株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

世界の非GMO食品市場

Global non-GMO Food Market 2014-2018

発行 TechNavio (Infiniti Research Ltd.) 商品コード 307352
出版日 ページ情報 英文 50 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=114.77円で換算しております。
Back to Top
世界の非GMO食品市場 Global non-GMO Food Market 2014-2018
出版日: 2014年06月30日 ページ情報: 英文 50 Pages
概要

GMOは遺伝子組み換え生物(Genetically Modified Organism)の略であり、科学者らは食用植物において遺伝子の組み換えを行います。科学者らはDNAまたは組織から1つ以上の遺伝子を取り出し、それらを変化させたい植物のDNAにおいて再構成するか、もしくは穀物のDNAにおいて遺伝子の変化を生じさせます。その結果、穀物は除草剤および殺虫剤、さらには一部の農作物病害を受け付けなくなりますが、このような遺伝子操作は多くの健康上および環境上のリスクをもたらしました。現在、米国、日本、欧州、カナダなどにおける消費者の多くは非GMO食品を要求しています。TechNavioのアナリストは、世界の非GMO食品市場が2013年から2018年にかけてCAGR(複合年間成長率)15.92%で成長すると予測しています。

当レポートでは、世界の非GMO食品市場を取り上げ、GMO食品との比較分析、市場の概要、市場発展促進要因、市場における課題、ならびにそれらの影響を概括し、地域別に市場の現状と見通しについて調査分析するとともに、主なベンダーのプロファイルを紹介しています。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 略語集

第3章 調査範囲

  • 市場概要
  • 製品提供

第4章 市場調査手法

  • 市場調査の過程
  • 調査手法

第5章 イントロダクション

第6章 GMO VS 非GMO食品

  • 概要
  • 世界のGMO VS 非GMO穀物の作付面積および導入
    • GMO穀物の販売
    • 非GMOおよび有機農法

第7章 市場情勢

  • 市場概要
  • 市場規模と予測
    • 世界の食品・飲料市場規模と予測
    • 世界の非GMO食品市場規模と予測
    • 世界の食品・飲料市場 VS 世界の非GMO食品市場
  • ファイブフォース分析

第8章 地域別区分

  • 世界の非GMO食品市場、地域区分別

第9章 購入条件

第10章 市場成長促進要因

  • 促進要因とその影響

第11章 市場における課題

第12章 促進要因と課題の影響

第13章 市場動向

第14章 動向とその影響

第15章 ベンダー情勢

  • 競合シナリオ
    • 主なニュース
    • 合併・買収
  • 市場シェア分析
  • 注目すべきその他のベンダー

第16章 主なベンダーの分析

  • Amy's Kitchen Inc.
    • 事業概要
    • 主な情報
    • SWOT分析
  • Nature's Path Foods Inc.
    • 事業概要
    • 主な情報
    • SWOT分析
  • Organic Valley Family of Farms
    • 事業概要
    • 主な情報
    • SWOT分析
  • The Hain Celestial Group Inc.
    • 事業概要
    • 事業区分
    • 主な情報
    • SWOT分析

第17章 本シリーズにおける他のレポート

図表リスト

目次
Product Code: IRTNTR3593

About GMO

GMO stands for genetically modified organism, in this the scientist conducts genetic modification of food plants. Scientists remove one or more genes from the DNA of an organism, such as a bacterium, virus, or animal, and recombine them into the DNA of the plant they want to alter or make genetic changes in the DNA of the crops. As a result, crops become intolerant to most of the herbicides and pesticides and even to some of the crop diseases. However, such modification in the genes of the crops and foods has resulted many health and environmental risks. As a result, more consumers in the US, Japan, Europe, Canada, and other nations are demanding non-GMO foods as it is better for their health and has lower environmental risks.

TechNavio's analysts forecast the Global Non-GMO Food market will grow at a CAGR of 15.92 percent over the period 2013-2018.

Covered in this Report

The report covers the present scenario and the growth prospects of the Global Non-GMO Food market for the period 2013-2018. To calculate the market size, the report takes into account revenue generated from retail sales of non-GMO food products.

TechNavio's report, the Global Non-GMO Food Market 2014-2018, has been prepared based on an in-depth market analysis with inputs from industry experts. The report covers Europe, North America, the APAC region, and the ROW; it also covers the Global Non-GMO Food market landscape and its growth prospects in the coming years. The report also includes a discussion of the key vendors operating in this market.

Key Regions

  • Europe
  • North America
  • APAC
  • ROW

Key Vendors

  • Amy's Kitchen Inc.
  • Nature's Path Foods Inc.
  • Organic Valley Family of Farms
  • The Hain Celestial Group Inc.

Other Prominent Vendors

  • Albert's Organic Inc.
  • Chiquita Brands International
  • Eden Foods Inc.
  • General Mills Inc.
  • Gerber Products Co.
  • H.J. Heinz Co.
  • Natural Value Inc.
  • New Organics Co. Inc.
  • Newman's Own Inc.
  • Starbucks Corp.
  • Stonyfield Farm Inc.
  • United Natural Foods Inc.

Key Market Driver

  • Increasing Demand for Non-GMO Food Products by the Middle Class Families.

For a full, detailed list, view our report.

Key Market Challenge

  • Premium Pricing of Non-GMO Grocery and Food Products.

For a full, detailed list, view our report.

Key Market Trend

  • Increased R&D and Product Innovations.

For a full, detailed list, view our report.

Key questions answered in this report:

  • What will the market size be in 2018 and what will the growth rate be?
  • What are the key market trends?
  • What is driving this market?
  • What are the challenges to market growth?
  • Who are the key vendors in this market space?
  • What are the market opportunities and threats faced by the key vendors?
  • What are the strengths and weaknesses of the key vendors?

You can request one free hour of our analyst's time when you purchase this market report. Details are provided within the report.

Table of Contents

01. Executive Summary

02. List of Abbreviations

03. Scope of the Report

  • 03.1. Market Overview
  • 03.2. Product Offerings

04. Market Research Methodology

  • 04.1. Market Research Process
  • 04.2. Research Methodology

05. Introduction

06. GMO Vs. non-GMO Food

  • 06.1. Overview
  • 06.2. Global Acreage and Adoption of GMO vs. non-GMO Crops
    • 06.2.1. Distribution of GMO Crops
    • 06.2.2. Non-GMO and Organic Farming

07. Market Landscape

  • 07.1. Market Overview
  • 07.2. Market Size and Forecast
    • 07.2.1. Global F&B Market Size and Forecast
    • 07.2.2. Global non-GMO Food Market Size and Forecast
    • 07.2.3. Global F&B Market Vs. Global non-GMO Food Market
  • 07.3. Five Forces Analysis

08. Geographical Segmentation

  • 08.1. Global non-GMO Food Market by Geographical Segmentation 2013

09. Buying Criteria

10. Market Growth Drivers

  • 10.1. Drivers and their Impact

11. Market Challenges

12. Impact of Drivers and Challenges

13. Market Trends

14. Trends and their Impact

15. Vendor Landscape

  • 15.1. Competitive Scenario
    • 15.1.1. Key News
    • 15.1.2. Mergers and Acquisitions
  • 15.2. Market Analysis 2013
  • 15.3. Other Prominent Vendors

16. Key Vendor Analysis

  • 16.1. Amy's Kitchen Inc.
    • 16.1.1. Business Overview
    • 16.1.2. Key Information
    • 16.1.3. SWOT Analysis
  • 16.2. Nature's Path Foods Inc.
    • 16.2.1. Business Overview
    • 16.2.2. Key Information
    • 16.2.3. SWOT Analysis
  • 16.3. Organic Valley Family of Farms
    • 16.3.1. Business Overview
    • 16.3.2. Key Information
    • 16.3.3. SWOT Analysis
  • 16.4. The Hain Celestial Group Inc.
    • 16.4.1. Business Overview
    • 16.4.2. Business Segmentation
    • 16.4.3. Key Information
    • 16.4.4. SWOT Analysis

17. Other Reports in this Series

List of Exhibits:

  • Exhibit 1: Market Research Methodology
  • Exhibit 2: Global Cultivable Land for GMO and non-GMO Crops 2013
  • Exhibit 3: Global Distribution of GM Crops 2013
  • Exhibit 4: Global Certified Organic Farming Land by Geography 2013
  • Exhibit 5: Top Countries with Maximum Availability of Organic Agriculture Land 2013
  • Exhibit 6: Overview of Global F&B Market 2013
  • Exhibit 7: Global Food and Beverage Market 2013-2018 (US$ billion)
  • Exhibit 8: Global non-GMO Food Market 2013-2018 (US$ billion)
  • Exhibit 9: Comparison of Global F&B Market Vs. Global non-GMO Food Market 2013-2018 (US$ billion)
  • Exhibit 10: Comparison of Growth Rate of Global Food and Beverage Market Vs. Global non-GMO Food Market 2013-2018
  • Exhibit 11: Global non-GMO Food Market by Geography 2013
  • Exhibit 12: Business Segmentation of The Hain Celestial Group Inc.
  • Exhibit 13: Sales of The Hain Celestial Group Inc. by Business Segmentation 2013
  • Exhibit 14: Sales of The Hain Celestial Group Inc. by Products 2013
Back to Top