株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

世界の3DTV市場

Global 3DTV Market 2014-2018

発行 TechNavio (Infiniti Research Ltd.) 商品コード 294974
出版日 ページ情報 英文 55 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=115.27円で換算しております。
Back to Top
世界の3DTV市場 Global 3DTV Market 2014-2018
出版日: 2014年01月17日 ページ情報: 英文 55 Pages
概要

世界の3DTV市場は、3DTV用番組およびオンデマンドコンテンツに対する人気の高まりや広告への利用開始を背景に、2013年から2018年にかけ出荷台数ベースで19.70%、売り上げベースでは2.04%の年間複合成長率(CAGR)で成長すると見込まれています。しかし、3D技術に対する世界標準規格が定まっていないことが、市場を阻害する要因となるかもしれません。

当レポートでは、南北アメリカ、欧州・中東・アフリカ地域、アジア太平洋地域を対象に、世界の3DTV市場の情勢を分析し、将来予測、成長要因や課題をまとめ、主要なベンダーの情報も織り込んで、概略以下の構成でお届けします。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 略語集

第3章 調査範囲

  • 市場概要
  • 主な製品

第4章 市場調査手法

  • 市場調査プロセス
  • 調査手法

第5章 イントロダクション

第6章 市場情勢

  • 市場概要
  • 市場規模および予測
  • ファイブフォース分析

第7章 技術別市場区分

  • 技術別市場区分

第8章 地理別市場区分

  • 地理別市場区分

第9章 主要国

  • 米国
  • 日本

第10章 購買基準

第11章 市場成長要因

第12章 成長要因とその影響

第13章 市場の課題

第14章 成長要因と課題の影響

第15章 市場動向

第16章 市場動向とその影響

第17章 ベンダー情勢

  • 競合シナリオ
  • 市場シェア分析
  • その他の卓越したベンダー

第18章 主要ベンダーの分析

  • Samsung Electronics Co. Ltd.
  • LG Electronics Inc.
  • ソニー
  • パナソニック

第19章 関連レポート

図表

目次
Product Code: IRTNTR3209

TechNavio's analysts forecast the Global 3D TV market to grow at a CAGR of 19.70 percent over the period 2013-2018 in terms of units and 2.04 percent in terms of revenue. One of the key factors contributing to this market growth is the increasing popularity of 3D programming and on-demand content. The Global 3D TV market has also been witnessing the adoption of 3D TVs in advertising. However, lack of global standards for 3D technology could pose a challenge to the growth of this market.

TechNavio's report, the Global 3D TV Market 2014-2018, has been prepared based on an in-depth market analysis with inputs from industry experts. The report covers the Americas, the EMEA region, and the APAC region; it also covers the Global 3D TV market landscape and its growth prospects in the coming years. The report also includes a discussion of the key vendors operating in this market.

Key vendors dominating this space include LG Electronics Inc., Panasonic Corp., Samsung Electronics Co. Ltd., and Sony Corp.

Other vendors mentioned in the report are AU Optronics Corp., Blaupunkt GmbH, Cello Electronics, Hyundai Corp., Innolux Corp., IZON, Koninklijke Philips NV, Mitsubishi Electric Corp., Sceptre Incorporated, Sharp Corp., Toshiba Corp., Victor Company of Japan Ltd., and Vizio Inc.

Key questions answered in this report:

  • What will the market size be in 2018 and what will be the growth rate?
  • What are key market trends?
  • What is driving this market?
  • What are the challenges to market growth?
  • Who are the key vendors in this market space?
  • What are the market opportunities and threats faced by key vendors?
  • What are the strengths and weaknesses of each of these key vendors?

You can request one free hour of our analyst's time when you purchase this market report. Details provided within the report.

Table of Contents

01. Executive Summary

02. List of Abbreviations

03. Scope of the Report

  • 03.1. Market Overview
  • 03.2. Product Offerings

04. Market Research Methodology

  • 04.1. Market Research Process
  • 04.2. Research Methodology

05. Introduction

06. Market Landscape

  • 06.1. Market Overview
  • 06.2. Market Size and Forecast
  • 06.3. Five Forces Analysis

07. Market Segmentation by Technology

  • 07.1. The Global 3D TV Market by Technology 2013

08. Geographical Segmentation

  • 08.1. The Global 3D TV Market by Geographical Segmentation 2013

09. Key Leading Countries

  • 09.1. The US
  • 09.2. Japan

10. Buying Criteria

11. Market Growth Drivers

12. Drivers and their Impact

13. Market Challenges

14. Impact of Drivers and Challenges

15. Market Trends

16. Trends and their Impact

17. Vendor Landscape

  • 17.1. Competitive Scenario
  • 17.2. Market Share Analysis 2013
  • 17.3. Other Prominent Vendors

18. Key Vendor Analysis

  • 18.1. Samsung Electronics Co. Ltd.
    • 18.1.1. Business Overview
    • 18.1.2. Key Information
    • 18.1.3. SWOT Analysis
  • 18.2. LG Electronics Inc.
    • 18.2.1. Business Overview
    • 18.2.2. Business Segmentation
    • 18.2.3. Key Information
    • 18.2.4. SWOT Analysis
  • 18.3. Sony Corp.
    • 18.3.1. Business Overview
    • 18.3.2. Business Segmentation
    • 18.3.3. Key Information
    • 18.3.4. SWOT Analysis
  • 18.4. Panasonic Corp.
    • 18.4.1. Business Overview
    • 18.4.2. Business Segmentation
    • 18.4.3. Key Information
    • 18.4.4. SWOT Analysis

19. Other Reports in this Series

List of Exhibits:

  • Exhibit 1: Market Research Methodology
  • Exhibit 2: 3D Technology
  • Exhibit 3: The Global 3D TV Market 2013-2018 (units in million)
  • Exhibit 4: The Global 3D TV Market 2013-2018 (US$ billion)
  • Exhibit 5: Active Shutter 3D Vs. Polarized Passive 3D 2013
  • Exhibit 6: The Global 3D TV Market by Geographical Segmentation 2013
  • Exhibit 7: Samsung Group: Business Segments
  • Exhibit 8: LG Electronics Inc.: Business Segmentation
  • Exhibit 9: Business Segmentation of Sony Corp.
  • Exhibit 10: Panasonic Corp.: Business Segmentation 2013
Back to Top