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市場調査レポート

3Dアニメーションソフトウェアの世界市場:2016〜2020年

Global 3D Animation Software Market 2016-2020

発行 TechNavio (Infiniti Research Ltd.) 商品コード 217584
出版日 ページ情報 英文 58 Pages
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3Dアニメーションソフトウェアの世界市場:2016〜2020年 Global 3D Animation Software Market 2016-2020
出版日: 2016年09月15日 ページ情報: 英文 58 Pages
概要

アニメーションソフトウェアは、画像を連続表示することが動いているように見せるアニメ画像を作成するのに使用されるもので、ユーザーのニーズに応じたリアルな仮想イメージを創り出す様々なツールがあります。「アナと雪の女王」や「シュレック」のようなアニメ映画を作る以外にも、3Dアニメーションは映画の視覚効果向上のために使用されたり、AECや自動車のプロジェクトなどでも使用されています。技術の急成長やメディアや娯楽産業等におけるアニメーションソフトウェアの利用が、3Dアニメーションを一般的に有名なものにしています。

当レポートでは、3Dアニメーションソフトウェアの世界市場の現在のシナリオや成長の展望、専門家の意見に基づく市場分析、主要ベンダーの分析などについて取り上げています。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 調査の対象

  • 市場概要
  • エンドユーザー
  • 地域区分
  • 基準年
  • ベンダー区分
  • 総計の訂正
  • 提供製品

第3章 市場調査手法

  • 調査手法
  • 経済指標

第4章 イントロダクション

  • 主な市場ハイライト

第5章 市場の展望

  • 市場の概要
  • 市場の規模と予測
  • ファイブフォース分析

第6章 産業別市場分類

  • 3Dアニメーションソフトウェアの世界市場
  • メディア・娯楽産業
  • AEC産業
  • 自動車産業

第7章 地域的分類

  • 地域別に見る3Dアニメーションソフトウェアの世界市場
  • アジア太平洋
  • 南北アメリカ
  • 欧州・中東・アフリカ

第8章 主な主要国

第9章 購入基準

第10章 市場活性因子

  • 映画における3Dアニメーションの利用増加
  • E-スポーツへの需要拡大
  • TVコマーシャルでの3Dアニメーションの利用増加

第11章 活性因子とその影響

第12章 市場の課題

  • ソフトウェアライセンスやアニメ映画に対する海賊行為
  • オープンソースの3Dアニメーションソフトウェア
  • 3Dアニメーションに関する専門知識の不足

第13章 活性因子の影響と課題

第14章 市場の動向

  • 3Dモデリングのアウトソーシング増加
  • VRアニメーションの成長
  • 2Dアニメーション市場の縮小
  • アジア諸国との共同制作の増加
  • 3Dプリンタの登場

第15章 ベンダーの展望

  • 競争のシナリオ
  • 主なベンダー
  • その他注目のベンダー

第16章 付属資料

第17章 Technavioについて

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次
Product Code: IRTNTR10482

About Animation Software

The main use of an animation software is to generate animated images, which gives the illusion of movement when the images are shown as a sequence. There are numerous tools available to the end users to create a realistic virtual image according to their requirements. Apart from creating animated movies like Frozen and Shrek, 3D animation is also used in films to improve the visual effects, and also in AEC and automotive projects. The rapid advancement in technologies and use of animation software in the media and entertainment and other industries has made 3D animation popular among the general masses.

Technavio's analysts forecast the global 3D animation software market to grow at a CAGR of 12.45% during the period 2016-2020.

Covered in this report

The report covers the present scenario and the growth prospects of the global 3D animation software market for 2016-2020. To calculate the market size, the report considers the revenue generated from the sale of the software across industries.

The market is divided into the following segments based on geography:

  • Americas
  • APAC
  • Europe

Technavio's report, Global 3D Animation Software Market 2016-2020, has been prepared based on an in-depth market analysis with inputs from industry experts. The report covers the market landscape and its growth prospects over the coming years. The report also includes a discussion of the key vendors operating in this market.

Key vendors

  • Adobe
  • Autodesk
  • Corel
  • Electric Image Animation System
  • Maxon
  • Side Effects Software

Other Prominent Vendors

  • Corastar
  • Corus Entertainment
  • Magix
  • NewTek
  • Smith
  • Micro Software

Market driver

  • Increasing demand for e-sports
  • For a full, detailed list, view our report

Market challenge

  • Piracy of software license and animated films
  • For a full, detailed list, view our report

Market trend

  • Increasing outsourcing for 3D modelling
  • For a full, detailed list, view our report

Key questions answered in this report

  • What will the market size be in 2020 and what will the growth rate be?
  • What are the key market trends?
  • What is driving this market?
  • What are the challenges to market growth?
  • Who are the key vendors in this market space?
  • What are the market opportunities and threats faced by the key vendors?
  • What are the strengths and weaknesses of the key vendors?

You can request one free hour of our analyst's time when you purchase this market report. Details are provided within the report.

Table of Contents

PART 01: Executive summary

  • Highlights

PART 02: Scope of the report

  • Market overview
  • End-users
  • Segmentation by geography
  • Base year
  • Vendor segmentation
  • Summation errors
  • Product offerings

PART 03: Market research methodology

  • Research methodology
  • Economic indicators

PART 04: Introduction

  • Key market highlights

PART 05: Market landscape

  • Market overview
  • Market size and forecast
  • Five forces analysis

PART 06: Market segmentation by industry

  • Global 3D animation software market
  • Global 3D animation software market by media and entertainment industry
  • Global 3D animation software market by AEC industry
  • Global 3D animation software market by automotive industry

PART 07: Geographical segmentation

  • Global 3D animation software market by geography
  • 3D animation software market in APAC
  • 3D animation software market in Americas
  • 3D animation software market in EMEA

PART 08: Key leading countries

PART 09: Buying criteria

PART 10: Market drivers

  • Increased use of 3D animation in movies
  • Increasing demand for e-sports
  • Increased use of 3D animation in TV commercials

PART 11: Impact of drivers

PART 12: Market challenges

  • Piracy of software license and animated films
  • Availability of open-source 3D animation software
  • Lack of expertise in 3D animation

PART 13: Impact of drivers and challenges

PART 14: Market trends

  • Increasing outsourcing for 3D modeling
  • Growth in VR animation
  • Declining 2D animation market
  • Rise of co-productions with Asian countries
  • Emergence of 3D printers

PART 15: Vendor landscape

  • Competitive scenario
  • Key vendors
  • Other prominent vendors

PART 16: Appendix

  • List of abbreviations

PART 17: Explore Technavio

List of Exhibits

  • Exhibit 01: Global 3D animation market by geography
  • Exhibit 02: Product offerings
  • Exhibit 03: Global 3D animation software market
  • Exhibit 04: Global 3D animation software: Market size and forecast 2015-2020 ($ billions)
  • Exhibit 05: Five forces analysis
  • Exhibit 06: Global 3D animation software market shares by industry 2015
  • Exhibit 07: Global 3D animation software market size and forecast by media and entertainment 2015-2020 ($ billions)
  • Exhibit 08: Global 3D animation software market size and forecast by AEC industry 2015-2020 ($ billions)
  • Exhibit 09: Global 3D animation software market size and forecast by automotive industry 2015-2020 ($ billions)
  • Exhibit 10: Global 3D animation software market by geography 2015
  • Exhibit 11:D animation software market size and forecast by APAC 2015-2020 ($ billions)
  • Exhibit 12:D animation software market size and forecast in Americas 2015-2020 ($ billions)
  • Exhibit 13:D animation software market size and forecast in EMEA 2015-2020 ($ billions)
  • Exhibit 14: Key leading countries
  • Exhibit 15: Buying criteria
  • Exhibit 16: Buying criteria
  • Exhibit 17: Top 5 played e-sports games 2015
  • Exhibit 18: Impact of drivers
  • Exhibit 19: Impact of drivers and challenges
  • Exhibit 20: Business segmentation by revenue 2015
  • Exhibit 21: Adobe Systems: geographical segmentation by revenue 2015
  • Exhibit 22: Autodesk: business segmentation by revenue 2015
  • Exhibit 23: Geographical segmentation 2015
  • Exhibit 24: Side Effects Software: Key products
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