株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

世界のBLE(Bluetooth Low Energy)市場:ソリューション(モジュール、チップセット)、モード(シングル、デュアル)、用途(インフォテイメント、ナビゲーション他)、地域別

Bluetooth Low Energy Market: By Solution (Modules, Chipsets); By Mode (Single, Dual); By Application (Infotainment, Navigation, Others); By Geography - 2019-2024

発行 IndustryARC 商品コード 622462
出版日 ページ情報 英文
納期: 2-3営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=111.00円で換算しております。
Back to Top
世界のBLE(Bluetooth Low Energy)市場:ソリューション(モジュール、チップセット)、モード(シングル、デュアル)、用途(インフォテイメント、ナビゲーション他)、地域別 Bluetooth Low Energy Market: By Solution (Modules, Chipsets); By Mode (Single, Dual); By Application (Infotainment, Navigation, Others); By Geography - 2019-2024
出版日: 2018年12月30日 ページ情報: 英文
概要

当レポートでは、世界のBLE(Bluetooth Low Energy)市場を調査し、市場の概要、用途・技術・地域別の市場動向、市場規模の推移と予測(過去4年間・今後3年間分)、市場促進・阻害要因ならびに課題の分析、競合情勢、投資機会、主要企業のプロファイルなど、体系的な情報を提供しています。

第1章 世界のBLE(Bluetooth Low Energy)市場:概要

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 市場環境

  • 市場シェア分析
  • 比較分析
    • 製品ベンチマーク
    • エンドユーザープロファイル
    • 特許分析
    • 上位5社の財務分析

第4章 市場のダイナミクス

  • 市場促進要因
  • 市場阻害要因
  • 市場の課題
  • ファイブフォース分析

第5章 戦略分析

  • バリューチェーン分析
  • 価格分析
  • 市場機会の分析
  • 製品/市場のライフサイクル分析
  • サプライヤー・販売業者
  • 技術上の規制と品質の分析

第6章 世界のBLE(Bluetooth Low Energy)市場:モード別

  • イントロダクション
  • シングルモード
  • デュアルモード
  • クラシック

第7章 世界のBLE(Bluetooth Low Energy)市場:ソリューション別

  • モジュール
  • チップセット

第8章 世界のBLE(Bluetooth Low Energy)市場:用途別

  • ヘルスケア
  • スポーツ・フィットネス
  • 電子デバイス
  • 自動車
  • アセットトラッキング・近接マーケティング
  • 家電
  • 産業オートメーション
  • ウェアラブルエレクトロニクス
  • ゲーム

第9章 世界のBLE(Bluetooth Low Energy)市場:地域別

  • 北米
  • 南米
  • 欧州
  • アジア太平洋
  • 中東・アフリカ
  • その他の地域

第10章 市場のエントロピー

  • 新製品の上市
  • M&A、提携、合弁事業、協力

第11章 企業プロファイル

  • Texas Instruments
  • Nordic Semiconductors
  • Cambridge Silicon Radio
  • Ericsson Technologies
  • Bluegiga Technologies
  • その他

第12章 付録

目次

Bluetooth Low Energy is the enhanced and distinguished development of the classic Bluetooth technology which focuses on low energy, battery operated sensor type of applications. Bluetooth Low Energy is fundamentally different in that it is designed for transmission of small amounts of data instead of periodic data streaming connections featured in Classic Bluetooth technology. The Global Market for the BTLE technology currently is at about $40 billion and is expected to touch $90 billion by 2020. The applications of BTLE are spread across fields of consumer electronics, peripherals, medicine, health, sports and fitness, Industry automation, automotive, advertising and beacon sensing.

The distinction that BTLE provides on the basis of technology from the its previous versions has manufacturers worldwide squandering for the need of optimization its highly efficient core specifications to suit the needs of range and positioning for its multitude of applications. This report presents the relevance of BTLE based on all these factors which will provide developers the impetus to target the core of this technology and build comprehensive solutions for their customers. It also consists of a detailed analysis of the BTLE market by geography and industry verticals that can be augmented in the strategic alignment for the market.

The report provides analysis of the market forces, market landscape and an exhaustive profiling of the major market players with attributes of company overview, financial overview, business strategies, product portfolio and recent developments in investment scenario, collaborations and joint ventures. Market shares of major players in this field for the year 2014 have been provided. The major players profiled in this report include Texas Instruments, Nordic Semiconductors, Cambridge Silicon Radio, Ericsson Technologies and Bluegiga Technologies among many others.

1. Global Bluetooth Low Energy - Market Overview

2. Executive Summary

3. Bluetooth Low Energy - Market Landscape

  • 3.1. Market Share Analysis
  • 3.2. Comparative Analysis
    • 3.2.1. Product Benchmarking
    • 3.2.2. End User Profiling
    • 3.2.3. Patent Analysis
    • 3.2.4. Top 5 Financial Analysis
  • 3.3. BSIG Membership

4. Bluetooth Low Energy - Market Forces

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Constraints
  • 4.3. Challenges
  • 4.4. Attractiveness of Bluetooth Low Energy Industry
    • 4.4.1. Power of Suppliers
    • 4.4.2. Power of Customers
    • 4.4.3. Threat of New Entrants
    • 4.4.4. Threat of Substitution
    • 4.4.5. Degree of Competition

5. Bluetooth Low Energy Strategic Analysis

  • 5.1. Value Chain Analysis
  • 5.2. Pricing Analysis
  • 5.3. Opportunities Analysis
  • 5.4. Product/Market Life Cycle Analysis
  • 5.5. Suppliers and Distributors
  • 5.6. Technology Regulations and Qualification Analysis

6. Bluetooth Low Energy Market - By Applications

  • 6.1. Consumer Electronics
  • 6.2. PC and Peripherals
  • 6.3. Medicine and Health
  • 6.4. Smart Energy
  • 6.5. Sports and Fitness
  • 6.6. Industry Automation
  • 6.7. Points of Sale(POS)
  • 6.8. Location and Advertising
  • 6.9. Mobile Telephony
  • 6.10. Automotive
  • 6.11. Security and Emergency Response
  • 6.12. Entertainment

7. Bluetooth Low Energy Market - By Technology

  • 7.1. Integrated Modules
    • 7.1.1. Single Mode BTLE
    • 7.1.2. Dual Mode BTLE
  • 7.2. Discrete Solutions
    • 7.2.1. Microcontrollers
    • 7.2.2. Battery
    • 7.2.3. Antenna
    • 7.2.4. Sensor components

8. Bluetooth Low Energy Market - By Geography

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Americas
    • 8.2.1. North America
    • 8.2.2. Brazil
    • 8.2.3. Argentina
    • 8.2.4. Mexico
  • 8.3. Europe
    • 8.3.1. UK
    • 8.3.2. France
    • 8.3.3. Germany
  • 8.4. APAC
    • 8.4.1. China
    • 8.4.2. India
    • 8.4.3. Japan
    • 8.4.4. Oceania
  • 8.5. Africa and Middle East
  • 8.6. ROW

9. Market Entropy

  • 9.1. New Product Launches
  • 9.2. M&As, Collaborations, JVs and Partnerships

10. Investment Opportunities - Analysis by Target companies/customers, Capital Investments, ROI, Payback Period and Source of Funds.

11. Company Profiles (Overview, Financials, SWOT Analysis, Developments, Product Portfolio)

  • 11.1. Ericsson Technology Licensing
  • 11.2. Intel
  • 11.3. Lenovo
  • 11.4. Microsoft
  • 11.5. Motorola
  • 11.6. Nokia
  • 11.7. Toshiba
  • 11.8. IBM
  • 11.9. Panasonic
  • 11.10. Bluegiga Technologies
  • 11.11. Nordic Semiconductors
  • 11.12. Philips
  • 11.13. Cambridge Silicon Radio (CSR)
  • 11.14. Texas Instruments
  • 11.15. Samsung
  • 11.16. MyLand Limited
  • 11.17. Qualcomm
  • 11.18. Nike
  • 11.19. Wahoo
  • 11.20. LG
  • 11.21. Ellisys

12. Appendix

  • 12.1. Abbreviations
  • 12.2. Sources
  • 12.3. research Methodology
  • 12.4. Bibliography
  • 12.5. Comparison of Expert Insights

More than 40 Companies are profiled in this Research Report, Complete List available on Request*

"*Financials would be provided on a best efforts basis for private companies"

13. Disclaimer

Back to Top