株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

企業向けソーシャルソフトウェア (ESS) の世界市場 (2015〜2019年)

Global Enterprise Social Software (ESS) Market 2015-2019

発行 TechNavio (Infiniti Research Ltd.) 商品コード 217596
出版日 ページ情報 英文 42 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=115.27円で換算しております。
Back to Top
企業向けソーシャルソフトウェア (ESS) の世界市場 (2015〜2019年) Global Enterprise Social Software (ESS) Market 2015-2019
出版日: 2015年10月21日 ページ情報: 英文 42 Pages
概要

企業向けソーシャルソフトウェア (ESS) とは、様々なソフトウェア・プラットフォームやソーシャルネットワーキングを一体化したもので、生産性・連絡機能の改善やコスト・時間の削減を目的としています。知識・アイデアの共有による従業員の生産性拡大・技術開発の活発化を達成しようとして、ソーシャルソフトウェアを導入する企業が増加しつつあります。また、ESSの導入による、企業の意思決定プロセスの強化や事業活動の投資収益率 (ROI) の増大などが期待されています。世界のESS市場は2014〜2019年にかけて、14.66%の年平均成長率 (CAGR) で成長する見通しです。

当レポートでは、世界の企業向けソーシャルソフトウェア (以下ESS) 市場について分析し、システムの概要や市場の基本構造、市場規模の動向 (今後5年間の予測値)、地域別の詳細動向、市場の促進・抑制要因とその影響力、主要企業のプロファイル、今後の市場機会などを調査・推計しております。

第1章 エグゼクティブ・サマリー

  • 分析結果の概略

第2章 分析範囲

  • 分析概要
  • 大手ベンダーの主要製品

第3章 市場分析の手法

  • 分析手法
  • 経済指標

第4章 イントロダクション

  • 市場動向の概略

第5章 市場環境

  • 市場概要
  • ESSの利点
  • 構成要素 (コンポーネント) の種類
  • 市場規模とその予測
  • ファイブフォース分析

第6章 地域区分

  • 世界のESS市場:地域別の内訳
  • 世界のESS市場:地域別の詳細分析 (今後6年間分)

第7章 市場促進要因

  • ソーシャル・ネットワーキングの登場
  • ITの消費財化
  • 活用領域の拡大

第8章 促進要因の影響力

第9章 市場の課題

  • ESSに関する知識不足
  • モバイルデバイスとの一体化に関する課題
  • セキュリティと保有コスト

第10章 促進要因・課題の影響力

第11章 市場の動向

  • 包括的なソフトスイート/プラットフォームへの持続的移行
  • ソーシャル/コラボレーション・ソフトウェアの一体化
  • ソーシャルメディア解析機能の登場
  • アジア太平洋地域・西欧での利用増加

第12章 ベンダー環境

  • 競争分析
  • 主要ベンダー分析
  • その他の有力ベンダー

第13章 主要ベンダーの分析

  • Cspace
  • IBM
  • Jive Software
  • Microsoft
  • Zimbra

第14章 付録

  • 略語集

第15章 Technavioについて

図表一覧

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次
Product Code: IRTNTR7177

About enterprise social software

Enterprise social software (ESS) involves integration of various software platforms and social networking. It helps in improving productivity and communication and saving of cost and time. Organizations are increasingly employing social software to enhance workforce productivity and foster innovation through the sharing of knowledge and ideas. The decision-making process can be further enhanced and the ROI for businesses can be increased with the deployment of ESS.

Technavio's analysts forecast the global ESS market to grow at a CAGR of 14.66% over the period 2014-2019.

Covered in this report

This report covers the present scenario and the growth prospects of the global ESS market for the period 2015-2019. To calculate the market size, it considers revenue generated from the following:

  • Software licenses and subscriptions
  • Software implementation and maintenance costs

Based on component types, the report includes the following:

  • Social content applications
  • Social collaboration
  • Social networking software

The report also presents the vendor landscape and a corresponding detailed analysis of the leading vendors in the market. In addition, it discusses the major drivers that influence the growth of the market. It also outlines the challenges faced by vendors and the market at large, as well as the key trends emerging in the market.

Technavio's report, Global Enterprise Social Software Market 2015-2019, has been prepared based on an in-depth market analysis with inputs from industry experts. The report covers Americas, APAC and EMEA; it also covers the landscape of the global ESS market and its growth prospects in the coming years. The report includes a discussion of the key vendors operating in this market.

Key regions

  • Americas
  • APAC
  • EMEA

Key vendors

  • Communispace
  • IBM
  • Jive Software
  • Microsoft
  • Zimbra

Other Prominent Vendors

  • Lithium
  • Mzinga
  • Salesforce
  • Sitrion
  • Socialtext
  • TIBCO

Market driver

  • Emergence of social networking
  • For a full, detailed list, view our report

Market challenge

  • Lack of knowledge about ESS
  • For a full, detailed list, view our report

Market trend

  • Steady shift to comprehensive suites and platforms
  • For a full, detailed list, view our report

Key questions answered in this report

  • What will the market size be in 2019 and what will the growth rate be?
  • What are the key market trends?
  • What is driving this market?
  • What are the challenges to market growth?
  • Who are the key vendors in this market space?
  • What are the market opportunities and threats faced by the key vendors?
  • What are the strengths and weaknesses of the key vendors?

Table of Contents

PART 01: Executive summary

  • Highlights

PART 02: Scope of the report

  • Market overview
  • Top-vendor offerings

PART 03: Market research methodology

  • Research methodology
  • Economic indicators

PART 04: Introduction

  • Key market highlights

PART 05: Market landscape

  • Market overview
  • Benefits of ESS
  • Types of component
  • Market size and forecast
  • Five forces analysis

PART 06: Geographical segmentation

  • Global ESS market segmentation by region 2014
  • Global ESS market by region 2014-2019

PART 07: Market drivers

  • Emergence of social networking
  • Consumerization of IT
  • Increased number of application areas

PART 08: Impact of drivers

PART 09: Market challenges

  • Lack of knowledge about ESS
  • Integration issues with mobile devices
  • Security and cost of ownership

PART 10: Impact of drivers and challenges

PART 11: Market trends

  • Steady shift to comprehensive suites and platforms
  • Integration of social and collaboration software
  • Emergence of social media analytics
  • Increased adoption in APAC and Western Europe

PART 12: Vendor landscape

  • Competitive analysis
  • Leading vendors analysis 2014
  • Other prominent vendors

PART 13: Key vendor analysis

  • Cspace
  • IBM
  • Jive Software
  • Microsoft
  • Zimbra

PART 14: Appendix

  • List of abbreviations

PART 15: Explore Technavio

List of Exhibits

  • Exhibit 01: Product offerings
  • Exhibit 02: Functions of ESS
  • Exhibit 03: Types of component
  • Exhibit 04: Global ESS Market 2014-2019 ($ billions)
  • Exhibit 05: Five forces analysis
  • Exhibit 06: Global ESS market by geography 2014
  • Exhibit 07: Global ESS market by region 2014-2019
  • Exhibit 08: Global ESS market by region 2014-2019 ($ billions)
  • Exhibit 09: Impact of drivers
  • Exhibit 10: Impact of drivers and challenges
  • Exhibit 11: IBM: Business segmentation by revenue 2014
  • Exhibit 12: IBM: Business segmentation by revenue 2013 and 2014 ($ billions)
  • Exhibit 13: Business segmentation by revenue 2014
  • Exhibit 14: Business segmentation by revenue 2013 and 2014 ($ billions)
  • Exhibit 15: Geographical segmentation by revenue 2014
Back to Top