC by virtual goods
  • Social gaming market in APAC by advertisements
  • Social gaming market in APAC by lead generation

PART 07: Market segmentation by gender

  • Social gaming market in APAC by gender 2014 and 2019
  • Social gaming market in APAC by female gamers
  • Social gaming market in APAC by male gamers

PART 08: Key leading countries

  • Japan
  • China

PART 09: Vendor landscape

  • Competitive scenario

PART 10: Key vendor analysis

  • GungHo Online Entertainment
  • King
  • Rekoo
  • Tencent Holdings
  • Zynga

PART 11: Explore Technavio

List of Exhibits

  • Exhibit 01: Product offerings
  • Exhibit 02: Devices and revenue generation model of social gaming market
  • Exhibit 03: Social gaming market in APAC 2014-2019 ($ billions)
  • Exhibit 04: Five forces analysis
  • Exhibit 05: Social gaming market in APAC by revenue type 2014
  • Exhibit 06: Social gaming market in APAC by revenue type 2019
  • Exhibit 07: Social gaming market in APAC by virtual goods 2014-2019 ($ billions)
  • Exhibit 08: Percentage of smartphone gamers making in-app purchases for different reasons 2014
  • Exhibit 09: Percentage of tablet gamers making in-app purchases for different reasons in 2014
  • Exhibit 10: Social gaming market in APAC by advertisements 2014-2019 ($ billions)
  • Exhibit 11: Social gaming market in APAC by lead generation 2014-2019 ($ billions)
  • Exhibit 12: Social gaming market in APAC by gender 2014 and 2019 ($ billions)
  • Exhibit 13: Social gaming market in APAC by female gamers 2014-2019 ($ billions)
  • Exhibit 14: Top genre of games among female gamers based on minutes spent per week
  • Exhibit 15: Social gaming market in APAC by male gamers 2014-2019 ($ billions)
  • Exhibit 16: Top genre of games among male gamers based on minutes spent per week
  • Exhibit 17: Business segmentation
  • Exhibit 18: Geographical segmentation by revenue 2014
  • Exhibit 19: Business segmentation by revenue 2014
  • Exhibit 20: Geographical segmentation by revenue 2014
  • Exhibit 21: Business segmentation
  • Exhibit 22: Business segmentation by revenue 2013 and 2014 ($ millions)
  • Exhibit 23: Geographical segmentation by revenue
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