表紙
市場調査レポート

インドにおけるLBS市場 (2015〜2019年)

LBS Market in India 2015-2019

発行 TechNavio (Infiniti Research Ltd.) 商品コード 310042
出版日 ページ情報 英文 73 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=105.42円で換算しております。
Back to Top
インドにおけるLBS市場 (2015〜2019年) LBS Market in India 2015-2019
出版日: 2015年07月29日 ページ情報: 英文 73 Pages
概要

LBS (位置情報サービス) は、無線ネットワーク内で位置情報対応機器を使用しているユーザーにの位置を追跡するために使用されます。LBSはGIS (地理情報システム) とインターネットを使用してユーザーの位置を湯移籍します。位置情報に対応している機器にはスマートフォン、タブレット、PND、および位置情報対応のインダッシュ機器などがあります。LBSは場所やルートを探し、追跡し、最新の交通情報やリアルタイムの周辺案内などを取得するために使用されます。

当レポートでは、インドにおけるLBS市場の世界市場の現在のシナリオや成長の展望、専門家の意見に基づく市場分析、主要ベンダーの分析などについて取り上げています。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 略語集

第3章 調査の対象

  • 市場概要
  • 提供製品

第4章 市場調査手法

  • 市場調査プロセス
  • 調査手法

第5章 イントロダクション

第6章 市場の展望

  • 市場の概要
    • インドのモバイル市場の概要
    • インドのLBS市場の概要
  • 市場の規模と予測
    • インドのLBS市場におけるモバイル広告の効果
    • インドにおけるLBS導入の歩み
  • 製品およびサービスカテゴリによるLBS市場
  • ファイブフォース分析

第7章 アプリケーション別の市場分類

  • アプリケーション別LBS市場 (2014〜2019年)
    • 市場の規模と予測
  • インドにおける位置情報レクリエーションおよびフィットネス市場
    • 市場の規模と予測
  • インドにおけるインドアLBS市場
    • 市場の規模と予測
  • インドにおける位置情報アナリティクス市場
    • 市場の規模と予測
  • インドにおける位置情報検索および広告市場
    • 市場の規模と予測
  • インドにおける位置情報ナビげーション市場
    • 市場の規模と予測
  • インドにおける位置情報インフォテインメント市場
    • 市場の規模と予測
  • インドにおける位置情報追跡市場
    • 市場の規模と予測

第8章 購買基準

第9章 市場の成長活性因子

第10章 活性因子とその影響

第11章 市場の課題

第12章 活性因子の影響と課題

第13章 市場の動向

第14章 動向とその影響

第15章 ベンダーの展望

  • 競争のシナリオ
  • 2015年の市場シェア分析
    • 主なベンダー
    • 新興ベンダー
  • その他の重要ベンダー

第16章 主なベンダーの分析

  • MapmyIndia
  • CanvasM Technology
  • Garmin
  • Adnear

第17章 関連レポート

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次
Product Code: IRTNTR6810

About LBS

LBS is used to track the location of users within a wireless network using location-enabled devices. LBS makes use of GIS technology and the Internet to track the location of users. The various location-enabled mobile devices are smartphones, tablets, PNDs, and location-enabled in-dash devices. LBS is used for discovering places and routes, tracking, obtaining traffic updates and real-time directions, routes to landmarks, information regarding ongoing local events, finding friends, location-based advertising, location-based shopping, location-based social networking, and location-enabled searches. It is also used for location-based entertainment and infotainment.

Technavio's analysts forecast the LBS market in India to grow at a CAGR of 58.61% over the period 2014-2019.

Covered in this report

The report includes the present scenario and the growth prospects of the LBS market in India for the period 2015-2019. The market can be segmented based on application: location-based navigation, location-based tracking, location-based infotainment, location-based search and advertising, location-based analytics, indoor LBS, location-based recreation and fitness, and other applications.

Technavio's report, LBS Market in India 2015-2019, has been prepared based on an in-depth market analysis with inputs from industry experts. The report covers the landscape of the market and its growth prospects in the coming years. The report includes a discussion of the key vendors operating in this market.

Key vendors

  • AdNear
  • CanvasM Technologies
  • Garmin International
  • MapmyIndia

Other Prominent Vendors

  • Apple
  • Bharti Airtel
  • Bhuvan
  • Bing
  • ESRI
  • e-Zest
  • Facebook
  • FLAGMYOFFER
  • Genesys
  • Google
  • HERE
  • Hoppr
  • InMobi
  • Intergraph
  • LocationGuru
  • Mahindra Comviva
  • Mojostreet Infomedia Services
  • MyCityWay
  • Nowfloats
  • Polaris Wireless
  • SatNav Technology
  • SaveZippy
  • Scanpoint Geomatics
  • Spime
  • Syniverse Technologies
  • Tata Teleservices
  • Telenity
  • TomTom
  • Traffline
  • Yoose.com
  • Zomato

Key market driver

  • Increased adoption of mobile internet
  • For a full, detailed list, view our report

Key market challenge

  • Privacy concerns
  • For a full, detailed list, view our report

Key market trend

  • LBS induced social networking
  • For a full, detailed list, view our report

Key questions answered in this report

  • What will the market size be in 2019 and what will the growth rate be?
  • What are the key market trends?
  • What is driving this market?
  • What are the challenges to market growth?
  • Who are the key vendors in this market space?
  • What are the market opportunities and threats faced by the key vendors?
  • What are the strengths and weaknesses of the key vendors?

Table of Contents

01. Executive Summary

02. List of Abbreviations

03. Scope of the Report

  • 03.1. Market Overview
  • 03.2. Product Offerings

04. Market Research Methodology

  • 04.1. Market Research Process
  • 04.2. Research Methodology

05. Introduction

06. Market Landscape

    • 06.1.1. Indian Mobile Market Overview
    • 06.1.2. LBS Market in India Overview
  • 06.2. Market Size and Forecast
    • 06.2.1. Effect of Mobile Advertising in LBS Market in India
    • 06.2.2. Adoption of LBS in India with Timeline
  • 06.3. LBS Market by Product and Service Category
  • 06.4. Five Forces Analysis

07. Market Segmentation by Application

  • 07.1. LBS Market by Application 2014-2019
    • 07.1.1. Market Size and Forecast
  • 07.2. Location-based Recreation and Fitness Market in India
    • 07.2.1. Market Size and Forecast
  • 07.3. Indoor LBS Market in India
    • 07.3.1. Market Size and Forecast
  • 07.4. Location-based Analytics Market in India
    • 07.4.1. Market Size and Forecast
  • 07.5. Location-based Search and Advertising Market in India
    • 07.5.1. Market Size and Forecast
  • 07.6. Location-based Navigation Market in India
    • 07.6.1. Market Size and Forecast
  • 07.7. Location-based Infotainment Market in India
    • 07.7.1. Market Size and Forecast
  • 07.8. Location-based Tracking Market in India
    • 07.8.1. Market Size and Forecast

08. Buying Criteria

09. Market Growth Drivers

10. Drivers and their Impact

11. Market Challenges

12. Impact of Drivers and Challenges

13. Market Trends

14. Trends and their Impact

15. Vendor Landscape

  • 15.1. Competitive Scenario
  • 15.2. Market Share Analysis 2015
    • 15.2.1. Key Vendors
    • 15.2.2. Emerging Vendors
  • 15.3. Other Prominent Vendors

16. Key Vendor Analysis

  • 16.1. MapmyIndia
    • 16.1.1. Key Facts
    • 16.1.2. Business Overview
    • 16.1.3. Product Segmentation
    • 16.1.4. Market Segmentation
    • 16.1.5. Recent Developments
    • 16.1.6. SWOT Analysis
  • 16.2. CanvasM Technology
    • 16.2.1. Key Facts
    • 16.2.2. Business Overview
    • 16.2.3. Product Offerings
    • 16.2.4. Business Strategy
    • 16.2.5. Recent Developments
    • 16.2.6. SWOT Analysis
  • 16.3. Garmin
    • 16.3.1. Key Facts
    • 16.3.2. Business Overview
    • 16.3.3. Business Segmentation by Revenue 2013
    • 16.3.4. Business Segmentation by Revenue 2012 and 2013
    • 16.3.5. Geographical Segmentation by Revenue 2013
    • 16.3.6. Business Strategy
    • 16.3.7. Recent Developments
    • 16.3.8. SWOT Analysis
  • 16.4. Adnear
    • 16.4.1. Key Facts
    • 16.4.2. Business Overview
    • 16.4.3. Key Locations
    • 16.4.4. Business Strategy
    • 16.4.5. Recent Developments
    • 16.4.6. SWOT Analysis

17. Other Reports in this Series

List of Exhibits

  • Exhibit 1: LBS Market in India by Application Category
  • Exhibit 2: Market Research Methodology
  • Exhibit 3: LBS
  • Exhibit 4: Smartphone Shipments Overview 2013-2018
  • Exhibit 5: LBS Market in India by Application
  • Exhibit 6: LBS Market in India 2014-2019 ($ millions)
  • Exhibit 7: Adoption of LBS in India
  • Exhibit 8: LBS Market in India by Product and Service Categories 2014-2019 ($ million)
  • Exhibit 9: LBS Market by Application 2014-2019 ($ millions)
  • Exhibit 10: Location-based Recreation and Fitness Market in India 2014-2019 ($ millions)
  • Exhibit 11: Indoor LBS Market in India 2014-2019 ($ millions)
  • Exhibit 12: Location-based Analytics Market in India 2014-2019 ($ millions)
  • Exhibit 13: Location-based Search and Advertising Market in India 2014-2019 ($ millions)
  • Exhibit 14: Location-based Navigation Market in India 2014-2019 ($ millions)
  • Exhibit 15: Location-based Infotainment Market in India 2014-2019 ($ millions)
  • Exhibit 16: Location-based Tracking Market in India 2014-2019 ($ millions)
  • Exhibit 17: MapmyIndia: Product Segmentation
  • Exhibit 18: MapmyIndia: Market Segmentation
  • Exhibit 19: CanvasM Technology: Product Offerings
  • Exhibit 20: Garmin: Business Segmentation by Revenue 2013
  • Exhibit 21: Garmin: Business Segmentation by Revenue 2012 and 2013 ($ billion)
  • Exhibit 22: Garmin: Geographical Segmentation by Revenue 2013
  • Exhibit 23: Adnear: Key Locations
Back to Top