表紙
市場調査レポート

インタラクティブホワイトボードの世界市場 (2015〜2019年)

Global Interactive Whiteboard Market 2015-2019

発行 TechNavio (Infiniti Research Ltd.) 商品コード 237273
出版日 ページ情報 英文 71 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.55円で換算しております。
Back to Top
インタラクティブホワイトボードの世界市場 (2015〜2019年) Global Interactive Whiteboard Market 2015-2019
出版日: 2015年08月26日 ページ情報: 英文 71 Pages
概要

インタラクティブホワイトボード (IWB) は、コンピューターに接続してその内部の画像・データを表示できる大型ディスプレイのことです。IWBでは、ペンや指先、スタイラスなどを用いて、アイテムをドラッグ・クリック・コピーできます。IWBの表面上に文字や図形を書いたり、画像をプリントしたり、ネットワーク経由でドキュメントを保存・配信できたりできることから、IWBは世界で最も人気が高く、最も効果的な教室環境向けハイテク製品の一つとして急速に普及してきました。従来型のホワイトボードと比べて、この装置は授業を分かりやすく、面白くできる効果があります。IWBは企業や政府機関といった他の分野でも人気を獲得しつつあります。世界のインタラクティブホワイトボード市場は、2014年から2019年の間、15.90%の複合年間成長率 (CAGR) で拡大する見通しです。

当レポートでは、世界におけるインタラクティブホワイトボード市場の規模とその予測 (今後5年間分)、エンドユーザー別・地域別の詳細情報、ベンダーの情報などを提供しています。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 略語リスト

第3章 調査範囲

  • 市場概要
  • 主な製品

第4章 市場調査手法

  • 市場調査プロセス
  • 調査手法

第5章 イントロダクション

第6章 市場情勢

  • 市場概要
  • 市場規模と予測 (収益ベース)
  • 市場規模と予測 (数量ベース)
  • 平均販売価格 (ASP) の動向

第7章 エンドユーザー別の市場区分

  • 世界におけるエンドユーザー別のインタラクティブホワイトボード市場
  • 教育部門
  • 企業部門
  • 政府部門

第8章 地理区分

  • 世界における地域別のインタラクティブホワイトボード市場
  • アジア太平洋地域
  • 欧州・中東・アフリカ地域 (EMEA)
  • 南北アメリカ

第9章 購入基準

第10章 市場成長因子

第11章 成長因子とその影響

第12章 市場の課題

第13章 成長因子と課題の影響

第14章 市場動向

第15章 動向とその影響

第16章 ベンダー情勢

  • 競合シナリオ
  • 市場シェア分析
  • その他のベンダー
    • シャープ
    • Samsung Electronics
    • LG Electronics
    • パナソニック
    • Julong Educational Technology
    • Vestel Group

第17章 主要ベンダーの分析

  • BenQ
    • 主要データ
    • 事業概要
    • 主要製品
    • 事業戦略
    • SWOT分析、など
  • 日立工機
  • Promethean World
  • セイコーエプソン
  • SMART Technologies

第18章 関連レポート

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次
Product Code: IRTNTR6746

About Interactive Whiteboards

An interactive whiteboard is a large display connected to a computer to display computer images and data. IWB allows users to drag, click, and copy items using a pen, finger, or stylus. IWBs are rapidly emerging as one of the most popular and successful technologies in classroom environments because they allow users to write or draw on surfaces, print images, and save or distribute documents over networks. This technique makes teaching easy and interesting compared to conventional whiteboards. IWBs are also gaining popularity in other sectors, such as the corporate and government sectors.

Technavio's analysts forecast the global interactive whiteboard market to grow at a CAGR of 15.90% by revenue over the period 2014-2019.

Covered in this Report

The report includes the present scenario and growth prospects of the global interactive whiteboard market for the period 2015-2019. The market is segmented based on end-users.

Technavio's report, Global Interactive Whiteboard Market 2015-2019, has been prepared based on an in-depth market analysis with inputs from industry experts. The report covers its growth prospects in the coming years. The report includes a discussion on the key vendors operating in this market.

Key Vendors

  • BenQ
  • Hitachi
  • Promethean Group
  • Seiko Epson
  • Smart Technologies

Other Prominent Vendors

  • Julong Educational Technology
  • LG Electronics
  • Panasonic
  • Samsung Electronics
  • Sharp
  • Vestel Group

Key Market Driver

  • Growing Adoption of New Technology in Schools
  • For a full, detailed list, view our report

Key Market Challenge

  • Emerging Tablet Market
  • For a full, detailed list, view our report

Key Market Trend

  • Emerging E-Learning and Virtual Learning
  • For a full, detailed list, view our report

Key Questions Answered in this Report

  • What will the market size be in 2019 and what will the growth rate be?
  • What are the key market trends?
  • What is driving this market?
  • What are the challenges to market growth?
  • Who are the key vendors in this market space?
  • What are the market opportunities and threats faced by the key vendors?
  • What are the strengths and weaknesses of the key vendors?

Table of Contents

01. Executive Summary

02. List of Abbreviations

03. Scope of the Report

  • 03.1. Market Overview
    • 03.1.1. Product Offerings

04. Market Research Methodology

  • 04.1. Market Research Process
  • 04.2. Research Methodology

05. Introduction

06. Market Landscape

  • 06.1. Market Overview
  • 06.2. Market Size and Forecast by Revenue
  • 06.3. Market Size and Forecast by Volume
  • 06.4. ASP Trend
  • 06.5. Five Forces Analysis

07. Market Segmentation by End-Users

  • 07.1. Global Interactive Whiteboard Market by End-Users 2014-2019
  • 07.2. Global Interactive Whiteboard Market by Education Sector
    • 07.2.1. Market Size and Forecast
  • 07.3. Global Interactive Whiteboard Market by Corporate Sector
    • 07.3.1. Market Size and Forecast
  • 07.4. Global Interactive Whiteboard Market by Government Sector
    • 07.4.1. Market Size and Forecast

08. Geographical Segmentation

  • 08.1. Global IWB Market by Geographical Segmentation 2014-2019
  • 08.2. Interactive Whiteboard Market in APAC
    • 08.2.1. Market Size and Forecast
  • 08.3. Interactive Whiteboard Market in EMEA
    • 08.3.1. Market Size and Forecast
  • 08.4. Interactive Whiteboard Market in Americas
    • 08.4.1. Market Size and Forecast

09. Buying Criteria

10. Market Growth Drivers

11. Drivers and their Impact

12. Market Challenges

13. Impact of Drivers and Challenges

14. Market Trends

15. Trends and their Impact

16. Vendor Landscape

  • 16.1. Competitive Scenario
  • 16.2. Market Share Analysis 2013
    • 16.2.1. Smart Technologies
    • 16.2.2. Promethean Group
    • 16.2.3. Hitachi
    • 16.2.4. Seiko Epson
    • 16.2.5. BenQ
  • 16.3. Other Prominent Vendors
    • 16.3.1. Sharp
    • 16.3.2. Samsung Electronics
    • 16.3.3. LG Electronics
    • 16.3.4. Panasonic
    • 16.3.5. Julong Educational Technology
    • 16.3.6. Vestel Group

17. Key Vendor Analysis

  • 17.1. BenQ
    • 17.1.1. Key Facts
    • 17.1.2. Business Overview
    • 17.1.3. Key Products
    • 17.1.4. Business Strategy
    • 17.1.5. SWOT Analysis
  • 17.2. Hitachi Koki
    • 17.2.1. Key Facts
    • 17.2.2. Business Overview
    • 17.2.3. Key Products in Life-science Instruments Segment
    • 17.2.4. Business Segmentation by Revenue 2014
    • 17.2.5. Business Segmentation by Revenue 2013 and 2014
    • 17.2.6. Geographical Segmentation by Revenue 2014
    • 17.2.7. Business Strategy
    • 17.2.8. SWOT Analysis
  • 17.3. Promethean World
    • 17.3.1. Key Facts
    • 17.3.2. Business Overview
    • 17.3.3. Product Segmentation by Revenue 2014
    • 17.3.4. Product Segmentation by Revenue 2013 and 2014
    • 17.3.5. Geographical Segmentation by Revenue 2014
    • 17.3.6. Business Strategy
    • 17.3.7. Recent Developments
    • 17.3.8. SWOT Analysis
  • 17.4. Seiko Epson
    • 17.4.1. Key Facts
    • 17.4.2. Business Overview
    • 17.4.3. Business Segmentation by Revenue 2013
    • 17.4.4. Business Segmentation by Revenue 2012 and 2013
    • 17.4.5. Geographical Segmentation by Revenue 2013
    • 17.4.6. Business Strategy
    • 17.4.7. Recent Developments
    • 17.4.8. SWOT Analysis
  • 17.5. SMART Technologies

Key Facts 56

    • 17.5.1. Business Overview
    • 17.5.2. Product Segmentation
    • 17.5.3. Geographical Segmentation by Revenue 2013
    • 17.5.4. Business Strategy
    • 17.5.5. Recent Developments
    • 17.5.6. SWOT Analysis

18. Other Reports in This Series

List of Exhibits

  • Exhibit 1: Market Research Methodology
  • Exhibit 2: Segmentation of global IWB market by End-users
  • Exhibit 3: Market Size and Forecast by Revenue ($ billions)
  • Exhibit 4: Market Size and Forecast by Volume (millions of units)
  • Exhibit 5: ASP Trend (2014-2019)
  • Exhibit 6: Segmentation of Global IWB Market by End-Users 2014
  • Exhibit 7: Segmentation of Global IWB Market by End-Users 2014-2019
  • Exhibit 8: Segmentation of Global IWB Market by Education Sector (2014-2019)
  • Exhibit 9: Global IWB Segmentation by Corporate Sector(2014-2019)
  • Exhibit 10: Segmentation of Global IWB Market by Government Sector (2014-2019)
  • Exhibit 11: Global IWB Market by Geographical Segmentation (2014-2019)
  • Exhibit 12: IWB Market in APAC (2014-2019)
  • Exhibit 13: IWB Market in EMEA (2014-2019)
  • Exhibit 14: IWB Market in Americas (2014-2019)
  • Exhibit 15: BenQ: Key products
  • Exhibit 16: Hitachi Koki: Key Products in Life-science Instruments Segment
  • Exhibit 17: Hitachi Koki: Business Segmentation by Revenue 2014
  • Exhibit 18: Hitachi Koki: Business Segmentation by Revenue 2013 and 2014 ($ million)
  • Exhibit 19: Hitachi Koki: Geographical Segmentation by Revenue 2014
  • Exhibit 20: Promethean World: Product Segmentation by Revenue 2014
  • Exhibit 21: Promethean World: Product Segmentation by Revenue 2013 and 2014 ($ million)
  • Exhibit 22: Promethean World: Geographical Segmentation by Revenue 2014
  • Exhibit 23: Seiko Epson: Business Segmentation by Revenue 2013
  • Exhibit 24: Seiko Epson: Business Segmentation by Revenue 2012 and 2013 (US$ million)
  • Exhibit 25: Seiko Epson: Geographical Segmentation by Revenue 2013
  • Exhibit 26: SMART Technologies: Product Segmentation 2013
  • Exhibit 27: SMART Technologies: Geographical Segmentation by Revenue 2013
Back to Top