表紙
市場調査レポート

モバイルホットスポットルーターの世界市場 (2015-2019年)

Global Mobile Hotspot Router Market 2015-2019

発行 TechNavio (Infiniti Research Ltd.) 商品コード 265358
出版日 ページ情報 英文 88 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.50円で換算しております。
Back to Top
モバイルホットスポットルーターの世界市場 (2015-2019年) Global Mobile Hotspot Router Market 2015-2019
出版日: 2015年04月29日 ページ情報: 英文 88 Pages
概要

モバイルホットスポットルーターは非常にコンパクトなワイヤレスルーターであり、このデバイスは3Gあるいは4G接続を経由した接続であるため、配線を必要とすることなくエンドユーザーに高速のインターネットサービスを提供することができます。このルーターは30-33フィートの範囲内で接続性を提供し、エンドユーザーが1つのルーターで複数のWi-Fi対応デバイスに接続することを可能にし、インターネットサービスに関わる総コストの低減に貢献します。TechNavioのアナリストは、世界のモバイルホットスポットルーター市場が2014年から2019年にかけてCAGR (複合年間成長率) 21.12%で成長すると予測しています。

当レポートでは、世界のモバイルホットスポットルーター市場を取り上げ、市場の概要、市場発展促進要因、市場における課題、ならびにそれらの影響を概括し、接続デバイスタイプ別・地域別に市場の現状と見通しについて調査分析するとともに、主なベンダーのプロファイルをまとめています。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 略語集

第3章 調査範囲

  • 市場概要
  • 主な製品

第4章 市場調査手法

  • 市場調査の過程
  • 調査手法

第5章 イントロダクション

第6章 市場情勢

  • 市場概要
  • 市場規模と予測
    • モバイルホットスポットルーターの平均売価の下落
  • ファイブフォース分析

第7章 市場区分、出荷量別

  • 世界のモバイルホットスポットルーター市場、出荷量 (2014-2019年)
  • スタンドアローンデバイス
    • 市場規模・予測
  • サービスプロバイダーバンドルデバイス
    • 市場規模・予測

第8章 市場区分、ユーザー接続デバイスタイプ別

  • 世界のモバイルホットスポットルーター市場、ユーザー接続デバイスタイプ別

第9章 地域別区分

  • 世界のモバイルホットスポットルーター市場、地域区分別 (2014年)
  • 北中南米
  • 欧州・中近東・アフリカ
  • アジア太平洋

第10章 購入条件

第11章 市場成長促進要因

第12章 促進要因とその影響

第13章 市場における課題

第14章 促進要因と課題の影響

第15章 市場動向

第16章 動向とその影響

第17章 ベンダー情勢

  • 競合シナリオ
    • 合併・買収
  • 市場シェア分析、2013年
    • 主要製品ベースのベンダー
    • サービスプロバイダー
    • 注目すべきその他のベンダー

第18章 主なベンダーの分析 (主な情報、事業概要、事業区分売上、地域区分売上、事業戦略、最近の動向、SWOT分析)

  • Huawe
  • NETGEAR
  • Novatel Wireless
  • ZTE

第19章 本シリーズにおける他のレポート

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次
Product Code: IRTNTR5941

About Mobile Hotspot Router

A mobile hotspot is a very compact wireless router that enables end-users to avail high-speed Internet services without any wires, because devices are connected via 3G or 4G mobile connections. It provides connectivity within a range of 30-33 feet and allows end-users to connect multiple Wi-Fi-enabled devices to a single router, thereby helping reduce the overall cost of Internet services. A mobile hotspot router is specifically designed as a pocket-sized device with an in-built battery, which can be easily carried from one place to another. The main use of a mobile hotspot router is to provide connectivity to multiple users, allowing a wide range of devices to access data from the Internet.

Technavio's analysts forecast the global mobile hotspot router market is expected to grow at a CAGR of 21.12% over the period 2014-2019.

Covered in this Report

The report covers the present scenario and the growth prospects of the global mobile hotspot router market for the period 2015-2019. The market can be segmented based on bundled devices and standalone devices.

Technavio's report, the Global Mobile Hotspot Router Market 2015-2019, has been prepared based on an in-depth market analysis with inputs from industry experts. The report covers the market landscape and its growth prospects in the coming years. The report includes a discussion of the key vendors operating in this market.

Key Vendors

  • Huawei Technologies
  • NETGEAR
  • Novatel Wireless
  • ZTE

Other Prominent Vendors

  • Alcatel
  • Hame
  • TP-Link
  • Karma

Key Drivers

  • Growing Demand for Broadband
  • For a full, detailed list, view our report

Key Challenges

  • Low Last-mile Connectivity
  • For a full, detailed list, view our report

Key Trends

  • Rising Adoption of 3G and 4G Mobile Hotspot Routers
  • For a full, detailed list, view our report

Key Questions Answered in this Report

  • What will the market size be in 2019 and what will the growth rate be?
  • What are the key market trends?
  • What is driving this market?
  • What are the challenges to market growth?
  • Who are the key vendors in this market space?
  • What are the market opportunities and threats faced by the key vendors?
  • What are the strengths and weaknesses of the key vendors?

Table of Contents

1. Executive Summary

2. List of Abbreviations

3. Scope of the Report

  • 3.1. Market overview
  • 3.2. Product offerings

4. Market Research Methodology

  • 4.1. Market research process
  • 4.2. Research methodology

5. Introduction

6. Market Landscape

  • 6.1. Market overview
  • 6.2. Market size and forecast
    • 06.2.1. Decline in ASP of mobile hotspot routers
  • 6.3. Five forces analysis

7. Market Segmentation by Shipment

  • 7.1. Global mobile hotspot device shipment 2014-2019
  • 7.2. Standalone devices
    • 07.2.1. Market size and forecast
  • 7.3. Service provider bundled devices
    • 07.3.1. Market size and forecast

8. Market Segmentation by Type of User Device Connection

  • 8.1. Global mobile hotspot router market by type of user device connection

9. Geographical Segmentation

  • 9.1. Global mobile hotspot routers market by geographical segmentation 2014
  • 9.2. Americas
  • 9.3. EMEA
  • 9.4. APAC

10. Buying Criteria

11. Market Growth Drivers

12. Drivers and their Impact

13. Market Challenges

14. Impact of Drivers and Challenges

15. Market Trends

16. Trends and their Impact

17. Vendor Landscape

  • 17.1. Competitive scenario
    • 17.1.1. Mergers and acquisitions
  • 17.2. Market share analysis 2013
    • 17.2.1. Key product-based vendors
    • 17.2.2. Service providers
    • 17.2.3. Other prominent vendors

18. Key Vendor Analysis

  • 18.1. Huawei
    • 18.1.1. Key facts
    • 18.1.2. Business overview
    • 18.1.3. Business segmentation by revenue 2014
    • 18.1.4. Business segmentation by revenue 2013 and 2014
    • 18.1.5. Geographical segmentation by revenue 2014
    • 18.1.6. Business strategy
    • 18.1.7. Recent developments
    • 18.1.8. SWOT analysis
  • 18.2. NETGEAR
    • 18.2.1. Key facts
    • 18.2.2. Business overview
    • 18.2.3. Business segmentation by revenue 2014
    • 18.2.4. Business segmentation by revenue 2013 and 2014
    • 18.2.5. Geographical segmentation by revenue 2014
    • 18.2.6. Business strategy
    • 18.2.7. Recent developments
    • 18.2.8. SWOT analysis
  • 18.3. Novatel Wireless
    • 18.3.1. Key facts
    • 18.3.2. Business overview
    • 18.3.3. Business segmentation by revenue 2014
    • 18.3.4. Product categories by revenue 2014
    • 18.3.5. Business segmentation by revenue 2013 and 2014
    • 18.3.6. Geographical segmentation by revenue 2014
    • 18.3.7. Business strategy
    • 18.3.8. Recent developments
    • 18.3.9. SWOT analysis
  • 18.4. ZTE
    • 18.4.1. Key facts
    • 18.4.2. Business overview
    • 18.4.3. Business segmentation by revenue 2014
    • 18.4.4. Business segmentation by revenue 2013 and 2014
    • 18.4.5. Geographical segmentation by revenue 2014
    • 18.4.6. Business strategy
    • 18.4.7. Recent developments
    • 18.4.8. SWOT analysis

19. Other Reports in this Series

List Of Exhibits

  • Exhibit 1: Market research methodology
  • Exhibit 2: Growth of Internet users
  • Exhibit 3: Penetration of Internet, mobile, social media, and cloud
  • Exhibit 4: Digital media application usage per minute
  • Exhibit 5: Technology and devices for using mobile broadband
  • Exhibit 6: Features of mobile hotspot routers
  • Exhibit 7: Pros and cons of mobile broadband access devices
  • Exhibit 8: Global mobile hotspot router market 2014-2019 ($ billion)
  • Exhibit 9: ASP of mobile hotspot routers
  • Exhibit 10: Global mobile hotspot device shipment 2014-2019 (in million units)
  • Exhibit 11: Shipment of bundled devices and standalone devices
  • Exhibit 12: Global mobile hotspot router market by devices 2014-2019 ($ million)
  • Exhibit 13: Global mobile hotspot router market by standalone devices 2014-2019 ($ billion)
  • Exhibit 14: Comparative analysis of decline of ASP on shipment growth rate and revenue growth rate
  • Exhibit 15: Global mobile hotspot router market bundled devices 2014-2019 ($ billion)
  • Exhibit 16: Global mobile hotspot router connection by user device 2014
  • Exhibit 17: Global mobile hotspot router connection by user device 2019
  • Exhibit 18: Global mobile hotspot routers market by geographical segmentation 2014
  • Exhibit 19: Huawei: Business segmentation by revenue 2014
  • Exhibit 20: Huawei: Business segmentation by revenue 2013 and 2014 ($ billion)
  • Exhibit 21: Huawei: Geographical segmentation by revenue 2014
  • Exhibit 22: NETGEAR: Business segmentation by revenue 2014
  • Exhibit 23: NETGEAR: Business segmentation by revenue 2013 and 2014 ($ million)
  • Exhibit 24: NETGEAR: Geographical segmentation by revenue 2014
  • Exhibit 25: Novatel Wireless: Business segmentation by revenue 2014
  • Exhibit 26: Novatel Wireless: Product categories by revenue 2014
  • Exhibit 27: Novatel Wireless: Business segmentation by revenue 2013 and 2014 ($million)
  • Exhibit 28: Novatel Wireless: Geographical segmentation by revenue 2014
  • Exhibit 29: ZTE: Business segmentation by revenue 2014
  • Exhibit 30: ZTE: Business segmentation by revenue 2013 and 2014 ($ billion)
  • Exhibit 31: ZTE: Geographical segmentation by revenue 2014
Back to Top