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市場調査レポート

モバイル広告支出の世界市場:2015年〜2019年

Global Mobile Ad Spending Market 2015-2019

発行 TechNavio (Infiniti Research Ltd.) 商品コード 277842
出版日 ページ情報 英文 89 Pages
即納可能
価格
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モバイル広告支出の世界市場:2015年〜2019年 Global Mobile Ad Spending Market 2015-2019
出版日: 2015年06月03日 ページ情報: 英文 89 Pages
概要

モバイル広告とは、携帯電話・タブレットなどのモバイルデバイスをメディアとして使う方式の、製品・サービス・ブランドの販売促進活動のことを指します。具体的には、潜在的顧客に対してメッセージを配信して誘引するという形態を取ります。モバイル広告の支出額は、企業が利用した各種の広告フォーマット (検索ベース広告、ディスプレイ方式広告、メッセージ型広告など) に対する支出額に基づいて算出されます。世界のモバイル広告支出市場は、2014年から2019年の間、38.12%の複合年間成長率 (CAGR) で拡大する見通しです。

当レポートでは、北米、アジア太平洋地域、西欧、およびその他の地域におけるモバイル広告支出市場の状況と将来予測、成長要因や課題、主要ベンダーなどの情報を取りまとめてお届けします。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 略語リスト

第3章 調査範囲

  • 市場概要
  • 顧客区分
    • 広告代理業
    • アプリケーションディベロッパー
    • モバイルアフィリエイト
    • 個人ユーザー
  • 基準年
  • ベンダー分類
  • 主な製品

第4章 市場調査手法

  • 市場調査プロセス
  • 調査手法

第5章 イントロダクション

第6章 モバイル広告の説明

  • モバイル広告の種類
    • ディスプレイ広告
    • 検索ベース広告

第7章 市場情勢

  • 市場スナップショット
  • 製品ライフサイクル
  • モバイル広告の利点
  • 世界のモバイル広告支出市場
    • 市場規模と予測
  • その他の市場への影響要因
    • 相関関係
    • 世界のデジタル広告支出市場
    • 世界のモバイルアプリケーション市場
    • 世界のモバイルデータトラフィック
    • 世界のモバイル装置市場
    • 世界のモバイルゲーム市場
  • ファイブフォース分析

第8章 地理区分

  • 世界のモバイル広告支出額:地域別 (最新値)
  • 世界のモバイル広告支出額:地域別 (今後6年間分)
  • 南北アメリカでのモバイル広告支出市場
  • 欧州・中東・アフリカ地域 (EMEA) のモバイル広告支出市場
  • アジア太平洋地域のモバイル広告支出市場

第9章 主要国

  • 米国
    • 経済の概要
    • 経済指標
    • 人口成長率および年齢別区分
    • モバイル広告支出市場
  • 中国
    • 経済の概要
    • モバイル広告支出市場

第10章 購入基準

第11章 市場成長因子

第12章 成長因子とその影響

第13章 市場の課題

第14章 成長因子と課題の影響

第15章 市場動向

第16章 動向とその影響

第17章 ベンダー情勢

  • 競合シナリオ
  • 競合分析
  • その他の有力ベンダー

第18章 主要ベンダーの分析

  • Chartboost
    • 主要データ
    • 事業概要
    • 世界各地の活動拠点
    • 最近の発展動向
    • SWOT分析
  • Flurry
  • InMobi
  • Millennial Media
  • MoPub
  • Pandora Media

第19章 主な考察

  • 世界のモバイル広告支出市場における主な収益発生国
  • 世界のモバイル広告支出市場におけるモバイル広告の普及率

第20章 関連レポート

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次
Product Code: IRTNTR6033

About Mobile Ad Spending

Mobile advertising (mobile ad) refers to the promotion activities done for marketing a product, service, or a brand by using mobile devices, such as cellphones and tablets, as a medium. Marketing intends to attract potential customers by delivering a message. Mobile ads are the paid form of non-personal announcement of an influential message. Mobile ad spending is calculated on the basis of expenditure made on different advertising formats used by companies, such as search-related, display-related, and message-based advertising.

Technavio's analysts forecast the global mobile ad spending market to grow at a CAGR of 38.12% over the period 2014-2019.

Covered in this Report

This report covers the present scenario and the growth prospects of the global mobile ad spending market for the period 2015-2019. To calculate the market size, the report considers the revenue generated through mobile search advertising and mobile display advertising such as banners, in-app, videos, and rich media. The report consolidates revenues generated from the following regions:

  • Americas
  • APAC
  • EMEA

Technavio's report, the Global Mobile Ad Spending Market 2015-2019, has been prepared based on an in-depth market analysis with inputs from industry experts. The report covers the Americas, and APAC and EMEA; it also covers the global mobile ad spending market landscape and its growth prospects in the coming years. The report includes a discussion of the key vendors operating in this market.

Key Regions

  • Americas
  • APAC
  • EMEA

Key Vendors

  • Chartboost
  • Flurry
  • InMobi
  • Millennial Media
  • MoPub
  • Pandora Media

Other Prominent Vendors

  • Amobee
  • Baidu
  • Byyd
  • Google
  • HasOffers
  • iAd
  • Kiip
  • Matomy Media
  • Mobile Network
  • MobPartner
  • OfferPal Media
  • Opera Mediaworks
  • PubMatic
  • RevMob
  • Science

Market Driver

  • Growing Adoption of Smartphones and Tablets
  • For a full, detailed list, view our report

Market Challenge

  • Privacy and Security Concerns
  • For a full, detailed list, view our report

Market Trend

  • Increase in Number of Mobile Apps Downloading
  • For a full, detailed list, view our report

Key Questions Answered in this Report

  • What will the market size be in 2018 and what will the growth rate be?
  • What are the key market trends?
  • What is driving this market?
  • What are the challenges to market growth?
  • Who are the key vendors in this market space?
  • What are the market opportunities and threats faced by the key vendors?
  • What are the strengths and weaknesses of the key vendors?

Table of Contents

01. Executive Summary

02. List of Abbreviations

03. Scope of the Report

  • 03.1. Market Overview
  • 03.2. Customer Segments
    • 03.2.1. Advertising Agencies
    • 03.2.2. Application Developers
    • 03.2.3. Mobile Affiliates
    • 03.2.4. Individual Users
  • 03.3. Base Year
  • 03.4. Vendor Segmentation
  • 03.5. Product Offerings

04. Market Research Methodology

  • 04.1. Market Research Process
  • 04.2. Research Methodology

05. Introduction

06. Mobile Description

  • 06.1. Types of Mobile Advertising
    • 06.1.1. Display Ads
    • 06.1.2. Search Ads

07. Market Landscape

  • 07.1. Market Snapshot
  • 07.2. Product Life Cycle
  • 07.3. Benefits of Mobile Advertising
  • 07.4. Global Mobile Ad Spending Market
    • 07.4.1. Market Size and Forecast
  • 07.5. Other Market Influence
    • 07.5.1. Correlation
    • 07.5.2. Global Digital Ad Spending Market
    • 07.5.3. Global Mobile Application Market
    • 07.5.4. Global Mobile Data Traffic
    • 07.5.5. Global Mobile Devices Market
    • 07.5.6. Global Mobile Gaming Market
  • 07.6. Five Forces Analysis

08. Geographical Segmentation

  • 08.1. Global Mobile Ad Spending Market by Geography 2014
  • 08.2. Global Mobile Ad Spending Market by Geography
  • 08.3. Mobile Ad Spending Market in Americas
    • 08.3.1. Market Size and Forecast
  • 08.4. Mobile Ad Spending Market in EMEA
    • 08.4.1. Market Size and Forecast
  • 08.5. Mobile Ad Spending Market in APAC
    • 08.5.1. Market Size and Forecast

09. Key Leading Countries

  • 09.1. US
    • 09.1.1. Economic Overview
    • 09.1.2. Economic Indicators
    • 09.1.3. Population Growth and Segmentation by Age
    • 09.1.4. Mobile Ad Spending Market
  • 09.2. China
    • 09.2.1. Economic Overview
    • 09.2.2. Mobile Ad Spending Market

10. Buying Criteria

11. Market Growth Drivers

12. Drivers and their Impact

13. Market Challenges

14. Impact of Drivers and Challenges

15. Market Trends

16. Trends and their Impact

17. Vendor Landscape

  • 17.1. Competitive Scenario
  • 17.2. Competitive Analysis
  • 17.3. Other Prominent Vendors

18. Key Vendor Analysis

  • 18.1. Chartboost
    • 18.1.1. Key Facts
    • 18.1.2. Business Overview
    • 18.1.3. Geographical Presence
    • 18.1.4. Recent Developments
    • 18.1.5. SWOT Analysis
  • 18.2. Flurry
    • 18.2.1. Key Facts
    • 18.2.2. Business Overview
    • 18.2.3. Product Segmentation
    • 18.2.4. SWOT Analysis
  • 18.3. InMobi
    • 18.3.1. Key Facts
    • 18.3.2. Business Overview
    • 18.3.3. Product Segmentation
    • 18.3.4. Geographical Segmentation
    • 18.3.5. Recent Developments
    • 18.3.6. SWOT Analysis
  • 18.4. Millennial Media
    • 18.4.1. Key Facts
    • 18.4.2. Business Overview
    • 18.4.3. Business Strategy
    • 18.4.4. Recent Developments
    • 18.4.5. SWOT Analysis
  • 18.5. MoPub
    • 18.5.1. Key Facts
    • 18.5.2. Business Overview
    • 18.5.3. SWOT Analysis
  • 18.6. Pandora Media
    • 18.6.1. Key Facts
    • 18.6.2. Business Overview
    • 18.6.3. Revenue Segmentation 2013
    • 18.6.4. Revenue Segmentation 2012 and 2013
    • 18.6.5. Business Strategy
    • 18.6.6. Recent Developments
    • 18.6.7. SWOT Analysis

19. Key Insights

  • 19.1. Leading Revenue Generating Countries in Global Mobile Ad Spending Market
  • 19.2. Penetration of Mobile Advertising in Global Mobile Ad Spending Market

20. Other Reports in this Series

List of Exhibits

  • Exhibit 1: Market Research Methodology
  • Exhibit 2: Types of Mobile Advertising
  • Exhibit 3: Global Mobile Ad Spending Market 2014-2019 ($ billion)
  • Exhibit 4: Value of r (Correlation Coefficient) for Correlation between Mobile Ad Spending and Other Influencing Market
  • Exhibit 5: Linear Correlation: Mobile Ad Spending Market versus Influencing Markets
  • Exhibit 6: Global Digital Ad Spending Market 2014-2019 ($ billion)
  • Exhibit 7: Global Mobile Application Market 2014-2019 (in billion)
  • Exhibit 8: Global Mobile Data Traffic 2014-2019 (units exabytes)
  • Exhibit 9: Global Mobile Devices Market 2014-2019 (billion units)
  • Exhibit 10: Global Mobile Gaming Market 2014-2019 ($ billion)
  • Exhibit 11: Global Mobile Ad Spending Market by Geography 2014
  • Exhibit 12: Per Capita Disposable Income of Leading Countries 2009-2014 ($)
  • Exhibit 13: Global Mobile Ad Spending Market by Geography
  • Exhibit 14: Mobile Ad Spending Market in Americas ($ billion)
  • Exhibit 15: Mobile Ad Spending Market in EMEA ($ billion)
  • Exhibit 16: Mobile Ad Spending Market in APAC by Revenue ($ billion)
  • Exhibit 17: GDP Growth Rate 2011-2019 ($ billion)
  • Exhibit 18: GDP Per Capita 2011-2019 ($)
  • Exhibit 19: Population in 2011-2019 (in millions)
  • Exhibit 20: Population by Age 2014 (in millions)
  • Exhibit 21: Mobile Ad Spending Market ($ billion)
  • Exhibit 22: Per Capita GDP Growth Rate 2011-2019 ($ billion)
  • Exhibit 23: Savings Rate as a Percentage of GDP 2008-2013
  • Exhibit 24: Population by Age in 2014 (million)
  • Exhibit 25: Mobile Ad Spending Market in China by Revenue ($ billion)
  • Exhibit 26: Global Smartphone and Tablet Penetration 2013-2018 (% of global population)
  • Exhibit 27: Global Internet Penetration Rate 2014
  • Exhibit 28: Share of Leading Countries by Internet Usage in 2014
  • Exhibit 29: Number of 2G, 3G, and 4G Global Mobile Connections 2014-2019
  • Exhibit 30: Cellphone Internet Users 2014-2019 (billion)
  • Exhibit 31: Global Programmatic Spending 2013-2018 ($ billion)
  • Exhibit 32: Chartboost: Geographical Presence
  • Exhibit 33: Flurry: Product Segmentation
  • Exhibit 34: InMobi: Product Segmentation
  • Exhibit 35: InMobi: Geographical Segmentation
  • Exhibit 36: Pandora Media: Revenue Segmentation 2013
  • Exhibit 37: Pandora Media: Revenue Segmentation 2012 and 2013 ($ million)
  • Exhibit 38: Leading Revenue Generating Countries in Global Mobile Ad Spending Market 2014
  • Exhibit 39: Penetration of Mobile Advertising in Global Mobile Ad Spending Market
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