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市場調査レポート

モバイル広告支出の世界市場:2015年〜2019年

Global Mobile Ad Spending Market 2016-2020

発行 TechNavio (Infiniti Research Ltd.) 商品コード 277842
出版日 ページ情報 英文 66 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.51円で換算しております。
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モバイル広告支出の世界市場:2015年〜2019年 Global Mobile Ad Spending Market 2016-2020
出版日: 2016年08月16日 ページ情報: 英文 66 Pages
概要

モバイル広告とは、携帯電話・タブレットなどのモバイルデバイスをメディアとして使う方式の、製品・サービス・ブランドの販売促進活動のことを指します。具体的には、潜在的顧客に対してメッセージを配信して誘引するという形態を取ります。モバイル広告の支出額は、企業が利用した各種の広告フォーマット (検索ベース広告、ディスプレイ方式広告、メッセージ型広告など) に対する支出額に基づいて算出されます。世界のモバイル広告支出市場は、2014年から2019年の間、38.12%の複合年間成長率 (CAGR) で拡大する見通しです。

当レポートでは、北米、アジア太平洋地域、西欧、およびその他の地域におけるモバイル広告支出市場の状況と将来予測、成長要因や課題、主要ベンダーなどの情報を取りまとめてお届けします。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 略語リスト

第3章 調査範囲

  • 市場概要
  • 顧客区分
    • 広告代理業
    • アプリケーションディベロッパー
    • モバイルアフィリエイト
    • 個人ユーザー
  • 基準年
  • ベンダー分類
  • 主な製品

第4章 市場調査手法

  • 市場調査プロセス
  • 調査手法

第5章 イントロダクション

第6章 モバイル広告の説明

  • モバイル広告の種類
    • ディスプレイ広告
    • 検索ベース広告

第7章 市場情勢

  • 市場スナップショット
  • 製品ライフサイクル
  • モバイル広告の利点
  • 世界のモバイル広告支出市場
    • 市場規模と予測
  • その他の市場への影響要因
    • 相関関係
    • 世界のデジタル広告支出市場
    • 世界のモバイルアプリケーション市場
    • 世界のモバイルデータトラフィック
    • 世界のモバイル装置市場
    • 世界のモバイルゲーム市場
  • ファイブフォース分析

第8章 地理区分

  • 世界のモバイル広告支出額:地域別 (最新値)
  • 世界のモバイル広告支出額:地域別 (今後6年間分)
  • 南北アメリカでのモバイル広告支出市場
  • 欧州・中東・アフリカ地域 (EMEA) のモバイル広告支出市場
  • アジア太平洋地域のモバイル広告支出市場

第9章 主要国

  • 米国
    • 経済の概要
    • 経済指標
    • 人口成長率および年齢別区分
    • モバイル広告支出市場
  • 中国
    • 経済の概要
    • モバイル広告支出市場

第10章 購入基準

第11章 市場成長因子

第12章 成長因子とその影響

第13章 市場の課題

第14章 成長因子と課題の影響

第15章 市場動向

第16章 動向とその影響

第17章 ベンダー情勢

  • 競合シナリオ
  • 競合分析
  • その他の有力ベンダー

第18章 主要ベンダーの分析

  • Chartboost
    • 主要データ
    • 事業概要
    • 世界各地の活動拠点
    • 最近の発展動向
    • SWOT分析
  • Flurry
  • InMobi
  • Millennial Media
  • MoPub
  • Pandora Media

第19章 主な考察

  • 世界のモバイル広告支出市場における主な収益発生国
  • 世界のモバイル広告支出市場におけるモバイル広告の普及率

第20章 関連レポート

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次
Product Code: IRTNTR8682

About Mobile Advertising

Mobile advertising refers to hosting advertisements on mobile devices primarily including smartphones and tablets. The growing adoption of these devices along with rising penetration of the Internet is aiding the demand for mobile ads globally. Search ads, display ads, and SMS advertising are the prominent mobile marketing strategies that are used by most businesses. The retail industry, financial service providers, and pharmaceutical businesses are the leading adopters of mobile marketing.

Technavio's analysts forecast the global mobile Ad spending market to grow at a CAGR of 14.6% during the period 2016-2020.

Covered in this report

The report covers the present scenario and the growth prospects of global mobile Ad spending market for 2016-2020. To calculate the market size, the report considers the expenditure on mobile advertisement.

The market is divided into the following segments based on geography:

Americas

APAC

EMEA

Technavio's report, Global Mobile Ad Spending Market 2016-2020, has been prepared based on an in-depth market analysis with inputs from industry experts. The report covers the market landscape and its growth prospects over the coming years. The report also includes a discussion of the key vendors operating in this market.

Key vendors

  • AdMob
  • Chartboost
  • Flurry
  • InMobi
  • Millennial Media
  • MoPub
  • Other prominent vendors
  • AppNexus
  • Byyd
  • Convertro
  • Criteo
  • Fiksu
  • iAd
  • Kiip
  • Matomy Media
  • Mobile Network
  • MobPartner
  • Tapjoy
  • PubMatic
  • RevMob Mobile Ad Network
  • RockYou

Market driver

  • Rapid growth in social media
  • For a full, detailed list, view our report

Market challenge

  • Designing ads for mobile devices
  • For a full, detailed list, view our report

Market trend

  • Rapid growth in programmatic advertising
  • For a full, detailed list, view our report

Key questions answered in this report

  • What will the market size be in 2020 and what will the growth rate be?
  • What are the key market trends?
  • What is driving this market?
  • What are the challenges to market growth?
  • Who are the key vendors in this market space?
  • What are the market opportunities and threats faced by the key vendors?
  • What are the strengths and weaknesses of the key vendors?
  • You can request one free hour of our analyst's time when you purchase this market report. Details are provided within the report.

Table of Contents

PART 01: Executive summary

  • Highlights

PART 02: Scope of the report

  • Market overview
  • Base year
  • Vendor segmentation
  • Numerical figures
  • Top-vendor offerings

PART 03: Market research methodology

  • Research methodology
  • Economic indicators

PART 04: Introduction

  • Key market highlights

PART 05: Industry overview

  • Preference of users in terms of ad positioning
  • Flow of mobile ad
  • Time spent on mobile phones
  • Number of smartphone users

PART 06: Market landscape

  • Market size and forecast
  • Five forces analysis

PART 07: Market segmentation by type

  • Global mobile ad spending market by type
  • Global mobile ad spending market by search ads
  • Global mobile ad spending market by display ads
  • Global mobile ad spending market by SMS ads

PART 08: Geographical segmentation

  • Global mobile ad spending market by region
  • Mobile ad spending market in Americas
  • Mobile advertising market in APAC
  • Mobile advertising market in EMEA

PART 09: Global mobile ad spending market penetration

PART 10: Key leading countries

  • Key leading countries in global mobile ad spending market
  • Mobile ad spending market in US
  • Mobile ad spending market in Germany
  • Mobile ad spending market in China
  • Mobile ad spending market in UK
  • Mobile ad spending market in Japan

PART 11: RTB potential

PART 12: Mobile ad potential

PART 13: Market drivers

  • Higher brand recalling capability
  • Growth in in-app advertising
  • Rapid growth in social media

PART 14: Impact of drivers

PART 15: Market challenges

  • Efficient data management
  • Rapidly evolving consumer behavior
  • Designing ads for mobile devices

PART 16: Impact of drivers and challenges

PART 17: Market trends

  • Increasing use of QR codes for advertising
  • Increasing utilization of VR videos

PART 18: Vendor landscape

  • Competitive scenario
  • Vendors
  • Key highlights
  • Other prominent vendors

PART 19: Appendix

  • List of abbreviation

PART 20: Explore Technavio

List of Exhibits

  • Exhibit 01: Product offerings
  • Exhibit 02: Comparison between online and offline advertisements
  • Exhibit 03: Flow of mobile ad
  • Exhibit 04: Time spent on electronic devices 2010-2015 (hours per day)
  • Exhibit 05: Time spent by individual on various activities on mobile devices (2015)
  • Exhibit 06: Average monthly hours spent by various age group on mobile devices 2015
  • Exhibit 07: Global smartphones and tablets shipments 2011-2015 (millions of units)
  • Exhibit 08: Number of smartphone users worldwide 2015
  • Exhibit 09: Global mobile ad spending market size and forecast 2015-2020 ($ billions)
  • Exhibit 10: Five forces analysis
  • Exhibit 11: Global mobile ad spending market share by type 2015
  • Exhibit 12: Global mobile ad spending market size and forecast by search ads 2015-2020 ($ billions)
  • Exhibit 13: Global mobile ad spending market size and forecast by display ads 2015-2020 ($ billions)
  • Exhibit 14: Global mobile ad spending market size and forecast by SMS ads 2015-2020 ($ billions)
  • Exhibit 15: Global mobile ad spending market share by region 2015
  • Exhibit 16: Mobile ad spending market size and forecast in Americas 2015-2020 ($ billions)
  • Exhibit 17: Mobile ad spending market in Americas by type 2015
  • Exhibit 18: Mobile ad spending market size and forecast in APAC 2015-2020 ($ billions)
  • Exhibit 19: Mobile ad spending market in APAC by type 2015
  • Exhibit 20: Mobile ad spending market size and forecast in EMEA 2015-2020 ($ billions)
  • Exhibit 21: Mobile ad spending market in EMEA by type 2015
  • Exhibit 22: Penetration of mobile advertising in global mobile ad spending market 2015
  • Exhibit 23: Key leading countries 2015
  • Exhibit 24: Key leading countries by the type of advertisements 2015 (%)
  • Exhibit 25: Mobile ad spending market size and forecast in US ($ billions) 2015-2020
  • Exhibit 26: Mobile ad spending market size and forecast in Germany ($ billions) 2015-2020
  • Exhibit 27: Mobile ad spending market size and forecast in China ($ billions) 2015-2020
  • Exhibit 28: Mobile ad spending market size and forecast in UK ($ billions) 2015-2020
  • Exhibit 29: Mobile ad spending market size and forecast in Japan ($ billions) 2015-2020
  • Exhibit 30: Financial transactions in RTB market
  • Exhibit 31: Top ad spenders 2014
  • Exhibit 32: Growth rate of top advertising spenders in terms of net income 2013-2014
  • Exhibit 33: Ratio of RTB spent or TV ad spent and growth rate of top ad spenders
  • Exhibit 34: Linear regression representing best fit straight line for data points
  • Exhibit 35: Impact of drivers
  • Exhibit 36: Impact of drivers and challenges
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