株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

ブラジルのタイヤ市場の将来動向

Tire Market in Brazil 2014-2018

発行 TechNavio (Infiniti Research Ltd.) 商品コード 311632
出版日 ページ情報 英文 62 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=115.18円で換算しております。
Back to Top
ブラジルのタイヤ市場の将来動向 Tire Market in Brazil 2014-2018
出版日: 2014年08月27日 ページ情報: 英文 62 Pages
概要

タイヤはトレッドやビード、サイドウォール、ショルダー、プライなど様々な部分から成り立っています。自動車の重要な機能(運転・牽引・制動・操舵など)を担い、また出力・安全性・快適性・最高速度・積載量などの性能を左右します。現在では、合成ゴムや天然ゴム、繊維・ワイヤー、カーボンブラックやその他の化学物質を原料として生産されています。ブラジル国内のタイヤ市場の年平均成長率(CAGR)は、2013〜2018年に8.01%に達する見通しです。

当レポートでは、ブラジルにおけるタイヤ市場について分析し、市場の概要や構造、市場規模の動向(今後5年間の予測値)、分野別の詳細動向(新車向け/アフターマーケット向け)、市場の促進・抑制要因とその影響力、主要企業のプロファイル、今後の市場機会などを調査・考察しております。

第1章 エグゼクティブ・サマリー

第2章 略語集

第3章 分析範囲

  • 市場概要
  • 主な製品

第4章 市場分析の手法

  • 市場分析のプロセス
  • 分析手法

第5章 イントロダクション

第6章 市場環境

  • 市場概況
    • 新車向け(OEM)市場
    • アフターマーケット
  • 市場規模とその予測
  • ファイブフォース分析

第7章 事業分野別の市場分析

  • ブラジルのタイヤ市場:事業分野別の詳細状況
  • 新車向けタイヤ市場
  • アフターマーケット向けタイヤ市場

第8章 購入基準

第9章 市場の成長促進要因

第10章 促進要因とその影響力

第11章 市場の課題

第12章 促進要因・課題の影響力

第13章 市場の傾向

第14章 市場動向とその影響

第15章 ベンダー環境

  • 競争シナリオ
    • 近年の主な動向
  • その他の著名なベンダー

第16章 主要ベンダーの分析

  • ブリヂストン
    • 事業概要
    • 事業構造
    • 主要データ
    • 収益の内訳
    • SWOT分析
  • Michelin
  • Continental
  • Pirelli
  • Goodyear

第17章 その他の関連分析

図表一覧

目次
Product Code: IRTNTR4045

About Tires

Tires are an assembly of different components such as tread, bead, sidewall, shoulder, and ply. They are involved in some of the most important functions of a vehicle such as driving, traction, braking, and steering, along with attributes such as car power, safety, comfort, maximum speed capability, and load index. Modern tires are made from synthetic rubber, natural rubber, fabric and wire, along with carbon black and other chemical compounds.

TechNavio's analysts forecast the Tire market in Brazil to grow at a CAGR of 8.01 percent over the period 2013-2018.

Covered in this Report

The Tire market in Brazil can be divided into two segments: OEM segment and Aftermarket segment.

TechNavio's report, the Tire Market in Brazil 2014-2018, has been prepared based on an in-depth market analysis with inputs from industry experts. The report covers the market landscape and its growth prospects in the coming years. The report also includes a discussion of the key vendors operating in this market.

Key Vendors

  • Bridgestone
  • Compagnie Generale des Etablissements Michelin
  • Continental
  • Pirelli
  • The Goodyear Tire and Rubber

Other Prominent Vendors

  • Alliance Tire Group
  • Apollo Tires
  • Carlisle Companies
  • Ceat
  • Cheng-Shin Rubber Industries
  • Cooper Tire and Rubber
  • HangZhou ZhongCe Rubber
  • Hankook Tire
  • Harvest King Tires
  • Maggion
  • Marangoni
  • McCreary Tire and Rubber
  • MRF
  • Sumitomo Rubber Industries
  • Titan International
  • Trelleborg Wheel Systems
  • Vipal Rubber
  • Yokohama Rubber

Market Driver

  • Favorable Government Policies

For a full, detailed list, view our report

Market Challenge

  • Low Cost Tire Imports

For a full, detailed list, view our report

Market Trend

  • Increased Use of TPMS

For a full, detailed list, view our report

Key Questions Answered in this Report

  • What will the market size be in 2018 and what will the growth rate be
  • What are the key market trends
  • What is driving this market
  • What are the challenges to market growth
  • Who are the key vendors in this market space
  • What are the market opportunities and threats faced by the key vendors
  • What are the strengths and weaknesses of the key vendors

Table of Contents

01. Executive Summary

02. List of Abbreviations

03. Scope of the Report

  • 03.1. Market Overview
  • 03.2. Product Offerings

04. Market Research Methodology

  • 04.1. Market Research Process
  • 04.2. Research Methodology

05. Introduction

06. Market Landscape

  • 06.1. Market Overview
    • 06.1.1. OEM
    • 06.1.2. Aftermarket
  • 06.2. Market Size and Forecast
  • 06.3. Five Forces Analysis

07. Market Segmentation by Business Segments

  • 07.1. Tire Market in Brazil by Business Segments
  • 07.2. Tire Market in Brazil by OEM Market
    • 07.2.1. Market Size and Forecast
  • 07.3. Tire Market in Brazil by Aftermarket
    • 07.3.1. Market Size and Forecast

08. Buying Criteria

09. Market Growth Drivers

10. Drivers and their Impact

11. Market Challenges

12. Impact of Drivers and Challenges

13. Market Trends

14. Trends and their Impact

15. Vendor Landscape

  • 15.1. Competitive Scenario
    • 15.1.1. Key News
  • 15.2. Other Prominent Vendors

16. Key Vendor Analysis

  • 16.1. Bridgestone
    • 16.1.1. Business Overview
    • 16.1.2. Business Segmentation
    • 16.1.3. Key Information
    • 16.1.4. Revenue Segmentation
    • 16.1.5. SWOT Analysis
  • 16.2. Michelin
    • 16.2.1. Business Overview
    • 16.2.2. Business Segmentation
    • 16.2.3. Revenue Segmentation
    • 16.2.4. Key Information
    • 16.2.5. SWOT Analysis
  • 16.3. Continental
    • 16.3.1. Business Overview
    • 16.3.2. Business Segmentation
    • 16.3.3. Revenue Segmentation
    • 16.3.4. Key Information
    • 16.3.5. SWOT Analysis
  • 16.4. Pirelli
    • 16.4.1. Business Overview
    • 16.4.2. Business Segmentation
    • 16.4.3. Revenue Segmentation
    • 16.4.4. Key Information
    • 16.4.5. SWOT Analysis
  • 16.5. Goodyear
    • 16.5.1. Business Overview
      • Revenue Segmentation
    • 16.5.2. Key Information
    • 16.5.3. SWOT Analysis

17. Other Reports in this Series

List of Exhibits:

  • Exhibit 1: Market Research Methodology
  • Exhibit 2: Tire Market in Brazil 2013-2018 (units in million)
  • Exhibit 3: Tire Market in Brazil by Business Segments
  • Exhibit 4: Tire Market in Brazil by Business Segments 2013-2018(units in million)
  • Exhibit 5: OEM Market for Tires in Brazil 2013-2018 (units in million)
  • Exhibit 6: Aftermarket Segment for Tires in Brazil 2013-2018 (units in million)
  • Exhibit 7: Bridgestone : Business Segmentation 2013
  • Exhibit 8: Bridgestone: Revenue Segmentation 2013
  • Exhibit 9: Bridgestone: Geographic Segmentation 2013
  • Exhibit 10: Michelin : Product Segmentation 2013
  • Exhibit 11: Michelin : Revenue Segmentation 2013
  • Exhibit 12: Michelin : Geographic Segmentation 2013
  • Exhibit 13: Continental : Business Segmentation 2013
  • Exhibit 14: Continental : Business Segmentation 2013
  • Exhibit 15: Continental : Automotive Group Segmentation 2013
  • Exhibit 16: Continental : Rubber Group Segmentation 2013
  • Exhibit 17: Pirelli : Business Segmentation 2013
  • Exhibit 18: Pirelli : Business Segmentation 2013
  • Exhibit 19: Pirelli : Product Segmentation 2013
  • Exhibit 20: Pirelli : Channel Sales Segmentation 2013
  • Exhibit 21: Pirelli : Geographic Segmentation 2013
  • Exhibit 22: Goodyear : Geographic Segmentation 2013
  • Exhibit 23: Goodyear : Customer Segmentation 2013
Back to Top